diğeri pixel arızası-ancak o da likit sızması gibi görülüyor
-ancak ileri de bu tür benzer likit-sızması/pixel sıkıntıları(dead/stuck) v.s olabilir!
yeniden müracaat edilmesi gerekiyor,ama bütün bu işlemler de açıkçası THH direk
kabul edip de müşteri lehine hareket etmiyorlar!
-peki bunlar arıza veya adına her ne konmuşsa(düzensiz pixel çalışmaları+her türlü likit patlamaları v.s)
bir HATA mıdır?? evet bir üretim hatasıdır bütün bunlar!
ama asıl "filim" bundan sonra başlıyor,çünkü üreticiye göre bunlar "hata değil"(hatta herifler bunlara NORMAL diyorlar)
ya da kullanıcının normal şekilde kullanmasına engel bir hata değildir=Normal dir!
-Kullanam Kılavuzlarını genel de veya tamamı v.s hiç kimse okumuyor!
bu ve benzeri durumlar kılavuzun ilk safyafalarında aslında yazıyor!
>ya hileli cümlelerle
>ya da işi "Normale" bağlayan cümlelerle
>ya da direk HATA değildir deyip size bir de ""Matematik" hesabı yapıp,böyle pixel
durumlarının nasıl olması gerektiğinin bilimsel hesabunu yapıyorlar!
örneğin,oran olarak pixellerin %99.9 sağlam ise bu ürün "Hatasızdır"
hesap basit,çarpın FHD/UHD v.s panelin ölçüsünü ve bunun %99.9 nı alın ki
çıkacak rakam zaten panelin Hatasız olduğunu gösterecektir,""onların hesabıyla""
-işin asıl teknik gerçeği ise şudur;"panel üretici" kanunları vardır ama bunu sizler bilmezsiniz
veya sizi ilgilendirmez!
daha önce defalarca bazı başlıklar da yazdım;panellerin bir "sınıfı" vardır;I/II/III/IV/V/VI gibi
sizlerin kullandığı paneller en iyisi bile ya II ya da III dür!
"Class I";sadece sıfır pixel hatalıdır!! bu ister monitör olsun ister TV isterse de başka tip
display ünitesi olsun,sadece bunlar da 1 pixel hatası bile çıksa direk "cihaz" değişimi demek dir!
bakın panel demiyorum,direk o cihaz gider sana yenisi verilir
ama normal tüketici pazarında Class-I diye bir panel yoktur!
Class-II bile artık pek yok
siz bunu Class III den başlatın
sonuç şudur;Panel üretici ile TV(veya Monitör veya çeşitli bir Display üreticisi olsun)bu pixel
konusun da veya her türlü benzer sıkıtılarında aralarında bir protokol vardır veya yeniden düzenlenir
ama bu size yansımaz! panel de bir sorun çıktımı(şayet panel Class-I değil tabiki)bu örneğin TV cihazı ise
masrafı vs direk TV üreticisine yansır,yani panel üreticisini hiç bağlamaz!
Dolayısıyla TV ler de Class-I panel olmadığı için bu durum ana panel üreticisini hiç bağlamaz bile!!!
müşteri ile TV üreticisi arasında olan bir durumdur ve genel de TV ciler de bunu pek üstlenmez iş senin
üstüne kalır!
-Panel üreticisi zaten panelleri işe bu Class lara göre test ettiği için,bir sıkıntı çıksa bile bunu es geçer
olay ilk etap da TV üreticisine kalır,o da atlar ve malı sana satar bu sefer senin elinde patlar!
-Bu TV ler zaten ya hiç kontrol edilmeden direk QC dan geçip sana gelecektir! ya da hatayı görseler bile
yine direk eline gelecektir!
-TCL-Bilkom v.s çok kısa; malzemeler dandik/vasat v.s kontrol ciddi sıkıntı(Polonya ve Türkiye montajlı)
satış sonrası yine ayrı bir tantana....
"TCL tavsiyesi yapmak" bence ciddi bir hata dır bu arada
iş sonunda "müşteri memnuniyeti" kapsamına girip de herifler de insaflı çıkarsa ne ala...