Yasal olarak hak arayabiliyorsunuz, ilgili konuda gayet detaylı açıklamalar da yapılmış. Ben olayın bir heyetin içinde olan taraf kısmı ile yorum yapacak olursam her talep pozitif değerlendirilmiyor diye de ayrı bir bilgi vermek isterim.
Yönetmelik açık ve net, ancak ne yazık ki sahadaki uygulamalarda muğlak kalan çok fazla yer var ve bu tarz firmalar bunları çok iyi bildiği için olasılık hesaplarını da önceden yapıp bu reklamları salıyorlar.
Benim aklıma gelen bazı konular mesela bu ürünün kampanyada satılacağı adet sınırlama bilgisi, Sistemin gerçek zamanlı (real time) olup olmadığı yani her bir sipariş girildiğinde sistem otomatik stok düşüyor mu? Eğer bu sistem yok ise siz elinizde 5.000adet ürün ile 50.000kişiye hitap edip reklam kısmına da ''Adetlerle sınırlıdır'' yazıp nasıl bu işten sıyrılabiliyorsunuz vs vs
Sorun şu ki sıyrılabiliyorlar, özellikle çılgın perşembe - kara cuma dönemlerinde bu şikayetleri çok sık alıyoruz, ancak birçok firma sunucu sistem hatası diye rapor dahi sunup bunun art niyetli bir davranış olmadığını iddia ediyor, sunulan deliller ile yaşanan olayı kıyasladığımızda birçok dosyayı reddedebiliyoruz. (Özellikle fiyatlandırma hatalarında)
Yani ilgili yazıdaki maddelerde de belirtildiği üzere siz yasal olarak mağduriyetinizin giderilmesi talebinde bulunma hakkınıza sahipsiniz ancak karşı tarafın ne savunma yapacağı ve heyetin konuyu nasıl yorumlayacağı da önemli.