Pixel arızası mı üretim hatası mı?

E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
31
Merhaba,

TCL 55c728 Led tv ekranımda bir piksel arızası fark ettim.

Arıza şu şekilde normal piksel dizilimi []-[]-[] böyleyken arızalı pixel [-] bu şekilde yani pikselin içinde çizgi var.

Merkez ile görüştüğümde piksel bağlantı noktaları hepside var normal gibi bir söylemde bulundu ancak böyle birşey söz konusu değil. Evet bağlantı noktaları hepsinde var ancak bunda fazladan bir bağlantı noktası var... Açıkçası ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim. :)


1ba386dcc6a1ae3eb.jpg
2b1ebbbc13430402d.jpg
f59c0ec3-c3cf-45b5-a1e1-1f201d890679.jpg
 
Son düzenleme:
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Aktif görüntü esnasında bu pikselin verdiği görüntü nasıldır? Farklı renk paternleri ile görsel alıp paylaşabilir misiniz? Bu arada TV Marka-Model bilgisini de paylaşabilirseniz seviniriz.
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
31
Siyah ekranda görünmüyor yani sanırım stuck değil. Aktif görüntü esanasında parlak bir ışık gibi görünüyor. Ama ne kırmızı ne yeşil.
Ancak zoom yapında bir karenin içinde aynı bağlantı noktaları gibi bir çizgi var bana garip gelenide bu. :) piksel çalışıyor sanki ama içinde bir çizgi var.

Evet farklı renkte paylaşımlar yapabilirim ancak yakından çekimde görünmediği için biraz uzaktan çekmek zorunda kaldım. Mümkünse cep telefonundan bakarsanız belki net görünebilir*

bee5c0b9-1d87-4daa-86a8-baf00a520f2d.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-02-at-21.56.27.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-02-at-16.53.58.jpg
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Siyah ekranda görünmüyor yani sanırım stuck değil.
Ancak zoom yapında bir karenin içinde aynı bağlantı noktaları gibi bir çizgi var bana garip gelenide bu. :) piksel çalışıyor sanki ama içinde bir çizgi var.

Evet farklı renkte paylaşımlar yapabilirim ancak yakından çekimde görünmediği için biraz uzaktan çekmek zorunda kaldım. Mümkünse cep telefonundan bakarsanız belki net görünebilir*

bee5c0b9-1d87-4daa-86a8-baf00a520f2d.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-02-at-21.56.27.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-02-at-16.53.58.jpg
Sonuçta piksel yapısındaki değişikliğin teknik yapısı sizinle pek ilgili değil. Siz kullanıcı ve tüketicisiniz. Dolayısıyla söz konusu görsel arıza piksel arızasıdır. TV ile ilgili talebinizi firmaya bildirin. Eğer çözüm odaklı değillerse THH yoluyla talebinizi iletir işleme öyle devam edersiniz. Bu arada TV Marka Model bilgisini paylaşmamışsınız. Ayrıca lütfen mesajlara tepki veriniz.
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
31
Bilgi için teşekkür ederim :)
Marka ve modeli en üstte editlemiştim Tcl 55c728 bu değişen 4. ürün son 4 ay full değişimle geçti.. :)
 
Son düzenleme:
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Bilgi için teşekkür ederim :)
Marka ve modeli en üstte editlemiştim Tcl 55c728 bu değişen 4. ürün son 4 ay full değişimle geçti.. :)
İşte tüketiciyi bizler bilgilendirirken bunu söylemeye çalışıyoruz. Yine söyleyelim. Tamamen problem ortadan kalkana kadar değişim hakkına sahipsiniz. Ancak yine hep söylediğimiz gibi sorunun ilk değişimde ortadan kalkması yerine artması da ihtimal dahilinde. O yüzden yine başvurunuzu yapmanızda hiçbir sakınca yok. Ancak bir sonraki cihazda 4-5 tane ölü piksel olmayacağının garantisi de yok. ☹️
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
31
Az önce beyaz ekranda yine bir fotoğraf çekip zoomladım.
Rgb dizilimleri vs. gayet iyi görünüyor. Belki arıza hakkında net bir fikir yürütmenizde işe yarar. :)

YENI.jpg
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Az önce beyaz ekranda yine bir fotoğraf çekip zoomladım.
Rgb dizilimleri vs. gayet iyi görünüyor. Belki arıza hakkında net bir fikir yürütmenizde işe yarar. :)

YENI.jpg
Arızayı az çok anlama şansımız oldu. Ancak yukarıda belirttiğim durumu lütfen göz ardı etmeyin. Hekimlikte de benzer durumlar söz konusu olabilir. Örneğin etkene yönelik tedavi şansı olmayan durumlarda, kesin teşhis elde edilmese bile aynı semptomatik tedavi birden fazla hastalığa karşı uygulanabilir. Sözün özü bu hata sizin cihazdan aldığınız verimi etkiliyorsa, firma ile görüşüp bir sonraki aksiyonu talep edebilirsiniz. (Bu arada üretim aşamasında LCD hücre dolumu yapılmadan önce hücre sınırları belirlenirken böyle bir hatalı üretim söz konusu olmuş olabilir.) :ok
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
31
Tüm bilgiler için teşekkür ederim. :)

Son olarak bu aşamada firma bu ürünü değiştirmek zorunda mı? Yani ürün ayıplı olarak mı geçiyor?
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Tüm bilgiler için teşekkür ederim. :)

Son olarak bu aşamada firma bu ürünü değiştirmek zorunda mı? Yani ürün ayıplı olarak mı geçiyor?
Sizin için teknik olarak görsel bir problem söz konusu değil mi? Ayıplı mal tanımı yasal olarak yetkili merciler tarafından kesin olarak kullanılabilecek bir tanımdır. Bizim "ayıplı maldır" tanımını kullanmamız güncel durumda herhangi bir karar yetkimiz olmadığı için bir geçerlilik ifade etmez. Ancak sizin bu problemi ürünü kullanırken farketmeniz ve ürünü sorunsuz kullanmanıza engel olması bu tabirle talepte bulunmanız için yeterlidir.
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
31
İkinci bir piksel sorunu daha mevcut,

248-1.png
WhatsApp-Image-2023-06-13-at-21.17.51.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-13-at-21.18.29.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-13-at-23.38.47.jpg


Panel ve çerçeve arası ışık gözüküyor ->

1. piksel hatasına istinaden üst model ile değişim yapacagız dedıler 7 gun gectı sonra degısım yapmayacagız dedıler. :) Sonra bu arızaları fark ettim.

Olan benım tv gelecek dıye ıptal ettıgım ucak bıletlerıne oldu...
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
İkinci bir piksel sorunu daha mevcut,

248-1.png
WhatsApp-Image-2023-06-13-at-21.17.51.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-13-at-21.18.29.jpg
WhatsApp-Image-2023-06-13-at-23.38.47.jpg


Panel ve çerçeve arası ışık gözüküyor ->

1. piksel hatasına istinaden üst model ile değişim yapacagız dedıler 7 gun gectı sonra degısım yapmayacagız dedıler. :) Sonra bu arızaları fark ettim.

Olan benım tv gelecek dıye ıptal ettıgım ucak bıletlerıne oldu...

Şu koşullarda durumu Tüketici Hakem Heyetine taşımaktan başka yol görünmüyor gibi. Ama şu mesajımı üzülerek hatırlatmak isterim;

İşte tüketiciyi bizler bilgilendirirken bunu söylemeye çalışıyoruz. Yine söyleyelim. Tamamen problem ortadan kalkana kadar değişim hakkına sahipsiniz. Ancak yine hep söylediğimiz gibi sorunun ilk değişimde ortadan kalkması yerine artması da ihtimal dahilinde. O yüzden yine başvurunuzu yapmanızda hiçbir sakınca yok. Ancak bir sonraki cihazda 4-5 tane ölü piksel olmayacağının garantisi de yok. ☹️
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt