T
Towarscke , Bosch grubuyla ilgili söylediklerinin bir kısmına katılmakla birlikte bir kısmının da şuan artık geçerliliğinin olmadığını düşünüyorum. 15 yıl boyunca kullanılan Bosch marka makinadan bahsetmişsin. Bizim de vardı bir bosch bulaşık makinası. Onun da vardı 15 senesi. Ama o zamanki bosch üretimleri ile şimdikiler aynı değil maalesef. BSH Grup Çerkezköy Tesislerinde görev alan mühendis arkadaşımdan da bu doğrultuda bilgiler geliyor maalesef.
Bu her sektör için geçerli. Artık firmaların ürün üretirken, hassasiyet gösterdikleri konular eski ile aynı değil. Eskiden firmalar dayanıklılıklarını ön planda tutarken şimdi teknolojilerini ön planda tutuyor. Ve inan ki bu algıda başarılılar.
Burada bulunan forumdaşlarımızın tüketici profili kimseyi yanıtmasın: Tüm tüketiciler arasında bizim gibiler % kaçına tekabül ediyor? Bir müşteri, bir bayiye veya bir elektronik markete gittiği zaman nasıl profil sergiliyor; neye dikkat ediyor, nasıl yönlendiriliyor, ne alıp çıkıyor? Veya sanal alışveriş yapan sıradan bir kitle, kriterini ve markasını neye göre seçiyor? Sonuç o ki; durum vahim.
Peki orası öyle, burası böyle; her yerden sıkıştırılmışız. Nasıl bir tüketici olmalıyız? Kendimden örnek vermek gerekirse; ben nasıl bir tüketiciyim; nasıl olmaya çalışıyorum ? Her zaman önceliğim Yerli üretim olsa da burada kuru kuruya gösterilecek bir milliyetçiliğe karşıyım. Bu sefer de bizi sömüren yerli üretici oluşmasına sebep oluyoruz. Burada kıyaslarken 1.sırada yerli üretim yapan yerli markaya, 2.sırada yabancı markaların ülkemizdeki yerli üretimine öncelik veren fakat hak etmiyorsa alternatif arayışlara yönelen, kaygan bir müşteri profiliyim. Hiçbir marka takıntısı olmayan, özel bir ihtiyacım yok ise her zaman F/P'ye önem veren birisiyim. Birşeyi almadan, araştırmak için kuluçkaya yatan, aylar sonra alan o kişilerden biri benim.
Beyaz eşya grubum Beko (2010) , tv Lg (2010), receiver Sunny, laptop Lenovo (2012) , telefon Sony (2015),küçük ev aletleri SEB grup (Tefal,Rowenta...vs), Braun, elektrik süpürgesi Nilfisk , kahve makinası Delonghi, set üstü fırın Luxell (2010)...vs derken kaygan müşteri olmuşuz
Ama BSH Grupta Profilo markası favorilerimdendir. Birebir aynı üretim Bosch, Siemens, Profilo modellerinde Profiloyu en az %20 daha uygun fiyata almak zevkli oluyor. Yazın, kayınbiraderimin beyaz eşya (Buzdolabı, bulaşık mak) ihalesi bende idi. Tam kriz dönemine denk geldi. Ama Profilo'dan 2 adet F/P yakalamıştım. Hayrını görür inşeallah.
meebbe merhaba,
Öncelikle çok detaylı bir inceleme yapmışsın. Tebrik ederim. Bu kadar detaylı inceleme yapan ve konu hakkında deneyim sahibi olan bir tüketiciye danışabileceğimi düşündüm:
Her ne kadar çamaşır kurutma makinalarına karşı olmamla birlikte hayatta büyük konuşmamak gerektiğini birkez daha kendime ispat etmiş bulunmaktayım. Geçen ay taşındım. Eski evimde kocaman balkonumuz olduğu ve güney cepheye baktığından çamaşırlarımızı en doğru olan geleneksel yöntemlerle kurutuyorduk. Fakat yeni eve geçmemizle birlikte şartlar değişti; o koca balkon artık yok ve kuzeye bakan küçük ve bina köşesinde bir balkon var. Yani bu konuda işime yaramıyor. Şuan mecburen oturma odasında kurutmaya çalışıyoruz; yani sürünüyoruz.
Çamaşır makinamız 5kg kapasiteli. Haftada ortalama 3 kere çalışıyor. Çamaşır makinası var ve yakın zamanda (inşeallah daha uzun ömürlü olur) gitmeyi düşünmüyor. Bu sebeple karma makine yerine sadece kurutma makinesine ihtiyacım var. Bunların farklı tipte teknolojieri varmış: Rezistanslı, her seferinde temizlenmesi gereken filtreli...vs türleri varmış. Etrafımdan araştırdım. Ucuz diye Beko'nun D70 KT modeli alınmış; kullanım sonrası o kadar zahmetliymiş ki insanın kullanası gelmiyormuş.(Bir arkadaşımın deneyimi)
Sen bana ne tavsiye edersin?
Bu her sektör için geçerli. Artık firmaların ürün üretirken, hassasiyet gösterdikleri konular eski ile aynı değil. Eskiden firmalar dayanıklılıklarını ön planda tutarken şimdi teknolojilerini ön planda tutuyor. Ve inan ki bu algıda başarılılar.
Burada bulunan forumdaşlarımızın tüketici profili kimseyi yanıtmasın: Tüm tüketiciler arasında bizim gibiler % kaçına tekabül ediyor? Bir müşteri, bir bayiye veya bir elektronik markete gittiği zaman nasıl profil sergiliyor; neye dikkat ediyor, nasıl yönlendiriliyor, ne alıp çıkıyor? Veya sanal alışveriş yapan sıradan bir kitle, kriterini ve markasını neye göre seçiyor? Sonuç o ki; durum vahim.
Peki orası öyle, burası böyle; her yerden sıkıştırılmışız. Nasıl bir tüketici olmalıyız? Kendimden örnek vermek gerekirse; ben nasıl bir tüketiciyim; nasıl olmaya çalışıyorum ? Her zaman önceliğim Yerli üretim olsa da burada kuru kuruya gösterilecek bir milliyetçiliğe karşıyım. Bu sefer de bizi sömüren yerli üretici oluşmasına sebep oluyoruz. Burada kıyaslarken 1.sırada yerli üretim yapan yerli markaya, 2.sırada yabancı markaların ülkemizdeki yerli üretimine öncelik veren fakat hak etmiyorsa alternatif arayışlara yönelen, kaygan bir müşteri profiliyim. Hiçbir marka takıntısı olmayan, özel bir ihtiyacım yok ise her zaman F/P'ye önem veren birisiyim. Birşeyi almadan, araştırmak için kuluçkaya yatan, aylar sonra alan o kişilerden biri benim.
Beyaz eşya grubum Beko (2010) , tv Lg (2010), receiver Sunny, laptop Lenovo (2012) , telefon Sony (2015),küçük ev aletleri SEB grup (Tefal,Rowenta...vs), Braun, elektrik süpürgesi Nilfisk , kahve makinası Delonghi, set üstü fırın Luxell (2010)...vs derken kaygan müşteri olmuşuz
Ama BSH Grupta Profilo markası favorilerimdendir. Birebir aynı üretim Bosch, Siemens, Profilo modellerinde Profiloyu en az %20 daha uygun fiyata almak zevkli oluyor. Yazın, kayınbiraderimin beyaz eşya (Buzdolabı, bulaşık mak) ihalesi bende idi. Tam kriz dönemine denk geldi. Ama Profilo'dan 2 adet F/P yakalamıştım. Hayrını görür inşeallah.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
meebbe merhaba,
Öncelikle çok detaylı bir inceleme yapmışsın. Tebrik ederim. Bu kadar detaylı inceleme yapan ve konu hakkında deneyim sahibi olan bir tüketiciye danışabileceğimi düşündüm:
Her ne kadar çamaşır kurutma makinalarına karşı olmamla birlikte hayatta büyük konuşmamak gerektiğini birkez daha kendime ispat etmiş bulunmaktayım. Geçen ay taşındım. Eski evimde kocaman balkonumuz olduğu ve güney cepheye baktığından çamaşırlarımızı en doğru olan geleneksel yöntemlerle kurutuyorduk. Fakat yeni eve geçmemizle birlikte şartlar değişti; o koca balkon artık yok ve kuzeye bakan küçük ve bina köşesinde bir balkon var. Yani bu konuda işime yaramıyor. Şuan mecburen oturma odasında kurutmaya çalışıyoruz; yani sürünüyoruz.
Çamaşır makinamız 5kg kapasiteli. Haftada ortalama 3 kere çalışıyor. Çamaşır makinası var ve yakın zamanda (inşeallah daha uzun ömürlü olur) gitmeyi düşünmüyor. Bu sebeple karma makine yerine sadece kurutma makinesine ihtiyacım var. Bunların farklı tipte teknolojieri varmış: Rezistanslı, her seferinde temizlenmesi gereken filtreli...vs türleri varmış. Etrafımdan araştırdım. Ucuz diye Beko'nun D70 KT modeli alınmış; kullanım sonrası o kadar zahmetliymiş ki insanın kullanası gelmiyormuş.(Bir arkadaşımın deneyimi)
Sen bana ne tavsiye edersin?
Son düzenleme: