Led Bar Üreticileri ve Esnaf, Yine bize çok kızacak :))

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Zaten led bardan para kazanmadiginizi düşünürsek....
Kesinlikle doğru cevap. Benim amacım, firmaları tüketici lehlne pozitif adımlar atmaya teşvik etmek ve rekabet ortamı oluşturarak tüketici faydasına girişimcileri kamçılamak.

Ben elimi taşın altına koydum, firmanın 6 ay verdiği garantiye rağmen kendi güvence koşullarım ile 2 yıl garanti vaat ettim. Vatandaş bunun yapılabilir olduğunu görüp öğrendiğinde, en önemlisi ise GERÇEKLERİ ve gerçek Led bar fiyatlarını öğrendiğinde kendi tamircisine baskı kurabilecek, gerçeklerin ortaya çıktığını ve artık bunun dönüşü olmayan bir yol olduğunu anladığı için eskiden yaptığı gibi 65tl değerinde malzemeye 300tl diyemeyecek vs vs.

Tek yapmamız gereken bu bilgiyi en hızlı şekilde yaymak.

Anlaşılacağı üzere aslında bu girişimimde ticari önceliğim veya böyle bir beklentim yok, o nedenle tüketici kendi led barını yollayacak ise, ki en doğal hakkıdır, o halde garantör olan kendi satış kanalı olur :ok
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Adem abim iki başlık altında sana sorularım olacak.

"Kendi güvence koşullarım ile 2 yıl garanti vaat ettim" şimdi burada hali hazırda led barların montajında farklı bir yol mu izliyorsunuz diye sormak isterim. Yoksa kendi ürettiğine bile en fazla 6 ay güvenen bir firmanın ürününe 2 yıl garanti vermek gerçekten büyük bir risk. Şahsen benim kayıtlarımda 2 yıla ulaşmış hatta geçmiş montajlarım var. Ama ben alüminyum pcb ile yapılan ama altında ısı transfer bandı olmayan ürünleri alıp kendi güvendiğim bir ürünle bantlıyorum. Ve hattaki ısıyı zemine daha da fazla yaymak için ek ileticilerle pcbyi 4-5 farklı noktadan zeminle irtibatlıyorum. Ayrıca ışık ayarlarını maksimumda hiçbir zaman tutmuyor, orta seviyede tutup, parlaklık, renk, kontrast ve dinamik kontrast değerleriyle bir 15 dk uğraşarak optimum ışık ve renk ayarlarını baştan yapıyorum. Bu uygulamadan müşteride memnun, bende. Böyle 2 yıl üstü değerleri elde ettim Allah'ın izniyle.

"Tüketici kendi led barını yollayacak ise o halde garantör olan kendi satış kanalı olur" burada kastınız arıza durumunda ben yine sökerim ama değişim, tamir vb. süreçlerle müşteri mi ilgilenir demek istediniz? Son bir sorum da 32" bir ürünü ele alalım. Müşteri led barını kendi aldı ve size 100TL'ye montajını yaptırdı. 3 ay sonra led bar arızalandı. Size geldi ve siz led barı söktünüz kendisine verdiniz. Müşteri yenisini aldı, getirdi ve taktınız. Fakat 6 ay sonra yine arıza yaptı. Tekrar değişen barı geri taktınız. Bu işlemlerin her birinde risk aldınız. 100TL karşılığında belki de 3-5 kere değişim yapacaksınız. Bu size haksızlık değil mi?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Adem abim iki başlık altında sana sorularım olacak.

"Kendi güvence koşullarım ile 2 yıl garanti vaat ettim" şimdi burada hali hazırda led barların montajında farklı bir yol mu izliyorsunuz diye sormak isterim. Yoksa kendi ürettiğine bile en fazla 6 ay güvenen bir firmanın ürününe 2 yıl garanti vermek gerçekten büyük bir risk. Şahsen benim kayıtlarımda 2 yıla ulaşmış hatta geçmiş montajlarım var. Ama ben alüminyum pcb ile yapılan ama altında ısı transfer bandı olmayan ürünleri alıp kendi güvendiğim bir ürünle bantlıyorum. Ve hattaki ısıyı zemine daha da fazla yaymak için ek ileticilerle pcbyi 4-5 farklı noktadan zeminle irtibatlıyorum. Ayrıca ışık ayarlarını maksimumda hiçbir zaman tutmuyor, orta seviyede tutup, parlaklık, renk, kontrast ve dinamik kontrast değerleriyle bir 15 dk uğraşarak optimum ışık ve renk ayarlarını baştan yapıyorum. Bu uygulamadan müşteride memnun, bende. Böyle 2 yıl üstü değerleri elde ettim Allah'ın izniyle.

"Tüketici kendi led barını yollayacak ise o halde garantör olan kendi satış kanalı olur" burada kastınız arıza durumunda ben yine sökerim ama değişim, tamir vb. süreçlerle müşteri mi ilgilenir demek istediniz? Son bir sorum da 32" bir ürünü ele alalım. Müşteri led barını kendi aldı ve size 100TL'ye montajını yaptırdı. 3 ay sonra led bar arızalandı. Size geldi ve siz led barı söktünüz kendisine verdiniz. Müşteri yenisini aldı, getirdi ve taktınız. Fakat 6 ay sonra yine arıza yaptı. Tekrar değişen barı geri taktınız. Bu işlemlerin her birinde risk aldınız. 100TL karşılığında belki de 3-5 kere değişim yapacaksınız. Bu size haksızlık değil mi?


Belki size garip gelecek ama benim sistemim tamamen şu ve tamamen sadece kendimi (işletmemizi) risk+sorumluluk altına sokuyorum.

Diyelim ki senin tv bozuldu, ledler arızalı, 40'' ürün olsun, Ledler 100tl olsun, işçiliğim zaten 200tl Toplam 300tl tahsil ettik ve ürünü teslim ettik. (Kargoya sorumluluğu tüketicide, kurumsal anlaşma ile gelirse 30-40tl ye geliyor mesafeye göre)

Bir sene sonra ledler yine bozuldu, sorumluluk işçilik ve masraf (Led bar) tamamen bana ait, kargo elbette yine tüketiciye ait zira onu da ben karşılasam bu ticari intihar olur artık.

Neye güveniyorum? cevap basit, öncelikle sistemin çalışma prensibini gayet iyi biliyorum, buna paralel yıllardır taktığım led barların geri dönüş oranlarını biliyorum, Olası garanti süresindeki arıza yapacak led barları karşılayabilecek potansiyelimizin de olduğunu biliyorum. Senede 100 tane tv yapsak ve hepsi 40'' olsa, hepsinden 200tl işçilik aldığım için bu girişimden 20.000tl sadece işçilik olarak kazanmışım demektir.
100 tane tv nin 10 tanesi geri dönse (Ki bu orana şu an'a kadar hiç çıkmadı) ve hepsine yeniden led bar alsam 1000tl eder. Haydi çok büyük aksilik oldu ve oran %10 yerine %20 oldu diyelim, o zaman bu bana 2000tl ek yük oluşturur.

Çok daha ileri gidelim ve bu 20tv nin tam da 2 inci senenin bitimine 1 gün kala hepsinin birden arıza yaptığını var sayalım ve gideri ikiye katlayalım, yine de 4.000tl ek yük olur. hiç hesapta olmayan extra gider olarak 1.000tl de ben eklesem 5000tl ek yük kabul ederim ki dikkatinizi çekerim ben zaten bu işlemlerin karşılığında toplamda 20.000tl para almıştım.

Şimdi elbette ki ayda 3.000tl sadece işletme kirası ödeyen bizler için bu senaryo tamamen risk. Ancak bir önceki mesajımda da belirttiğim üzere ülkemizin ekonomik durumu ortada iken, vatandaş adına taşın altına elimizi koymaktan Pixel Teknoloji Pixel Teknoloji olarak biz çekinmedik ve bu yükün altına girdik, imzamızı attık. Amacımız kâr olsaydı kimse bu riski kabul etmezdi takdir edersiniz.

Benim bulunduğum bölgede de elbette led bar değişikliğinden sonra modifikasyon uygulayan ustalarım var ancak ben açıkçası ne ayarları değiştiriyor, ne de modifiye ediyorum. Zaten ustalarımızın sistemi modifiye etme sebebi ledlere giden gerilimi düşürerek arıza olasılığını minimalize etmek, ancak ben taraftar değilim bu uygulamalara. Isı iletimi konusunda ise sonuna kadar haklısınız, ben de eskiden transistörlere kullandığım termal macundan kullanmayı tercih ediyor olsam da, bildiğiniz üzere Arçelik Altus Beko grubu plastik kasa olduğu için bu yöntemler anlam teşkil etmiyor :)

Evet garantör firma, tüketicinin ürün aldığı firma olur, sebebi de şu. Benim adıma düşünün, led bar üreticilerinden ayrıcalık talep edeceksem elimin kuvveti olması, elimin kuvvetli olması için de sirkülasyonumun yüksek olması gerekir.

Tüketici eğer ''ben şunları takmanı istiyorum'' derse seve seve takarım, ledler bozulursa 2 yıl süre içerisinde yenisini getirsin yine ücretsiz takarım hiç sorun değil lakin ledleri tedarik etme yükümlülüğü ve ulaşım giderleri (Kargo vs) tamamen kendisine ait olur.

Son sorunuzun cevabı kesinlikle EVET.

Elbette bize haksızlık, lakin yukarıda ve önceki mesajlarımda da belirttiğim üzere bu led bar konusu maalesef meslektaşlarımız tarafından çok çok ciddi derecede suistimal edildi. Ben kendi adıma, tüketicilere yapılanlardan UTANIYORUM.

O nedenle bu işi bir sisteme, bir standart düzene oturtmak arzusundayım. O nedenle tüketicilere ''Ustamızın hakkını verin, o da size yalan söylemek zorunda kalmasın'' diyorum her zaman :ok

Şunu gönül rahatlığı ile belirtip size bir de anekdot aktarmak isterim daha bu hafta yaşanmış olaydır bu.

to be continued... (perde asmam lazım :kop )
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Kapıdan içeri bir vatandaş girer, ''benim 65'' Phılıps televizyonumda led bar arızası var tamir edermisiniz?'' der.

Ticari işletmeyiz, teknik servis desteği sağlıyoruz elbette bu bizim işimiz. Daha kesin cevaplar ve teşhis adına sorulan sorular, alınan cevaplar, verilen bilgiler doğrultusunda vaat ettiğim üzere 300tl işçilik ve sadece led bar fiyatın karşılığı bu ürünün onarımını yapabileceğimizi ancak ürün tedariki konusunda modele özgü bir sorun yaşanabileceğini belirttiğimde karşı taraftan bana ''Aaa evet zaten servisi de öyle söyledi'' beyanı geldi.

Hmmm, bir dakika, yani yetkili servis ile görüşülmüş. Bunu not olarak zihnime yazdım.

''Evet doğrudur, zira bu modelde kullanılan led bar henüz firmalar tarafından üretilmiyor olabilir sorgulayalım'' dedim.

Çalıştığım şirketlere bilgi paylaştım ve tahmin ettiğim gibi olumsuz cevap aldım lakin ben o cevabı beklerken aslında daha ilginç bilgiler edindim.

Vatandaşımız meğerse yetkili servis ile görüşmekle kalmamış, 1300tl ye anlaşmış ve hatta karşılıklı randevulaşmışlar. Yetkili servis yedek parça siparişi vermiş, ancak tedarik günlerce sağlanamadığı için tüketici kızmış vs, buna paralel internette bizim ilanlarımızı gördüğünü ve aynı zamanda işletmemizi ve teknolojik alt yapımızı beğendiğini, 65'' ürününü yetkili servise vermek konusunda, işletmenin kapasitesinin bu boyutta ürünü sağlıklı onaracak seviyede görmediğini vs dile getirmeye başladı. Baktım ki konu, yetkili servis arkadaşımı gömme boyutlarına geldi (Haklı olduğu kısımlar olduğunu hepimiz biliyoruz) ben kendisine bir öneride bulundum. Dedim ki ''bakınız, Phılıps servisi arkadaşları tanırım, yapıcı, iyi niyetli arkadaşlardır, eğer sizin bütün sorununuz servisin atölyesine güvenememek ise, hiç sorun değil, arkadaşlar ile görüşürüz, ürününüzü yine yetkili servis yapar, ancak atölye olarak burayı kullanırlar benim açımdan sorun olmaz'' dedim ve tüm bu konuları görüşmek üzere ertesi sabah 11 e kadar müsaade istedim ve kendisi adına araştrma yapacağıma dair söz verdim, bu sözüme istinaden kendisi ''Phılıps servisinden randevuyu iptal ettiriyorum o zaman'' demesine paralel buna karşı çıktım ve ''hayır iptal etmeyin, yarın sizinle bu konuda tekrar görüşeceğiz'' dedim.

Açık ifade edeyim ki bu noktada ben, iki arada kaldım zira bu tüketicinin işini yapmak istemedim. NEDEN?

Nedeni gayet basit, ben tüketicinin bilgisizliğinden faydalanıp suistimal eden esnafı nasıl kabul etmezsem, elbette ki esnafı birbirine kırdırarak avantaj sağlamayı çalışan tüketiciyi de kabul etmem ve işini de yapmam. Lakin nezaket dilini de elden bırakmamak gerektiği için uygun bir orta yol bulmam gerekir diye düşündüm.

Tüketici gittikten sonra Phılıps servisi arkadaşları aradım ve tam hali ile durumu anlattım. Kendilerinden de bilgi istedim. Fiyatı doğruladılar, siparişi de doğruladılar. Bu durumda zaten konu tamamen benim için kapanmış durumdaydı, tüketiciye yaptığım teklifi kendilerine de ilettim, gönülleri isterse kapımızın her zaman açık olduğunu kendilerine ilettim onları da kırmayacak şekilde. Bu görüşme sonrası farklı bir konu ile ilgili ertesi sabah bir arkadaşım ile (Saat 09:30 dolayları) telefonla görüşürken kendisi bana ''Adem usta sana bir 65'' Phılıps geldi mi led bar için'' diye sordu.

Dedim ki evet geldi ama tv değil sahibi geldi ve sadece görüştük, ne oldu ki diye de sordum ve kendisi bana, tüketicinin kendisi ile bir arkadaş aracılığıyla irtibat kurduğunu, tv yi kaça yapabileceğini sorduğunu söyledi vs. Arkadaşım kendisine en az 500-600tl işçilik alırım dediğinde ise ''ne yaptın usta sen yaaaaa, şurada şu işletme 300tl ye yapıyor'' demiş. Bu konuştuumuz usta ile de aramız oldukça iyidir ki kendisi de forumumuza üyedir, ''tamam doğrudur, kendisini tanırım, on numara da işçiliği vardır , yaparım derse yapar, ama ben yapmam'' cevabını vermiş. Olay öyle bir hâl aldı ki, bu tüketici belli ki herkesi dolanıyor, herkese diğeri ile ilgili bilgi vererek piyasa kırmaya çalışıyor belli.

Bakınız, işin gerçeği şu, 65'' br tv için, hele ki Phılıps in bu modeli için asla ve kat-a 300tl ye bu iş yapılmaz. Üstlenilen risk doğrultusunda İsmail ustanın verdiği fiyat doğrudur. Lakin biz pixel teknoloji olarak tüketici yararına bir şeyler yapmaya çalışırken bunun suistimal edildiğini görürsem/görürsek elbette ki bizler de iyi niyetimizi bir kenara bırakırız.

Tüketicinin kendisi adına araştırma yapması ve en uygun, en beğendiği işletmeye iş yaptırmasında asla sorun olmamakla birlikte, birisinden randevu almışken diğerine gitmek, onunla ertesi güne sözleşmişken bir başkasına gitmek ve daha bizim bilmediğimiz durumlar da esnaf kitlesi olarak bizim kabul edeceğimiz durumlar değil elbette.

Şimdi, benim neden bu işe bir standart getirmek istediğimi anlayabiliyormusunuz?

Şimdi bu yaşanan olaydan sonra iyi niyeti bir kenara bırakıp, uygulamamı değiştirip, 55'' ve üstü 300tl demek yerine, 55'' 300, üstü 500tl işçilik dediğimde burada zarar eden kim olacak?

Elbette ki sözleştiğimiz saatte işletmemize gelen tüketiciye uygun bir dil ile ürünü onarmayacağımı, yedek parça tedarikinde sorun olduğunu belirttim ve cevap olarak cep telefonu ekranında tarafıma uzatılan, 480tl ye bulunmuş, yası çıkma yarı sıfır ve iade alınmayacağı beyan edilerek satışa sunulmuş olan Phılıps led bar yedek parçalarını gördüm, Ben led barları getireyim siz takın teklifini de bu anlattıklarım paralelinde geri çevirdim.

Düşünün ki her türlü sorumluluğu üstlenmesine, ledler çalışmasa dahi tv olmasa dahi 300tl vermeyi kabul etmesine rağmen ben bu operasyona kalkışmayı reddettim. Kendisini randevu aldığı yetkili servise yönlendirdim.

Sizce neden?

Eservisler gibi mecralardan bize küfür eden esnaf tayfası her ne kadar işlerini baltalıyoruz zannetseler de, asıl amaç tamamen DÜRÜSTLÜK olgusunun Teknik Destek dünyasında yeniden ön plana çıkartılmasıdır başka bir şey değil.

Ustalarımız hak ettikleri, emeklerinin karşılığı olan bedeli, Tüketicilerimiz de hak ettikleri kalitede hizmeti alsın, başka amacımız yok :ok


Phılıps tv ne mi oldu?

Halen yedek parça bekliyor servisten :kiskis
 
Agababangida Çevrimdışı

Agababangida

Yeni Üye
16 May 2018
45
Tamamdır adem hocam.
Ledler ev halkını iyice sinir etmeye başladığında televizyon ellerinden öpecektir.
 
F Çevrimdışı

Fet1735

Süper Üye
25 Ağu 2018
780
Servisinden iyi adam bulmakta önemli.
Ünlü bir markanın servisini çağırıyorsun 450 TL + işçilik diyor.
Bir bakıyorsun o serviste tanıdık biri çalışıyor. Akşama onu çağırıyorsun 30 TL diyor.
Bizim esnafa %99.9 güvenmem.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Servisinden iyi adam bulmakta önemli.
Ünlü bir markanın servisini çağırıyorsun 450 TL + işçilik diyor.
Bir bakıyorsun o serviste tanıdık biri çalışıyor. Akşama onu çağırıyorsun 30 TL diyor.
Bizim esnafa %99.9 güvenmem.


Bu biraz çetrefilli bir konu yalnız.

402m2 işletmemin, 85m2lik alanı yedek parça depomdu. Gerçek anlamda tavana kadar çelik raflarda ve orta bölümler de dolu olacak şekilde ağzına kadar fabrikadan yedek parça çekerdim ki burada amaç, tüketici ürünü geldiğinde hemen depodan malzemeyi takıp teslim edebilmek, kargo süreci ile tüketiciyi mağdur etmemekti.

İşletmenin genelinden ve depolama maliyetlerinden, sadece ofiste 5 personel görevlendirmeye varana kadar profesyonellik adına elimden her şeyi yapan ben, bir makine kart değişimi için 230tl fiyat verip RET cevabı aldıktan 2 gün sonra, benim depodan çalınmış olan kart ile mesai saati dışında o tüketiciye o kartın 100tl ye takıldığını da bilirim. Bilir ama bir şey yapamam zira eğitim sistemimizin bizi düşürdüğü durum nedeni ile artık işten anlayan adam bulunamaz haldedir ortalık.

Adamın hırsız olduğunu bilir, elinizden birşey gelmez göz yumarsınız.

Sorgulamak lazım bazı şeyleri. Evinize gelip mesai dışında 30tl ye iş yapanlar da melek değil yani :ok
 
F Çevrimdışı

Fet1735

Süper Üye
25 Ağu 2018
780
Parçalık olay yok içinde parça gevşemiş, sıktı tamam.
İkincisi parçayı ünka soğutmadan ben alıyorum usta 30 TL alıyor.
Ben servise test için giden ama başında uyuyan çıraklar gördüm.
Bizde Orbital çamaşır makinesi test ediliyor sanıyoruz.
Onun için istisnalar kaideyi bozmaz.
%01 iyi ustalar saygımız sonsuz. ?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
52
Parçalık olay yok içinde parça gevşemiş, sıktı tamam.
İkincisi parçayı ünka soğutmadan ben alıyorum usta 30 TL alıyor.
Ben servise test için giden ama başında uyuyan çıraklar gördüm.
Bizde Orbital çamaşır makinesi test ediliyor sanıyoruz.
Onun için istisnalar kaideyi bozmaz.
%01 iyi ustalar saygımız sonsuz. ?
Benim bu bakış açısını onaylamam mümkün değil.

Her ne kadar halkı aldatan esnafı kabul etmiyorsak, işletme personelini hariçten çağırıp iş yaptırılmasını da hem yapan hemde yaptıran olarak normal görmem mümkün değil.

O zaman ben de fırıncı çırağını ayartayım arka kapıdan bana 25 kuruşa gevrek versin, manavın çırağını kafalayayım el altından bir kilo muzu 1 TL ye versin cebine atsın, esnaf da devlete vergi ödeyebilmek için yırtınıp dursun.
Şahsi fikrimdir, bunu doğru bulmuyorum. Elbette gevşemiş parça için 500tl istemesini de doğru bulmuyor o nedenle burada mücadele veriyorum.
 
F Çevrimdışı

Fet1735

Süper Üye
25 Ağu 2018
780
Ben arka kapıdan mal almıyorum.
Akşam kendi özeline çalışan kişiye iş yaptırıyorum.
Servisin vidasını almıyorum.
Adam maaşından memnun değil.
Gündüz işini yapıyor gece özeline çalışıyor.
Bana abi buraya yaptırma bana yaptır demedi.
Gezip görerek böyle çalışan yüzlerce kişi gördüm.
Ben bilgisayar işi yapıyorum. Akşam evime gelince kendime çalışıyorum kime neki.
Kimsenin 500 TL lik parçasını 10 TL 'ye almıyorum.
Ünka, kurtuldu firmalarından bizzat parçayı alıp. Tornavidasına kadar verip onarım yaptırıyorum.
Siz hala oradan ucuza parça almak vs diyorsunuz.
Servis elemanı dışında servisle işim yok.
30 TL şeye 450 TL vermem.
O yapmazsa başkası yapacak.
Ben çok gördüm yetkili servisin ünka soğutmadan yan sanayi alıp orjinal abula bu diye parça taktığını.
Yukardada dediğim gibi %01 dürüst esnafa lafımız yok yazdıklarıma var.
 
Geri
Üst Alt