smili72
Süper Üye
- 6 Mar 2018
- 1,532
- 52
Aras kargo'nun yıllardır uyguladığı çalışma prensibi o Şaşırmaya gerek yok. Kargonuz ilgili şubeye geldiğinde teslim edecek arkadaşa verdiklerinde direk teslim edildi sekmesine çevirip alıcı olarak da dağıtım elemanının adını yazıyorlar. Kargonuz gün içinde geliyor mu geeliyor evet.... Daha önce panikleyip müş. hiz. aradığımdan biliyorum.Pandemiden önce kargoları şirkete isterdik. En azından "Alıcı adreste bulunamadı" yalanından sıyrılmak için.
Kargo şirketini net hatırlamıyorum ama Aras'tı sanırım. Benim kargo dağıtım sürecinde gözüküyordu. Ekranda teslim edildiğini gördüm. Normalde kargo şirketleri gelince posta kabul görevlisi bizi ararlar. Biz de gider alırız. Teslim alan kişinin adı farklı idi ve aramadı kimse beni. Bir de bizim oraya öğleden sonrası gelir kargo şirketleri dağıtım için ama bu sefer gibi gelmişlerdi. Görevli arkadaşı aradım ve "kargo şirketi geldi mi?" diye sordum. O da gelmediğini, gelirse de öğleden sonra geleceğini söyledi. Bunun üstüne teslim alan kişiyi tanıyıp tanımadığını sordum. Bizim şirketin İstanbul'da iki lokasyonu mevcut. aradan TEM geçer ve kuş uçuşu yaklaşık 1.5 km arabayla 10 -15 dakikalık mesafe var. Kargo takip ekranında görünen isim de o lokasyondaki görevli. Kendisine ulaştım dahili posta ile yollaması için ama o da kargo şirketin henüz gelmediği söyledi. Kargo şirketini aradım bu sefer. Kargonun teslim edildiğini söylediler. ben de bahsi geçen kişinin kargoyu teslim almadığını hatta daha dağıtım araçlarını dahi uğramadığını söylediğimde bir bakalım dediler ve bir anda karşımdaki ekranda kargom tekrar "taşınma sürecinde" diye gözüktü.
Başka bir arkadaşımın ise internetten telefon almıştı. Kargosu komple başka bir ilçedeki başka bir şirkete teslim edilmişti. Arkadaş ta şehir dışına çıkacağından acelesi vardı. Şehir dışındayken de devam eden görüşmeler sonucunda "tamam abi oradan alır getiririz" demişler. Arkadaş da gönderici firma ile görüşüp yenisini talep etmişti. Firma da yollamıştı problem çıkarmadan.
Özellikle kurumsal adreslerde şöyle bir durum varmış yalnız. Kargo şirketleri buralara kod veriyormuş. Mesela bizim iki farklı lokasyonun iki farklı kodu varmış. Adres yerine o kodu söylemek bile yeterliymiş. Kargoyu teslim alırken de adresi girmektense kodu girerlermiş. O kodu girerken yapılan hata üzerinde açık adres yazmasına rağmen başka yere gitmesine neden oluyormuş. Bizim şirkette kargolar genel de diğer lokasyonun dağıtım şubesine gidip ondan sonra bizim lokasyona bakan dağıtım şubesine geliyordu. Bunun nedenini sorduğumda müşteri hizmetlerindeki kişi şirketin adını yazınca ilk diğer lokasyonun adının çıktığını ve bundan kaynaklanabileceğini söylemişti. Sonra da bizim lokasyonun kodunu söyleyip kargoyu yollayacak kişi bu kodu söylerse direkt bize dağıtım yapan şubeye geleceğini söylemişti.