Vestel KCM 9914 Kurutmalı Çamaşır Makinesi İnceleme

meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,427
32
Herkese merhabalar 3 yıl önce aldığım Vestel 9614(1850 TL) txt kurutmalı Çamaşır makinemizin aldığımızdan beridir var olan ses ve sarsıntı titreşim sorununun artması üzerine ve cihazın daha önce de amortisör gergi takımı kapak sirkilasyon pompasının değişmesi neticesinde artan şikayetime karşılık yeni makine talep etmiştim.Vestel sağ olsun yeni son seri KCM 9914 ile değişimini kabul etti.Buradan vestele tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.

Makine şuan 4100 tl civarı.İnverter motorlu sessiz bir makine olarak lanse edilmiş.

eski makinem 9614txt deki şikayetimizi gösteren videolar.









videoları youtube a koymak istemedim zira sorunumu yeni sıfır makineyle çözmüş olan bir markayı karalamak istemiyorum.

Biz Makineyi neredeyse ilk alanlardanız yeni seri yeni bir teknoloji her markada böyle olabilir.Sadece değişim isteğimizin art niyetli algılanmaması adına koydum ve sizlerle paylaşıyorum.



20180902_145259-1afe105ed179ae130.jpg



------ --------------------------------------------------------- ----

şimdi gelelim yeni makinamız olan vestel kcm 9914 e.

@Ado hocamdan edindiğim bilgi ile


LGE 45mm BLDC inverter motor

COPRECİ Sİrkülasyon motoru

HANYU tahliye pompası

SUSPA RD18 amortisör

61 Litre Tambur

Standart 2000watt rezistans

Motor - pompa ve elektronik karttaki komponentler hariç büyük kısmı yerli sanayi olduğunu öğrendim .

  • 9 Kg Yıkama Kapasitesi
  • 6 Kg Kurutma Kapasitesi
  • 1400 Devir
  • 29 Dakikada Yıkama ve Kurutma
  • Sessiz Inverter Motor
Ayrıca 10 yıl da motor garantisi mevcut.Tabi benim garanti diğer cihaz üzerinden devam ediyor 4 yıl garantisi kaldı.105 liraya +4 yıl yaptırmıştım.Yine @ado hocam vesile olmuştu sağolsun.




1537028541491853732463.jpg





1537028605806726910433.jpg


Makinenin lcd ekranı öncekinden daha net ve parlak geldi.Tuşlar sizi yanıltmasın önceki model gibi dokunmatik hepsi.Sadecr menüdeki kullanımda yeri belirgin olması açısından tuşa benzetilmiş ancak başlat tuşu dahil dokunmatik.



15370287616121273709867.jpg


Açma kapama düğmesi program düğmesinin ortasında yer alıyor.Ancak ortası ışıksız gönül isterdi oraya da bir led koysunlar ancak gerek görülmemiş sadece düğmesin hangi program olduğunu gösteren bir ışık var.

Ayrıca makineyi açıp veya kapamak isterseniz ortasına biraz basıp tutmanız gerek 2 sn kadar.


15370289787071845946488.jpg


Detarjan çekmeçesi öncekiyle aynı içersindeki pime basılarak çıkarılıp temiz lenebiliyor.

15370290813911880093340.jpg


Menü ayarlarında dil , kontrast, parlaklık , ses seviyesi , fabrika ayarları ve 3 zamanlı tarife kullanırsanız elektriğin ucuz olduğu saatlerde cihazı çalıştırmanız için saat ayarları mevcut.


20180915_193322_HDR03ae4463fef8331e.jpg
20180915_193318_HDRef81321339b6ff4a.jpg
20180915_193315_HDRa48869fe12f65dfe.jpg
20180915_193311_HDRc861ae7111d7c3c6.jpg
20180915_193306_HDR21a0d7beb5136df1.jpg
20180915_193302_HDR3c97892ed5744fba.jpg
20180915_193256_HDR42d9322014d5dc9a.jpg


Kazan 61 litre kapasitede oldukça geniş zaten ha 65 olmuş ha 61 aradaki fark hep eleştirilsede ben önemsemiyorum ayrıca bu makine kurutmalı demekki içinde bu kadar alan kullanılabilmiş.


1537029508440252117915.jpg


üstteki tek parça twinjet kısmı yani pompa ile su devirdaim edilerek oradan püskürtülüyor daha etkin yıkama sağlanıyor.BHS grubu bosch profilo dışında tüm markalar bu teknolojiyi benimsedi.Aslında ürün detaylarında twinjet plus olarak belirliyor yani bu haznelerden iki tane olması gerek ancak önceki model gibi bundada tek olarak yer verilmiş .Pekde önemli değil.Sağda görünen çıkıntı ise kurutma havasının üflendiği yer.Cihaz su yoğunlaştırma ile çalışıyor.Yani kurutmada yakşalık 50 litre su harcıyor.Miele dahil su yoğunlaşmalı teknoloji kullanıyor.Hava yoğunlaşmalı olanlarda tıkanma filtre bakımı gibi sıkıntıları var bildiğim.


Gelelim en büyük yeniliklerden birine.Makinenin kapağında açma mandalı bulunmuyor direk çekip açıyorsunuz çalışacağı zaman içerden mekanizma ile kilitleniyor.Vestel mandal kırılması sonunu böyle çözmüş.Yeni bir teknoloji değil daha önce bosch ve miele de gördüm .

15370298853341085464026.jpg


Pompa temizleme kapağı ise modeldeki gibi makine ile verilen detarjan küreği sapı ile açılıyor herhangibi bir basmalı tırnağı falan yok ve dikkatli olmassanız kırılıyor yerine takarken.bosch arçelik gibi bir tasarım niçin yapmıyorlar anlamıyorum.

15370301311451719320297.jpg


Makinede bitiş saatine göre zamanlama ayarı yapabiliyorsunuz.Çok kullanışlı bir özellik?Sabah şu saatte yıkama kurutma bitmiş olsun gibi.

20180916_233112_HDR84afc369b801a030.jpg


Gelelim programlarına kurutma programları dahil 22 program.Her programa askı dolap yada ütü kuruluğu şeklinde kurutma eklenebiliyor.Tabi süreli kurutma seçenekleride mevcut.Yani arkadaş sen yıka sonra bunları 60 dk kurut diye alabiliyorsunuz.Tabi tek şart makina 9 kg yıkıyor ancak 6 kg kurutabiliyor.Tabi içersindeki çamaşıra göre kurutma süreside artıyor .Kurutma olayı biraz masraflı 6 küsür kilowatt tüketiyor yani kilowattı 0.51 kuruştan 3 lira ediyor ilave 50 litre su tüketimi de var tabi.Ancak bu max süre olan 4 saate göre ölçülen tüketim miktarı.İlerleyen zamanlarda enerji metrem ile ölçüm yapacağım.


15370304932731150287129.jpg


Makine de sensörlerde tartı sistemi mevcut tek şart çamaşırı koymadan önce programı seçmeniz.Ona göre size cihaz ile verilen kürekle ne kadar detarjan koyacağımızı söylüyor makine.Eşim en çok bu yönünü seviyor .



20180915_200135.jpg




1537030958745653658286.jpg


Günlük 60 dk 60 derece programı var biz dereceyi 30 ve 40 yapıyoruz zira yetiyor.

Tek sevmediğim tarafı az çamaşır varsa 30 dk ya indiriyor.30 dk da bize yetersiz geliyor.

15370311167961738901432.jpg


Sadece kırışık azaltma eklenebiliyor buda yıkama bittikten sonra 5 dk çamaşırı yavaş yavaş kazanı çevirerek dağıtıyor.

birde canımızı sıkan tek şey tüm programlara ilave durulama eklenebiliyorken günlük programa eklenemiyor.
30.11.2018 gün geçtikçe makinenin değişik özellikleri çıkmaya devam ediyor.Önceki makinemiz 9614 te kazan temizliği yapmak hiç aklımıza gelmiyordu açıkcası 3 yıl boyunca hiç yapmayınca sirkilasyon pompası ses yapmaya başlamıştı servis değiştirdiğinde kireç kaplanmış halini eşim görmüş.9914 te ise belirli aralıklarla kazan temizliği hakkında bilgilendirme ekranı çıkıyor.Faydalı bir özellik olmuş.Makineden memnunuz ancak önceki kadar kesinlikle olmasada ilk sıkma denemesindeki sallantı bizi üzüyor ancak şimdilik yerinden zıplama hoplama ilerleme yok.

IMG-20181126-WA0003.jpg
 
Son düzenleme:
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,427
32
20180915_200649_HDR1cfc0ef9b8c6c209.jpg


Bizde makinenin diğer en büyük kolaylığı olan favori program oluşturma özelliğini kullanıyoruz.



20180915_201016_HDR.jpg


İsteğinize göre programların yıkama sıcaklığı devir sayısı ilave durulama 3 kereye kadar ayrıca sıcak durulama , kurutma seviyesi ön yıkama gibi opsiyonları seçip favori tuşuna basmakla favori bir program yaratıbiliyorsunuz.kurutmasız üst modellede 2 adet oluyor vestellerde.

ayrıca makine seçtiğiniz opsiyona göre nekadar tüketim yapılacak gösteriyor.



15370320026111211291289.jpg


ekstralarda koku gidermede var kıyafeti buharla temizliyor daha çok kokı giderme amaçlı kullanılıyor.

bunun dışında sıkma durulama kazan temizliği tahliye gibi seçenekler bu program içeriğieine yerleştirilmiş.

En büyük sağladığı kolaylıklardan biri 29 dk da az miktarda çamaşırı yıkayıp kurutması.Özellikle eve gelen misafirlerde yada çok acil durumlarda hayat kurtarıcı olabiliyor.



1537032218106777186836.jpg


15370323638591350128419.jpg


enerji etiketi ve programm tanıtımı kitapçığı.

maliyetten saman kağıdına basmışlar kullanma klavuzunu falan.:yeah



15370325734981068318209.jpg




15370326277252130186645.jpg


Detarjan küreğinde kademelere göre koyuluyor detarjan.Sıvı detarjan da ön yıkama yapacaksanız akıp gitmesin diye sıvı detarjan ayracı da var.Diğerleri de hortum ve emniyet vidaları.Bu vidalar çoğu zaman atılıyor ancak ilerde taşınma veya atölyede tamir durumları için saklanması gerek.Yoksa nakliye sırasında kazan çarparak hasar alıyor makine ve amortisör takımları.



15370328643661380028618.jpg


Bunlarda Makine içinden çıkan detarjan ve yumuşatıcı hediyeleri.

Ve makineyi kireçten bir nebzede olsa koruyacağına inandığımız manyetik kireç önleyici aparat.Buradaki başta Ado hocam ve diğer üstadlar önermeseydi kesinlikle inanmıydum.Hatta gelen servis bile inanmadığını söyleri ricam üzerine taktı sağolsunlar.

burada da konusu var.

https://tavsiyeforumu.com/konu/many...sluk-aparatlari-gercekten-ise-yariyormu.2229/


Artık ilk yıkama da yıkama sıkma videolarını paylaşırım.Son izlenimlerimi paylaşırım.

Eşim bugün tüm havluları attı program süreleri önceki makineye göre 15 20 dk artmış.



20180916_175933b2f17eff2eb60b50.jpg
20180916_175931_HDR1b12c498ddaa8323.jpg


İlk su alırken ses seviyesi.



Screenshot_2018-09-16-18-01-30.png


Yıkama da twinjet motoru çalışmazken kendi motor sesi azla duyulmuyor inverter motor avantajı.Sadece çamaşırım tambura vurma sesi var.Ortalama 50 desibel olarak düşünün.




Screenshot_2018-09-16-18-13-51.png



Yıkama sesi.







Sıkma sesi.Eşim havluları doldurdu kazan yarısından fazlası boş sanırsam bu yüzden biraz dengesiz sıkma yaptı ama öyle yerinden oynayacak kadar değil.




Daha sonra 1200 devire aldım mükemmel bir şekilde kalkış yaptı çok çok az bir sesle sıkma yaptı.

Büyük kazanlı çamaşır makinelerinde çamaşırı tam ve dengeli doldurmak çok önemli.

23.09.2018

Eşim 5 kg dan fazla çamaşır ile 1400 devir denemek istedi.



Son derece dengeli sessiz bir sıkma yaptı.İnanın video da 5 kat sesli gibi çıkıyor.

Dediğim gibi büyük kazanlı makineler tam yükte yada en az yarısı kadar yükte çok daha dengeli sessiz sıkma yapıyor.

Buda desibel şiddeti 70 desibeli geçmedi desem yeridir.


Screenshot_2018-09-23-20-40-4006311ea316b550c2.png


Makinenin kurutmasında ise rahatsız eden tek şey devreye giren pompa sesi oluyor oda abartılacak düzeyde kesinlikle değil.


oda etiketinde belirtildiği gibi 60 desibel kadar.

Screenshot_2018-09-23-21-42-40.png
 
Son düzenleme:
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,146
:deli1


Hayır bahsi bile geçmedi üstelik ilk makinem 1850 den bana indirim çeki kredi kartı puanı ile 1650 liraya mal olmuştu.Yeni makinem ise 4100 küsür lira.

3 sene önce aldığınız makineyi , son seri makine ile fark ücreti bile almadan değiştirdiler yani :deli1 VESTEL biz Türk milleti olarak alışık değiliz böyle şeylere napıyosun :hihi şaka bir yana VESTEL'i takdir ettim :clap2:clap2
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,427
32
3 sene önce aldığınız makineyi , son seri makine ile fark ücreti bile almadan değiştirdiler yani :deli1 VESTEL biz Türk milleti olarak alışık değiliz böyle şeylere napıyosun :hihi şaka bir yana VESTEL'i takdir ettim :clap2:clap2
Hocam haklarınızı bilirseniz niçin değiştirmesinler.Kanıt sunup kanuni olarak haklarımı tüketici olarak bilmek çok önemli.
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,427
32
O kadar sorun çıkaran bir üründen sonra böyle bir davranış sergilemeleri normal bence. :hihi

Vermeyen markalar var mesala hocam bir bosch un elinden değişim ile yeni bir makina almanın kolay olmadığını biliyorum.

Lg ve samsungta aynı şekilde.4 tane lg telefonum bozuldu diretmeme rağmen yeni cihaz vermediklerini gibi onarımını da yapmadılar.Tüketici hakları olmasa param çöpe gitmişti.

Kim ne derse desin Vestel kalite olarak olmasada servis ve tüketici memnuniyetinde çok iyi.Şikayetvar.com da en yüksek memnuniyet oranına sahip.Evimde herşey vestel tek çamaşır makinesinden şikayetimiz vardı oda tek sorun hoplaması zıplamasıydı.Ha bu değişim olmasa cihazın başta motoru değişecekti yada komple kazan grubu.Bu yönde bilgi verilmişti en son.Başka markalarla örneklemek istemem zira karalama olarak algılanıyor .Bazı markalarda servis gelip bunda birşey yok , video bizi ilgilendirmez illa bizim görmemiz lazım , bu makineler böyle gibi bir yaklaşım kesinlikle vestelde olmadı.

Dayımın şalter attıran ariston bulaşık makinası servisi kapağını bile açmadan bunun kazanı delik 550 lira ücret vermesi desem
bir arkadaşın samsung bulaşık makinasının çalışmamasından servis gelip bunun motor yanmış üstelik 3.5 yılda ve kapı mekanizmasıda bozuk deyip yeni makine parası istemesi mi desem.Sonra arkadaş motoru söküp tamirciye götürmüşde kondansatörü bozulmuş 20 liraya yaptırmış.

Kaynanamların indesit çamaşır makinesi bozulup gelen servisin direk komple kazan lazım deyip yeni makine parası istemesi.

neler duydum neler gördüm ben Vestel bunların yanında masum çocuk kalır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

meebbe meebbe, Adem Helvacı Ado
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Vermeyen markalar var mesala hocam bir bosch un elinden değişim ile yeni bir makina almanın kolay olmadığını biliyorum.

Lg ve samsungta aynı şekilde.4 tane lg telefonum bozuldu diretmeme rağmen yeni cihaz vermediklerini gibi onarımını da yapmadılar.Tüketici hakları olmasa param çöpe gitmişti.

Kim ne derse desin Vestel kalite olarak olmasada servis ve tüketici memnuniyetinde çok iyi.Şikayetvar.com da en yüksek memnuniyet oranına sahip.Evimde herşey vestel tek çamaşır makinesinden şikayetimiz vardı oda tek sorun hoplaması zıplamasıydı.Ha bu değişim olmasa cihazın başta motoru değişecekti yada komple kazan grubu.Bu yönde bilgi verilmişti en son.Başka markalarla örneklemek istemem zira karalama olarak algılanıyor .Bazı markalarda servis gelip bunda birşey yok , video bizi ilgilendirmez illa bizim görmemiz lazım , bu makineler böyle gibi bir yaklaşım kesinlikle vestelde olmadı.

Dayımın şalter attıran ariston bulaşık makinası servisi kapağını bile açmadan bunun kazanı delik 550 lira ücret vermesi desem
bir arkadaşın samsung bulaşık makinasının çalışmamasından servis gelip bunun motor yanmış üstelik 3.5 yılda ve kapı mekanizmasıda bozuk deyip yeni makine parası istemesi mi desem.Sonra arkadaş motoru söküp tamirciye götürmüşde kondansatörü bozulmuş 20 liraya yaptırmış.

Kaynanamların indesit çamaşır makinesi bozulup gelen servisin direk komple kazan lazım deyip yeni makine parası istemesi.

neler duydum neler gördüm ben Vestel bunların yanında masum çocuk kalır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

meebbe meebbe, Adem Helvacı Ado

Servis işi insanların inisiyatifinde olduğu için her firmadan böyle tanı koyan servis personeli çıkabiliyor .
Vestel biraz daha tüketicilerin söylediklerine kulak verse daha da ilerler ama henüz onu göremiyorum. Özellikle televizyon ve akıllı telefon grubunda.
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,427
32
Servis işi insanların inisiyatifinde olduğu için her firmadan böyle tanı koyan servis personeli çıkabiliyor .
Vestel biraz daha tüketicilerin söylediklerine kulak verse daha da ilerler ama henüz onu göremiyorum. Özellikle televizyon ve akıllı telefon grubunda.

Bende bu yönde eleştiriyorum hocam da işin makro ve global tarafı var.Hükümet politikaları en çok böyle büyük firmaları etkiliyor.
Geçen Ahmet Nazif Zorlu nun gizli çekilmiş bir videosunu izledim dedim bunun gibi birkaç adam daha olsa ne olurdu.Koç Sabancı Ülker İnşaat firmalarını sevmiyorum ama ülkeye kattıkları göz ardı edilemez tabi.

 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bende bu yönde eleştiriyorum hocam da işin makro ve global tarafı var.Hükümet politikaları en çok böyle büyük firmaları etkiliyor.
Geçen Ahmet Nazif Zorlu nun gizli çekilmiş bir videosunu izledim dedim bunun gibi birkaç adam daha olsa ne olurdu.Koç Sabancı Ülker İnşaat firmalarını sevmiyorum ama ülkeye kattıkları göz ardı edilemez tabi.




Bu adamın nefret edeni çok ama ben sevmenin haricinde ciddi saygı duyuyorum kendisine. VESTEL bünyesinde olduğum dönellerde kendisi ile bizzat ikili diyaloglar kurmuş birisi olarak bu adamın emrinde binlerce mühendis varken benim fikrimi alması ve uygulaması ise bana göre ayrı bir takdir edilmesi gereken durumdur.

Çok tehlikelidir iş konusunda, Ben Askerde Kolordu Komutanımın karşısında bu kadar tırstığımı hatırlamam ama ''nasıl gidiyor bakalım?'' diye Hulusi Kentmen sertliğinde ama o babacan tavırla sorduğu soru dahi benim için yetiyordu.

Allah daha büyük başarılara imza atmasına vesile olsun inşallah. Bazen soruyorlar bana ''Ado delimisin olm eline ne geçiyor ki bu kadar koşturuyorsun?'' diye. Yahu ben kazanmasam da Ülkem kazanıyor daha ne olsun arkadaşlar :ok
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Servis işi insanların inisiyatifinde olduğu için her firmadan böyle tanı koyan servis personeli çıkabiliyor .
Vestel biraz daha tüketicilerin söylediklerine kulak verse daha da ilerler ama henüz onu göremiyorum. Özellikle televizyon ve akıllı telefon grubunda.


Yahu Umutcum bak bu kardeşimiz de servismiş (Kendisi öyle diyor)

https://tavsiyeforumu.com/konu/vest...kirdek-yazilim-konusu.445/page-173#post-47039


Şimdi Allah aşkına ben bu servisten ne beklerim ki?

Vizyon yok
Misyon yok
Ufku dar
Eğitim yok
Merak edip araştırmamış vs vs

Yani bizler yazarken veya sohbet ederken hep VESTEL diyerek suçluyoruz lakin VESTEL elinde imkan olsa daha kalifiye, daha kültürlü, daha eğitimli, daha okumuş, daha vizyon sahibi kişilerle çalışmayı istemez mi sence de?

Sonuçta SERVİSİM dediği adama her ay onbinlerce ödenek çıkartan bir firma, Zaten bu parayı verecek yani daha iyisi olsa neden yetersiz servislere ödeme yapmak zorunda kalsın ki?

Diyeceğim o ki sorun bizde arkadaşlar. Ülkede işsizlik var deniyor bence yalan, Yıllardır ama gerçekten yıllardır biz çalıştıracak personel bulamıyoruz. Ülkede işsizlik var evet, Masa başı sabah 9 akşam 5 iş arayan kesim için büyük bir işsizlik var doğru.

Peki abi sen masada otur, ben de masada oturayım, Mert kardeşimiz de masada otursun, Ahmet zaten masadan kalkmaz.

Tamam da abi çayları kim getirecek? :alala
 
Geri
Üst Alt