Led Bar Üreticileri ve Esnaf, Yine bize çok kızacak :))

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Ben arka kapıdan mal almıyorum.
Akşam kendi özeline çalışan kişiye iş yaptırıyorum.
Servisin vidasını almıyorum.
Adam maaşından memnun değil.
Gündüz işini yapıyor gece özeline çalışıyor.
Bana abi buraya yaptırma bana yaptır demedi.
Gezip görerek böyle çalışan yüzlerce kişi gördüm.
Ben bilgisayar işi yapıyorum. Akşam evime gelince kendime çalışıyorum kime neki.
Kimsenin 500 TL lik parçasını 10 TL 'ye almıyorum.
Ünka, kurtuldu firmalarından bizzat parçayı alıp. Tornavidasına kadar verip onarım yaptırıyorum.
Siz hala oradan ucuza parça almak vs diyorsunuz.
Servis elemanı dışında servisle işim yok.
30 TL şeye 450 TL vermem.
O yapmazsa başkası yapacak.
Ben çok gördüm yetkili servisin ünka soğutmadan yan sanayi alıp orjinal abula bu diye parça taktığını.
Yukardada dediğim gibi %01 dürüst esnafa lafımız yok yazdıklarıma var.
İşin çıkar tarafı sizin lehinize olduğunda, yapılan işin yanlış olduğunu söylemememiz gerektiğini düşünmüyorum açıkçası.

Bir İşletmenin maaşlı personeline, İşletmenin bilgisi dışında, mesai saati dışında ücretle harici iş yaptırmak, vidasını o işletmeden kullanmasanız dahi yanlış bence. Tabi muhtemelen İşletmenin haberi vardır ve yasal olarak da mesai saati dışında ne yaptığına karışamaz personelin. Elbette biz de yasa değil etik kısmını konuşuyorduk

O nedenle "siz haklısınız ben dar görüşlüyüm sanırım" diyeyim konu uzamasın ?
 
T Çevrimdışı

tqac1

Yeni Üye
19 Eki 2019
14
TÜRK LED BAR olarak 42V13 Edge. Bizden tedarik ücretiniz 120Tl kargo hariç.
Bir de Vestel üretimine bakalım isterseniz, o durumda tv nin seri numarasına ihtiyacım var :ok


Hocam sizden yanıt almadan bi led bar aldım internetten değiştim 1 ay sonra tekrar ledlerin bir kaçı söndü yan taraftan sizde beseleme arızası mı yoksa led bar uydurukluğu kaynaklı mı
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Hocam sizden yanıt almadan bi led bar aldım internetten değiştim 1 ay sonra tekrar ledlerin bir kaçı söndü yan taraftan sizde beseleme arızası mı yoksa led bar uydurukluğu kaynaklı mı
Besleme kartı kaynaklı led bar arız aolasılığı %2-3 dolaylarındadır.

Arızalı led barların sağlam chipleri yerinden sökülerek yeni üretilen led barlara takılarak sahaya sürüldüğüne dair duyumlarımız olsa da, net olarak bizim bir tespitimiz olmaması nedeniyle bu konuda net yorum yapmam doğru olmaz.

Luminometre araştırmalarımız devam ediyor.

Yakın zamanda led bar üreticilerinin de korkulu rüyası olmaya adayız Pixel Teknoloji Pixel Teknoloji olarak :ok

Hangi firma gerçek kelvin değerlerinde
Hangi firma gerçek lümen değerlerinde
Hangi firma toplama chip ile led bar üretmiş satmış

daha neler neler hepsini tek tek irdeleyeceğiz :ok
 
T Çevrimdışı

tqac1

Yeni Üye
19 Eki 2019
14
Besleme kartı kaynaklı led bar arız aolasılığı %2-3 dolaylarındadır.

Arızalı led barların sağlam chipleri yerinden sökülerek yeni üretilen led barlara takılarak sahaya sürüldüğüne dair duyumlarımız olsa da, net olarak bizim bir tespitimiz olmaması nedeniyle bu konuda net yorum yapmam doğru olmaz.

Luminometre araştırmalarımız devam ediyor.

Yakın zamanda led bar üreticilerinin de korkulu rüyası olmaya adayız Pixel Teknoloji Pixel Teknoloji olarak :ok

Hangi firma gerçek kelvin değerlerinde
Hangi firma gerçek lümen değerlerinde
Hangi firma toplama chip ile led bar üretmiş satmış

daha neler neler hepsini tek tek irdeleyeceğiz :ok

Hocam sizin üretiminiz led bar alsak uzun süreli bi çözüm olurmu aklımızda bulunsun ilginç bişey 0 bar ı taktık 1 ay geçti 2 3 tanesi sönüyor kenardan kararma oluyor fiş çek tak yapıyoruz hepsi çalışıyor bi süre sonra 3 ü 5 i sönüyor
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Hocam sizin üretiminiz led bar alsak uzun süreli bi çözüm olurmu aklımızda bulunsun ilginç bişey 0 bar ı taktık 1 ay geçti 2 3 tanesi sönüyor kenardan kararma oluyor fiş çek tak yapıyoruz hepsi çalışıyor bi süre sonra 3 ü 5 i sönüyor
Pixel Teknoloji Pixel Teknoloji olarak bir dönem led bar üretimine de el atmayı düşünsek de, inanılmaz bir zaman sorunumuz olması nedeniyle vazgeçtik bu nedenle bizim herhangi bir led bar üretimimiz bulunmamaktadır.

İşin gerçeği, bu işi uzun zamandır yapan MERTER ELEKTRONİK ile alışveriş yapmak, güvenilirlik anlamında da daha mantıklı bir seçim oluyor her zaman.

Evet yeri gelir kendilerini ağır eleştiririm ancak, bu demek değil ki adamlar art niyetli veya başarısız.

Benim eleştirilerim genelde halk yararına girişimlerde bulunulmasına teşvik etmek amacıyla oluyor ki son zamanlarda fiyat politikalarında yaptıkları revizyonlar ile MERTER ELEKTRONİK tüketicisine biraz göz kırpmaya başladı gibi görünüyor :)

Bizim irtibat halinde olduğumuz firmalar elbette var lakin, şu koşullarda hiç birisine %100 güvenebilmem ASLA söz konusu dahi olamaz.

Her şeyi geçtim, GERÇEK son kullanıcı olan tüketicisinden uzaklaşan ve esnaf baskısı altında yanlış kararlar alıp tüketici yerine esnafa satış yapmayı tercih eden, çağın gerisinde kalmış işletmelere de tüketiciler olarak bizler belli bir mesafe koymalıyız diye düşünüyorum.

Zaman değişti, eskiden bir malın alıcısı ve satıcısı olurdu mahallelerde, ilçelerde, illerde. Bu gün ise öyle değil artık. İnternetin ve internet satıcılarının girmediği ortam yok, tüketici artık her mala kendisi direkt olarak ulaşmak istiyor haklı olarak. Bu durumda esnaf koruyacağım diye tüketiciye mal satmamak neyin düşüncesidir cidden merak ediyorum.

Tüm bu nedenlerle size nokta atışı bir adres vermek de istemem elbette.

Bu çok noktalı tartışılması gereken bir konu. Yani üreticilerin ve esnafın da haklı olduğu yüzlerce konu var o da ayı bir tartışma konusu elbette. :ok
 
E Çevrimdışı

ego_1981

Yeni Üye
30 Ara 2019
6
44
Merhaba Adem bey, kullanmakta olduğum philips 46pfl5507 tv önce ekranda yakın çekimlerde ufak göz kırpmalar yapıyordu şimdi ise 3-4 günde bir ses var görüntü yok durumunda açılmıyor, bir süre standby durumunda bekletip aç kapa yapmam sonrası tekrar açılıyor. Siyah ekran üzerinde görüntüyü dikkat edince görebiliyorum. Ayrıca bu durum daha çok fişi çekili durumda olup sonrasında açtığımda oluyor yani cihaz soğukken.
2012 yılında aldığım tv şimdiye kadar hiç sorun vermedi, sormak istediğim led bar sorunumudur bu durum sadece ve sorunun çözümü için tavsiye edebileceğimiz bir yer varmı istanbulda. Teşekkürler

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Merhaba Adem bey, kullanmakta olduğum philips 46pfl5507 tv önce ekranda yakın çekimlerde ufak göz kırpmalar yapıyordu şimdi ise 3-4 günde bir ses var görüntü yok durumunda açılmıyor, bir süre standby durumunda bekletip aç kapa yapmam sonrası tekrar açılıyor. Siyah ekran üzerinde görüntüyü dikkat edince görebiliyorum. Ayrıca bu durum daha çok fişi çekili durumda olup sonrasında açtığımda oluyor yani cihaz soğukken.
2012 yılında aldığım tv şimdiye kadar hiç sorun vermedi, sormak istediğim led bar sorunumudur bu durum sadece ve sorunun çözümü için tavsiye edebileceğimiz bir yer varmı istanbulda. Teşekkürler

Adem Helvacı Adem Helvacı
Merhabalar, 46'' olmasaydı kendiniz neden müdahale etmiyorsunuz derdim lakin Ekran boyutu büyüdükçe genişleyen satıh nedeniyle kırılma riski çok daha yüksek oluyor ne yazık ki.

Öncelikle kesin led bar arızasımıdır sorusunun cevabı için, ekranda aydınlatma olmadığı zaman diliminde yine de görüntünün var olup olmadığının kontrolünün sağlanması gereklidir.

Bunun yanısıra uzun vadeli beklemelerde daha çok yapıyor beyanınız üzerine besleme ünitesinde bir kuplaj kondansatörü arızası olabili rmi düşüncesi de uyandırıyor bende fakat yaşı nedeniyle yine de odak noktamın led bar olduğunu belirtmek isterim.

Öneri konusu büyük sıkıntı, Gönül isterdi ki ''X firmasına gidin gönlünüz rahat olsun' diyebileyim ancak günümüz koşullarında bu çok zor ne yazık ki.

Panel konusu olsa tamam ama o arkadaşlar da led bar işi ile uğraşmıyorlar maalesef.
 
S Çevrimdışı

scream123 

Aktif Üye
12 Kas 2019
132
39
Hocam resimdeki sorun panelden mi kaynaklanıyor LG 32lw5500 modeli bize ne kadar masraf çıkartır acaba ?

IMG_20200104_174341.jpg
 
E Çevrimdışı

ego_1981

Yeni Üye
30 Ara 2019
6
44
Merhabalar, 46'' olmasaydı kendiniz neden müdahale etmiyorsunuz derdim lakin Ekran boyutu büyüdükçe genişleyen satıh nedeniyle kırılma riski çok daha yüksek oluyor ne yazık ki.

Öncelikle kesin led bar arızasımıdır sorusunun cevabı için, ekranda aydınlatma olmadığı zaman diliminde yine de görüntünün var olup olmadığının kontrolünün sağlanması gereklidir.

Bunun yanısıra uzun vadeli beklemelerde daha çok yapıyor beyanınız üzerine besleme ünitesinde bir kuplaj kondansatörü arızası olabili rmi düşüncesi de uyandırıyor bende fakat yaşı nedeniyle yine de odak noktamın led bar olduğunu belirtmek isterim.

Öneri konusu büyük sıkıntı, Gönül isterdi ki ''X firmasına gidin gönlünüz rahat olsun' diyebileyim ancak günümüz koşullarında bu çok zor ne yazık ki.

Panel konusu olsa tamam ama o arkadaşlar da led bar işi ile uğraşmıyorlar maalesef.

Adem bey, evet arka planda görüntü var ilk mesajda belirtmiştim fakat, uzun mesaj yazdığımdan kaçımanız normal tabi:)

Bu arada 3 saatlik aç kapa ve bekleyişler sonrası normal şekilde tv çalıştıyor.

Kardeşim özel bir otomasyon firmasında teknik servis personeli, biz kendimiz değiştirmek istersek led bar marka tavsiyeniz ne olur ve fiyat tabiki:)) Teşekkürler
 
E Çevrimdışı

ego_1981

Yeni Üye
30 Ara 2019
6
44
Merhaba Adem bey, kullanmakta olduğum philips 46pfl5507 tv önce ekranda yakın çekimlerde ufak göz kırpmalar yapıyordu şimdi ise 3-4 günde bir ses var görüntü yok durumunda açılmıyor, bir süre standby durumunda bekletip aç kapa yapmam sonrası tekrar açılıyor. Siyah ekran üzerinde görüntüyü dikkat edince görebiliyorum. Ayrıca bu durum daha çok fişi çekili durumda olup sonrasında açtığımda oluyor yani cihaz soğukken.
2012 yılında aldığım tv şimdiye kadar hiç sorun vermedi, sormak istediğim led bar sorunumudur bu durum sadece ve sorunun çözümü için tavsiye edebileceğimiz bir yer varmı istanbulda. Teşekkürler

Adem Helvacı Adem Helvacı

Adem bey sormayı unuttun başta kum saati ve philips yazısı gözükmesi normalmi bu sorun varken, yani açılışta aydınlatma çalışıyor demek değilmi bu? Teşekkürler
 
E Çevrimdışı

erpinikii 

Aktif Üye
19 Ara 2019
84
39
Kapıdan içeri bir vatandaş girer, ''benim 65'' Phılıps televizyonumda led bar arızası var tamir edermisiniz?'' der.

Ticari işletmeyiz, teknik servis desteği sağlıyoruz elbette bu bizim işimiz. Daha kesin cevaplar ve teşhis adına sorulan sorular, alınan cevaplar, verilen bilgiler doğrultusunda vaat ettiğim üzere 300tl işçilik ve sadece led bar fiyatın karşılığı bu ürünün onarımını yapabileceğimizi ancak ürün tedariki konusunda modele özgü bir sorun yaşanabileceğini belirttiğimde karşı taraftan bana ''Aaa evet zaten servisi de öyle söyledi'' beyanı geldi.

Hmmm, bir dakika, yani yetkili servis ile görüşülmüş. Bunu not olarak zihnime yazdım.

''Evet doğrudur, zira bu modelde kullanılan led bar henüz firmalar tarafından üretilmiyor olabilir sorgulayalım'' dedim.

Çalıştığım şirketlere bilgi paylaştım ve tahmin ettiğim gibi olumsuz cevap aldım lakin ben o cevabı beklerken aslında daha ilginç bilgiler edindim.

Vatandaşımız meğerse yetkili servis ile görüşmekle kalmamış, 1300tl ye anlaşmış ve hatta karşılıklı randevulaşmışlar. Yetkili servis yedek parça siparişi vermiş, ancak tedarik günlerce sağlanamadığı için tüketici kızmış vs, buna paralel internette bizim ilanlarımızı gördüğünü ve aynı zamanda işletmemizi ve teknolojik alt yapımızı beğendiğini, 65'' ürününü yetkili servise vermek konusunda, işletmenin kapasitesinin bu boyutta ürünü sağlıklı onaracak seviyede görmediğini vs dile getirmeye başladı. Baktım ki konu, yetkili servis arkadaşımı gömme boyutlarına geldi (Haklı olduğu kısımlar olduğunu hepimiz biliyoruz) ben kendisine bir öneride bulundum. Dedim ki ''bakınız, Phılıps servisi arkadaşları tanırım, yapıcı, iyi niyetli arkadaşlardır, eğer sizin bütün sorununuz servisin atölyesine güvenememek ise, hiç sorun değil, arkadaşlar ile görüşürüz, ürününüzü yine yetkili servis yapar, ancak atölye olarak burayı kullanırlar benim açımdan sorun olmaz'' dedim ve tüm bu konuları görüşmek üzere ertesi sabah 11 e kadar müsaade istedim ve kendisi adına araştrma yapacağıma dair söz verdim, bu sözüme istinaden kendisi ''Phılıps servisinden randevuyu iptal ettiriyorum o zaman'' demesine paralel buna karşı çıktım ve ''hayır iptal etmeyin, yarın sizinle bu konuda tekrar görüşeceğiz'' dedim.

Açık ifade edeyim ki bu noktada ben, iki arada kaldım zira bu tüketicinin işini yapmak istemedim. NEDEN?

Nedeni gayet basit, ben tüketicinin bilgisizliğinden faydalanıp suistimal eden esnafı nasıl kabul etmezsem, elbette ki esnafı birbirine kırdırarak avantaj sağlamayı çalışan tüketiciyi de kabul etmem ve işini de yapmam. Lakin nezaket dilini de elden bırakmamak gerektiği için uygun bir orta yol bulmam gerekir diye düşündüm.

Tüketici gittikten sonra Phılıps servisi arkadaşları aradım ve tam hali ile durumu anlattım. Kendilerinden de bilgi istedim. Fiyatı doğruladılar, siparişi de doğruladılar. Bu durumda zaten konu tamamen benim için kapanmış durumdaydı, tüketiciye yaptığım teklifi kendilerine de ilettim, gönülleri isterse kapımızın her zaman açık olduğunu kendilerine ilettim onları da kırmayacak şekilde. Bu görüşme sonrası farklı bir konu ile ilgili ertesi sabah bir arkadaşım ile (Saat 09:30 dolayları) telefonla görüşürken kendisi bana ''Adem usta sana bir 65'' Phılıps geldi mi led bar için'' diye sordu.

Dedim ki evet geldi ama tv değil sahibi geldi ve sadece görüştük, ne oldu ki diye de sordum ve kendisi bana, tüketicinin kendisi ile bir arkadaş aracılığıyla irtibat kurduğunu, tv yi kaça yapabileceğini sorduğunu söyledi vs. Arkadaşım kendisine en az 500-600tl işçilik alırım dediğinde ise ''ne yaptın usta sen yaaaaa, şurada şu işletme 300tl ye yapıyor'' demiş. Bu konuştuumuz usta ile de aramız oldukça iyidir ki kendisi de forumumuza üyedir, ''tamam doğrudur, kendisini tanırım, on numara da işçiliği vardır , yaparım derse yapar, ama ben yapmam'' cevabını vermiş. Olay öyle bir hâl aldı ki, bu tüketici belli ki herkesi dolanıyor, herkese diğeri ile ilgili bilgi vererek piyasa kırmaya çalışıyor belli.

Bakınız, işin gerçeği şu, 65'' br tv için, hele ki Phılıps in bu modeli için asla ve kat-a 300tl ye bu iş yapılmaz. Üstlenilen risk doğrultusunda İsmail ustanın verdiği fiyat doğrudur. Lakin biz pixel teknoloji olarak tüketici yararına bir şeyler yapmaya çalışırken bunun suistimal edildiğini görürsem/görürsek elbette ki bizler de iyi niyetimizi bir kenara bırakırız.

Tüketicinin kendisi adına araştırma yapması ve en uygun, en beğendiği işletmeye iş yaptırmasında asla sorun olmamakla birlikte, birisinden randevu almışken diğerine gitmek, onunla ertesi güne sözleşmişken bir başkasına gitmek ve daha bizim bilmediğimiz durumlar da esnaf kitlesi olarak bizim kabul edeceğimiz durumlar değil elbette.

Şimdi, benim neden bu işe bir standart getirmek istediğimi anlayabiliyormusunuz?

Şimdi bu yaşanan olaydan sonra iyi niyeti bir kenara bırakıp, uygulamamı değiştirip, 55'' ve üstü 300tl demek yerine, 55'' 300, üstü 500tl işçilik dediğimde burada zarar eden kim olacak?

Elbette ki sözleştiğimiz saatte işletmemize gelen tüketiciye uygun bir dil ile ürünü onarmayacağımı, yedek parça tedarikinde sorun olduğunu belirttim ve cevap olarak cep telefonu ekranında tarafıma uzatılan, 480tl ye bulunmuş, yası çıkma yarı sıfır ve iade alınmayacağı beyan edilerek satışa sunulmuş olan Phılıps led bar yedek parçalarını gördüm, Ben led barları getireyim siz takın teklifini de bu anlattıklarım paralelinde geri çevirdim.

Düşünün ki her türlü sorumluluğu üstlenmesine, ledler çalışmasa dahi tv olmasa dahi 300tl vermeyi kabul etmesine rağmen ben bu operasyona kalkışmayı reddettim. Kendisini randevu aldığı yetkili servise yönlendirdim.

Sizce neden?

Eservisler gibi mecralardan bize küfür eden esnaf tayfası her ne kadar işlerini baltalıyoruz zannetseler de, asıl amaç tamamen DÜRÜSTLÜK olgusunun Teknik Destek dünyasında yeniden ön plana çıkartılmasıdır başka bir şey değil.

Ustalarımız hak ettikleri, emeklerinin karşılığı olan bedeli, Tüketicilerimiz de hak ettikleri kalitede hizmeti alsın, başka amacımız yok :ok


Phılıps tv ne mi oldu?

Halen yedek parça bekliyor servisten :kiskis
Abi sen tüketici olsan fiyat araştırma misin Bu işi yapanlara görüşmek misin tüketici kimin o onu dolandırıcılık bilmesi en doğal hakkı sadece yaptığı hata eski sorduğu yerden aldığı fiyatları söylemek .bende olsam 50 yer geçerim en ucuza en saglamini yaptırmak için ..
 
E Çevrimdışı

Exodia

Aktif Üye
24 Eki 2019
79
25
Vallahi ben adem abi kampanyasından faydalandım gençler :) 43 ekran LG led tv mi sadece led bar ücreti karşılığı değiştirdi. Hatta Kargo dahil 187Tl civarı tutmuştu da 190 lira bile istememişti abim. Tabi bu dediğim dükkanın yeni açıldığı dönemden olsa gerek yoksa gerek işcilil olsun gerek tamir sırasında bana öğrettiği şeyler olsun... Yemin ediyorum en kral esnafa gitsem çuvalla para versem bu kadar şey öğrenemezdim. Tekrardan ellerine sağlık abim umarım çok daha yukarılara adınızı yazdırırsınız İlteriş bey ile birlikte. Çok iyi ikili oldunuz
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Vallahi ben adem abi kampanyasından faydalandım gençler :) 43 ekran LG led tv mi sadece led bar ücreti karşılığı değiştirdi. Hatta Kargo dahil 187Tl civarı tutmuştu da 190 lira bile istememişti abim. Tabi bu dediğim dükkanın yeni açıldığı dönemden olsa gerek yoksa gerek işcilil olsun gerek tamir sırasında bana öğrettiği şeyler olsun... Yemin ediyorum en kral esnafa gitsem çuvalla para versem bu kadar şey öğrenemezdim. Tekrardan ellerine sağlık abim umarım çok daha yukarılara adınızı yazdırırsınız İlteriş bey ile birlikte. Çok iyi ikili oldunuz

Güzel kardeşim benim.

Çok değerli, çok kıymetli bir gün geçirdim seninle.

Seve seve anlattım, haz alarak televizyonuna gerekli müdahaleyi yaptım buna emin olabilirsin.

Soketi takmayı da unutmayaydık iyiydi :))

Yalnız halen unutamıyorum, ''Bak bunları kırmadan çıkartmak zordur'' diyerek bakman için verdiğim tutucu kuleyi bakarken kırmayı nasıl başardın merak ediyorum :))

Bir sonraki ziyaretinin kahve içmek için olması dileklerimle.
 
Geri
Üst Alt