Merhaba dostlar, TCL 65P735 model bir televizyonum var. Bu televizyonda geçen hafta 14 Eylül 2023 tarihinde maç izlerken dikey çizgilenme sorunu olduğunu farkettim. Bu sorunu müşteri hizmetlerine ilettim. Teknik servis oluşan hatalarının görüntüsünü merkeze iletti. 18 Eylül 2023 tarihinde Bilkom'dan değişim raporu geldi ve benim aldığım yere yani Vatan Bilgisayar'a gitmem gerektiği söylendi.
Vatan Bilgisayar şubesine elimdeki rapor ile birlikte gittim ve değişim sağlanması gerektiğini ibraz ettim. Onlar da raporu ve faturayı görmek istedi. Teslim ettim. Ürünün stoğunu kontrol ettiler. Ellerinde 1 adet teşhir ürün, 1 adette İstanbul Vatan Bilgisayar şubesinde bulunan bir stok olduğunu söylediler. Teşhir ürünü istemediğimi belirttim. İstanbul'daki stok 1 tane olmasına rağmen 3 kişiye satıldığını gösterdi kendisi. Bana bu ürünün bana ulaşmasının zor olduğunu söyledi. Çünkü 3 kişiye 1 ürün satılmış ve geri kalan 2 kişi ürünsüz kalacaktı. Bana ürünün çıkmama olasılığı yüksek olduğunu söyledi ve TCL Müşteri Hizmetlerini aramam gerektiğini söyledi. Muadil veya üst modelin numarasını iletsinler işleme alalım dedi.
Bunun üzerine müşteri hizmetlerini aradım, onlar ellerindeki muadilleri aynı özelliğe sahip bilgi sahibi birisinin yardımcı olarak bana bir muadil sunmaları gerektiğini söyledi. Ben de bunları Vatan Bilgisayar'daki personele ilettiğimde işleyişlerinin böyle olmadığını onların bir model numarası söylemesi gerektiğini söyledi. Ben de bunu müşteri hizmetlerine konuşurken ilettim. Biz bu konu hakkında bir şey dememiz mümkün değil. Bulunduğunuz şehirdeki Vatan Bilgisayar'ın stoklarını göremeyeceğini. Oradaki Televizyon bilgisi olan birisinin muadil önermesi gerektiğini söyledi. Tabi bu sırada konuşma bitti ve müşteri hizmetlerine olan aramayı kapattım.
Vatan Bilgisayar değişim için yardımcı olacaklarını, televizyonu getirip getiremeyeceğimi sordu. Ben de vasıtam olmadığı için televizyonu getiremeyeceğimi söyledim. Anlayışla karşıladılar ve televizyonu benden alacaklarını söylediler. (Vatan Bilgisayara 19 Eylül 2023 tarihinde gittim.) 20 Eylül 2023 tarihinde saat 17.00 ile 18.00 arasında Vatan'dan 2 tane taşıma personeli geldi. Ürünün kutulamadan önce fotoğrafını çektiler çalıştığına dair. Sonra da giderken değişim için ellerinde 65P745 serisinin olduğunu söylediler. Ben de nasıl ya? Bu ürünü Türkiye'de hiç kimse satmıyor dediğimde. Bu ürünün stoklarında olduğunu 21 Eylül 2023 tarihinde Vatan Bilgisayar şubesine gidersem gösterebileceklerini söylediler. Yarın Vatan Bilgisayar'a gideceğim lakin 65P745 konusunda tereddütlerim var. Evet mantıkta üst model lakin bu ürünü Türkiye'de hiç bir mağaza satmıyorken bu adamlarda nasıl oluyor da stoğu olabiliyor?
Bana bu konuda yardımcı olabilecek kişiler arıyorum.
Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Bu durumda ne gibi tüketici haklarım var? Ne yapmam gerekiyor?
Vatan Bilgisayar şubesine elimdeki rapor ile birlikte gittim ve değişim sağlanması gerektiğini ibraz ettim. Onlar da raporu ve faturayı görmek istedi. Teslim ettim. Ürünün stoğunu kontrol ettiler. Ellerinde 1 adet teşhir ürün, 1 adette İstanbul Vatan Bilgisayar şubesinde bulunan bir stok olduğunu söylediler. Teşhir ürünü istemediğimi belirttim. İstanbul'daki stok 1 tane olmasına rağmen 3 kişiye satıldığını gösterdi kendisi. Bana bu ürünün bana ulaşmasının zor olduğunu söyledi. Çünkü 3 kişiye 1 ürün satılmış ve geri kalan 2 kişi ürünsüz kalacaktı. Bana ürünün çıkmama olasılığı yüksek olduğunu söyledi ve TCL Müşteri Hizmetlerini aramam gerektiğini söyledi. Muadil veya üst modelin numarasını iletsinler işleme alalım dedi.
Bunun üzerine müşteri hizmetlerini aradım, onlar ellerindeki muadilleri aynı özelliğe sahip bilgi sahibi birisinin yardımcı olarak bana bir muadil sunmaları gerektiğini söyledi. Ben de bunları Vatan Bilgisayar'daki personele ilettiğimde işleyişlerinin böyle olmadığını onların bir model numarası söylemesi gerektiğini söyledi. Ben de bunu müşteri hizmetlerine konuşurken ilettim. Biz bu konu hakkında bir şey dememiz mümkün değil. Bulunduğunuz şehirdeki Vatan Bilgisayar'ın stoklarını göremeyeceğini. Oradaki Televizyon bilgisi olan birisinin muadil önermesi gerektiğini söyledi. Tabi bu sırada konuşma bitti ve müşteri hizmetlerine olan aramayı kapattım.
Vatan Bilgisayar değişim için yardımcı olacaklarını, televizyonu getirip getiremeyeceğimi sordu. Ben de vasıtam olmadığı için televizyonu getiremeyeceğimi söyledim. Anlayışla karşıladılar ve televizyonu benden alacaklarını söylediler. (Vatan Bilgisayara 19 Eylül 2023 tarihinde gittim.) 20 Eylül 2023 tarihinde saat 17.00 ile 18.00 arasında Vatan'dan 2 tane taşıma personeli geldi. Ürünün kutulamadan önce fotoğrafını çektiler çalıştığına dair. Sonra da giderken değişim için ellerinde 65P745 serisinin olduğunu söylediler. Ben de nasıl ya? Bu ürünü Türkiye'de hiç kimse satmıyor dediğimde. Bu ürünün stoklarında olduğunu 21 Eylül 2023 tarihinde Vatan Bilgisayar şubesine gidersem gösterebileceklerini söylediler. Yarın Vatan Bilgisayar'a gideceğim lakin 65P745 konusunda tereddütlerim var. Evet mantıkta üst model lakin bu ürünü Türkiye'de hiç bir mağaza satmıyorken bu adamlarda nasıl oluyor da stoğu olabiliyor?
Bana bu konuda yardımcı olabilecek kişiler arıyorum.
Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Bu durumda ne gibi tüketici haklarım var? Ne yapmam gerekiyor?