Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Herkese Merhaba;
Mevcut olan 6502 Sayılı Tüketiciyi Koruma Kanununda özellikle ev elektroniği ile yakından ilgilenen bizler için sizce değişikliğe gidilmeli mi?
''Gidilmeli'' diye düşünüyorsanız mesela hangi yaklaşımlarda değişiklik yapılmalı?
''Gidilmemeli'' diye düşünüyorsanız nedeni nedir?
Ben aklımdaki 1-2 örneği yazayım
1- EN ÖNEMLİSİ bana göre, THH ile çözülen konulardaki sürecin uzaması esnasında tüketici, ülkedeki GERÇEK enflasyon nedeniyle enflasyon farkına yenik düşüyor. Yani Enflasyon farkına göre bir önlem alınmalı
2- THH kanalı ile haklılığını ispat eden tüketiciye hakkı veriliyor ancak üreticiye BİLE İSTEYE tüketiciyi mağdur etmiş olması nedeniyle hiç bir şekild eyaptırım uygulanmıyor. THH ve mahkeme kanalı ile eğer tüketici haklılığını ispat etmiş ise, buna sebep olan işletmeye mutlaka yaptırım uygulanmalı
3- Servislerin yedek parça satışı konusunda yaak diretmesine yaptırım uygulanmalı
4- Servislerin yedek parça fiyat listeleri HALKA AÇIK şekilde görülebilmeli. Zira 3000tl lik tv paneli için sırf stokta yok demesinler diye 7000tl yedek parça fiyatı veren onur yoksunu markalar var. (Samsung Sony gibi)
aklımda çok şey olsa da sizlerden gelenleri yazmak isterim.
Domestos tan öneriler
1- Sim kartlı ürünlerdeki iade prosedürleri netleştirilmeli.
2- Enflasyonist bir ülkede iade edilen ürenlerin iade değerinin enflasyona yenik düşürülmemeli.
3- Satıcı/üretici firmaların sorunlu çıkan ürünleri için pozitif şartlarla hükmetmeleri için projeler geliştirilmeli, tüketici hakem heyetine şikayet et, git savcılığa şikayet et tarzı bakış açısının önü kesilmeli.
4- kendini uyanık zanneden alıcı ve satıcıların zannettiği şeylerin çakallık olduğu gerçeği kabul edilerek bunun önüne geçilmeli.
5- Orta öğretimde bu ve benzeri hukuki konular eğitim öğretim müfredatına eklenmeli ağaç yaş iken eğilir...
korkutsa dan öneriler
Müthiş tespitler. Bunları dile getirdiğini için teşekkür ederim. Haşim olmayarak birkaç ilave yapmak isterim.
* THH'de haklı çıktınız diyelim. Karar ile aynı kuruluşa yeniden başvuruyorsun. Firma kapı duvar. Ya da efendim böyle bir prosedürümüz yok deyip telefonda dalga geçiyor. Elinde haklı olduğun karar ile uğraşmaya devam. İcra müdürlüğü v.s. Başıma geldi. Firmayi THH'ye şikayet ettim. THH 6 ay boyunca 2 kez savunma istedi. Cevap yazmamışlar. Cevap verilmediğinden tüketici haklı görüldü. diyerek lehine karar verildi. Kararı gönderdim. Firma yine cevap vermiyor. Kalkıp İstanbul'a mı gideceğim?!
* Tüketicilerin 4 seçimlik hakkı var malumunuz. Kurumsal ve servis ağı ile çalışan firmalar bu hakları bize sormuyorlar. Karar lehinize çıktı diyelim servis bana ancak yeni ürün geldiğinde haber veriyor. Arkadaş belki ben markadan vazgeçtim, belki daha üst bir modeli için fark ödemek istiyorum, belki de iskonto oranında indirim talep edeceğim. Ne layık görürlerse servisten alıp gidiyorsunuz. Örneğin 30 gün içinde arızalandı. Tanır istemiyorum deseniz bile sesinizi duyuramıyorsunuz.
Bir de öneri:
Devletin ya da THH'lerin bağlı olduğu internet sitesinde şirketler hakkında açılan dosya sayıları ve tüketici lehine verilmiş karar sayıları yayınlansın. Ülke çapında tüm hakem heyeti rakamları şirketler bazında topluca. Böylece bir yaptırım başlamış olacak.
Ben doğalgaz şirketinden yetkili bir firma ararken böyle bir liste görerek karar verdim. Çok da memnun kaldım firmadan.
Mevcut olan 6502 Sayılı Tüketiciyi Koruma Kanununda özellikle ev elektroniği ile yakından ilgilenen bizler için sizce değişikliğe gidilmeli mi?
''Gidilmeli'' diye düşünüyorsanız mesela hangi yaklaşımlarda değişiklik yapılmalı?
''Gidilmemeli'' diye düşünüyorsanız nedeni nedir?
Ben aklımdaki 1-2 örneği yazayım
1- EN ÖNEMLİSİ bana göre, THH ile çözülen konulardaki sürecin uzaması esnasında tüketici, ülkedeki GERÇEK enflasyon nedeniyle enflasyon farkına yenik düşüyor. Yani Enflasyon farkına göre bir önlem alınmalı
2- THH kanalı ile haklılığını ispat eden tüketiciye hakkı veriliyor ancak üreticiye BİLE İSTEYE tüketiciyi mağdur etmiş olması nedeniyle hiç bir şekild eyaptırım uygulanmıyor. THH ve mahkeme kanalı ile eğer tüketici haklılığını ispat etmiş ise, buna sebep olan işletmeye mutlaka yaptırım uygulanmalı
3- Servislerin yedek parça satışı konusunda yaak diretmesine yaptırım uygulanmalı
4- Servislerin yedek parça fiyat listeleri HALKA AÇIK şekilde görülebilmeli. Zira 3000tl lik tv paneli için sırf stokta yok demesinler diye 7000tl yedek parça fiyatı veren onur yoksunu markalar var. (Samsung Sony gibi)
aklımda çok şey olsa da sizlerden gelenleri yazmak isterim.
Domestos tan öneriler
1- Sim kartlı ürünlerdeki iade prosedürleri netleştirilmeli.
2- Enflasyonist bir ülkede iade edilen ürenlerin iade değerinin enflasyona yenik düşürülmemeli.
3- Satıcı/üretici firmaların sorunlu çıkan ürünleri için pozitif şartlarla hükmetmeleri için projeler geliştirilmeli, tüketici hakem heyetine şikayet et, git savcılığa şikayet et tarzı bakış açısının önü kesilmeli.
4- kendini uyanık zanneden alıcı ve satıcıların zannettiği şeylerin çakallık olduğu gerçeği kabul edilerek bunun önüne geçilmeli.
5- Orta öğretimde bu ve benzeri hukuki konular eğitim öğretim müfredatına eklenmeli ağaç yaş iken eğilir...
korkutsa dan öneriler
Müthiş tespitler. Bunları dile getirdiğini için teşekkür ederim. Haşim olmayarak birkaç ilave yapmak isterim.
* THH'de haklı çıktınız diyelim. Karar ile aynı kuruluşa yeniden başvuruyorsun. Firma kapı duvar. Ya da efendim böyle bir prosedürümüz yok deyip telefonda dalga geçiyor. Elinde haklı olduğun karar ile uğraşmaya devam. İcra müdürlüğü v.s. Başıma geldi. Firmayi THH'ye şikayet ettim. THH 6 ay boyunca 2 kez savunma istedi. Cevap yazmamışlar. Cevap verilmediğinden tüketici haklı görüldü. diyerek lehine karar verildi. Kararı gönderdim. Firma yine cevap vermiyor. Kalkıp İstanbul'a mı gideceğim?!
* Tüketicilerin 4 seçimlik hakkı var malumunuz. Kurumsal ve servis ağı ile çalışan firmalar bu hakları bize sormuyorlar. Karar lehinize çıktı diyelim servis bana ancak yeni ürün geldiğinde haber veriyor. Arkadaş belki ben markadan vazgeçtim, belki daha üst bir modeli için fark ödemek istiyorum, belki de iskonto oranında indirim talep edeceğim. Ne layık görürlerse servisten alıp gidiyorsunuz. Örneğin 30 gün içinde arızalandı. Tanır istemiyorum deseniz bile sesinizi duyuramıyorsunuz.
Bir de öneri:
Devletin ya da THH'lerin bağlı olduğu internet sitesinde şirketler hakkında açılan dosya sayıları ve tüketici lehine verilmiş karar sayıları yayınlansın. Ülke çapında tüm hakem heyeti rakamları şirketler bazında topluca. Böylece bir yaptırım başlamış olacak.
Ben doğalgaz şirketinden yetkili bir firma ararken böyle bir liste görerek karar verdim. Çok da memnun kaldım firmadan.
Son düzenleme: