REZİLLİK Kavramı, MNG Kargo İle Anılmaktan Utandı Artık (Talep Üzerine Anket Eklendi)

En Güvendiğiniz Kargo Firması Hangisi


  • Kullanılan toplam oy
    48
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
51
MNG kargo'nun tarifelerinde ciddi sorun var. sah... com dan satılık ürün ilanı girerken bir not dikkatimi çekmişti. Ürününüzü alıcıya yüzde 35 indirimli göndermek ister misiniz? Ürünü göndereceğiniz kargo firması olarak MNG'yi seçin, ürününüz satıldığında sistemde oluşacak otomatik kod ile ürününüzü yüzde 35 indirimli gönderin.

Neden olmasın? Sonuçta diğer kargolardan 1/3 ucuza alacak alıcı ürünü...MNG'yi seçtik Neyse ürün satıldı Ben ürünü alıcıya göndermek üzere MNG kargo şubesine gittim.

Bu arada mesafe Tekirdağ-Aydın... Paket de standart mektup gönderisinden biraz daha hallice... Bankodaki görevli 58 lira dedi. Benim yüzde 35 indirim kodum var ama dedim hemen. O zaten indirimli fiyatı beyefendi dedi yaptığı işi kanıksamış bir yüz ifadesiyle ve yüzüme hiç bakmayarak....

Neyse kalsın dedim. Hemen karşısı Yurt içi kargo Rodosto şubesi. Caddeyi geçtim Kargo göndermek istediğimi ve alıcı ödemeli olacağını söyledim. Çıkan fiyat indirimsiz 32 liraydı. Bire bir yaşanmıştır.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Maşallah sizin oradaki şube de evlere şenlikmiş Adem abi. Gerçi düzgün kargo firması var mı? En az sıkıntı yaşadığınız firma hangisi? Rica etsem konunun başına anket ekler misin? Bakalım hangi kargo firmasına daha çok güveniliyor.
Bizim Bölge İçin Yurtiçi Kargo görece daha iyi.

Anket ekledim abi teşekkür ederim ilgine.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
MNG kargo'nun tarifelerinde ciddi sorun var. sah... com dan satılık ürün ilanı girerken bir not dikkatimi çekmişti. Ürününüzü alıcıya yüzde 35 indirimli göndermek ister misiniz? Ürünü göndereceğiniz kargo firması olarak MNG'yi seçin, ürününüz satıldığında sistemde oluşacak otomatik kod ile ürününüzü yüzde 35 indirimli gönderin.

Neden olmasın? Sonuçta diğer kargolardan 1/3 ucuza alacak alıcı ürünü...MNG'yi seçtik Neyse ürün satıldı Ben ürünü alıcıya göndermek üzere MNG kargo şubesine gittim.

Bu arada mesafe Tekirdağ-Aydın... Paket de standart mektup gönderisinden biraz daha hallice... Bankodaki görevli 58 lira dedi. Benim yüzde 35 indirim kodum var ama dedim hemen. O zaten indirimli fiyatı beyefendi dedi yaptığı işi kanıksamış bir yüz ifadesiyle ve yüzüme hiç bakmayarak....

Neyse kalsın dedim. Hemen karşısı Yurt içi kargo Rodosto şubesi. Caddeyi geçtim Kargo göndermek istediğimi ve alıcı ödemeli olacağını söyledim. Çıkan fiyat indirimsiz 32 liraydı. Bire bir yaşanmıştır.
Samimiyetle yazıyorum ki güzel Ülkemizde İNDİRİM lafı tamamen bir aldatmaca amacı ile kullanılmaya başlanmıştır.
 
forza_ksk Çevrimdışı

forza_ksk

Aktif Üye
18 Şub 2018
102
Sağ olsun Adem abi anketi eklemiş, konuyu takip eden forumdaşlar oy kullanabilir mi? Dediğimiz gibi sorunsuzu yok da bakalım en azından en az sorun hangi kargo firmasında yaşanıyor?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Sağ olsun Adem abi anketi eklemiş, konuyu takip eden forumdaşlar oy kullanabilir mi? Dediğimiz gibi sorunsuzu yok da bakalım en azından en az sorun hangi kargo firmasında yaşanıyor?
Baştan ben düşünebilirmişim ama forumların en güzel yanı da bu değil mi zaten?

Birbirimizi tamamlarız her zaman :ok
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,976
şubeden bile çok fark ediyor eskiden aras kargo ile benim ürünlerim başka bir şubeye gelip orası dağıtım yapıyordu berbat bir şubeydi son zamanlarda harmandalı şubesine geliyor orası dağıtım yapıyor bu nedenle son zamanlarda aras kargo ile bile ürünler sorunsuz geliyor.
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
51
Tam olarak sorun da bu ya A Adem Helvacı üstadın vurgulamak istediği. "aras kargo ile bile" bile derken adamın işi güvenli olarak taşımak Bunun için sizden, bizden para almıyor mu? Takdir edilmeden işlerini doğru yaptıkları gün sorunlar da bitmiş olacak...
 
O Çevrimdışı

orhantopdemir

Yeni Üye
19 Nis 2019
1
40
Adem hocam merhaba.
uzun zamandır kanalınızı severek takip etmekteyim.
başıma gelen durum kanalınız için bir video konusu olabilir.

size bir MNG kargo faciasından bahsetmek istiyorum.
12.03.2021 tarihinde eşime ait General Mobile GM 9 pro cep telefonunu zeytinburnundaki yetkili servisine elden teslim ettim. yazılımsal/donanımsal sorunu vardı kendi kendine donup yeniden başlıyordu. ve 3. kez servise gitti (daha önce 2 defa Vatan bilgisayardan gönderttim). yine yapılamadı malesef. bana uzak olduğu için bende ürünü kargolamalarını istedim artık hakkımı tüketci hakem heyetinde arayacaktım.
Yetkili servis 29.03.2021 de MNG kargoya teslim ediyor ve 30.03.2021 de kargo aktarmada kayboluyor.
08.04.2021 de MNG kargo ürün kayıp dedi Tazmin başvurusunda bulunun dediler. bende istenen belgeler ile beraber başvurumu yaptım. bu süreçte eşim uzun süre telefonsuz kaldı pandeminin getirdiği zorluklardan dolayı yeni telefonda alamadım. ödenecek olan tazmin bedeli ile yenisini alırım dedim. 3 aydır sorun yeni çözüldü ama şaka gibi bir sonuç oldu. şuan güncel piyasa değeri 1850 tl olan benim 1400 tl ye pandemi başında aldığım ( ki şu an bu paraya telefon almak imkansız ) ve kendi kaybettikleri telefon için bana onayladıkları rakam 129.25 tl. benim iki küçük çocuğum var eşimde telefon olmadığı için sürekli aklım onlarda. en temel ve insani bir ihtiyaç olan iletişim aracı olan telefonu onlar kaybediyor. 4 aydır telefonsuz kaldık. ve bana ödemek istedikleri rakam tam bir facia. 129 tl .
sizce bu durum karşısında ne yapmalıyım ne önerirsiniz.
mail adresinize de yazdım.
değerli paylaşımlarınızın devamını diler sağlıklı günler dilerim.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
İnsanlar haklı olarak şikayet ediyor, lakin muhatap olduğumuz bu sektörün ne olduğunu da iyi bilmemiz lazım.

Kargoculuk lojistiğin bir dalı. Lojistik de tarihi sürece bakınca kervanlara, denizciliğe kadar gider. Denizciliğin de vardığı yer esasen korsanlıktır. Deniz kanunlarının maddeleri özüne bakınca ta işte bu korsanlığa kadar gider, ruhunda hissedersiniz. Dış ticaret ile uğraşan varsa alsın bir konşimentonun arkasındaki küçük yazıları bir okusun. Aklı durur. Daha bir de orada yazmayanlar var.

Gemi kaptanı gemi tehlikede diye senin konteynerini denize atabilir, hak talep edemezsin. Ekstra para ister hat durduk yere, illa bir sürşarj kısaltması bulunur. İstersen ödeme. Malını satar alır. Salak kaptan süveyş kanalını tıkar bir dünya zarar tazminat çıkar. Gemi sahibi üzerindeki yük sahiplerine fatura gönderir, bana gelen cezadan payınız bu diye.

Neyse, sadede gelirsek, standart uygulama olarak kargo, posta vb şirketleri taşıdıkları malın değeri ne olursa olsun bekli bir miktara kadar öderler (ödediğin ücret, şu kadar birim x gibi). İlave sigorta yapılmadı ise çare yok, imza atılan taşıma sözleşmesinde kesin yazıyordur. Kuralı koyan “korsan” kendini sağlama almıştır.
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,135
Bence bu iş firmalarla alakalı değil, en güvendiğimizi yada beğendiğimizi anketle de bulamayız bence ? bu iş tamamen bulunduğumuz bölgedeki kargo şirketinin şubesiyle alakalıdır. Çünkü hiç bir kargo firmasının şubelerinde bir standart yoktur, X firmanın falanca şubesi çok iyiyken, bir diğer şubesi berbattır. Mesela benim eski oturduğum yerde bana göre en iyi kargo şirketi X firmasıydı , en berbatıda Y firmasıydı , şimdi oturduğum yerde ise en iyi kargo şirketi, eski oturduğum yerde en berbat olarak gördüğüm Y firması ? yani kısacası bu iş tamamen bulunduğunuz bölgedeki kargo şubesi ile alakalıdır, firma ile alakası yok. Kargo firmaları zaten saldım çayıra mevlam kayıra zihniyetinde. Onun için benim açımdan en iyi ya da en güvenilir kargo şirketi, ikamet ettiğim yerde bana en iyi hizmeti veren kargo şubesidir.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Pandemiden önce kargoları şirkete isterdik. En azından "Alıcı adreste bulunamadı" yalanından sıyrılmak için.
Kargo şirketini net hatırlamıyorum ama Aras'tı sanırım. Benim kargo dağıtım sürecinde gözüküyordu. Ekranda teslim edildiğini gördüm. Normalde kargo şirketleri gelince posta kabul görevlisi bizi ararlar. Biz de gider alırız. Teslim alan kişinin adı farklı idi ve aramadı kimse beni. Bir de bizim oraya öğleden sonrası gelir kargo şirketleri dağıtım için ama bu sefer gibi gelmişlerdi. Görevli arkadaşı aradım ve "kargo şirketi geldi mi?" diye sordum. O da gelmediğini, gelirse de öğleden sonra geleceğini söyledi. Bunun üstüne teslim alan kişiyi tanıyıp tanımadığını sordum. Bizim şirketin İstanbul'da iki lokasyonu mevcut. aradan TEM geçer ve kuş uçuşu yaklaşık 1.5 km arabayla 10 -15 dakikalık mesafe var. Kargo takip ekranında görünen isim de o lokasyondaki görevli. Kendisine ulaştım dahili posta ile yollaması için ama o da kargo şirketin henüz gelmediği söyledi. Kargo şirketini aradım bu sefer. Kargonun teslim edildiğini söylediler. ben de bahsi geçen kişinin kargoyu teslim almadığını hatta daha dağıtım araçlarını dahi uğramadığını söylediğimde bir bakalım dediler ve bir anda karşımdaki ekranda kargom tekrar "taşınma sürecinde" diye gözüktü.

Başka bir arkadaşımın ise internetten telefon almıştı. Kargosu komple başka bir ilçedeki başka bir şirkete teslim edilmişti. Arkadaş ta şehir dışına çıkacağından acelesi vardı. Şehir dışındayken de devam eden görüşmeler sonucunda "tamam abi oradan alır getiririz" demişler. Arkadaş da gönderici firma ile görüşüp yenisini talep etmişti. Firma da yollamıştı problem çıkarmadan.

Özellikle kurumsal adreslerde şöyle bir durum varmış yalnız. Kargo şirketleri buralara kod veriyormuş. Mesela bizim iki farklı lokasyonun iki farklı kodu varmış. Adres yerine o kodu söylemek bile yeterliymiş. Kargoyu teslim alırken de adresi girmektense kodu girerlermiş. O kodu girerken yapılan hata üzerinde açık adres yazmasına rağmen başka yere gitmesine neden oluyormuş. Bizim şirkette kargolar genel de diğer lokasyonun dağıtım şubesine gidip ondan sonra bizim lokasyona bakan dağıtım şubesine geliyordu. Bunun nedenini sorduğumda müşteri hizmetlerindeki kişi şirketin adını yazınca ilk diğer lokasyonun adının çıktığını ve bundan kaynaklanabileceğini söylemişti. Sonra da bizim lokasyonun kodunu söyleyip kargoyu yollayacak kişi bu kodu söylerse direkt bize dağıtım yapan şubeye geleceğini söylemişti.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri