ocak ayında 6200TL diye bugün 15000TL para iadesi isteyen süzme...

Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
576
Bu tarz elektronik ithalatı yapan firmalar arızalı ürünleri üreticiye gönderip tamir/revize ettirip yerine sıfır ürünü garanti/anlaşma kapsamında alabiliyorlar mı bilginiz var mı süreç nasıl işliyor?

Böyle bir durum varsa (3 ay bile olsa yeni ürünü tedarik etmeleri) müşteri beklemeyi tercih edebilir. Sonuçta bu durumda maddi bir kayıptan ziyade 2 taraf içinde süre kaybı olur.

Heralde böyle bir yasal düzenleme de yok. İthalatçı diyorsa ver parasını biz garantiden yenisini alır daha pahalıya satarız oh mis. O zaman vatandaş olarak baya mağduruz. Bavul ticareti loading.

Burdan aklıma takılan bir diğer soru o zaman şöyle; zamanında Amerika'dan aldığım çoğu ürünü çok uzun yıllar kullandım. Aynı ürünlerin aynı marka modeli TR'den aldım ömürleri çok olmadı. (Traş makinesi, bir adet ekran kartı, laptop, fotoğraf makinesi vb ürünler). Sizce gelişmiş ülkelere giden ürünler daha mı kaliteli? (Aynı marka model ve üretici) Not: Eskiden daha kaliteli üretiyorlardı diyebilirsiniz ona katılıyorum. US'den aldığım Toshiba laptopımı bir okula bağışladım tanktı tank.

Bunu soruyorum çünkü eğer garanti işi TR'de böyle ise yurtdışından bir şekilde ürün almak daha mantıklı. Zaten garanti yok hükmünde gibi burda.
 
Umut Barış Çevrimiçi
23 Kas 2017
21,709
Burdan aklıma takılan bir diğer soru o zaman şöyle; zamanında Amerika'dan aldığım çoğu ürünü çok uzun yıllar kullandım. Aynı ürünlerin aynı marka modeli TR'den aldım ömürleri çok olmadı. (Traş makinesi, bir adet ekran kartı, laptop, fotoğraf makinesi vb ürünler). Sizce gelişmiş ülkelere giden ürünler daha mı kaliteli? (Aynı marka model ve üretici) Not: Eskiden daha kaliteli üretiyorlardı diyebilirsiniz ona katılıyorum. US'den aldığım Toshiba laptopımı bir okula bağışladım tanktı tank.
Üretici isterse yapabilir böyle bir şey. Maliyet bahanesiyle.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
576
Üretici isterse yapabilir böyle bir şey. Maliyet bahanesiyle.

Bir de orda garanti şartları üretici aleyhine daha ağırdı. Açma kapama tuşundan çıt sesi geliyor diye arkadaşımın dell laptopını evinden alıp bir tık daha iyi özellikli olanı bırakmıştı servis.

Böyle olunca dedim acaba mecbur daha kaliteli mi yapıyorlar diye.

Bu arada bestbuydaki çocuk getirin laptopı bırakın hemen sıfırını verelim demişti. ? inceleme de yapmıyorlardı bu arada beyan usulü. Ey gidi günler
 
Umut Barış Çevrimiçi
23 Kas 2017
21,709
kartı getiren şirket servis işini yapmıyor mu? onlar niye ortada yok?...
Distirbütör kimse o veya anlaştığı servis yapar bu işi.
Falanca bilgisayar kart getirtmez, kendisi distribütör değilse.
ASUS'un distribütörü kim bilmiyorum.
Bazen ürün gruplarında bile fark edebiliyor.
Atıyorum bilgisayar bileşenlerine bakan servis ile çevre birimlerine bakan servis farklı olabiliyor.
Distribütör getirtiği maldan sorumlu sonuçta.
Burada uyanıklık satıcı ve serviste.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Olayın hukuksal boyutunu kenara bırakıyorum (ayıpsız misliyle değişim olmak zorunda diye biliyorum) insani olarak mal almışsınız, malı getiren yada satan onaramamış ve fatura rakamından size iade yapıyor yani siz üretici yada malı getiren firma yüzünden aradaki fark kadar zarar edeceksiniz,hak mı reva mı? Kaç kişi o firmalar kadar zengin? Çoğumuz zorluklarla elektronik alıyoruz. Firma niye zarar etsin, sözleşmesini ona göre yapsın,ülkemizdeki maddelere göre onarılamazsa ayıpsız misliyle değişim yaparım farkıda bize ödemek zorundasınız diye sözleşme yapsın. Neden ezilen tüketici olmak zorunda? Bazı yorumları okurkan gözlerimden kan aktı resmen,üzüldüm!
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimiçi
23 Kas 2017
21,709
Olayın hukuksal boyutunu kenara bırakıyorum (ayıpsız misliyle değişim olmak zorunda diye biliyorum) insani olarak mal almışsınız, malı getiren yada satan onaramamış ve fatura rakamından size iade yapıyor yani siz üretici yada malı getiren firma yüzünden aradaki fark kadar zarar edeceksiniz,hak mı reva mı? Kaç kişi o firmalar kadar zengin? Çoğumuz zorluklarla elektronik alıyoruz. Firma niye zarar etsin, sözleşmesini ona göre yapsın,ülkemizdeki maddelere göre onarılamazsa ayıpsız misliyle değişim yaparım farkıda bize ödemek zorundasınız diye sözleşme yapsın. Neden ezilen tüketici olmak zorunda? Bazı yorumları okurkan gözlerimden kan aktı resmen,üzüldüm!
İadeye yanaşmaları zaten iyi niyetli olduklarından değil ki. :hihi
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
İadeye yanaşmaları zaten iyi niyetli olduklarından değil ki. :hihi
Yani firma iade tamam der, misliyle değişime tamam der ama buna rağmen tüketici kabul etmiyorum güncel bedelini istiyorum derse belki konuyu açan arkadaşın dediği sıfata layık görülebilir (bence yine böyle bir yakıştırma hoş olmaz).
 
T Çevrimdışı

TeyesCC3 

Süper Üye
31 May 2018
540
DH konuyu açan arkadaş sorun çözüldü. Asus TUF RTX 3060 Tİ ile değişim olacak diye yazmış açıkçası onun adına sevindim aynı durumda ben olsam para iadesi yerine birebir aynı kart değişimi isterdim
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,478
DH konuyu açan arkadaş sorun çözüldü. Asus TUF RTX 3060 Tİ ile değişim olacak diye yazmış açıkçası onun adına sevindim aynı durumda ben olsam para iadesi yerine birebir aynı kart değişimi isterdim
Adam başlık açıp mağduyetini herkesle paylaşınca ve tepkiler çığ gibi büyüyünce hemen mağduriyet giderildi. 1000 TL fark ile bir üst model verilecek arkadaşa, mağduyet giderildiği için sevindim. Peki bu arkadaş önemli bir forumda başlık açıp, mağduriyetini anlatmasaydı bir sonuca varabilecek miydi ? Hiç sanmıyorum.
 
Umut Barış Çevrimiçi
23 Kas 2017
21,709
Yani firma iade tamam der, misliyle değişime tamam der ama buna rağmen tüketici kabul etmiyorum güncel bedelini istiyorum derse belki konuyu açan arkadaşın dediği sıfata layık görülebilir (bence yine böyle bir yakıştırma hoş olmaz).
Hocam öyle bir durum yok zaten G grezimonk konuyu yanlış anlamış.
Kartı alan kişi değişim istiyor, misliyle iade değil.
Öyle bir hakkı yok zaten yasada.
 
Umut Barış Çevrimiçi
23 Kas 2017
21,709
Adam başlık açıp mağduyetini herkesle paylaşınca ve tepkiler çığ gibi büyüyünce hemen mağduriyet giderildi. 1000 TL fark ile bir üst model verilecek arkadaşa, mağduyet giderildiği için sevindim. Peki bu arkadaş önemli bir forumda başlık açıp, mağduriyetini anlatmasaydı bir sonuca varabilecek miydi ? Hiç sanmıyorum.
Üzücü ve sinir bozucu olan taraf da bu zaten.
Sosyal medya vs. gücü kullanmadan mağduriyet giderememek.

DH dediğiniz yerin günlük ve aylık trafiği belli.
Konu bir de bilgisayar donanımı olunca kaçarı yok firmanın. :hihi
 
SenolEker Çevrimdışı

SenolEker 

Aktif Üye
31 Tem 2021
127
61
Kanunun kestiği parmak acımaz tamiri mümkün değilse misli ile değişimi satıcıyı zora sokuyorsa vs yazıyor fatura bedeli tüketiciye iade edilir satıcının da hakları var kanun değişirse güncel satış fiyatı üzerinden ücret iadesi yapılırsa bu tür sorunların önüne geçilmiş olunur dünyada chip krizi var üretim sıkıntılı bu yüzden stok sorunu var firmalar ellerindeki sınırlı malı dolar kur vs verip zarar etmek istemediği için bedel iadesi yapıyorlar etik değil ama kanunen yapılacak birşey yok
"misli ile değişimi satıcıyı zora sokuyorsa" nerede yazıyor?
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
"misli ile değişimi satıcıyı zora sokuyorsa" nerede yazıyor?
Misli ile yazmasına gerek yok ürün yok stok yok üretimi yok
Parça vs yok bunlar Satıcıyı zora sokuyor olarak yorumlanıyor
Ucu açık yani firma isterse değişim isterse para iadesi yapar.
Mazeret çok ...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kanun’un 11. maddesinde seçimlik haklar düzenlenmiş olup, yazımızın konusu olan “satılan malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme” seçimlik hakkımızın başında “imkan varsa” ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeden çıkarılacak sonuç, satıcının söz konusu seçimlik hakkı gerçekleştirme imkanının bazı durumlarda bulunamayabileceğidir. Aynı maddenin 3. fıkrasında; “Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geri
Üst Alt