Kapıdan içeri bir vatandaş girer, ''benim 65'' Phılıps televizyonumda led bar arızası var tamir edermisiniz?'' der.
Ticari işletmeyiz, teknik servis desteği sağlıyoruz elbette bu bizim işimiz. Daha kesin cevaplar ve teşhis adına sorulan sorular, alınan cevaplar, verilen bilgiler doğrultusunda vaat ettiğim üzere 300tl işçilik ve sadece led bar fiyatın karşılığı bu ürünün onarımını yapabileceğimizi ancak ürün tedariki konusunda modele özgü bir sorun yaşanabileceğini belirttiğimde karşı taraftan bana ''Aaa evet zaten servisi de öyle söyledi'' beyanı geldi.
Hmmm, bir dakika, yani yetkili servis ile görüşülmüş. Bunu not olarak zihnime yazdım.
''Evet doğrudur, zira bu modelde kullanılan led bar henüz firmalar tarafından üretilmiyor olabilir sorgulayalım'' dedim.
Çalıştığım şirketlere bilgi paylaştım ve tahmin ettiğim gibi olumsuz cevap aldım lakin ben o cevabı beklerken aslında daha ilginç bilgiler edindim.
Vatandaşımız meğerse yetkili servis ile görüşmekle kalmamış, 1300tl ye anlaşmış ve hatta karşılıklı randevulaşmışlar. Yetkili servis yedek parça siparişi vermiş, ancak tedarik günlerce sağlanamadığı için tüketici kızmış vs, buna paralel internette bizim ilanlarımızı gördüğünü ve aynı zamanda işletmemizi ve teknolojik alt yapımızı beğendiğini, 65'' ürününü yetkili servise vermek konusunda, işletmenin kapasitesinin bu boyutta ürünü sağlıklı onaracak seviyede görmediğini vs dile getirmeye başladı. Baktım ki konu, yetkili servis arkadaşımı gömme boyutlarına geldi (Haklı olduğu kısımlar olduğunu hepimiz biliyoruz) ben kendisine bir öneride bulundum. Dedim ki ''bakınız, Phılıps servisi arkadaşları tanırım, yapıcı, iyi niyetli arkadaşlardır, eğer sizin bütün sorununuz servisin atölyesine güvenememek ise, hiç sorun değil, arkadaşlar ile görüşürüz, ürününüzü yine yetkili servis yapar, ancak atölye olarak burayı kullanırlar benim açımdan sorun olmaz'' dedim ve tüm bu konuları görüşmek üzere ertesi sabah 11 e kadar müsaade istedim ve kendisi adına araştrma yapacağıma dair söz verdim, bu sözüme istinaden kendisi ''Phılıps servisinden randevuyu iptal ettiriyorum o zaman'' demesine paralel buna karşı çıktım ve ''hayır iptal etmeyin, yarın sizinle bu konuda tekrar görüşeceğiz'' dedim.
Açık ifade edeyim ki bu noktada ben, iki arada kaldım zira bu tüketicinin işini yapmak istemedim. NEDEN?
Nedeni gayet basit, ben tüketicinin bilgisizliğinden faydalanıp suistimal eden esnafı nasıl kabul etmezsem, elbette ki esnafı birbirine kırdırarak avantaj sağlamayı çalışan tüketiciyi de kabul etmem ve işini de yapmam. Lakin nezaket dilini de elden bırakmamak gerektiği için uygun bir orta yol bulmam gerekir diye düşündüm.
Tüketici gittikten sonra Phılıps servisi arkadaşları aradım ve tam hali ile durumu anlattım. Kendilerinden de bilgi istedim. Fiyatı doğruladılar, siparişi de doğruladılar. Bu durumda zaten konu tamamen benim için kapanmış durumdaydı, tüketiciye yaptığım teklifi kendilerine de ilettim, gönülleri isterse kapımızın her zaman açık olduğunu kendilerine ilettim onları da kırmayacak şekilde. Bu görüşme sonrası farklı bir konu ile ilgili ertesi sabah bir arkadaşım ile (Saat 09:30 dolayları) telefonla görüşürken kendisi bana ''Adem usta sana bir 65'' Phılıps geldi mi led bar için'' diye sordu.
Dedim ki evet geldi ama tv değil sahibi geldi ve sadece görüştük, ne oldu ki diye de sordum ve kendisi bana, tüketicinin kendisi ile bir arkadaş aracılığıyla irtibat kurduğunu, tv yi kaça yapabileceğini sorduğunu söyledi vs. Arkadaşım kendisine en az 500-600tl işçilik alırım dediğinde ise ''ne yaptın usta sen yaaaaa, şurada şu işletme 300tl ye yapıyor'' demiş. Bu konuştuumuz usta ile de aramız oldukça iyidir ki kendisi de forumumuza üyedir, ''tamam doğrudur, kendisini tanırım, on numara da işçiliği vardır , yaparım derse yapar, ama ben yapmam'' cevabını vermiş. Olay öyle bir hâl aldı ki, bu tüketici belli ki herkesi dolanıyor, herkese diğeri ile ilgili bilgi vererek piyasa kırmaya çalışıyor belli.
Bakınız, işin gerçeği şu, 65'' br tv için, hele ki Phılıps in bu modeli için asla ve kat-a 300tl ye bu iş yapılmaz. Üstlenilen risk doğrultusunda İsmail ustanın verdiği fiyat doğrudur. Lakin biz pixel teknoloji olarak tüketici yararına bir şeyler yapmaya çalışırken bunun suistimal edildiğini görürsem/görürsek elbette ki bizler de iyi niyetimizi bir kenara bırakırız.
Tüketicinin kendisi adına araştırma yapması ve en uygun, en beğendiği işletmeye iş yaptırmasında asla sorun olmamakla birlikte, birisinden randevu almışken diğerine gitmek, onunla ertesi güne sözleşmişken bir başkasına gitmek ve daha bizim bilmediğimiz durumlar da esnaf kitlesi olarak bizim kabul edeceğimiz durumlar değil elbette.
Şimdi, benim neden bu işe bir standart getirmek istediğimi anlayabiliyormusunuz?
Şimdi bu yaşanan olaydan sonra iyi niyeti bir kenara bırakıp, uygulamamı değiştirip, 55'' ve üstü 300tl demek yerine, 55'' 300, üstü 500tl işçilik dediğimde burada zarar eden kim olacak?
Elbette ki sözleştiğimiz saatte işletmemize gelen tüketiciye uygun bir dil ile ürünü onarmayacağımı, yedek parça tedarikinde sorun olduğunu belirttim ve cevap olarak cep telefonu ekranında tarafıma uzatılan, 480tl ye bulunmuş, yası çıkma yarı sıfır ve iade alınmayacağı beyan edilerek satışa sunulmuş olan Phılıps led bar yedek parçalarını gördüm, Ben led barları getireyim siz takın teklifini de bu anlattıklarım paralelinde geri çevirdim.
Düşünün ki her türlü sorumluluğu üstlenmesine, ledler çalışmasa dahi tv olmasa dahi 300tl vermeyi kabul etmesine rağmen ben bu operasyona kalkışmayı reddettim. Kendisini randevu aldığı yetkili servise yönlendirdim.
Sizce neden?
Eservisler gibi mecralardan bize küfür eden esnaf tayfası her ne kadar işlerini baltalıyoruz zannetseler de, asıl amaç tamamen DÜRÜSTLÜK olgusunun Teknik Destek dünyasında yeniden ön plana çıkartılmasıdır başka bir şey değil.
Ustalarımız hak ettikleri, emeklerinin karşılığı olan bedeli, Tüketicilerimiz de hak ettikleri kalitede hizmeti alsın, başka amacımız yok
Phılıps tv ne mi oldu?
Halen yedek parça bekliyor servisten