SEG 9100 Çamaşır Makinesi Kendi Çapımda İnceleme | Tavsiye Forumu

SEG 9100 Çamaşır Makinesi Kendi Çapımda İnceleme

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
4,215
Yaş
47
5 Temmuz da sipariş geçtik, bana göre uzun denilebilecek bir süreçte 20 Temmuz (bu gün) teslimat ve kurulum yapıldı. Bu tarz alışverişi ilk kez yaptığım için bana süreç uzun geldi, normal olarak böyle mi işliyor bilemiyorum... Makineyi tercih etmemdeki en büyük etken, Vestel menşeili olması ve fiyatı ile taksit seçeneğini cazip gelmesiydi. (7*133=935 TL)

İlk etapta teknik verilere bakalım;

-9 Kg kuru çamaşır kapasitesi olması güzel, özellikle 5 kg makineden buraya terfi etmek eşimi sevindirdi.
-1000 devir
-A++ enerji sınıfı, bu sınıfı son kullanıcı olarak nasıl fark edeceğimi bilmiyorum.
-Ses seviyesi (dBA): yıkarken 58, sıkarken 78 yazıyor ancak ben bu kadar ses çıkardığına şahit olmadım, eski makinenin etkisi de olabilir.
-Gecikmeli başlatma fonksiyonu var ama ne şekilde işimize yarar çözemedim. Evde olunmayan bir zamana programlanıyor desek, ben evde yokken elektrikli eşyaların çalışmasını istemem, huzursuz olurum. :ara
-Devir ayarlama fonksiyonu
-Ön yıkama (her makinede var sanırım)
-Sıcaklık ayarlama fonksiyonu
-Büyük ve geniş açılan kapı
-Hata algı sistemi
-Dengesiz yük kontrol sistemi, makineye dengesiz gelen çamaşır varsa bunu algılayarak sıkma devrini belirliyor.
-Hızlı yıkama fonksiyonu, en çok bu fonksiyon hoşuma gitti, günlük kullanılan ve kirlenmeyen ancak ter kokan giysiler için mükemmel düşünülmüş bir program.
-Ürün ölçüleri Yükseklik 84,5 cm Genişlik 59,7 cm Derinlik 58.2 cm (Bu ölçülerle ve ambalajı ile bizim köhne asansöre sığmadı ve elemanlar makineyi 6 kat yukarı taşıdı, ayrıca kurulum yapılan yerde de banyo dar olduğundan dolayı biraz sıkıntı oldu):slap
-Tek su girişli. (diğer makinede çift su girişi vardı ama ikincisi bir işe yaramıyordu):kas
-Yarım Yük Algılama Sistemi, makineye atılan çamaşırlar az miktarda ise, makine bunu algılayarak daha az su ve daha az enerji kullanıyor, güzel düşünülmüş bir sistem çünkü makineye atmak için çamaşır biriktirmeye gerek yok. :mutlu
-Yaramaz çocukların kurcalamaması için de; çocuk kilidi düşünülmüş ki, güzel fonksiyon.:hoba1
-Başlatma tuşuna çamaşırlar yıkanırken basarak, sıcak suyun içerisinde ne kadar istenirse bekletme imkanı var ki; eşimin çok hoşuna gitti, bekleme yaptıktan sonra tekrar aynı tuşa basarak yıkamaya kaldığı yerden devam ediliyor.:cak

Eski makineye göre, yıkanan çamaşırların daha narin ve canlı şekilde makineden çıktığını eşim farketti. Genel anlamda ve bu fiyatlara göre alınabilecek bir seçenek, satın alma ve teslimat süreci haricinde fazlasıyla memnun kaldık. Makinenin konumu itibariyle de video ve fotoğraf çekme imkanı bulamadım bu konuda kusura bakmayın artık. Usulen temsili bir fotoğraf ekleyeyim artık.

20170613155511_seg_scm_9120.jpg


Soru ve merak edilenleri cevaplayabilirim. :bye
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,306
Domestos @Domestos merhaba. Hayırlı olsun, güle güle kullanın. :mutlu

Makinede program ayarlaması nasıl, karmaşık mı?

Fiyatına göre güzel bir makine, hoşuma gitmedi değil. :kas
 

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
4,215
Yaş
47
Domestos @Domestos merhaba. Hayırlı olsun, güle güle kullanın. :mutlu

Makinede program ayarlaması nasıl, karmaşık mı?

Fiyatına göre güzel bir makine, hoşuma gitmedi değil. :kas

Eski makinede A4 kağıdının yarısı kadar programları gösteren kağıt olmadan ben makineyi kullanamıyordum, ya kırk yılda bir makineye işim düştüğünden öyleydi ya da gerçekten kağıda bakmak gerekiyordu ki, eşim de o kağıdı hep makinenin üzerinde bulundururdu... Ama bunda öyle bir şey yok, her şey ortadaki programları seçen düğmenin (topuzun) etrafında yazıyor... Nasıl ve hangi derecede yıkama yapmak istiyorsan kolaylıkla seçiyorsun... Fiyatı ve özellikleri ile Vestel menşeili olması sebebiyle tavsiye ederim...

Ben mi abartıyorum bilmiyorum ama en çok hoşuma giden şey 15 dakikalık kısa programın olması. Misalen; Öğle arası yemeğe geldim diyelim, tişört ter sebebiyle pert oldum ben diyorsa, yemekten önce at 15 dakikada yıkansın, ser balkona 45 dakika sonra da kurumuş şekilde giy gitsin... :deli
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,306
Eski makinede A4 kağıdının yarısı kadar programları gösteren kağıt olmadan ben makineyi kullanamıyordum, ya kırk yılda bir makineye işim düştüğünden öyleydi ya da gerçekten kağıda bakmak gerekiyordu ki, eşim de o kağıdı hep makinenin üzerinde bulundururdu... Ama bunda öyle bir şey yok, her şey ortadaki programları seçen düğmenin (topuzun) etrafında yazıyor... Nasıl ve hangi derecede yıkama yapmak istiyorsan kolaylıkla seçiyorsun... Fiyatı ve özellikleri ile Vestel menşeili olması sebebiyle tavsiye ederim...

Ben mi abartıyorum bilmiyorum ama en çok hoşuma giden şey 15 dakikalık kısa programın olması. Misalen; Öğle arası yemeğe geldim diyelim, tişört ter sebebiyle pert oldum ben diyorsa, yemekten önce at 15 dakikada yıkansın, ser balkona 45 dakika sonra da kurumuş şekilde giy gitsin... :deli

Peki sesi nasıl makinenin? Yükte falan rahatsız edici ses çıkartıyor mu?
 

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
4,215
Yaş
47
Peki sesi nasıl makinenin? Yükte falan rahatsız edici ses çıkartıyor mu?
Çalışırken ve sıkarken rahatsız edici ses daha doğrusu dikkat etmezsen herhangi bir ses duyulmuyor, banyo kapısı kapalı ise zaten ses seda yok... Ancak; sıkma öncesi su tahliyesine başladığında "bıızzzzzz" şeklinde ses çıkartıyor, ilk defa duydum böyle bir sesi hatta sıkıntı var zannettim ilk etapta... Tahliye bitince zaten bu ses de bitiyor.
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,306
Çalışırken ve sıkarken rahatsız edici ses daha doğrusu dikkat etmezsen herhangi bir ses duyulmuyor, banyo kapısı kapalı ise zaten ses seda yok... Ancak; sıkma öncesi su tahliyesine başladığında "bıızzzzzz" şeklinde ses çıkartıyor, ilk defa duydum böyle bir sesi hatta sıkıntı var zannettim ilk etapta... Tahliye bitince zaten bu ses de bitiyor.

O pompadan geliyordur.
Benim merak ettiğim makinede yüklü miktarda çamaşır varken vuruntu, esneme gibi sesler var mıydı?
Sonuçta hareketli bir sistem ve yeri geldiğinde kilolarca yükle çalışıyor. Anormal sesler üretmediği müddetçe sorun yok.
Bizim 25 yıllık bulaşık makinemiz var, son zamanlarda pompası su tahliye ederken bildiğin yeri titretiyor. Vuruntu yapıyor bariz. :hihi
 

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
4,215
Yaş
47
Umut Barış @Umut Barış sormuş olduğun vuruntu, esneme, patlama, çatlama gibi sesler olmadı, özellikle bir haftalık yoğun kullanımdan sonra bu soruna cevap vermek istedim... Sadece, senin de bahsetmiş olduğun pompa sesi geliyor, o da normal zaten. Fakat, makine yeni olmasından dolayı banyoda değişik bir koku bırakıyor bu da gayet normal bir durum.

Bu gün hanım fark etmiş; daha önceki makinede yıkadığı halde masa örtüsünden çıkmayan leke, bu makine ile yıkanınca çıkmış. Yıkama performansı da geçer not almış oldu böylece. :clap2
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,306
Umut Barış @Umut Barış sormuş olduğun vuruntu, esneme, patlama, çatlama gibi sesler olmadı, özellikle bir haftalık yoğun kullanımdan sonra bu soruna cevap vermek istedim... Sadece, senin de bahsetmiş olduğun pompa sesi geliyor, o da normal zaten. Fakat, makine yeni olmasından dolayı banyoda değişik bir koku bırakıyor bu da gayet normal bir durum.

Bu gün hanım fark etmiş; daha önceki makinede yıkadığı halde masa örtüsünden çıkmayan leke, bu makine ile yıkanınca çıkmış. Yıkama performansı da geçer not almış oldu böylece. :clap2

Aman nazar değmesin, güle güle kullanın. :mutlu
 

meebbe 

Süper Üye
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
2,188
Yaş
29
Umut Barış @Umut Barış sormuş olduğun vuruntu, esneme, patlama, çatlama gibi sesler olmadı, özellikle bir haftalık yoğun kullanımdan sonra bu soruna cevap vermek istedim... Sadece, senin de bahsetmiş olduğun pompa sesi geliyor, o da normal zaten. Fakat, makine yeni olmasından dolayı banyoda değişik bir koku bırakıyor bu da gayet normal bir durum.

Bu gün hanım fark etmiş; daha önceki makinede yıkadığı halde masa örtüsünden çıkmayan leke, bu makine ile yıkanınca çıkmış. Yıkama performansı da geçer not almış oldu böylece. :clap2
nasıl hocam memnun musunuz hala?Tavsiye edermisiniz?
 

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
4,215
Yaş
47
nasıl hocam memnun musunuz hala?Tavsiye edermisiniz?
Fiyat baz alınırsa şiddetle tavsiye ediyorum... Normal olarak ele alırsak da çok pratik olmasından dolayı tavsiye ederim. 10 yaşındaki bir çocuk bile kullanabilir... Ömrü ne olur bilinmez tabi.

İyi ki almışım dediğim çok oldu ama pişmanlığım hiç olmadı çok şükür.
 

meebbe 

Süper Üye
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
2,188
Yaş
29
uzun yıllar memnuniyetle kullanırsınız inş hocam.Bana da 9914 vestel kurutmalı gelecek 9614 vardı vuruntu sesi titreşim gibi sorunları vardı değişim oldu.İnternette hangi vestel çamaşır makinesine baksam aynı sorun var.Sanarsın hepsi sesli çalışıyor.O yüzden sordum sizlere.Özellikle sıkma da benim ki çıldırıyordu eşim korkuyordu makine ayrılacak diye.

iyi günler dilerim hocam.
 

Domestos 

JaDeD
Süper Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
4,215
Yaş
47
uzun yıllar memnuniyetle kullanırsınız inş hocam.Bana da 9914 vestel kurutmalı gelecek 9614 vardı vuruntu sesi titreşim gibi sorunları vardı değişim oldu.İnternette hangi vestel çamaşır makinesine baksam aynı sorun var.Sanarsın hepsi sesli çalışıyor.O yüzden sordum sizlere.Özellikle sıkma da benim ki çıldırıyordu eşim korkuyordu makine ayrılacak diye.

iyi günler dilerim hocam.
Bende sıkma durumunda ses seda yok çok şükür fakat, su tahliye ederken "bıızzzz" şeklinde yüksek ses geliyor bu rahatsız etmişti ama bu sesin de gayet normal olduğu yukarılarda bir yerlerde yazılıp çizildiği için rahatım artık.
 

Benzer konular

Üst