Deneyim Otomobil aküsü

Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,456
Aracımı yeni aldığımda üzerinde 72amper povver marka akü vardı.
Araca yeni alışma evresinde vitesi P konumuna almadığım için araç uyku moduna geçmediği için aküyü tamamen boşalttı.

Takviye yaparak motoru çalıştırdım. Sulu akülerin dip şarj yapılmayı pek sevmez bu sebeple hemen aküyü değiştirme kararı aldım.

Screenshot_20230614_203657_Gallery.jpg


Yerine 72A Varta aldım kör topal beni 3 yıl idare etti.
ama son 1 yıl rezil etti diyebilirim.
Marş konusunda hiç sorun çıkarmadı ama 4lu flaşörü yakıp bir yere gidip geldiğimde marş bastırmıyordu yada aracı P almayı unuttum 1 saat sonra gelin marş almıyordu.

Takviye yap normal kullanıma tıkır tıkır devam ediyordu.

Screenshot_20230614_203955_Gallery.jpg


Elimde fazladan eski 65a akü vardı onuda yanıma alarak
Akücü arkadaşın yanına gittim durumu anlattım. Bana güçlendirilmiş sulu akü olan EFB aküden bahsetti.

Üretim yani çok yeni olması nedeniyle INCI marka EFB 75amper akü aldım. 2300tl
eski aküde 22kg geldi onu 450tl saydı.

1850tl yeni akümü almış oldum.
Akücü arkadaş
Elektronik aksamı çok fazla olan araçlarda bu tarz aküyü hızlı boşaltma durumu olabileceğini, bu durumlarda EFB akü öneriklerini söyledi.


efb-max-tigris-tr-list.png


ayrıca bu 2 modelin garanti süresi 3 yıl olmuş.
AGM LEO VE EFB MAX TIGRIS

images.jpeg-5713096f6825827a6.jpg
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,456
Son akümü 5 yıl kullandım. Son 6 aylık süreçte araç çok seyrek kullanıldığı için ve desulfatörü aktif olarak kullanmadığım için belki de daha fazla kullanılabilirdi.

Desulfatör;


hqdefault307c5ac6237c2f6e.jpg
Günlük standart olarak 8-10 arası marş yapıyorum.
Günde 40-50km civarı km yapıyorum.
Varta 2 sene zor dayandı fazla elektronik olmayan bir araçta bence dahada gidebilirdi.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Günlük standart olarak 8-10 arası marş yapıyorum.
Günde 40-50km civarı km yapıyorum.
Varta 2 sene zor dayandı fazla elektronik olmayan bir araçta bence dahada gidebilirdi.
Çok fazla inanmıyordum desulfatörün etkinliğine. Ama kullanım tecrübeme göre söyleyebilirim. En azından işyerinde tekrar kullanana kadar desülfatör bağlı olsa çok daha uzun süre giderdi.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,456
Çok fazla inanmıyordum desulfatörün etkinliğine. Ama kullanım tecrübeme göre söyleyebilirim. En azından işyerinde tekrar kullanana kadar desülfatör bağlı olsa çok daha uzun süre giderdi.
Foklif aküsü bakım,onarım işi yapan arkadaşım o cihaza dünyanın parasını verip özel yaptırdı. Demek ki işe yarıyor.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,456
Start-Stop ilgili küçük ekleme yapayım.
Bu özellik yakıt tasarrufu yapıyor olabilir ama turbonun canına okuyor.

Ortalama 50-60km hızla giderken kırmızı ışığa geldiniz.
Turbo palleri 50-100.000 devirle dönerken
Start-Stop nedeniyle motor birden durdu.
Ee paller dönmeye devam ediyor milin yağlanması nasıl olacak.?
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Sota Sota EFB ve AGM aküler genelde start stop olan araçlara takılır da o yüzden sordum
Kullanım koşulları neredeyse start-stoplu araç gibi olan her araçta EFB ya da AGM akü kullanılabilir.

EFB Enchanced Flooded Battery (Geliştirilmiş Islak tip Akü), AGM Absorbed Glass Mat (Cam Elyafa Emdirilmiş) anlamlarına gelir. Söz konusu akülerden ıslak olanda sülfatlaşmaya dayanıklı paneller, kuru olanda ise zaten sülfatlaşmaya izin vermeyecek şekilde akışkansız bir yapı bulunur. Ancak yukarıdaki mesajda da belirttiğimiz gibi bu aküler de sıfır sülfatlaşma (İletken plakaların sülfat tuzlarıyla kaplanarak iletkenliğinin azalması) özelliğine sahip değildir. O yüzden uzun süreli kullanım için sülfat tuzlarını çözecek desulfatörler kullanılması gerekir.
 
I Çevrimdışı

independent

Süper Üye
12 Haz 2023
662
39
slowfood slowfood ben senin kadar teknik bilgiye sahip değilim ama genelde start stop olan araçlarda görüyorum ben EFB ve AGM aküleri hatta merak da ediyordum start stop olmayan araçlara da takılır mı diye🙂

Benim araçta VARTA akü var.4 yıl oldu gayet memnunum.EFB
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Benim arabadaki aküyü 7 yıl kullandım ,energy 55 amper,uzatmaları da sayarsak 7 yıl 10 ay :) Çok kullanılan bir araç değil hep yatar ,km bile 167 bin hala(99 model) Yeni bir tane aldım ama eski aküyü vermedim geriye ,evde şarj edip bir süre kullanırım dedim ,baktığımda sıvısı azalmış,(kapağı zorlayarak söküp baktım) ,gözlere biraz soda koydum,şarja taktım ve bingo :) Keşke almasaymışım akü falan ,c.tesi Manisa'ya giderken taktım eskisini(yenisini bagaja koydum neme lazım diye),süper oldu ,şimdi elimde bir tane 7.5 yıllık eski akü ve şubatta vizeye gireken aldığım yeni aküm var,hani şey için yazdım,aldığıma pişman olduğum için :kiskis
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
slowfood slowfood ben senin kadar teknik bilgiye sahip değilim ama genelde start stop olan araçlarda görüyorum ben EFB ve AGM aküleri hatta merak da ediyordum start stop olmayan araçlara da takılır mı diye🙂

Benim araçta VARTA akü var.4 yıl oldu gayet memnunum.EFB
Estağfurullah Sayın Emmi. Öğretiyorlar insana. :) Genel kanının dışına çıkınca birçok şeyde avantaj elde ediyoruz, o yüzden öğrenmek zorunda kalıyoruz. Teknik bilgi konusunda da sadece Saygılar... 😍
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Benim arabadaki aküyü 7 yıl kullandım ,energy 55 amper,uzatmaları da sayarsak 7 yıl 10 ay :) Çok kullanılan bir araç değil hep yatar ,km bile 167 bin hala(99 model) Yeni bir tane aldım ama eski aküyü vermedim geriye ,evde şarj edip bir süre kullanırım dedim ,baktığımda sıvısı azalmış,(kapağı zorlayarak söküp baktım) ,gözlere biraz soda koydum,şarja taktım ve bingo :) Keşke almasaymışım akü falan ,c.tesi Manisa'ya giderken taktım eskisini(yenisini bagaja koydum neme lazım diye),süper oldu ,şimdi elimde bir tane 7.5 yıllık eski akü ve şubatta vizeye gireken aldığım yeni aküm var,hani şey için yazdım,aldığıma pişman olduğum için :kiskis
O soda işini bir araştırmak lazım diye düşünüyorum Sayın Emmi. Daha önce bende denedim, ardından bir içerikte kimyasal reaksiyonla ve iletken panellerin korozyonuyla ilgili birşey görmüştüm. bildiğiniz gibi panellerde korozyon oluşur ve gerekli olmayan kısımlarda iletkenlik olursa reaksiyonu tetikleyip patlama v.s. riski oluşabilir. Şu anda tamamen ampirik olarak yazdığımın farkındayım ama o içeriği bulayım tam bilimsel olarak konuyu aydınlatacağım.
 
Geri
Üst Alt