Aslında çok noktalı kargaşa bu, ne gibi? 3 tl lik otopark parası için de aynı dosya - yazışma - zaman, 3000tl lik tv için de aynı dosya - yazışma - zaman gerekiyor.
Bir de pandemi girdi işin içine, zaten yoğun ilerleyen süreç iyice içinden çıkılmaz hal aldı.
Ben komisyondaki arkadaşlarımın dosyaları bölüşerek evlerine götürüp evlerinden çalışmaya devam ettiklerini biliyorum sevgili Mert.
Mesela Pazar günü olmasına rağmen arayıp teknik konuda fikir alıyor ve halen karar yazıyor bu insanlar.
Devlet memuru aslında fakat haftasonu, gece, gündüz demeden yine de vatandaşı için mücadele ediyor hiç bir mecburiyeti olmadığı halde. Bunu vicdani yükümlülük gereği yapıyor lakin yine de öyle akla hayale sığmaz dosyalar geliyor ki bu koşullarda komisyonların yetişebilmesinin de imkanı kalmıyor.
Zaten bu nedenle
FİRMALARA YAPTIRIM UYGULANMALI diye ısrar ediyorum.
Düşünün bakın bu dosyalar neden bu kadar yoğun?
Mesela
PHILIPS efendi tüketicisinin haklı olduğunu bilmesine rağmen yükümlülüğünü yerine getirmek yerine, tüketiciyi caydırmak amacıyla bilerek ve isteyerek THH yoluna zorluyor.
Burada amaçlar belli. Tüketiciyi bu zorlu yolda yıldırıp vazgeçirmek, aylar sonra sonuçlanan dosyayı mahkemeye taşıyıp süreci daha da uzatıp konunun 1-2 sene sonra sonuçlanmasını sağlamak ve sizin bu günün değeri ile ödediğiniz 5000tl gibi parayı size 2 sene sonra o günün değeri ile yani kabaca 2500tl değerinde geri ödemek.
Tabi buna bir de yıpranma payı dosya masrafları vs gibi etkenler eklenince tüketici için konu tamamen içinden çıkmaz ve uğraşmaya değmez hale geliyor.
Peki THH tarafından haklı bulunan tüketici, HAKKINI alabilmek için dahi mücadele etmek zorunda kalıyorken, HAKLI olduğunu bile bile tüketiciyi bu yola sürükleyen firmalar bu esnada ne yapıyor? Ben söyleyeyim, HİÇ BİR ŞEY.
Neden? Onlara dokunan hiç bir şey yok da ondan.
Dikkat ettin mi yazdığım yazının başı ile sonuna? İşte bu nedenle firmalar ısrarla tüketicileri hakem heyetlerine gönderiyor, işte bu nedenle hakem heyetleri bu dosyaların altında ezilip kalıyor.
Halbuki THH tarafından tüketici haklı bulunduğunda tüketicinin
HAKKI olan iade KAYIPSIZ şekilde kendisine teslim edilmekle birlikte
İADE BEDELİ İLE AYNI ORANDA firmaya da (Satıcı üretici vs hangisi sorumlu ise) cezai işlem uygulansa bak bakayım kafasına göre önüne gelen herkesi hakem heyetlerine gönderiyorlar mı pişmiş kelle gibi yüzsüzce sırıtarak.
Bakın bakalım ondan sonra hakem heyetlerinden sonuçlar 10-15 günde çıkıyor mu çıkmıyor mu?
Sevgili
Domestos un belirttiği üzere DEVLET isterse bu iş çözülür bu kadar açık ve net..