Tüketici hakları hakem heyeti kararına uymamak (yardım)

Faustomeister

Yeni Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
9
Yaş
23
Merhaba 2021 Şubat ayında ayakkabı aldım ama fabrika hatası dikiş atması sonucu Garanti göndermiştim kullanıcı hatası dediler şikayet ettim ve hakem heyeti beni haklı buldu.
Değişim için götürdüğümde ürünün aynısı yok istediğiniz ayakkabıyı alın dediler ama aradaki farkı siz ödersiniz dediler. Misli ile değişimi istediğimi ekstra bir ücret ödemeyeceğimi söyledim onlarda aynısı olsa değişiriz ama yok dedi bende aynı özelliklere sahip aynı statüde bir ayakkabı talep ettim rettetiler nasıl bir yol izlemeliyim tekliflerini kabul etmedim
Nasıl bir yol izlemeliyim
 

baran5454 

Silver Üye
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
529
Misli ile değişim de en büyük problem ürünün o tarih itibariyle üretilmiyor olması. Genel de üst model verilerek çözülüyor tuketici memnuniyeti kapsamında ama satıcı buna yanasmazsa sorun içinden çıkılması zor bir hal alıyor. Ortada misli yoksa satıcı güncel bir modeli vermek istemiyorsa ortaya icra yolu görünüyor. Bu durumda da ürünün o günkü rayiç bedel üzerinden fiyatının belirlenmesi sorunu ortaya çıkıyor. İcra müdürü malın değerini haciz işlemi yapıldığı tarihteki rayiç bedeline göre tayin ediyor. Ki çoğu zaman ticaret odasına veya bilir kişiye sorarak yapılır. Belirlenen fiyat üzerinden haciz işlemi yapılabilir. Ama burda fiyat ne belirlenir sizi mutlu eder mi orası çok çetrefilli. Hiç denemedim ama satıcı değilde asıl üretici firmadan bu ürünün güncel olarak misli sayılabilecek model ile ilgili satıcının elinde olan bir ürün numarası yazılı olarak alınırsa bu ürün bu ürünün mislidir ve üretici firma bu ürünü ayıplı olan malın misli olduğunu belirtiyor denilerek üreticinin belirlediği model üzerinden işlem yapılabilir diye düşünüyorum. Eğer üretici satıcı aynı değil ve üretici müşteri memnuniyetine dikkat eden bir firma ise. Belki üretici uyuşmazlığı müteselsilen sorumlu sıfatıyla çözmeye yanaşabilir. Yoksa rayiç bedel hesaplanması sizi pek memnun etmeyebilir.
 
Son düzenleme:

Faustomeister

Yeni Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
9
Yaş
23
Misli ile değişim de en büyük problem ürünün o tarih itibariyle üretilmiyor olması. Genel de üst model verilerek çözülüyor tuketici memnuniyeti kapsamında ama satıcı buna yanasmazsa sorun içinden çıkılması zor bir hal alıyor. Ortada misli yoksa satıcı güncel bir modeli vermek istemiyorsa ortaya icra yolu görünüyor. Bu durumda da ürünün o günkü rayiç bedel üzerinden fiyatının belirlenmesi sorunu ortaya çıkıyor. İcra müdürü malın değerini haciz işlemi yapıldığı tarihteki rayiç bedeline göre tayin ediyor. Ki çoğu zaman ticaret odasına veya bilir kişiye sorarak yapılır. Belirlenen fiyat üzerinden haciz işlemi yapılabilir. Ama burda fiyat ne belirlenir sizi mutlu eder mi orası çok çetrefilli. Hiç denemedim ama satıcı değilde asıl üretici firmadan bu ürünün güncel olarak misli sayılabilecek model ile ilgili satıcının elinde olan bir ürün numarası yazılı olarak alınırsa bu ürün bu ürünün mislidir ve üretici firma bu ürünü ayıplı olan malın misli olduğunu belirtiyor denilerek üreticinin belirlediği model üzerinden işlem yapılabilir diye düşünüyorum. Eğer üretici satıcı aynı değil ve üretici müşteri memnuniyetine dikkat eden bir firma ise. Belki üretici uyuşmazlığı müteselsilen sorumlu sıfatıyla çözmeye yanaşabilir. Yoksa rayiç bedel hesaplanması sizi pek memnun etmeyebilir.
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Üretici firma ile görüşme sağlamayı planlıyorum. Aracı firma barkod uymuyorsa değişim yapapmam ibarelerini kullnıyorlardı.
Süreci aktarmaya çalışırım ilerde başkalarına fikir olur
 

baran5454 

Silver Üye
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
529
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Üretici firma ile görüşme sağlamayı planlıyorum. Aracı firma barkod uymuyorsa değişim yapapmam ibarelerini kullnıyorlardı.
Süreci aktarmaya çalışırım ilerde başkalarına fikir olur
İnşallah sorununuzu kolay yoldan çözersiniz. Bu konuda Adem Helvacı @Adem Helvacı hocamın bilgileri daha güncel. Oda müsait olduğunda bakacaktır konuya.
 

Faustomeister

Yeni Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
9
Yaş
23
Bu süreçte 1 sene oldu benim yakmış olduğum bir yakıt var 3 4 kez gidip geldim. Bunun maddi manevi bir ücretlendirmesi veya karşı tarafa ceza uygulanabilir mi acaba
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
24,310
Yaş
50
Bu sorun sıklıkla karşılaştığımız bir durum olması nedeniyle bir yazı ele almış ve bu yazımda dilekçenin sunulma aşamasında ''STOKTA ÜRÜN YOK durumlarında Hakem Heyetleri tüketici lehine MAMİD (Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi) kararı vermiş olsa dahi stokta ürün olmadığı durumlarda ”Mal temininin imkansızlaşması” ilkesi kapsamında işi yokuşa sürebiliyorlar. Dolayısı ile biz tüketiciler burada akıllı olmalı ve sorun yaşadığımız ürün ile ilgili eğer bir değişim talebimiz var ise o ürünün çoklu kanallardan araştırmasını yapıp ürünün stoklarda olup olmadığını kontrol ve teyit etmeliyiz. Stokta olmayan ürünleri, Bilgisayar ekranı veya ce telefonu ekranında tarih görünecek şekilde ekran görüntüsü alıp ürünün stoklarda olmadığını ispata hazır halde olmalıyız ve sonrasında Tüketici Hakem Heyetine gerekli açıklamayı şu şekilde yaparak değişim talebinde bulunmalıyız.'' diye belirtmiştim.

Buna paralel olarak sizin konu artık bu dilekçe aşamasını geçmiş olduğu için siz bu noktadan sonra Kıymet Takdiri talebinde bulunmalısınız. Bunun için de öncelikle icra süreci başlatılmalı.

Yani Hukuken siz malın ayıpsız misli ile değişimi hakkınızı almışsınız ancak ortada mal olmadığı için elinizdeki mala eşdeğer mal tespiti için resmi karar aldırmanız gerekir. Bunu da ya mahkeme yolu ile talep eder, ya da önce icra işlemi başlatır sonr akıymet takdiri talep edersiniz.
 

Faustomeister

Yeni Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
9
Yaş
23
Bu sorun sıklıkla karşılaştığımız bir durum olması nedeniyle bir yazı ele almış ve bu yazımda dilekçenin sunulma aşamasında ''STOKTA ÜRÜN YOK durumlarında Hakem Heyetleri tüketici lehine MAMİD (Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi) kararı vermiş olsa dahi stokta ürün olmadığı durumlarda ”Mal temininin imkansızlaşması” ilkesi kapsamında işi yokuşa sürebiliyorlar. Dolayısı ile biz tüketiciler burada akıllı olmalı ve sorun yaşadığımız ürün ile ilgili eğer bir değişim talebimiz var ise o ürünün çoklu kanallardan araştırmasını yapıp ürünün stoklarda olup olmadığını kontrol ve teyit etmeliyiz. Stokta olmayan ürünleri, Bilgisayar ekranı veya ce telefonu ekranında tarih görünecek şekilde ekran görüntüsü alıp ürünün stoklarda olmadığını ispata hazır halde olmalıyız ve sonrasında Tüketici Hakem Heyetine gerekli açıklamayı şu şekilde yaparak değişim talebinde bulunmalıyız.'' diye belirtmiştim.

Buna paralel olarak sizin konu artık bu dilekçe aşamasını geçmiş olduğu için siz bu noktadan sonra Kıymet Takdiri talebinde bulunmalısınız. Bunun için de öncelikle icra süreci başlatılmalı.

Yani Hukuken siz malın ayıpsız misli ile değişimi hakkınızı almışsınız ancak ortada mal olmadığı için elinizdeki mala eşdeğer mal tespiti için resmi karar aldırmanız gerekir. Bunu da ya mahkeme yolu ile talep eder, ya da önce icra işlemi başlatır sonr akıymet takdiri talep edersiniz.
Severek takip ediyorum. Demiş olduğunuz detayları atlamışım. İlerleyen dönemde bu vermiş olduğunuz altın değerindeki bilgiler için teşekkür ederim.
Instagram üzerinden uygulama önerisinde bulunduktan sonra tavsiye formunu bu kadar süre içerisinde entegre edilmesini beklemiyorumdum teşekkür ederim.
 

fixer 

Aktif Üye
Katılım
10 Kas 2022
Mesajlar
63
Yaş
33
Kredi kartindan aldiysaniz cok kolay dispute itiraz formu doldurun ekinede tuketici hakem heyetinin belgesini sunun paraniz iade olacaktir...
 
Son düzenleme:

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
24,310
Yaş
50
Severek takip ediyorum. Demiş olduğunuz detayları atlamışım. İlerleyen dönemde bu vermiş olduğunuz altın değerindeki bilgiler için teşekkür ederim.
Instagram üzerinden uygulama önerisinde bulunduktan sonra tavsiye formunu bu kadar süre içerisinde entegre edilmesini beklemiyorumdum teşekkür ederim.
Faydamız dokunuyor ise ne mutlu bizlere tavsiyeforumu ailesi olarak :ok