Ön Lastiklerin Dıştan Aşınması

Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,464
arkadaşların yazdıklarına ek olarak
lastiğin deseni çok kötü dümdüz silik lastik gibi yol tutuşu ve frenleme zafiyet yaratır.

aracımı aldığımda üzerine yeni riken marka lastik takılmıştı.
Lastiği eskitene kadar illallah ettim. sert frende sürekli kızaklama ıslak zeminde patinaja düşüp motorun gücü kesmesi vb.

lastikleri geçen ay yeniledim dün ıslak zeminde çok kısa mesafede sert fren yapmak zorunda kaldım abs devreye bile girmeden durdu.

20221213_124538.jpg
 
Son düzenleme:
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
aracımı aldığımda üzerine yeni riken marka lastik takılmıştı.
Lastiği eskitene kadar illallah ettim.
"Michelin fabrikasında üretiliyor" saçmalığıyla bu tip lastikleri önerip duruyorlar. Hemen hemen o çakmalara yakın fiyatlara direkt Hankook alıp Michelin'e yakın performans almak varken bir çok ödün verilmiş çakma sapan lastikler aldırıyorlar millete.

Ülkemiz bu konularda genel olarak sömürülmeye müsait yolları kabul ediyorlar. Mesela kışı -10 derecenin altına inmeyen bölgelerde 4 mevsim yerine kışlık&yazlık ikilisini kullandırmak gibi. Yine bu da tam bir saçmalık.

Lastikçi dayı bu önerileri yapınca bizi düşündüğü için yapıyor sanıyoruz da pek de öyle değil.
Konu yeriyken küçük bir deneyimimi de anlatayım;

Yıllar yılı evvel babam bu tuzağa düşüp hint marka garip bir yazlık lastikle petlas kışlık lastik almıştı benim arabama. Onları eskitene kadar uzunca süre eziyet çektim ve 3-4 güzel kaza yaptım, biri yaralanmasız ama ağır hasarlıydı. Artık eskimeye başlayınca takımları değiştirirken kısa bir araştırma sonucu -7 dereceye kadar 4 mevsim lastiklerin kış lastikleriyle eşit ve hatta biraz daha iyi performans gösterdiğini öğrendim bir çok test izleyerek. Farklı markalarla bile durum kolay kolay değişmiyordu. Ek olarak yaz yağmur performansı (ki en sık kaza yaptığım konudur) en iyi olan lastik tipi yine bunlar. Ben Düzce'de yaşarken ortalama en düşük sıcaklıkların 0'ın üstünde olması ve gece yarısı ortası rekor düşüklüklerde bile anca -20 dereceyi bir kaç yılda bir görebilmesi nedeniyle -7'nin özellikle verim anlamında fazlasıyla yeterli olduğu kanaatine vardım. Şu an Antalya'da yaşıyorum ve bu durum Düzce koşullarından da çok daha iyi. Ama burada bile kış tipi lastik değiştirenler var.

Ben 4 mevsimde karar kıldıktan sonra (o dönem sanayide yazılımcı olarak çalışıyordum Onay Oto Ekspertiz firmasında) herkes beni aksine ikna etmeye çalıştı. Karşı dükkanda artık dostlaştığımız Hankook markasıyla tırlara lastik servisi veren bir işletme vardı. Kinergy 4s'in ses performansının da kabul edilebilir seviyelerde olmasından dolayı oradan sipariş geçtirdim. Bu sipariş sırasında "ses konusunda çok üzecek seni ama keyfin bilir" dedi kır saçlı dayıcığım.

Artık 4. yılı doldurmuş lastiklerimden halen çok memnunum. Yol sesi konusunda da beni üzmek bir yana, önceki yaz lastiklerimden hayli iyi. En önemlisi de 4 yıldır kaza yapmadım. Arabam 2004 Accent Admire. ABS falan hak getire.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
sorun zaten iyi bir ustayi bulmak simdiki "tamirciler" sök degistir yapiyor baska biseyden anladiklari

internetten buldugum bilgilerde sorunun bu sekilde oldugunu ima ediyor rot&balans isini ayrica yapan yer alamanyada yok genelde "tamirciler" bir kac isi birden yapiyor ayrim daha cok mekanik veya kaporta&boya seklinde örnegin türkiyede insanlar tüvtürk ün kendi yerine gidiyor fakat burada tamircilere haftanin belirli günlerinde tüv yetkilisi kisi geliyor ve muayne islemini yapiyor 120-150 euro gibi bir ücreti var

SBB4sWx.png

michelinin sitesinden aciklama bu


arabaya yeni lastik alicam "usta"lara güvenemedigim icin ön arasitirma yapiyorum .
giderim birisine taktiririm yeni lastik ön takimda falanca parcanin degismesi lazim sorun ondan der hem parca parasini alir hem takma parasini alir 2 ay sonra o lastiklerde düzensiz asinir bunun sorunu rot&balans ayari der yine alir parasini ondan sonra bu "usta"lara verdigin paraya mi acirsin giden zamaninami cöp olan sifir lastige mi


Almanya için bir şey diyemeyeceğim. En garantilisi bence de servis gibi. En azından garanti çalışır.

Lastikler için de en azından fikir verir.

 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
908
44
arkadaşların yazdıklarına ek olarak
lastiğin deseni çok kötü dümdüz silik lastik gibi yol tutuşu ve frenleme zafiyet yaratır.

aracımı aldığımda üzerine yeni riken marka lastik takılmıştı.
Lastiği eskitene kadar illallah ettim. sert frende sürekli kızaklama ıslak zeminde patinaja düşüp motorun gücü kesmesi vb.

lastikleri geçen ay yeniledim dün ıslak zeminde çok kısa mesafede sert fren yapmak zorunda kaldım abs devreye bile girmeden durdu.

20221213_124538.jpg
yeni lastiklerin hayirli olsun
markasiz lastikler fren ve yol tutusu konusunda en az %30 daha kötü performans veriyor ve aqua planinge daha erken yani düsük hizlarda giriyor aracin yolda kalmasini saglayan en önemli etken lastikler cok ucuza gitmemek gerekli ekonomi yapicam diye hayattan olmak veya birini hayatindan etmek var

benim arabadaki lastikler brdigestone potenza s001 modeli 2013 model arabada 2013 model muhtemelen fabrika cikisi lastik daha önce önlem alsaydim halen kullanilirdi ama cokt a umursamadim zaten profil olsa bile yil ömrü artik doldugu icin zamani gelmisti
profil olsaydi lastikler aslinda söyle görünmeliydi
Potenza-S001-Cac-gai-lop-o-phia-ben-ngoai-nang-do-gan-nhu-toan-bo-trong-luong-xe-moi-khi-vao-cua-duoc-tang-cuong-do-cung-cap.jpeg

hazir yakalamisken foto ekleme aparatina link üzerinden ekleme ve yapistirma özelligi eklenemezmi böyle fotograf eklemek cok ugrastiriyor pc ye indir yükle ugrasmak yerine ekran görüntüsü alip ctrl+v yapsak yada baska sitede buldugumuz fotonun linkini yapistirsak gibi
"Michelin fabrikasında üretiliyor" saçmalığıyla bu tip lastikleri önerip duruyorlar. Hemen hemen o çakmalara yakın fiyatlara direkt Hankook alıp Michelin'e yakın performans almak varken bir çok ödün verilmiş çakma sapan lastikler aldırıyorlar millete.

Ülkemiz bu konularda genel olarak sömürülmeye müsait yolları kabul ediyorlar. Mesela kışı -10 derecenin altına inmeyen bölgelerde 4 mevsim yerine kışlık&yazlık ikilisini kullandırmak gibi. Yine bu da tam bir saçmalık.

Lastikçi dayı bu önerileri yapınca bizi düşündüğü için yapıyor sanıyoruz da pek de öyle değil.
Konu yeriyken küçük bir deneyimimi de anlatayım;

Yıllar yılı evvel babam bu tuzağa düşüp hint marka garip bir yazlık lastikle petlas kışlık lastik almıştı benim arabama. Onları eskitene kadar uzunca süre eziyet çektim ve 3-4 güzel kaza yaptım, biri yaralanmasız ama ağır hasarlıydı. Artık eskimeye başlayınca takımları değiştirirken kısa bir araştırma sonucu -7 dereceye kadar 4 mevsim lastiklerin kış lastikleriyle eşit ve hatta biraz daha iyi performans gösterdiğini öğrendim bir çok test izleyerek. Farklı markalarla bile durum kolay kolay değişmiyordu. Ek olarak yaz yağmur performansı (ki en sık kaza yaptığım konudur) en iyi olan lastik tipi yine bunlar. Ben Düzce'de yaşarken ortalama en düşük sıcaklıkların 0'ın üstünde olması ve gece yarısı ortası rekor düşüklüklerde bile anca -20 dereceyi bir kaç yılda bir görebilmesi nedeniyle -7'nin özellikle verim anlamında fazlasıyla yeterli olduğu kanaatine vardım. Şu an Antalya'da yaşıyorum ve bu durum Düzce koşullarından da çok daha iyi. Ama burada bile kış tipi lastik değiştirenler var.

Ben 4 mevsimde karar kıldıktan sonra (o dönem sanayide yazılımcı olarak çalışıyordum Onay Oto Ekspertiz firmasında) herkes beni aksine ikna etmeye çalıştı. Karşı dükkanda artık dostlaştığımız Hankook markasıyla tırlara lastik servisi veren bir işletme vardı. Kinergy 4s'in ses performansının da kabul edilebilir seviyelerde olmasından dolayı oradan sipariş geçtirdim. Bu sipariş sırasında "ses konusunda çok üzecek seni ama keyfin bilir" dedi kır saçlı dayıcığım.

Artık 4. yılı doldurmuş lastiklerimden halen çok memnunum. Yol sesi konusunda da beni üzmek bir yana, önceki yaz lastiklerimden hayli iyi. En önemlisi de 4 yıldır kaza yapmadım. Arabam 2004 Accent Admire. ABS falan hak getire.
kis lastiklerinin farki kar yagidi zaman ortaya cikiyor kuru ve islak zeminde en iyisi performans, yakit ekonomisi gibi konularda yaz lastikleri daha iyi sonuc verir 4 mevsim lastik kislik ve yazlik lastigin ortasidir yaz lastigindeki performansi alamazsin ama az kar yagarsa yinede isini görür
tamamen teorik bilgilerim ve arastirmalarim sonucunda sunu söyleyebilirim " her tercih bir vazgecistir"
4 mevsim lastigi tercih ettiginde sök tak degistir vs gibi montaj maliyetinden kurtulmayi tercih edersin fakat diger taraftan daha cok yakit tüketimine sebep olur ( genel sonuca baktiginda kis lastiginin sebep oldugu daha fazla yakit tüketimi ve kis/yaz lastigi degisim maliyetini hesaba katarsan ayni hesaba geliyor)
yol tutusu fren mesafesinin daha fazla olmasi gibi dezavantajlarida bu kolayligin yaninda tercih etmis oluyorsun.
sehir ici düsük hizda sürekli seyahet edenler icin fazla kar yagmiyorsa 4 mevsim iyidir ben almanyada oldugum halde halen yaz lastikleriyle geziyorum antalyada olsam 4 mevsim bile kullanmam yaz lastigiyle devam ederim
Almanya için bir şey diyemeyeceğim. En garantilisi bence de servis gibi. En azından garanti çalışır.

Lastikler için de en azından fikir verir.

öneri icin tesekkürler tercihimi coktan yapmistim continental premium contact 6 nin lastiklerinden almaya karar verdim inceledigim bir cok testde genel sonuclarda her zaman ilk üce girmis bir lastik
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,464
B Bratan, modülün link üzerinden resim
çekmeye özelliği mevcut lakin coder bu konuyla ilgili bilgilendirme yayınladı.
güvenlik açığı oluşturabilir.!
bu sebeple bende kapalı tutuyorum.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
kis lastiklerinin farki kar yagidi zaman ortaya cikiyor kuru ve islak zeminde en iyisi performans, yakit ekonomisi gibi konularda yaz lastikleri daha iyi sonuc verir 4 mevsim lastik kislik ve yazlik lastigin ortasidir yaz lastigindeki performansi alamazsin ama az kar yagarsa yinede isini görür
tamamen teorik bilgilerim ve arastirmalarim sonucunda sunu söyleyebilirim " her tercih bir vazgecistir"
4 mevsim lastigi tercih ettiginde sök tak degistir vs gibi montaj maliyetinden kurtulmayi tercih edersin fakat diger taraftan daha cok yakit tüketimine sebep olur ( genel sonuca baktiginda kis lastiginin sebep oldugu daha fazla yakit tüketimi ve kis/yaz lastigi degisim maliyetini hesaba katarsan ayni hesaba geliyor)
yol tutusu fren mesafesinin daha fazla olmasi gibi dezavantajlarida bu kolayligin yaninda tercih etmis oluyorsun.
Üstadım, bunları herkes söylüyor ama pek de doğru gelmiyor bana.

Öncelikle dört mevsim lastiklerin kar tutuşu ile kış tipinin kar tutuşu arasında ciddi bir fark yok. Testlerde bile tutarlı kanıtlar sunulamıyor ki kullanımda hiç fark edilmiyor.

Yağmurda kesinlikle yaz lastiklerinden daha iyi yol tutuyor. Babamın michelin yaz lastikleriyle karşılaştırarak deneyimlerime dayanarak söylüyorum bunu. Testlerde de net bir fark görülüyor zaten. Kış lastikleri yağmurda aynı performansı gösteriyor ama kuruda yol tutuşu çok zayıf kalıyor onların da hava eğer çok negatiflerde değilse.

Yakıt tüketimine kesinlikle katılmıyorum. O da teoride kalıyor. Kış tipinde net olarak fazla yakıyordum ama dört mevsimde yakıtta fark hissedilmiyor. Yol tutuşu da çok sıcak kuru bir hava olmadıkça yaz tipinden iyi zaten.

Hankook ve Michelin için iki test sonucu da ekliyorum;

DC43B616-F1C8-440F-BE75-AD46AEB2E69F.jpg
81C300A8-80D4-4CEB-86B2-67E01723A22F.jpg


Benim şahsi fikrimce gereksiz kasmak bu yaz/kış lastiği olayı. Erzurum’un bir dağında veya yaz kış farkı çok olan çift iklimli bir çölde yaşamadıkça dört mevsim lastikler hem genel güvenlik anlamında hem de en değerli varlığımız olan zaman tasarrufu konusunda en mantıklısı. Yumuşaklığının getirdiği yol konforu da cabası.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Üstadım, bunları herkes söylüyor ama pek de doğru gelmiyor bana.

Öncelikle dört mevsim lastiklerin kar tutuşu ile kış tipinin kar tutuşu arasında ciddi bir fark yok. Testlerde bile tutarlı kanıtlar sunulamıyor ki kullanımda hiç fark edilmiyor.

Yağmurda kesinlikle yaz lastiklerinden daha iyi yol tutuyor. Babamın michelin yaz lastikleriyle karşılaştırarak deneyimlerime dayanarak söylüyorum bunu. Testlerde de net bir fark görülüyor zaten. Kış lastikleri yağmurda aynı performansı gösteriyor ama kuruda yol tutuşu çok zayıf kalıyor onların da hava eğer çok negatiflerde değilse.

Yakıt tüketimine kesinlikle katılmıyorum. O da teoride kalıyor. Kış tipinde net olarak fazla yakıyordum ama dört mevsimde yakıtta fark hissedilmiyor. Yol tutuşu da çok sıcak kuru bir hava olmadıkça yaz tipinden iyi zaten.

Hankook ve Michelin için iki test sonucu da ekliyorum;

DC43B616-F1C8-440F-BE75-AD46AEB2E69F.jpg
81C300A8-80D4-4CEB-86B2-67E01723A22F.jpg


Benim şahsi fikrimce gereksiz kasmak bu yaz/kış lastiği olayı. Erzurum’un bir dağında veya yaz kış farkı çok olan çift iklimli bir çölde yaşamadıkça dört mevsim lastikler hem genel güvenlik anlamında hem de en değerli varlığımız olan zaman tasarrufu konusunda en mantıklısı. Yumuşaklığının getirdiği yol konforu da cabası.


Ömer kardeşim, iyi bir kış lastiği ile iyi bir dört mevsim lastiği kışın yoğun olduğu yerlerde emin ol çok fark ediyor. Bunu crossclimate2 ve ug performace + ı bizzat denemiş biri olarak söylüyorum. Cc2 dört mevsimlerin içinde en iyi kar performansı olan lastik. Belki iki parmak karda fark göremeyebilirsin ama dört parmağı geçtiği, havanın sürekli eksi beşlerin altında kaldığı yerlerde yani nordic denilen kavrama yakın şartlarda o kadar çok fark var ki. 🙂
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Ömer kardeşim, iyi bir kış lastiği ile iyi bir dört mevsim lastiği kışın yoğun olduğu yerlerde emin ol çok fark ediyor. Bunu crossclimate2 ve ug performace + ı bizzat denemiş biri olarak söylüyorum. Cc2 dört mevsimlerin içinde en iyi kar performansı olan lastik. Belki iki parmak karda fark göremeyebilirsin ama dört parmağı geçtiği, havanın sürekli eksi beşlerin altında kaldığı yerlerde yani nordic denilen kavrama yakın şartlarda o kadar çok fark var ki. 🙂
Üstadım gel saklıkente çıkalım 😂

Tabiki fark var ama dişe dokunur farklar değil. Klasik kullanımda zaten diz boyu kara hangi lastik olursa olsun bizim sedanlar girmez, girse de çok gitmez. Otoyollardaki yeni yağan veya temizlenmiş ıslak durumlar için geçerli benim söylediğim. Ki bu da çoğu durumda otomobilimizin genel kullanım senaryosu oluyor.

Ve genel kullanımda 4 sezon’un yazlıktan da kışlıktan da avantajlı olduğu konusunda çok ısrarcıyım.
 
L Çevrimdışı

lovecraft

Aktif Üye
5 May 2021
75
Sizin oralarda kar yağıyo mu ya? :) Senelerdir izmirdeyim, sadece bir kez kar yağdığına şahit oldum. Onda da bir saat içinde eridi gitti. Kar sever bir insan olarak valla hasretim keşke kar yağsa ama bırak kar yağmasını, bu sene resmen kış gelmiyor izmir'e. Bugün yaka bağır açık dışardaydım. Üşümedim bile. Ben ki kolay üşüyen bi insanımdır. Bu sene çok acayip bir hava var. Rüzgar hep güneyden esiyor. İzmir'in kışını kuzey rüzgarı getirir. Ama bu sene bi türlü gelmedi o kuzey rüzgarı. Bu saatten sonra da gelmez heralde.

İzmir böyle ise Akdeniz nasıldır hiç bilmiyorum. Heralde millet denize filan giriyodur. Ülkenin yarısının "kış lastiği"ne ihtiyacı olduğunu hiç sanmıyorum açıkçası.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
B Bratan ,bende eskiden fotoğrafı indir,Resim ekle tıkla ve kaydet yapardım.Şimdi aşağıdaki kod içinde görünen img arasına diğer sitelerden "Resmi yeni sekmede aç" ile açıp bu img lerin içine yapıştırıyorum yani nokta ile gösterdiğim yere fotonun linkini yapıştırıyorum,çok kolay oluyor,elim de alıştı artık alttakileri klavyeden yazıp içine de foto linkini yapıştırıyorum :ok (konu dışı)
Kod:
[img] link gelecek [/img]

Örnek senin lastik linkin :)

Potenza-S001-Cac-gai-lop-o-phia-ben-ngoai-nang-do-gan-nhu-toan-bo-trong-luong-xe-moi-khi-vao-cua-duoc-tang-cuong-do-cung-cap.jpeg
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
908
44
Üstadım, bunları herkes söylüyor ama pek de doğru gelmiyor bana.

Öncelikle dört mevsim lastiklerin kar tutuşu ile kış tipinin kar tutuşu arasında ciddi bir fark yok. Testlerde bile tutarlı kanıtlar sunulamıyor ki kullanımda hiç fark edilmiyor.

Yağmurda kesinlikle yaz lastiklerinden daha iyi yol tutuyor. Babamın michelin yaz lastikleriyle karşılaştırarak deneyimlerime dayanarak söylüyorum bunu. Testlerde de net bir fark görülüyor zaten. Kış lastikleri yağmurda aynı performansı gösteriyor ama kuruda yol tutuşu çok zayıf kalıyor onların da hava eğer çok negatiflerde değilse.

Yakıt tüketimine kesinlikle katılmıyorum. O da teoride kalıyor. Kış tipinde net olarak fazla yakıyordum ama dört mevsimde yakıtta fark hissedilmiyor. Yol tutuşu da çok sıcak kuru bir hava olmadıkça yaz tipinden iyi zaten.

Hankook ve Michelin için iki test sonucu da ekliyorum;

DC43B616-F1C8-440F-BE75-AD46AEB2E69F.jpg
81C300A8-80D4-4CEB-86B2-67E01723A22F.jpg


Benim şahsi fikrimce gereksiz kasmak bu yaz/kış lastiği olayı. Erzurum’un bir dağında veya yaz kış farkı çok olan çift iklimli bir çölde yaşamadıkça dört mevsim lastikler hem genel güvenlik anlamında hem de en değerli varlığımız olan zaman tasarrufu konusunda en mantıklısı. Yumuşaklığının getirdiği yol konforu da cabası.
üreticiler malini satmak icin herseyi söyler saticilarda söyler ama ben bagimsiz testler videolar cok izledim ve yazlik lastigin kuru ve islak zemindeki yol tutusu fren mesafesi ile 4 mevsim lastigin degerleri arasinda hayati önem tasiyacak kadar farklar olabiliyor ayni sey kis sartlarinda ( daha öncede söyledigim gibi karli zeminde) kis lastigi ve 4 mevsim arasinda da var
sehir icinde 50 km ile kisa mesafe git gel yapiyorsan benim gibi profilleri gitmis araba lastigiyle de dolasirsin ön görülü sürüs ile ani fren yapma geregi duymazsan lastikte profilmi var kis lastigimi yaz lastigimi bunlar seni etkilemez
fakat otobanda 120 ile giderken aqua planinge girdigin zaman lastik profili kis lastigi yaz lastigi arasindaki fark ortaya cikar
bir arkadasim bmw 435d cabrio ( 4 ceker arac) otobanda beton bariyerlere girdi
bazen o kücük farkliliklar bir kac metre ile senin yada baskasinin hayatini kurtarabilir
sehir ici kisa mesafe kar yagisi olmayan sehirde 4 mevsim lastik kullanabilir ki ben bu sartlarda onu bile kullanmazdim
aksi takdirde yazlik kislik degisimi önemli rol oynayabilir.
serverin ipsini kim ne yapsin :hihi
Üstadım gel saklıkente çıkalım 😂

Tabiki fark var ama dişe dokunur farklar değil. Klasik kullanımda zaten diz boyu kara hangi lastik olursa olsun bizim sedanlar girmez, girse de çok gitmez. Otoyollardaki yeni yağan veya temizlenmiş ıslak durumlar için geçerli benim söylediğim. Ki bu da çoğu durumda otomobilimizin genel kullanım senaryosu oluyor.

Ve genel kullanımda 4 sezon’un yazlıktan da kışlıktan da avantajlı olduğu konusunda çok ısrarcıyım.
katiliyorum
B Bratan ,bende eskiden fotoğrafı indir,Resim ekle tıkla ve kaydet yapardım.Şimdi aşağıdaki kod içinde görünen img arasına diğer sitelerden "Resmi yeni sekmede aç" ile açıp bu img lerin içine yapıştırıyorum yani nokta ile gösterdiğim yere fotonun linkini yapıştırıyorum,çok kolay oluyor,elim de alıştı artık alttakileri klavyeden yazıp içine de foto linkini yapıştırıyorum :ok (konu dışı)
Kod:
[img] link gelecek [/img]

Örnek senin lastik linkin :)
tavsiye icin tesekkürler :kas eski forumcuyum bende zaten o sekilde yapiyordum hatta senin örnek verdigin fotoyu bile o sekilde ekledim :hihi
kodlari yazmak fazladan is ve foto/resim kaynagi disaridan oldugu zaman ileride erisilemez olabilir forum konusunda eksiklige yol acabilir diye tavsiyede bulundum cok da önemli degil
 
Geri
Üst Alt