Tüketiciyi Koruma Kanununda Değişiklik Olmalı Diyenler | Sayfa 3 | Tavsiye Forumu

Tüketiciyi Koruma Kanununda Değişiklik Olmalı Diyenler

Tüketiciyi Koruma Kanununda Değişikliğe Gidilmeli mi?

  • Evet

  • Hayır

  • Kararsız


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
3,654
Yaş
47
1- Sim kartlı ürünlerdeki iade prosedürleri netleştirilmeli.

2- Enflasyonist bir ülkede iade edilen ürenlerin iade değerinin enflasyona yenik düşürülmemeli.

3- Satıcı/üretici firmaların sorunlu çıkan ürünleri için pozitif şartlarla hükmetmeleri için projeler geliştirilmeli, tüketici hakem heyetine şikayet et, git savcılığa şikayet et tarzı bakış açısının önü kesilmeli.

4- kendini uyanık zanneden alıcı ve satıcıların zannettiği şeylerin çakallık olduğu gerçeği kabul edilerek bunun önüne geçilmeli.

5- Orta öğretimde bu ve benzeri hukuki konular eğitim öğretim müfredatına eklenmeli ağaç yaş iken eğilir...
 

korkutsa 

Aktif Üye
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
51
Yaş
44
Müthiş tespitler. Bunları dile getirdiğini için teşekkür ederim. Haşim olmayarak birkaç ilave yapmak isterim.

* THH'de haklı çıktınız diyelim. Karar ile aynı kuruluşa yeniden başvuruyorsun. Firma kapı duvar. Ya da efendim böyle bir prosedürümüz yok deyip telefonda dalga geçiyor. Elinde haklı olduğun karar ile uğraşmaya devam. İcra müdürlüğü v.s. Başıma geldi. Firmayi THH'ye şikayet ettim. THH 6 ay boyunca 2 kez savunma istedi. Cevap yazmamışlar. Cevap verilmediğinden tüketici haklı görüldü. diyerek lehine karar verildi. Kararı gönderdim. Firma yine cevap vermiyor. Kalkıp İstanbul'a mı gideceğim?!

* Tüketicilerin 4 seçimlik hakkı var malumunuz. Kurumsal ve servis ağı ile çalışan firmalar bu hakları bize sormuyorlar. Karar lehinize çıktı diyelim servis bana ancak yeni ürün geldiğinde haber veriyor. Arkadaş belki ben markadan vazgeçtim, belki daha üst bir modeli için fark ödemek istiyorum, belki de iskonto oranında indirim talep edeceğim. Ne layık görürlerse servisten alıp gidiyorsunuz. Örneğin 30 gün içinde arızalandı. Tanır istemiyorum deseniz bile sesinizi duyuramıyorsunuz.

Bir de öneri:
Devletin ya da THH'lerin bağlı olduğu internet sitesinde şirketler hakkında açılan dosya sayıları ve tüketici lehine verilmiş karar sayıları yayınlansın. Ülke çapında tüm hakem heyeti rakamları şirketler bazında topluca. Böylece bir yaptırım başlamış olacak.

Ben doğalgaz şirketinden yetkili bir firma ararken böyle bir liste görerek karar verdim. Çok da memnun kaldım firmadan.
 
Son düzenleme:

hareketliperde 

Bronz Üye
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
123
Yaş
32
satıcı vestel türkiye yanlış kupon girmiş. adamda 0 tl satın aldı. thh verse kazanır . ne olacak şimdi :)

e17dd74822945aeac067abe812a4ddc2.jpg
 

meebbe 

Süper Üye
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
2,138
Yaş
29
satıcı vestel türkiye yanlış kupon girmiş. adamda 0 tl satın aldı. thh verse kazanır . ne olacak şimdi :)

e17dd74822945aeac067abe812a4ddc2.jpg
zamanın da istemeyerek te olsa eşime flo dam 0 tl ye bende bot almıştım.Ürün geldi eşimde kullandı Allah affetsin.Birden fazla ayakkabı alınca tutara bile bakmadım ürün geldiğinde anladım ama uğraşmaya vaktim yoktu :)
 

hareketliperde 

Bronz Üye
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
123
Yaş
32
zamanın da istemeyerek te olsa eşime flo dam 0 tl ye bende bot almıştım.Ürün geldi eşimde kullandı Allah affetsin.Birden fazla ayakkabı alınca tutara bile bakmadım ürün geldiğinde anladım ama uğraşmaya vaktim yoktu :)
merak ettim bende sipariş geçtim. :) Vestel alt limitsiz çek versin kullanalım sıkıntı yok
 

Zlmtn

Aktif Üye
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
10
Yaş
44
Müthiş tespitler. Bunları dile getirdiğini için teşekkür ederim. Haşim olmayarak birkaç ilave yapmak isterim.

* THH'de haklı çıktınız diyelim. Karar ile aynı kuruluşa yeniden başvuruyorsun. Firma kapı duvar. Ya da efendim böyle bir prosedürümüz yok deyip telefonda dalga geçiyor. Elinde haklı olduğun karar ile uğraşmaya devam. İcra müdürlüğü v.s. Başıma geldi. Firmayi THH'ye şikayet ettim. THH 6 ay boyunca 2 kez savunma istedi. Cevap yazmamışlar. Cevap verilmediğinden tüketici haklı görüldü. diyerek lehine karar verildi. Kararı gönderdim. Firma yine cevap vermiyor. Kalkıp İstanbul'a mı gideceğim?!

* Tüketicilerin 4 seçimlik hakkı var malumunuz. Kurumsal ve servis ağı ile çalışan firmalar bu hakları bize sormuyorlar. Karar lehinize çıktı diyelim servis bana ancak yeni ürün geldiğinde haber veriyor. Arkadaş belki ben markadan vazgeçtim, belki daha üst bir modeli için fark ödemek istiyorum, belki de iskonto oranında indirim talep edeceğim. Ne layık görürlerse servisten alıp gidiyorsunuz. Örneğin 30 gün içinde arızalandı. Tanır istemiyorum deseniz bile sesinizi duyuramıyorsunuz.

Bir de öneri:
Devletin ya da THH'lerin bağlı olduğu internet sitesinde şirketler hakkında açılan dosya sayıları ve tüketici lehine verilmiş karar sayıları yayınlansın. Ülke çapında tüm hakem heyeti rakamları şirketler bazında topluca. Böylece bir yaptırım başlamış olacak.

Ben doğalgaz şirketinden yetkili bir firma ararken böyle bir liste görerek karar verdim. Çok da memnun kaldım firmadan.
  • Önerinizi kesinlikle destekliyorum, bu bilgiler herkesin ulaşabileceği şekilde olursa biz tüketicilerde ona göre seçimlerimizi yaparız. Hem tüketicisini önemseyen şirketler kazanır hem de biz.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
19,269
Yaş
48
1- Sim kartlı ürünlerdeki iade prosedürleri netleştirilmeli.

2- Enflasyonist bir ülkede iade edilen ürenlerin iade değerinin enflasyona yenik düşürülmemeli.

3- Satıcı/üretici firmaların sorunlu çıkan ürünleri için pozitif şartlarla hükmetmeleri için projeler geliştirilmeli, tüketici hakem heyetine şikayet et, git savcılığa şikayet et tarzı bakış açısının önü kesilmeli.

4- kendini uyanık zanneden alıcı ve satıcıların zannettiği şeylerin çakallık olduğu gerçeği kabul edilerek bunun önüne geçilmeli.

5- Orta öğretimde bu ve benzeri hukuki konular eğitim öğretim müfredatına eklenmeli ağaç yaş iken eğilir...
İlk mesaja eklenmiştir :ok
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
19,269
Yaş
48
Müthiş tespitler. Bunları dile getirdiğini için teşekkür ederim. Haşim olmayarak birkaç ilave yapmak isterim.

* THH'de haklı çıktınız diyelim. Karar ile aynı kuruluşa yeniden başvuruyorsun. Firma kapı duvar. Ya da efendim böyle bir prosedürümüz yok deyip telefonda dalga geçiyor. Elinde haklı olduğun karar ile uğraşmaya devam. İcra müdürlüğü v.s. Başıma geldi. Firmayi THH'ye şikayet ettim. THH 6 ay boyunca 2 kez savunma istedi. Cevap yazmamışlar. Cevap verilmediğinden tüketici haklı görüldü. diyerek lehine karar verildi. Kararı gönderdim. Firma yine cevap vermiyor. Kalkıp İstanbul'a mı gideceğim?!

* Tüketicilerin 4 seçimlik hakkı var malumunuz. Kurumsal ve servis ağı ile çalışan firmalar bu hakları bize sormuyorlar. Karar lehinize çıktı diyelim servis bana ancak yeni ürün geldiğinde haber veriyor. Arkadaş belki ben markadan vazgeçtim, belki daha üst bir modeli için fark ödemek istiyorum, belki de iskonto oranında indirim talep edeceğim. Ne layık görürlerse servisten alıp gidiyorsunuz. Örneğin 30 gün içinde arızalandı. Tanır istemiyorum deseniz bile sesinizi duyuramıyorsunuz.

Bir de öneri:
Devletin ya da THH'lerin bağlı olduğu internet sitesinde şirketler hakkında açılan dosya sayıları ve tüketici lehine verilmiş karar sayıları yayınlansın. Ülke çapında tüm hakem heyeti rakamları şirketler bazında topluca. Böylece bir yaptırım başlamış olacak.

Ben doğalgaz şirketinden yetkili bir firma ararken böyle bir liste görerek karar verdim. Çok da memnun kaldım firmadan.
İlk mesaja eklenmiştir :ok
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
19,269
Yaş
48
İnternet satışı televizyonlarda (Örnek televizyon, başka ürün de olabilir)

Ürünlerde hasar/kırık durumlarında sorumluluğun kimde olacağı net olarak belli olmalı

İthalatçı/İmalatçı
Satıcı
Ürünü teslim eden kargo
Tüketici

1- Bahsi geçen ürün kargo görevlisi eşliğinde mi açılmalı?
2- Bahsi geçen ürün Yetkili servis tarafından mı açılmalı?
3- Ücretsiz Montaj hizmeti olmayan ürünlerde (Mesela setüstü ocak veya 32'' tv) ürün tüketici tarafından açılıp kırık çıktığında sorumluluk kimin olmalı?
4- Ürünü kargo görevlisi açtığında yetkili servis ''Bu ürün önceden açılmış, sorumluluk almam'' diyebilecek mi?
5- Ürünü yetkili servis açıp ''Kırıktır'' diye rapor tutup gittiğinde satıcı/üretici/taşıyıcı üçlüsünden hangisi sorumlu tutulacak?
6- Tüketici art niyetli ise ve montaj yaparken paneli kendisi kırdı ise (Defalarca yaşandığı teyit edilmiş durumdur) tüketicinin art niyetli yaklaşımı önlenebilecek mi?
7- Satıcı art niyetli ise ve aylarca teşhirde kullandığı ürünü SIFIR dite vatandaşa satmak için yetkili servis ile işbirliği yapması önlenebilecek mi?

...
 

meebbe 

Süper Üye
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
2,138
Yaş
29
İnternet satışı televizyonlarda (Örnek televizyon, başka ürün de olabilir)

Ürünlerde hasar/kırık durumlarında sorumluluğun kimde olacağı net olarak belli olmalı

İthalatçı/İmalatçı
Satıcı
Ürünü teslim eden kargo
Tüketici

1- Bahsi geçen ürün kargo görevlisi eşliğinde mi açılmalı?
2- Bahsi geçen ürün Yetkili servis tarafından mı açılmalı?
3- Ücretsiz Montaj hizmeti olmayan ürünlerde (Mesela setüstü ocak veya 32'' tv) ürün tüketici tarafından açılıp kırık çıktığında sorumluluk kimin olmalı?
4- Ürünü kargo görevlisi açtığında yetkili servis ''Bu ürün önceden açılmış, sorumluluk almam'' diyebilecek mi?
5- Ürünü yetkili servis açıp ''Kırıktır'' diye rapor tutup gittiğinde satıcı/üretici/taşıyıcı üçlüsünden hangisi sorumlu tutulacak?
6- Tüketici art niyetli ise ve montaj yaparken paneli kendisi kırdı ise (Defalarca yaşandığı teyit edilmiş durumdur) tüketicinin art niyetli yaklaşımı önlenebilecek mi?
7- Satıcı art niyetli ise ve aylarca teşhirde kullandığı ürünü SIFIR dite vatandaşa satmak için yetkili servis ile işbirliği yapması önlenebilecek mi?

...
Çok doğru tespitler Adem abi.Sen set üstü ocak yazınca kumtel ile yaşadığım sorun geldi aklıma.Müşteri temcilcisi bayan karşısında olsam beni kesecek gibiydi😂 Neyse ki giden 50 lira oldu ama tamiri oldu kavga gürültü patırdı.Bence anlaşmazlık durumunda özellikle müşteri temsilcilerinin üslüp adabıyla da ilgili düzenlemeler gerekiyor.Hadi müşteri neyse de sen o markayı temsil ediyorsun ne olursa olsun temcilcilerin firma sorumlularının hakaret etmeye dalga geçmeye hakları yok.Zaten böyle durumlarda bence firmanın kalitesini belirliyor.Defalarca vestel müşteri hizmetleri ni aramışımdır hiç hakaret dalga geçme gibi bir durum yaşamadım.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
19,269
Yaş
48
Çok doğru tespitler Adem abi.Sen set üstü ocak yazınca kumtel ile yaşadığım sorun geldi aklıma.Müşteri temcilcisi bayan karşısında olsam beni kesecek gibiydi😂 Neyse ki giden 50 lira oldu ama tamiri oldu kavga gürültü patırdı.Bence anlaşmazlık durumunda özellikle müşteri temsilcilerinin üslüp adabıyla da ilgili düzenlemeler gerekiyor.Hadi müşteri neyse de sen o markayı temsil ediyorsun ne olursa olsun temcilcilerin firma sorumlularının hakaret etmeye dalga geçmeye hakları yok.Zaten böyle durumlarda bence firmanın kalitesini belirliyor.Defalarca vestel müşteri hizmetleri ni aramışımdır hiç hakaret dalga geçme gibi bir durum yaşamadım.
Vestel'in o konuda hakkını yemek bizim tapacağımız haksızlık olmuş olur :)
 

Benzer konular

Üst