PHILIPS Aslında Ülke Ekonomisini Düşünüyormuş

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Phılıps Markası ile ilgili söylemlerim veya yazılarımdan hareketle değerli bir kardeşimiz kndi görüşlerini ifade etmiş ve beyanlarımın kısmen yanlış olduğunu belirtmiş.

Olabilir belki benim hatalı düşündüğüm yerler vardır diye sizlere de danışmak, objektif görüş almak istedim.

Sizce PHILIPS markası gerçekten ülke ekonomisini mi düşünüyor?

PHILIPS kullanıcısı dostlar veya genel görüş beyan etmek isteyenlerin yorumlarını rica ediyorum.



Dostumuzun Beyanı
Philips ile çalışan biri olarak verilen bilgilerin kısmen yanlış olduğunu belirtmek isterim birincisi yedek parçalar geri dönüşüm olarak tamir edilerek stoklara alınıyor böylelikle ülke ekonomisine katkı sağlanıyor tamirli yedek parçalar test edilerek refrubished olarak yani yenisine yakın durumda oluyor. İkincisi her yeni modelde belirli sayıda yeni yedek parça stoğu tutulur özellikle garanti dışı cihazlarda yeni ve tamirli olarak 2 ayrı fiyat verilir hepimizin bildiği gibi dövizin durumu malum olduğundan yeni kartın fiyatı refrubished kartın 2 katı fiyatı oranındadır buna göre 2 ayrı fiyat verilir tüketici genelde ucuz çıksn yani tamirli yedek parça onarımını tercih eder, ayrıca tamirli kart da kullanılsa yapılan işleme garanti verilir. Bu durum kullanıcı tercihine sunulur.



Kendisine yazdığım cevap
Keşke anlattıklarınız doğru (Veya uygulanıyor) olsaydı.

Phılıps ile çalışan ile Phılıps de çalışan arasında fark olduğunu da belirtmek isterim.

Kendi ellerimle teslim ettiğim kartların bana hangi koşullarda geri döndüğünü, bana kimsenin ''Yeni mi istersin yoksa tamirli mi?'' diye sormadığını gayet iyi biliyorum. Beni bırakın tanıdığım yüzlerce, binlerce PHILIPS kullanıcısına da bu sorunun sorulmadığını size ispat edebilirim.

Merkezinize yolladığımız kart için 3 ay boyunca çözüm üretemedikleri için ''Buna yapacak bir şey yok'' diyerek geri gönderdiklerini de gayet iyi biliyorum, dilerseniz tüketici bilgilerini size paylaşayım madem bağlantılısınız kontrol edin lütfen. Ne tüketicinin yasal hakkından bahseden var, ne de bir çözüm üreten. kartı geri gönder ''Bu olmaz tv hurda'' de çık işin içinden, sonra da ülke ekonomisi dövizin hali vs vs . Vatandaşın ekonomisi ne olacak? Sizin sorunlu 7909 modellerin anakartlarının ceremesini de vatandaş çekiyor siz çözemediğiniz için o ne olacak mesela?

Dilerseniz bu yazdıklarınızı www.tavsiyeforumu.com adresinde de yazın, ben hiç bir şey yazmayayım, sadece PHILIPS tv kullanıcıları sizlere PHILIPS servisleri ile neler yaşadıklarını, Elektronik kartlarının nasıl ne hale getirildiklerini kendileri anlatsınlar. Hatta siz zahmet etmeyin, ben konu açıp sizin görüşlerinizi aktarayım ve ''ben yanlış biliyormuşum, doğrusu buymuş'' diye bilgilendireyim insanları.

Bu arada ''Ülke ekonomisine katkı'' derken sanırım Hollanda ülkesinden bahsediyorsunuz zira bizim ülkemize de, bizim ülkemiz insanına da bu uygulamanın 1 kuruş dahi olumlu yansıması yok. Vatandaştan Sıfır kart parası alıp kendisine çıkma kart takmanın neresi ülke ekonomisine hangi koşullarda katkı sunuyor acaba bunu da açıklarısınız sanırım.

Kaldı ki bu konuyu sadece youtube da video çekerek bırakmadım, Bilinçli Tüketici Derneği olarak Gümrük ve Ticaret bakanlığına da 21.11.2020 tarihinde saat 10:58 yazı olarak yolladım. Cevabı geldiği zamanda resmi kanaldan hukuki işlem de başlatacağım bu konu ile ilgili. Gönül isterdi ki buraya siz veya Phılıps den yetkili birisinin gelip ''Bu konu bizim değerli müşterilerimiz için oldukça üzücü ve haksızlık oluşturan bir durum, derhal konu ile ilgili inceleme başlatıyoruz ve bizim aslında ''Şöyle olacak' dediğimiz (Sizin anlattığınız şekildeki hali) uygulamanın servisler tarafından değerli müşterilerimize yansıtılmamasının önüne geçeceğiz'' diyebilsinler veya diyebilseydiniz. Bunun yerine gelip de zaten var olduğunu bildiğiniz uygulamayı savunmak yerine keşke vatandaştan yana, sorunu çözmek, daha iyi hizmet verebilmek adına bir girişimde bulunmuş olsaydınız.

Olsun, ben sizin bu girişiminizin dahi bir etkileşim olduğuna inanıyor, katkı sunduğunuz için gönülden teşekkür ediyorum. Ayrıca yazı tarzımda kısmen hiddet var ise şahsınız ile ilgili asla değil lütfen yanlış anlamayınız. Sistemi ve işleyişini eleştiriyoruz burada.

Saygılarımla.






f1080183916f3babdd.jpg
 
M Çevrimdışı

mesutank 

Süper Üye
4 Şub 2018
656
45
Yersen .... :ciks

Philips ile çalışan biri olarak verilen bilgilerin kısmen yanlış olduğunu belirtmek isterim birincisi yedek parçalar geri dönüşüm olarak tamir edilerek stoklara alınıyor böylelikle ülke ekonomisine katkı sağlanıyor tamirli yedek parçalar test edilerek refrubished olarak yani yenisine yakın durumda oluyor. İkincisi her yeni modelde belirli sayıda yeni yedek parça stoğu tutulur özellikle garanti dışı cihazlarda yeni ve tamirli olarak 2 ayrı fiyat verilir hepimizin bildiği gibi dövizin durumu malum olduğundan yeni kartın fiyatı refrubished kartın 2 katı fiyatı oranındadır buna göre 2 ayrı fiyat verilir tüketici genelde ucuz çıksn yani tamirli yedek parça onarımını tercih eder, ayrıca tamirli kart da kullanılsa yapılan işleme garanti verilir. Bu durum kullanıcı tercihine sunulur.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Hatırlarsın Adem abi, benim uğraştığım 32" LED değişimi sonrası güç kartı arızasını. Araya kaç adam soktuk da onarımli kart aldık o da LED değişiminden fazla tuttu ☺️
Ülke ekonomisine evet faydası oldu, esnaf kazandı ben kaybettim ? herhalde kendileri kazanınca ülkede kazanmış olarak düşünüyorlar
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hatırlarsın Adem bak benim uğraştığım 32" LED değişimi sonrası güç kartı arızasını. Araya kaç adam soktuk da onarımli kart aldık o da LED değişiminden fazla tuttu ☺️
Ülke ekonomisine evet faydası oldu, esnaf kazandı ben kaybettim ? herhalde kendileri kazanınca ülkede kazanmış olarak düşünüyorlar
Hayır yani abi işin bir de bu ispat etme yükümlülüğü tarafı var.

Ne yapalım abi? Noter huzurunda, anakartı arızalı bir tv nin tespitini yapalım, yanımızda elektronik mühendisleri oda başkanı da şahit olarak dursun, tv nin servise gittiği hali kayıt altına alınsın, geldiğinde yeniden noter ve aynı şahitler huzurunda açıp zabıt mı tutturalım?

Kaldı ki dostumuz bu uygulamanın var olduğunu zaten kendisi de doğrulamış, Uygulamaya da karşı değilim onu da söyleyeyim, ancak nasıl oluyor da biz sıfır kart parası ödüyoruz ama çıka kart alıyoruz.


Haaaa aklıma gelmişken, Eski kartı almadan sana ÇIKMA dahi olsa sağlam kart da vermiyorlar ona ne demeli? :kas
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Yersen .... :ciks

Philips ile çalışan biri olarak verilen bilgilerin kısmen yanlış olduğunu belirtmek isterim birincisi yedek parçalar geri dönüşüm olarak tamir edilerek stoklara alınıyor böylelikle ülke ekonomisine katkı sağlanıyor tamirli yedek parçalar test edilerek refrubished olarak yani yenisine yakın durumda oluyor. İkincisi her yeni modelde belirli sayıda yeni yedek parça stoğu tutulur özellikle garanti dışı cihazlarda yeni ve tamirli olarak 2 ayrı fiyat verilir hepimizin bildiği gibi dövizin durumu malum olduğundan yeni kartın fiyatı refrubished kartın 2 katı fiyatı oranındadır buna göre 2 ayrı fiyat verilir tüketici genelde ucuz çıksn yani tamirli yedek parça onarımını tercih eder, ayrıca tamirli kart da kullanılsa yapılan işleme garanti verilir. Bu durum kullanıcı tercihine sunulur.
Toplumu bilinçlendirdikçe bakın daha neler neler çıkıyor gün yüzüne.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Hayır yani abi işin bir de bu ispat etme yükümlülüğü tarafı var.

Ne yapalım abi? Noter huzurunda, anakartı arızalı bir tv nin tespitini yapalım, yanımızda elektronik mühendisleri oda başkanı da şahit olarak dursun, tv nin servise gittiği hali kayıt altına alınsın, geldiğinde yeniden noter ve aynı şahitler huzurunda açıp zabıt mı tutturalım?

Kaldı ki dostumuz bu uygulamanın var olduğunu zaten kendisi de doğrulamış, Uygulamaya da karşı değilim onu da söyleyeyim, ancak nasıl oluyor da biz sıfır kart parası ödüyoruz ama çıka kart alıyoruz.


Haaaa aklıma gelmişken, Eski kartı almadan sana ÇIKMA dahi olsa sağlam kart da vermiyorlar ona ne demeli? :kas
Abi mesaj yazarken Adem abi yazmıştım ama T9 değiştirmiş Adem bak yazmışım kusura bakma abi ?

Evet kartı gönderdim de yenisi a pardon eski onarılmış kart geldi.☺️
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
birincisi yedek parçalar geri dönüşüm olarak tamir edilerek stoklara alınıyor böylelikle ülke ekonomisine katkı sağlanıyor
Şirket ekonomisine katkı sağlanıyor demek isterken klavye sürçmesi sonucunda yanlış yazılmış bir cümle olduğunu varsayıyorum. Yoksa Levent Bey'de dahil kimsenin garanti kapsamındaki bir cihazına tamir görmüş bir kart takılmasını istemez. Bende tamir görmüş bir karta aynı koşullarda garanti verildiğinde kullanılmasına karşı değilim ama bunu cihazı satarken ifade edersin (edebiliyorsan!) bende seçim yaparım. İş başıma geldikten sonra öğrenmemiş olurum bu sayede.

Bu durum zaten şirketlerin ettikleri yüksek kardan zararlarını en az indirme çabasından başka bir şey değil. Bununda savunulacak bir tarafı yoktur kanımca...
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Philips muhabbetidir gidiyor da esasen Philips diye bir tv kalmadı. Adamlar TV işinden, panel işinden çıkalı 10 yıldan fazla oldu. Bütün işi Hong Kong Çinlisine satıp bıraktılar. (AOC monitörlerin üreticisine)

"Toshiba" ne kadar Toshiba ise "Philips" de o kadar Philips ancak. Boşuna kavga etmeyin. :) Gerçek Philips böyle yapmazdı.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Şirket ekonomisine katkı sağlanıyor demek isterken klavye sürçmesi sonucunda yanlış yazılmış bir cümle olduğunu varsayıyorum. Yoksa Levent Bey'de dahil kimsenin garanti kapsamındaki bir cihazına tamir görmüş bir kart takılmasını istemez. Bende tamir görmüş bir karta aynı koşullarda garanti verildiğinde kullanılmasına karşı değilim ama bunu cihazı satarken ifade edersin (edebiliyorsan!) bende seçim yaparım. İş başıma geldikten sonra öğrenmemiş olurum bu sayede.

Bu durum zaten şirketlerin ettikleri yüksek kardan zararlarını en az indirme çabasından başka bir şey değil. Bununda savunulacak bir tarafı yoktur kanımca...
Bu aralar kendisine biraz gıcık olsam da, Fatih Portakalın sık kullandığı bir laftır ''Aklımızla dalga geçmeyin''

Tamam yapıyorsunuz ve yakalandınız, Yakalandığınızı da kabul edip buna gerekçe göstermeye çalışmak yerine kendisine ifade ettiğim üzere ''Bu politikamızı gözden geçireceğiz'' demeleri ve gereğini yapmaları gerekir.

Bir dönem LG markasına çok taktım kafayı ve halen de servis hizmetleri konusunda sürekli insanları bilgilendirici yayınları yapıp yazılar yazıyorum ancak bu kadar eleştirdiğimiz LG dahi bunu yapmıyor arkadaş etmeyin gözünüzü seveyim.

7909 kullanıcılarının ne günahı var da tamir edilemeyen bir kart yüzünden normalde tamirle 400-500 e kurtulacakları dertten, tamir edilemediği için üst model kartla değişim maliyeti olan 2000tl yi ödesinler?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Philips muhabbetidir gidiyor da esasen Philips diye bir tv kalmadı. Adamlar TV işinden, panel işinden çıkalı 10 yıldan fazla oldu. Bütün işi Hong Kong Çinlisine satıp bıraktılar. (AOC monitörlerin üreticisine)

"Toshiba" ne kadar Toshiba ise "Philips" de o kadar Philips ancak. Boşuna kavga etmeyin. :) Gerçek Philips böyle yapmazdı.
Konunun Öznesi Phılıps olsa da temel durum aslında ülkede insana reva görülen servis hizmeti.

Sessiz kalmamak lazım bence.

Tamam günümüz üretimlerinde;
SONY SONY değil
TOSHİBA da TOSHİBA değil
PHILIPS zaten PHILIPS değil

Bunlar tamam da Markası OSMAN dahi olsa sıfır satın aldığım tv nin 6 ıncı ayda arıza yapması durumunda 2 senelik başka tv den çıkan bir kartın televizyonuma takılması doğru bir uygulamamı sizce?

Bu sadece PHILIPS özelinde de değil, marka odaklı değil TÜKETİCİ HAKKI odaklı yaklaşmak lazım bence konuya.

Geçen gün Awox U5600STR tv için güç kartı istedim, baktım başka tv den çıkan kartı yollamışlar aynen PHILIPS de olduğu gibi. Kart tamir görmemiş baktım, tozları üstünde dursa da anladım ki paneli kırılan tv den çıkartıp yollamışlar. Hatalı Sevk diye iade raporu yazdım geri gönderdim. Daha garantisi bitmemiş ürün, ne münasebet adamın televizyonuna çıkma kart takalım?

Sırf bu mevzular yüzünden istifamı vereceğim sonunda o olacak. Ben istifa etmesem zaten onlar beni kovacak nasılsa yakında :kop
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
At yalanı seveyim inananı

Madem o kadar ülke ekonomisini düşünüyor sattığı ürünlere 5 yıl garanti versin :)

Hepimiz Philips alırız o zaman
Bu konuyu daha dün yazdım, ya forumdaki konulardan birisinde ya da Youtube da.

BEN KRALIM diyen SONY bile çok güvendiği televizyonuna 2 yıldan 1 gün bile fazladan garanti vermiyor.

Yerli üreticiler ise en azından bu konuda ellerini taşın altına koyuyor ve 3 yıl garanti sunuyorlar.

Bu garanti tatavası da ayrı konu. Yeni moda şimdi 10 yıl kompresör garantisi.

Sizi gidi çakallar siziiii, inverter teknolojisine geçince artık arıza yapmayacağını bildikleri kompresöre ama sadece kompresöre 10 yıl garanti veriyor adam.

Kompresörün tüm sorumluluğu bende, değil 10, 1 yıl dahi garanti verme bana ama cesaretin varsa 5 yıl garanti versene o kompresörü süren ITC kartına :kas

Çakallar ordusu siziii, işiniz gücünüz tüketicinin gözünü boyayıp mal satmak.


TCL den en büyük beklentim buydu biliyorsun. Sahaya yeni girecekleri için çok sağlam bir analiz yapıp, ülkede insanların canını en çok sıkan konu ne ise o konuda bir FARK YARATIR diye düşünmüştüm ama hayallerim yıkıldı maalesef.


Aynen senin dediğin gibi, bize adam gibi güvence versinler başka markanın yüzüne bakmayalım bir daha.
 
korkutsa Çevrimdışı

korkutsa 

Aktif Üye
6 Kas 2020
65
47
Adem Bey,

Otomobil servislerinde bile değişen parçaları bir torba içerisinde müşteriye iade ediyorlar. Neden? Ben parasını ödemişim yeni parçanın. Eskisi zaten benimdi. Ne demek eski arızalı kartı almadan yenisini vermemek..... Yenisinin parasını alıyorsan eskiyi de almayacaksın ki insanların içinde şüphe uyanmasın.
Yazık. Ülke ekonomisine katkı olarak bunu düşünebilmek gafletin dibi oluyor. Eğer gerçekten kendisi de inanmışsa.
 
Geri
Üst Alt