Pixel arızası mı üretim hatası mı?

E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
32
Şu koşullarda durumu Tüketici Hakem Heyetine taşımaktan başka yol görünmüyor gibi. Ama şu mesajımı üzülerek hatırlatmak isterim;
Maalesef şuan servis bile göndermiyorlar. :)

Hani ilgilenip değişim vs. yapmıyoruz deseler yine anlardım gider t.h.h'e başvururdum.

Ancak ürünü değiştireceğiz deyip 7 gün bekletip teknik sorun yok deyip ortada bırakmaları çok komik bir durum. :))

Teknik servis göndermiyorlar diye şikayet edeceğim yakın bir yer bile yok anca dilekçe ile il ticaret bakanlığına gitmek gerekiyormuş oraya teknik servis yollamıyorlar diye şikayet etmek gerekiyormuş.

Süreçler hep uzun saki tüketici sorunu çözemesin diye yapılan zorluklar... :)

Kısa bir süre daha bekleyip aksiyon alınmazsa t.h.h başvuracağım artık....
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
32
Bu firmadan uzak durulması psikolojiniz açısından gerekldir...



Zoom.jpg
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
-THH denilen yerin,müşteriyi tamamen koruduğunu söylemek mümkün değildir

yani direk oraya giderim ve işi hallederim diyen adam,ciddi yanılır!
durum tam öyle değil maalesef,hatta geriye gidiş bile oldu oran olarak,Tüketici
mağduriyeti halledilmesi oranı giderek düşüyor!

-geçmişte ben de yaşadım THH tantanasını! herifler dosyayı 6 imza çakıp daha TV yi
bile görmeden ve dosyada olmayan bir gerekçe ile red etmişlerdir:haha1
ülen bir zahmet birisi kalkıp da gelip görseydi şu mereti!

not;sorunu kendim halletmiştim daha sonra(herifler inceleme safhasında iken ben olayı
çözmüştüm ama dosyayı kapatmadım;bakalım ne yapacaklar diye!

yaw bunlar tam sopalık:sopa1

Bu arada TR de montaj yapılan TCL de en çok şikayet alan üreticidir! zaten vasat TV ler
(her modeli) fiyat ise hiç hak etmediği kadar pahalı özellikle üst segment diye geçen modelleri

++
bu şekilde kullanmaya devam orada likit sızması/kaydırması oluşmuş ama normal resim izlerken
böyle sorunlar fazla görülmez veya göze batmaz
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
32
-THH denilen yerin,müşteriyi tamamen koruduğunu söylemek mümkün değildir

yani direk oraya giderim ve işi hallederim diyen adam,ciddi yanılır!
durum tam öyle değil maalesef,hatta geriye gidiş bile oldu oran olarak,Tüketici
mağduriyeti halledilmesi oranı giderek düşüyor!

-geçmişte ben de yaşadım THH tantanasını! herifler dosyayı 6 imza çakıp daha TV yi
bile görmeden ve dosyada olmayan bir gerekçe ile red etmişlerdir:haha1
ülen bir zahmet birisi kalkıp da gelip görseydi şu mereti!

not;sorunu kendim halletmiştim daha sonra(herifler inceleme safhasında iken ben olayı
çözmüştüm ama dosyayı kapatmadım;bakalım ne yapacaklar diye!

yaw bunlar tam sopalık:sopa1

Bu arada TR de montaj yapılan TCL de en çok şikayet alan üreticidir! zaten vasat TV ler
(her modeli) fiyat ise hiç hak etmediği kadar pahalı özellikle üst segment diye geçen modelleri

++
bu şekilde kullanmaya devam orada likit sızması/kaydırması oluşmuş ama normal resim izlerken
böyle sorunlar fazla görülmez veya göze batmaz

Çizgi gibi olan evet likit olabilir..

Ancak diğeri bir ölü piksel arızası gibi duruyor yanılıyor muyum acaba????? Bununla ilgili yorum rica ederim. :)

Ya birçok kişiye servis göndermiyorlarmış sanırım bir pislik yapılıyor cimer'e felan yazdım açıkçası.

Twitter-0.jpg
Twitter-1.png

Twitter-2.jpg
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
diğeri pixel arızası-ancak o da likit sızması gibi görülüyor

-ancak ileri de bu tür benzer likit-sızması/pixel sıkıntıları(dead/stuck) v.s olabilir!
yeniden müracaat edilmesi gerekiyor,ama bütün bu işlemler de açıkçası THH direk
kabul edip de müşteri lehine hareket etmiyorlar!

-peki bunlar arıza veya adına her ne konmuşsa(düzensiz pixel çalışmaları+her türlü likit patlamaları v.s)
bir HATA mıdır?? evet bir üretim hatasıdır bütün bunlar!

ama asıl "filim" bundan sonra başlıyor,çünkü üreticiye göre bunlar "hata değil"(hatta herifler bunlara NORMAL diyorlar)
ya da kullanıcının normal şekilde kullanmasına engel bir hata değildir=Normal dir!

-Kullanam Kılavuzlarını genel de veya tamamı v.s hiç kimse okumuyor!
bu ve benzeri durumlar kılavuzun ilk safyafalarında aslında yazıyor!

>ya hileli cümlelerle
>ya da işi "Normale" bağlayan cümlelerle
>ya da direk HATA değildir deyip size bir de ""Matematik" hesabı yapıp,böyle pixel
durumlarının nasıl olması gerektiğinin bilimsel hesabunu yapıyorlar!

örneğin,oran olarak pixellerin %99.9 sağlam ise bu ürün "Hatasızdır":haha1
hesap basit,çarpın FHD/UHD v.s panelin ölçüsünü ve bunun %99.9 nı alın ki
çıkacak rakam zaten panelin Hatasız olduğunu gösterecektir,""onların hesabıyla""

-işin asıl teknik gerçeği ise şudur;"panel üretici" kanunları vardır ama bunu sizler bilmezsiniz
veya sizi ilgilendirmez!

daha önce defalarca bazı başlıklar da yazdım;panellerin bir "sınıfı" vardır;I/II/III/IV/V/VI gibi
sizlerin kullandığı paneller en iyisi bile ya II ya da III dür!

"Class I";sadece sıfır pixel hatalıdır!! bu ister monitör olsun ister TV isterse de başka tip
display ünitesi olsun,sadece bunlar da 1 pixel hatası bile çıksa direk "cihaz" değişimi demek dir!
bakın panel demiyorum,direk o cihaz gider sana yenisi verilir

ama normal tüketici pazarında Class-I diye bir panel yoktur!
Class-II bile artık pek yok
siz bunu Class III den başlatın

sonuç şudur;Panel üretici ile TV(veya Monitör veya çeşitli bir Display üreticisi olsun)bu pixel
konusun da veya her türlü benzer sıkıtılarında aralarında bir protokol vardır veya yeniden düzenlenir
ama bu size yansımaz! panel de bir sorun çıktımı(şayet panel Class-I değil tabiki)bu örneğin TV cihazı ise
masrafı vs direk TV üreticisine yansır,yani panel üreticisini hiç bağlamaz!

Dolayısıyla TV ler de Class-I panel olmadığı için bu durum ana panel üreticisini hiç bağlamaz bile!!!
müşteri ile TV üreticisi arasında olan bir durumdur ve genel de TV ciler de bunu pek üstlenmez iş senin
üstüne kalır!

-Panel üreticisi zaten panelleri işe bu Class lara göre test ettiği için,bir sıkıntı çıksa bile bunu es geçer
olay ilk etap da TV üreticisine kalır,o da atlar ve malı sana satar bu sefer senin elinde patlar!

-Bu TV ler zaten ya hiç kontrol edilmeden direk QC dan geçip sana gelecektir! ya da hatayı görseler bile
yine direk eline gelecektir!

-TCL-Bilkom v.s çok kısa; malzemeler dandik/vasat v.s kontrol ciddi sıkıntı(Polonya ve Türkiye montajlı)
satış sonrası yine ayrı bir tantana....

"TCL tavsiyesi yapmak" bence ciddi bir hata dır bu arada

iş sonunda "müşteri memnuniyeti" kapsamına girip de herifler de insaflı çıkarsa ne ala...
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
32
diğeri pixel arızası-ancak o da likit sızması gibi görülüyor

-ancak ileri de bu tür benzer likit-sızması/pixel sıkıntıları(dead/stuck) v.s olabilir!
yeniden müracaat edilmesi gerekiyor,ama bütün bu işlemler de açıkçası THH direk
kabul edip de müşteri lehine hareket etmiyorlar!

-peki bunlar arıza veya adına her ne konmuşsa(düzensiz pixel çalışmaları+her türlü likit patlamaları v.s)
bir HATA mıdır?? evet bir üretim hatasıdır bütün bunlar!

ama asıl "filim" bundan sonra başlıyor,çünkü üreticiye göre bunlar "hata değil"(hatta herifler bunlara NORMAL diyorlar)
ya da kullanıcının normal şekilde kullanmasına engel bir hata değildir=Normal dir!

-Kullanam Kılavuzlarını genel de veya tamamı v.s hiç kimse okumuyor!
bu ve benzeri durumlar kılavuzun ilk safyafalarında aslında yazıyor!

>ya hileli cümlelerle
>ya da işi "Normale" bağlayan cümlelerle
>ya da direk HATA değildir deyip size bir de ""Matematik" hesabı yapıp,böyle pixel
durumlarının nasıl olması gerektiğinin bilimsel hesabunu yapıyorlar!

örneğin,oran olarak pixellerin %99.9 sağlam ise bu ürün "Hatasızdır":haha1
hesap basit,çarpın FHD/UHD v.s panelin ölçüsünü ve bunun %99.9 nı alın ki
çıkacak rakam zaten panelin Hatasız olduğunu gösterecektir,""onların hesabıyla""

-işin asıl teknik gerçeği ise şudur;"panel üretici" kanunları vardır ama bunu sizler bilmezsiniz
veya sizi ilgilendirmez!

daha önce defalarca bazı başlıklar da yazdım;panellerin bir "sınıfı" vardır;I/II/III/IV/V/VI gibi
sizlerin kullandığı paneller en iyisi bile ya II ya da III dür!

"Class I";sadece sıfır pixel hatalıdır!! bu ister monitör olsun ister TV isterse de başka tip
display ünitesi olsun,sadece bunlar da 1 pixel hatası bile çıksa direk "cihaz" değişimi demek dir!
bakın panel demiyorum,direk o cihaz gider sana yenisi verilir

ama normal tüketici pazarında Class-I diye bir panel yoktur!
Class-II bile artık pek yok
siz bunu Class III den başlatın

sonuç şudur;Panel üretici ile TV(veya Monitör veya çeşitli bir Display üreticisi olsun)bu pixel
konusun da veya her türlü benzer sıkıtılarında aralarında bir protokol vardır veya yeniden düzenlenir
ama bu size yansımaz! panel de bir sorun çıktımı(şayet panel Class-I değil tabiki)bu örneğin TV cihazı ise
masrafı vs direk TV üreticisine yansır,yani panel üreticisini hiç bağlamaz!

Dolayısıyla TV ler de Class-I panel olmadığı için bu durum ana panel üreticisini hiç bağlamaz bile!!!
müşteri ile TV üreticisi arasında olan bir durumdur ve genel de TV ciler de bunu pek üstlenmez iş senin
üstüne kalır!

-Panel üreticisi zaten panelleri işe bu Class lara göre test ettiği için,bir sıkıntı çıksa bile bunu es geçer
olay ilk etap da TV üreticisine kalır,o da atlar ve malı sana satar bu sefer senin elinde patlar!

-Bu TV ler zaten ya hiç kontrol edilmeden direk QC dan geçip sana gelecektir! ya da hatayı görseler bile
yine direk eline gelecektir!

-TCL-Bilkom v.s çok kısa; malzemeler dandik/vasat v.s kontrol ciddi sıkıntı(Polonya ve Türkiye montajlı)
satış sonrası yine ayrı bir tantana....

"TCL tavsiyesi yapmak" bence ciddi bir hata dır bu arada

iş sonunda "müşteri memnuniyeti" kapsamına girip de herifler de insaflı çıkarsa ne ala...
Detaylı açıklama için çok teşekkür ederim. :) <3
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
bunların hepsi NORMAL dir!
mühim olan üretici/satıcı v.s ne diyor bu konuda???
yani Marka bu konular da dandik ama yaklaşık hepsi de böyle dir

kısaca bunlar normal/genel sıkıntılar olduğu için biz burada üretici tavrına bakmalıyız
yani olumlu yaklaşıyorlarsa eyvallah ama genel de böyle yaklaşmıyorlar

Servis le bir şekilde anlaşacaksın sonra Merkez devreye girecek ve insafa gelirlerse ne ala
 
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
32
bunların hepsi NORMAL dir!
mühim olan üretici/satıcı v.s ne diyor bu konuda???
yani Marka bu konular da dandik ama yaklaşık hepsi de böyle dir

kısaca bunlar normal/genel sıkıntılar olduğu için biz burada üretici tavrına bakmalıyız
yani olumlu yaklaşıyorlarsa eyvallah ama genel de böyle yaklaşmıyorlar

Servis le bir şekilde anlaşacaksın sonra Merkez devreye girecek ve insafa gelirlerse ne ala
Merkez, Servis göndermiyor, ilgilenilmiyor.. :) özet bu. Ticaret bakanlığına kanıtlı şekilde şikayet ettim.

Tv'nin yazılımı 2021'in güncellenmesi gerek ona bile göndermiyorlar.

Bunlar ne acaba onu çözemedim yani stuck değil canlı değil likit mi ne çok garip.

Ürünü vatandan almıştım ama değişimi bilkom yapmıştı t.h.h'de husumetli olarak bilkom'u mu göstereceğim vatanı mı? bunun hakkında bilginiz var mı?

Ben her ikisi içinde t.h.h başvurusu yaptım aynı dilekçeyle. En azından herhangi biri husumet yok gibi bir beyanda bulunursa dosyam boşuna red yememiş olur.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
TCL önerilecek bir marka zaten değil özellikle TR için!
ne ucuz yollu ne de pahalı TV leri,ne de ona buna alternatif dir v.s diye
yaw bu devirde zaten hesaplı veya f/p TV mi kaldı da önerilecek onu da
anlamış değilim+direk uzak durun denilecek bir marka dır TCL
ayrıca ucuz filan hiç değil,üst modelleri de zaten hiç hah etmeyecek kadar pahalıdır

yaw bu herifler Çin de ana üretici zaten! maliyetleri komik ama KAR marjları v.s
tam geçirmece

++
stuck/dead değil hatalı pixeller-likit sızmalı
ayrıca CKD üretimler de kalite kontol dan bunlar "geçer"
ayrıca bu tip üreticiler de CKD ler de her şey geçer,sonra belki
birilerinin dikkatini çeker de kenara ayırırlar!

Servis/Merkez belli ki ciddi ilgisiz

Not;bana çok fazla özellikle çeşitli forumlar dan alıntılar v.s gelir
TCL hk. dikkat edin biraz,çok fazla bunların bir şekilde "gazlamacıları" var malum
forumlar da özellikle!
 
Son düzenleme:
E Çevrimdışı

endoxer

Yeni Üye
4 Haz 2023
18
32
TCL önerilecek bir marka zaten değil özellikle TR için!
ne ucuz yollu ne de pahalı TV leri,ne de ona buna alternatif dir v.s diye
yaw bu devirde zaten hesaplı veya f/p TV mi kaldı da önetilecek onu da
anlamış değilim+direk uzak durun denilecek bir marka dır TCL
ayrıca ucuz filan hiç değil,üst modelleri de zaten hal etmeyecek kadar pahalıdır

yaw bu herifler Çin de ana üretici zaten! maliyetleri komik ama KAR marjları v.s
tam geçirmece

++
stuck/dead değil hatalı pixeller-likit sızmalı
ayrıca CKD üretimler de kalite kontol dan bunlar "geçer"
ayrıca bu tip üreticiler de CKD ler de her şey geçer,sonra belki
birilerinin dikkatini çeker de kenara ayırırlar!

Servis/Merkez belli ki ciddi ilgisiz

Not;bana çok fazla özellikle çeşitli forumlar dan alıntılar v.s gelir
TCL hk. dikkat edin biraz,çok fazla bunların bir şekilde "gazlamacıları" var malum
forumlar da özellikle!
Çok fazla detaylara girmek istemem, ancak bende video çeken bir "KİŞİ" nin tavisiyesiyle satın aldım. Sonrasında tcl bilkom ile sorun yaşayınca forumlarında tcl ile ilgili birkaç kötüleme baskı yapınca forumdan engellendim. :)

Tcl bilkom adam kafalamayı çok iyi bilen bir firma. Anında kötüleme veya sorunu çözme amaçlı çekilen videoları kişi ile iletişime geçip kaldırtan bir firma.

Arkandayım, tüketicinin arkasındayım, destek veririm susmam vs. diyen bir "KİŞİ" sorun yaşadığım ilk ay'da ortadan kayboldu ve bahanelerle engelledi. Tabi ben hakaret eden bir kişilik değilim, sadece gerçekleri yüze vuran bir kişiyim.

Bende hakaret olmaz, karşı taraf ne dediyse "BEN TÜKETİCİNİN ARKADASINDAYIM GERİ ADIM ATMAM" gibi aynısını ona hatırlatmak olur. Şimdi ne oldu diye sorarım yani. :)

Özetle: Yani sizlerinde dediği gibi gazlamalara gelmemek ve bildiğimiz markalardan şaşmamak gerek. :)

Son olarak istişare ettiğiniz bilgi verdiğiniz içinde çok teşekkür ederim iyiki varsınız.


Servis, bilkom, tcl ve bilkom genel müdüründen çalışanlarının bir çoğunun maillerini bulup sorunu kısa ve detaylı olarak anlatmama rağmen feecback yok ise diyecek birşey kalmıyor. :)

Ciddiyetsiz olduklarını, 7 haziranda değişim yapacağız deyip 13 haziranda teknik sorun yok demelerinden ve bunu servis göndermeden servis forumuna yazmaları sonrasında anladım. :)
 
Son düzenleme:
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
Hangi Forum diye zaten hiç sormuyorum bile:hihi

Ama sana uyarı diye yazdığım konu işin özellikle malum Forumlar da birebir
uygulanır durumudur

TCL de değil aslında konu,net den okursan bir dünya sorun görürsün üstelik Samsung/Sony
daha da kötü veya TPV de öyle LGE v.s v.s

peki hepsimi kötü? Evet bunların hepsi benim açım dan kötü

peki iyi kim var yaw,ya da bu işte iyi yokmudur? var Vestel gerisi hikaye
yani bahsettiğim konu MH/Servis v.s için tek iyi bunlar ama sorun şu ki bunların da
malları dandik toplama!
Ama en azından değişim iade v.s konularında adamı üzmüyorlar
 
Geri
Üst Alt