Ön Lastiklerin Dıştan Aşınması

Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
üreticiler malini satmak icin herseyi söyler saticilarda söyler ama ben bagimsiz testler videolar cok izledim ve yazlik lastigin kuru ve islak zemindeki yol tutusu fren mesafesi ile 4 mevsim lastigin degerleri arasinda hayati önem tasiyacak kadar farklar olabiliyor ayni sey kis sartlarinda ( daha öncede söyledigim gibi karli zeminde) kis lastigi ve 4 mevsim arasinda da var
sehir icinde 50 km ile kisa mesafe git gel yapiyorsan benim gibi profilleri gitmis araba lastigiyle de dolasirsin ön görülü sürüs ile ani fren yapma geregi duymazsan lastikte profilmi var kis lastigimi yaz lastigimi bunlar seni etkilemez
fakat otobanda 120 ile giderken aqua planinge girdigin zaman lastik profili kis lastigi yaz lastigi arasindaki fark ortaya cikar
Aqua planinge de girdim, Düzce Antalya arası sık sık uzun yol da yapıyorum. Antalya trafiği çok fazla yabancı kültür taşıdığından ani fren de çok gerekiyor.

En önemlisi o testleri ben de inceledim ve sizden farklı sonuçlar görüyorum.

Velhasıl belli ki her zamanki gibi “çoğunluğun düşüncesi haklıdır” aldanışı popüler. Ben fikrimde ısrarcıyım ve kendi deneyimlerimle de dört mevsim lastiğin daha güvenli olduğunu şiddetle iddia ediyorum.

Üreticinin böyle bir iddiası yok. “Üretici malını satmak için her şeyi söyler” durumu “hem yaz hem kış tipi almalısın” kuramında geçerli. Dört mevsimlik satarak daha fazla para kazanmıyor.

Türkiye’de 1000 metre altında yaşanan her yerde en güvenli ve tasarruflu lastiğin 4 mevsimlik olduğunu interneti mesleğim gereği iyi kullanan ve doğru bilgiyi bulabilen biri olarak şiddetle iddia etmeye devam ediyorum. Tır lastiği işi yapan arkadaşım bile bu fikrimi değiştiremiyor.

Bu arada sanayide çalıştığım dönemlerde motoru baştan aşağı söküp takabilecek ustaların değişken subap zamanlaması prensiplerini veya mazda skyactive teknolojisini ve veya rx8 in rotary motorunu bilmediğini gördüm ben. Toplumumuzda teorik bilginin sıfır olduğunu ve kulaktan kulağa yayılabildiği kadar doğru kaldığını düşünüyorum. Bu sebeple uzun zamandır bir konuda çözüm ararken kendi teorimi ve fikrimi geliştiriyorum.

Bu konuya yakın bir örnek de, sürekli tekleme yaşarsanız sanayide contanız yanık mı diye bakarlar. Manifoldunuzu kontrol ederler. Map sensörünüzü hatta abartırlarsa motor beyninizi tamir ederler. Buji takımlarınızı ve bobinlerinizi söylemiyorum bile. Ama sorun nedir? Bujilerinizin etrafına üst kapaktan sızan “kronik abi bu” diyerek çözemedikleri yağın elektrik kaçağı yapması. 5-6 ayda bir balata spreyiyle temizlemek gerekmesi. Bu bilgiyi benim kendim keşfetmek zorunda kalmam hatrı sayılır miktarda para kaybetmeme neden olmuş oldu. Kronik üst kapak yağlanmasını da kökten çözmek üzerine teori geliştiriyorum şu aralar da sanki işim/mesleğim bu gibi.

Velhasıl, lastik konusundaki fikrimde ısrarcı olabileceğim kadar yerli ve yabancı araştırma da yaptım, kendim de deneyimledim. Özellikle aqua planning konusunda başarısını aracın taban döşemelerini söktürüp içeriye giren suyu temizlemek gerekecek seviyede 110 ile 1 karıştan derin suya girerek deneyimledim.
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
Dur dur ,sen yanlış yerden bahsediyor olmayasın mübarek ,o yol Almanya caddesi değil de sanki benim ortaokulumun caddesi (70ler) :kiskis
Şaka bir yana bize hep "Almanya'nın yolları cillop gibidir,hiç yama yoktur" demişlerdi :haha1
Bu arada lastiğe baktırmayı ihmal etme sakın :ok
Almanlar 1950 li yıllarda bize asfalt yapmayı öğrettiler, bizde 1970 li yıllarda onlara asfalta yama yapmayı öğrettik, yani almanlar bizi kıskanıyor demek yanlış olur, karşılıklı bilgi paylaşımı yapmışız...! :clap2
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Aqua planinge de girdim, Düzce Antalya arası sık sık uzun yol da yapıyorum. Antalya trafiği çok fazla yabancı kültür taşıdığından ani fren de çok gerekiyor.

En önemlisi o testleri ben de inceledim ve sizden farklı sonuçlar görüyorum.

Velhasıl belli ki her zamanki gibi “çoğunluğun düşüncesi haklıdır” aldanışı popüler. Ben fikrimde ısrarcıyım ve kendi deneyimlerimle de dört mevsim lastiğin daha güvenli olduğunu şiddetle iddia ediyorum.

Üreticinin böyle bir iddiası yok. “Üretici malını satmak için her şeyi söyler” durumu “hem yaz hem kış tipi almalısın” kuramında geçerli. Dört mevsimlik satarak daha fazla para kazanmıyor.

Türkiye’de 1000 metre altında yaşanan her yerde en güvenli ve tasarruflu lastiğin 4 mevsimlik olduğunu interneti mesleğim gereği iyi kullanan ve doğru bilgiyi bulabilen biri olarak şiddetle iddia etmeye devam ediyorum. Tır lastiği işi yapan arkadaşım bile bu fikrimi değiştiremiyor.

Bu arada sanayide çalıştığım dönemlerde motoru baştan aşağı söküp takabilecek ustaların değişken subap zamanlaması prensiplerini veya mazda skyactive teknolojisini ve veya rx8 in rotary motorunu bilmediğini gördüm ben. Toplumumuzda teorik bilginin sıfır olduğunu ve kulaktan kulağa yayılabildiği kadar doğru kaldığını düşünüyorum. Bu sebeple uzun zamandır bir konuda çözüm ararken kendi teorimi ve fikrimi geliştiriyorum.

Bu konuya yakın bir örnek de, sürekli tekleme yaşarsanız sanayide contanız yanık mı diye bakarlar. Manifoldunuzu kontrol ederler. Map sensörünüzü hatta abartırlarsa motor beyninizi tamir ederler. Buji takımlarınızı ve bobinlerinizi söylemiyorum bile. Ama sorun nedir? Bujilerinizin etrafına üst kapaktan sızan “kronik abi bu” diyerek çözemedikleri yağın elektrik kaçağı yapması. 5-6 ayda bir balata spreyiyle temizlemek gerekmesi. Bu bilgiyi benim kendim keşfetmek zorunda kalmam hatrı sayılır miktarda para kaybetmeme neden olmuş oldu. Kronik üst kapak yağlanmasını da kökten çözmek üzerine teori geliştiriyorum şu aralar da sanki işim/mesleğim bu gibi.

Velhasıl, lastik konusundaki fikrimde ısrarcı olabileceğim kadar yerli ve yabancı araştırma da yaptım, kendim de deneyimledim. Özellikle aqua planning konusunda başarısını aracın taban döşemelerini söktürüp içeriye giren suyu temizlemek gerekecek seviyede 110 ile 1 karıştan derin suya girerek deneyimledim.


Üst kapak yağlanmasını, külbütör kapağını değiştirmeden çok zor çözersin. :gul
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
arkadaşların yazdıklarına ek olarak
lastiğin deseni çok kötü dümdüz silik lastik gibi yol tutuşu ve frenleme zafiyet yaratır.

aracımı aldığımda üzerine yeni riken marka lastik takılmıştı.
Lastiği eskitene kadar illallah ettim. sert frende sürekli kızaklama ıslak zeminde patinaja düşüp motorun gücü kesmesi vb.

lastikleri geçen ay yeniledim dün ıslak zeminde çok kısa mesafede sert fren yapmak zorunda kaldım abs devreye bile girmeden durdu.

20221213_124538.jpg

Valiliğin karşısındaki falken bayiinden mi üstat bunlar? Yaz başında sordum iyi fiyat vermeyip üzmüştü beni
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,882
Valiliğin karşısındaki falken bayiinden mi üstat bunlar? Yaz başında sordum iyi fiyat vermeyip üzmüştü beni
Aynen HACI beyden aldım. Sağolsun internetten bulduğum en düşük fiyatta yakın fiyat verdi.
Arada paslaşıyoruz geçen gün arkadaşada 1 takım (4 adet) FK 510 aldık.
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
909
44
Aqua planinge de girdim, Düzce Antalya arası sık sık uzun yol da yapıyorum. Antalya trafiği çok fazla yabancı kültür taşıdığından ani fren de çok gerekiyor.

En önemlisi o testleri ben de inceledim ve sizden farklı sonuçlar görüyorum.

Velhasıl belli ki her zamanki gibi “çoğunluğun düşüncesi haklıdır” aldanışı popüler. Ben fikrimde ısrarcıyım ve kendi deneyimlerimle de dört mevsim lastiğin daha güvenli olduğunu şiddetle iddia ediyorum.

Üreticinin böyle bir iddiası yok. “Üretici malını satmak için her şeyi söyler” durumu “hem yaz hem kış tipi almalısın” kuramında geçerli. Dört mevsimlik satarak daha fazla para kazanmıyor.

Türkiye’de 1000 metre altında yaşanan her yerde en güvenli ve tasarruflu lastiğin 4 mevsimlik olduğunu interneti mesleğim gereği iyi kullanan ve doğru bilgiyi bulabilen biri olarak şiddetle iddia etmeye devam ediyorum. Tır lastiği işi yapan arkadaşım bile bu fikrimi değiştiremiyor.

Bu arada sanayide çalıştığım dönemlerde motoru baştan aşağı söküp takabilecek ustaların değişken subap zamanlaması prensiplerini veya mazda skyactive teknolojisini ve veya rx8 in rotary motorunu bilmediğini gördüm ben. Toplumumuzda teorik bilginin sıfır olduğunu ve kulaktan kulağa yayılabildiği kadar doğru kaldığını düşünüyorum. Bu sebeple uzun zamandır bir konuda çözüm ararken kendi teorimi ve fikrimi geliştiriyorum.

Bu konuya yakın bir örnek de, sürekli tekleme yaşarsanız sanayide contanız yanık mı diye bakarlar. Manifoldunuzu kontrol ederler. Map sensörünüzü hatta abartırlarsa motor beyninizi tamir ederler. Buji takımlarınızı ve bobinlerinizi söylemiyorum bile. Ama sorun nedir? Bujilerinizin etrafına üst kapaktan sızan “kronik abi bu” diyerek çözemedikleri yağın elektrik kaçağı yapması. 5-6 ayda bir balata spreyiyle temizlemek gerekmesi. Bu bilgiyi benim kendim keşfetmek zorunda kalmam hatrı sayılır miktarda para kaybetmeme neden olmuş oldu. Kronik üst kapak yağlanmasını da kökten çözmek üzerine teori geliştiriyorum şu aralar da sanki işim/mesleğim bu gibi.

Velhasıl, lastik konusundaki fikrimde ısrarcı olabileceğim kadar yerli ve yabancı araştırma da yaptım, kendim de deneyimledim. Özellikle aqua planning konusunda başarısını aracın taban döşemelerini söktürüp içeriye giren suyu temizlemek gerekecek seviyede 110 ile 1 karıştan derin suya girerek deneyimledim.
herkesin düsüncesi ayni olmak zorunda degil senin icin kücük veya vazgecilebilir olarak görünen farkliliklar yani fren mesafesinin bir kac metre daha uzun olmasi lastigin daha az ses yapmasi vs baskalari icin önemli olabilir olay tercih meselesi
ek olarak
1 karistan fazla derin suya girdiginde aqua planing etkisi olmaz aksine su arabanin ivmesini yavaslatir araba dösemelere kadar islanacak hale geldiyse artik denizalti misali dalisa gecip denizler altinda 20bin fersah moduna hareket ediyordur :hihi
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
1 karistan fazla derin suya girdiginde aqua planing etkisi olmaz aksine su arabanin ivmesini yavaslatir araba dösemelere kadar islanacak hale geldiyse artik denizalti misali dalisa gecip denizler altinda 20bin fersah moduna hareket ediyordur :hihi
Motor su çekmediğine göre dalışa geçmemiş olmalı 😂

Türkiye yollarında 1 karışı geçen suyla hiç mi karşılaşmadın reis? Lastiklerin spreylemesiyle aracın taban döşemesini nemlendirmesi çok normal. Farklı gezegenlerde mi yaşıyoruz biz? 😂

Mesajının öncesinde de fren mesafesinin uzun olması mesela ıslak zeminde geçerli değil yaz tipi lastiğe göre. E yaz yağmuru dedim zaten. Kışın da kış lastiğinden bir kaç metre değil, %5 daha uzun mesafede duruyor. Kış dediğimiz de yine 3 ay. 30 dereceye kadar da yaz lastiğiyle neredeyse eşit yol tutuş veriyor ki yine fazlasıyla iyi. Yol sesi desek markadan markaya olan farktan bile az fark var. Yani ben bilmiyorum niye argümanlarınız zayıf.

Ben mesela kendi teorimi kendim çürütmek için daha güçlü argümanlar sunayım.

- Yaz tipi lastikler yüksek hızlı uzun yolculuklara daha uygun.
- Yüksek ısınmaya sebep verecek performanslı ve agresif kullanımlara da daha uygun.
- Patinaj ve benzeri tutuş kaybında kontrolü daha kolay sertliğinden ötürü.
- Beton yollarda aşırı gürültülü olsa da ülkemizin çoğu dönüşümlü asfaltında daha sessiz ve yumuşak bir sürüş veriyor.
- İkinci elde satışı kolay.
- Kış tipini almayı planlamadığınız durumda da fiyatı daha uyguna gelmiş oluyor.

Ekstrem koşullara göre yorumlanan ve genel kullanım için referans olamayacak tartışmaya açık argümanlar yerine bunlar üzerinden savunabilirsiniz. Her gün uludağa tırmanıyor veya İstanbul Park pistinde bir tur atıyormuşuz gibi x koşullarda en iyi performansı verebildiğini konuşuyoruz. Kuru zeminde zaten fren performansınız fazlasıyla iyi. Ha %5 daha uzun, ha değil. Ben mesela kuru zeminde hiç kaza yapmadım. Islak zeminde yaz tipi lastikler sınıfta kalıyor diyorum daha kısa mesafede duruyor diyorsunuz. Testler bile böyle söylemiyorken. Karlı zeminde tırmanırken ve frenlerken %25 i bulan bir dezavantajı var. Ama kar yağdıktan sonra belediyelerin temizliği sonrası yine yağmur koşullarına dönüyor ve eşitleniyor kış tipiyle. Hatta bazen kış tipinden de iyi performans veriyor hava sıcaklığının düşük olmamasından ötürü.

Tercih edilebilir. Bir şey diyemem. Ama bana genel kullanımda saçma geliyor. Kapitalizme hizmet eden çift takım lastiklerin mantıksız olması zaten fazlasıyla doğal.

Mesela bana İstanbul’un hizmet yetişemeyen yollarında dört mevsim yeterince riskli derseniz katılırım.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Motor su çekmediğine göre dalışa geçmemiş olmalı 😂

Türkiye yollarında 1 karışı geçen suyla hiç mi karşılaşmadın reis? Lastiklerin spreylemesiyle aracın taban döşemesini nemlendirmesi çok normal. Farklı gezegenlerde mi yaşıyoruz biz? 😂

Mesajının öncesinde de fren mesafesinin uzun olması mesela ıslak zeminde geçerli değil yaz tipi lastiğe göre. E yaz yağmuru dedim zaten. Kışın da kış lastiğinden bir kaç metre değil, %5 daha uzun mesafede duruyor. Kış dediğimiz de yine 3 ay. 30 dereceye kadar da yaz lastiğiyle neredeyse eşit yol tutuş veriyor ki yine fazlasıyla iyi. Yol sesi desek markadan markaya olan farktan bile az fark var. Yani ben bilmiyorum niye argümanlarınız zayıf.

Ben mesela kendi teorimi kendim çürütmek için daha güçlü argümanlar sunayım.

- Yaz tipi lastikler yüksek hızlı uzun yolculuklara daha uygun.
- Yüksek ısınmaya sebep verecek performanslı ve agresif kullanımlara da daha uygun.
- Patinaj ve benzeri tutuş kaybında kontrolü daha kolay sertliğinden ötürü.
- Beton yollarda aşırı gürültülü olsa da ülkemizin çoğu dönüşümlü asfaltında daha sessiz ve yumuşak bir sürüş veriyor.
- İkinci elde satışı kolay.
- Kış tipini almayı planlamadığınız durumda da fiyatı daha uyguna gelmiş oluyor.

Ekstrem koşullara göre yorumlanan ve genel kullanım için referans olamayacak tartışmaya açık argümanlar yerine bunlar üzerinden savunabilirsiniz. Her gün uludağa tırmanıyor veya İstanbul Park pistinde bir tur atıyormuşuz gibi x koşullarda en iyi performansı verebildiğini konuşuyoruz. Kuru zeminde zaten fren performansınız fazlasıyla iyi. Ha %5 daha uzun, ha değil. Ben mesela kuru zeminde hiç kaza yapmadım. Islak zeminde yaz tipi lastikler sınıfta kalıyor diyorum daha kısa mesafede duruyor diyorsunuz. Testler bile böyle söylemiyorken. Karlı zeminde tırmanırken ve frenlerken %25 i bulan bir dezavantajı var. Ama kar yağdıktan sonra belediyelerin temizliği sonrası yine yağmur koşullarına dönüyor ve eşitleniyor kış tipiyle. Hatta bazen kış tipinden de iyi performans veriyor hava sıcaklığının düşük olmamasından ötürü.

Tercih edilebilir. Bir şey diyemem. Ama bana genel kullanımda saçma geliyor. Kapitalizme hizmet eden çift takım lastiklerin mantıksız olması zaten fazlasıyla doğal.

Mesela bana İstanbul’un hizmet yetişemeyen yollarında dört mevsim yeterince riskli derseniz katılırım.



Kapitalizme hizmet deyince hepsi aynı. Birinde iki çeşit lastik alıyorsun, diğerinde tüm seneyi tek lastikle geçirdiğin için ömrünü daha çabuk dolduruyorsun.

Kapitalizm ne yaparsan yap, öpüyor. :hihi


Ha şu da var. Artık ömrünü daha çabuk bitiren lastik daha ekonomik. Seneye alacağına bu sene al. Üçte bir ucuza alırsın. :gul
 
L Çevrimdışı

lovecraft

Aktif Üye
5 May 2021
75
Planned obsolesence = Planlı eskitme. Markaların sürekli satış sirkülasyonu yaratmak için başvurduğu yöntemlerin başında geliyor. Kesin araba lastiğinde bile vardır bu. Özellikle tekstil markaları ürettikleri ürünün "kullanım ömrünü" belirlemek için bi ton para harcıyorlar. Ne çabuk yırtılsın ne de çok sağlam olsun diye özel mühendisler çalıştırıyorlar. Ama tabi bir de her sene değişen moda akımları var. Asıl parayı, insanları "bu sene şu moda" diye kafalayarak kazanıyorlar. Ya da işte "Gucci" gibi marka isen o zaman paçavranın üstüne de yazsalar binlerce dolar veren de var. İnsanoğlu çok büyük hayal kırıklığı. Ben tanrı olsam peygamber göndermekle filan uğraşmazdım. Sil baştan yapardım. Bizim düzelmemiz filan mümkün değil. Bu kafayla olmaz. Zaten adama işkence yapıp öldürdük. Oysa ki herif barıştan, paylaşımdan, iyilikten bahsediyodu. Yazık oldu garibime.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Kanada’da yaşıyorum. Buradaki kar, soğuk ve buzdan bahsetmeyeyim lakin bu 4mevsim saçmalığına (Kanada için) burada bile itibar eden çok. Kimileri 4 mevsim seçerken kimileri, kışlık yazlık setlerini ayrı jantlarda değişimli kullanıyor. Bunların tüm sebebi lastik sök tak maliyetlerini yok etmek için (3-4bin Kanada Dolarına Ford Mustang alabiliyorken lastike sök tak hizmetine 200 dolar vermek koyar😂) kendileri garajlarında yapmalarından. Kanada bu haldeyken Türkiye’de 4 mevsim kullanımı bana saçma bir fikir olarak gelmiyor.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Kanada’da yaşıyorum. Buradaki kar, soğuk ve buzdan bahsetmeyeyim lakin bu 4mevsim saçmalığına (Kanada için) burada bile itibar eden çok. Kimileri 4 mevsim seçerken kimileri, kışlık yazlık setlerini ayrı jantlarda değişimli kullanıyor. Bunların tüm sebebi lastik sök tak maliyetlerini yok etmek için (3-4bin Kanada Dolarına Ford Mustang alabiliyorken lastike sök tak hizmetine 200 dolar vermek koyar😂) kendileri garajlarında yapmalarından. Kanada bu haldeyken Türkiye’de 4 mevsim kullanımı bana saçma bir fikir olarak gelmiyor.
Oraya geleyim ,iyi para kazanırım doğrusu :)
Tabii işin şakası, ama bana göre kış-yaz lastiği iyi bir kandırmaca gibi,yok dişler daha açık olacak,yok dişler sola bakıp olacak,veya sağa bakıp olacak :) Babam rahmetli Türkpetrol'deyken gitmediği il kalmadı,yurdun her iline gitti bir kere bile "frene bastım,araba kaydı" demedi.Sevgili Puzik,bunu sana cevap olarak yazmıyorum,genele yazıyorum.
Tabii bu konuda belki ben "eski" kafalı olduğum için de bana "kandırmaca" gelebilir,ama rahmetli babamı hatırlıyorum da .... :)
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Oraya geleyim ,iyi para kazanırım doğrusu :)
Tabii işin şakası, ama bana göre kış-yaz lastiği iyi bir kandırmaca gibi,yok dişler daha açık olacak,yok dişler sola bakıp olacak,veya sağa bakıp olacak :) Babam rahmetli Türkpetrol'deyken gitmediği il kalmadı,yurdun her iline gitti bir kere bile "frene bastım,araba kaydı" demedi.Sevgili Puzik,bunu sana cevap olarak yazmıyorum,genele yazıyorum.
Tabii bu konuda belki ben "eski" kafalı olduğum için de bana "kandırmaca" gelebilir,ama rahmetli babamı hatırlıyorum da .... :)
Bekleriz hocam :)

Yaz kış lastik kauçuklarının reçeteleri ve hamur tipleride farklı yani diş olayı değil tek fark hocam. Dediğim gibi Türkiye’de eski kışlar olmadığı için tartışılabilir lakin konu sahibi arkadaş sanıyorum Türkiyede yaşamadığından bu durumu normal karşılamıyordur. Ukrayna’da bazı bölgelerde kışlık lastiğini geçtim çivili lastik kullananlar gördüm. Kışları asla Kanada kadar sert değil lakin yolların bozukluğuna devletin karla mücadele zayıflığı eklenince insanlar çareyi çivili lastikte bulmuşlar bazı bölgelerde.
 
Geri
Üst Alt