Önemli Lcd ve led televizyonlarda görüntü , ses , sinyal sorunları ve çözümleri

B Çevrimdışı

brkprlk35

Yeni Üye
5 Nis 2019
16
30
İyi akşamlar. Benim cihazımda da şöyle bir problem var. Söktüm baktım ama pek bakınca anlaşılacak bir şeye benzemiyor. Nedir sizce arıza? Arada görüntü düzeliyor arada fotoğraftaki gibi oluyor..

508D70FC-7424-407C-B10E-A1916A4D087A.jpg



Görüntü aktaran kablolarda temassızlık mı var acaba dedim ama sorun gözükmüyor..

image21de6f02487001cb.jpg
Arıza t-con kartındanmış değiştirdim düzeldi..
 
A Çevrimdışı

AytaçAslan 

Yeni Üye
28 Mar 2022
2
36
Herkese merhaba, iyi akşamlar dilerim. Foruma ilk defa yazıyorum, forumda ki tüm bilgi ve paylaşımlar için öncelikle herkese teşekkür ederim. Bir kaç konuyu sizinle paylaşarak yardımınızı rica edeceğim.
Bir önceki televizyonum ışık sızması problemi sebebiyle değişim yapıldı ve yeni televizyonum olan LG 55nano866pa.hpdylwk teslim edildi. Fakat televizyonu izlerken bir netleşip bir bulanıklaşıyor, kanal logosunun etrafı bulanıklaşmış şekilde görülüyordu. Aynı zamanda kayan yazılar bazen çok pürüzsüz akarken bazen de titreyerek okunamayacak şekilde akıyordu. Bende TV nin ekran yenileme hızından şüphelendim ve Web tarayıcı üzerinden test yaptım. Testte 50-60 hz olarak sonuç verdi. Oysa ki televizyon teknik özelliklerinde gerçek 120 hz olduğu yazıyor. Daha sonra aynı testi başka cihazlarda da yaparak testin çalışıp çalışmadığını kontrol ettim, kardeşimin televizyonu 4 sene önceye ait olmasına rağmen 60hz, cep telefonu ve tablet ise 120hz sonuç verdi(teknik özelliklerinde yazan panel hz değerleri ile aynı). Ardından hafta başında ilgili yetkili servise kayıt oluşturdum ve bugün geldiler. Yetkili servis logo etrafındaki bulanıklaşmanın ve bir netleşip bir bulanıklaşmanın uydu sinyal kalitesinden kaynaklandığını, kalitenin düşük olduğunu söyledi. Sinyal cihazı ile baktılar ve 55/65 arası olduğunu bu konuda tvde bir arıza olmadığını söylediler. Ardından ekran yenileme konusu ile ilgili olarak cihazın 120 hz olduğunu ve bu yapılan testlerin onlar için geçerli olmadığını, panelin ekran yenileme testinin böyle yapılamayacağını, TV de görünür bir problem olmadığını ama çok istiyorsam ekran yenileme değerinin tespiti için tvyi servise götürmeleri ve panelin sökülüp, 120hz lik bir yayının panele vererek bu değerin tespit edilebileceğini söylediler. Arada cumartesi ve pazar oldupu için pazartesi alalım TV yi hafta sonu cihazsız kalmayın dediler. Uydu sinyali kalitesiz olduğu ve tvde birşey olmadığını söyledikleri için de 150 tl servis ücreti ödedim.

Şimdi kayan yazıların titreyip düzelmesi gerçekten sinyal kalitesinden mi yoksa hertz değerinden mi, ekran yenileme değerinin tespiti bu şekilde cihazın açılması ile mi oluyor, benim yaptığım test geçersiz mi, servis cihazı açarak panelin 120 hz olduğunu bana nasıl ispatlayacak, cihaz açıldığı için dezavantajım olur mu? Cihazı göndereyim mi servise?

Sizin önerileriniz nedir? Umarım doğru konu altına yazmışımdır. Hatam kusurum olduysa özür dilerim. Şimdiden teşekkürler.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,457
49
Herkese merhaba, iyi akşamlar dilerim. Foruma ilk defa yazıyorum, forumda ki tüm bilgi ve paylaşımlar için öncelikle herkese teşekkür ederim. Bir kaç konuyu sizinle paylaşarak yardımınızı rica edeceğim.
Bir önceki televizyonum ışık sızması problemi sebebiyle değişim yapıldı ve yeni televizyonum olan LG 55nano866pa.hpdylwk teslim edildi. Fakat televizyonu izlerken bir netleşip bir bulanıklaşıyor, kanal logosunun etrafı bulanıklaşmış şekilde görülüyordu. Aynı zamanda kayan yazılar bazen çok pürüzsüz akarken bazen de titreyerek okunamayacak şekilde akıyordu. Bende TV nin ekran yenileme hızından şüphelendim ve Web tarayıcı üzerinden test yaptım. Testte 50-60 hz olarak sonuç verdi. Oysa ki televizyon teknik özelliklerinde gerçek 120 hz olduğu yazıyor. Daha sonra aynı testi başka cihazlarda da yaparak testin çalışıp çalışmadığını kontrol ettim, kardeşimin televizyonu 4 sene önceye ait olmasına rağmen 60hz, cep telefonu ve tablet ise 120hz sonuç verdi(teknik özelliklerinde yazan panel hz değerleri ile aynı). Ardından hafta başında ilgili yetkili servise kayıt oluşturdum ve bugün geldiler. Yetkili servis logo etrafındaki bulanıklaşmanın ve bir netleşip bir bulanıklaşmanın uydu sinyal kalitesinden kaynaklandığını, kalitenin düşük olduğunu söyledi. Sinyal cihazı ile baktılar ve 55/65 arası olduğunu bu konuda tvde bir arıza olmadığını söylediler. Ardından ekran yenileme konusu ile ilgili olarak cihazın 120 hz olduğunu ve bu yapılan testlerin onlar için geçerli olmadığını, panelin ekran yenileme testinin böyle yapılamayacağını, TV de görünür bir problem olmadığını ama çok istiyorsam ekran yenileme değerinin tespiti için tvyi servise götürmeleri ve panelin sökülüp, 120hz lik bir yayının panele vererek bu değerin tespit edilebileceğini söylediler. Arada cumartesi ve pazar oldupu için pazartesi alalım TV yi hafta sonu cihazsız kalmayın dediler. Uydu sinyali kalitesiz olduğu ve tvde birşey olmadığını söyledikleri için de 150 tl servis ücreti ödedim.

Şimdi kayan yazıların titreyip düzelmesi gerçekten sinyal kalitesinden mi yoksa hertz değerinden mi, ekran yenileme değerinin tespiti bu şekilde cihazın açılması ile mi oluyor, benim yaptığım test geçersiz mi, servis cihazı açarak panelin 120 hz olduğunu bana nasıl ispatlayacak, cihaz açıldığı için dezavantajım olur mu? Cihazı göndereyim mi servise?

Sizin önerileriniz nedir? Umarım doğru konu altına yazmışımdır. Hatam kusurum olduysa özür dilerim. Şimdiden teşekkürler.
Görüntü ayarlarında yapay zeka (ai) ilgili bir ayar varsa kapalı konuma alıp denermisin
 
A Çevrimdışı

AytaçAslan 

Yeni Üye
28 Mar 2022
2
36
Görüntü ayarlarında yapay zeka (ai) ilgili bir ayar varsa kapalı konuma alıp denermisin
Merhaba, gecikme için özür dilerim ancak deneyebildim. Fakat sonuç aynı, acaba tarayıcı desteklemiyor olabilir mi? Bu arada cihazın açılmasını istemediğim için TV yi servise göndermedim. Bu konuya çok fazla mı takılıyorum bilemedim.
 
F Çevrimdışı

Frenzy 

Aktif Üye
11 Mar 2019
491
40
Vestel 55ud9360 tvmizin ekranı kırıldı. Servis 5600 TL panel ücreti istedi. Yeni TV ile değişimi için de 5300 lira istediler. Servise bıraktım, usta depodaki çıkma panellere bakayım dedi, ama sonuç çıkmadı. Yapılabilecek birşey var mı acaba? TEKNOwest TEKNOwest
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
Merhaba, gecikme için özür dilerim ancak deneyebildim. Fakat sonuç aynı, acaba tarayıcı desteklemiyor olabilir mi? Bu arada cihazın açılmasını istemediğim için TV yi servise göndermedim. Bu konuya çok fazla mı takılıyorum bilemedim.
sinyal zayıfsa, internette hd sinyal kuvvetlendirici aparatlar var, onlardan alıp takabilirsiniz, benim sinyalim yeterli olduğu halde (70-80) taktım şimdi 95-100 oluyor sinyal kalitesi ve gücü.
 
W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
1,584
Herkese merhaba, iyi akşamlar dilerim. Foruma ilk defa yazıyorum, forumda ki tüm bilgi ve paylaşımlar için öncelikle herkese teşekkür ederim. Bir kaç konuyu sizinle paylaşarak yardımınızı rica edeceğim.
Bir önceki televizyonum ışık sızması problemi sebebiyle değişim yapıldı ve yeni televizyonum olan LG 55nano866pa.hpdylwk teslim edildi. Fakat televizyonu izlerken bir netleşip bir bulanıklaşıyor, kanal logosunun etrafı bulanıklaşmış şekilde görülüyordu. Aynı zamanda kayan yazılar bazen çok pürüzsüz akarken bazen de titreyerek okunamayacak şekilde akıyordu. Bende TV nin ekran yenileme hızından şüphelendim ve Web tarayıcı üzerinden test yaptım. Testte 50-60 hz olarak sonuç verdi. Oysa ki televizyon teknik özelliklerinde gerçek 120 hz olduğu yazıyor. Daha sonra aynı testi başka cihazlarda da yaparak testin çalışıp çalışmadığını kontrol ettim, kardeşimin televizyonu 4 sene önceye ait olmasına rağmen 60hz, cep telefonu ve tablet ise 120hz sonuç verdi(teknik özelliklerinde yazan panel hz değerleri ile aynı). Ardından hafta başında ilgili yetkili servise kayıt oluşturdum ve bugün geldiler. Yetkili servis logo etrafındaki bulanıklaşmanın ve bir netleşip bir bulanıklaşmanın uydu sinyal kalitesinden kaynaklandığını, kalitenin düşük olduğunu söyledi. Sinyal cihazı ile baktılar ve 55/65 arası olduğunu bu konuda tvde bir arıza olmadığını söylediler. Ardından ekran yenileme konusu ile ilgili olarak cihazın 120 hz olduğunu ve bu yapılan testlerin onlar için geçerli olmadığını, panelin ekran yenileme testinin böyle yapılamayacağını, TV de görünür bir problem olmadığını ama çok istiyorsam ekran yenileme değerinin tespiti için tvyi servise götürmeleri ve panelin sökülüp, 120hz lik bir yayının panele vererek bu değerin tespit edilebileceğini söylediler. Arada cumartesi ve pazar oldupu için pazartesi alalım TV yi hafta sonu cihazsız kalmayın dediler. Uydu sinyali kalitesiz olduğu ve tvde birşey olmadığını söyledikleri için de 150 tl servis ücreti ödedim.

Şimdi kayan yazıların titreyip düzelmesi gerçekten sinyal kalitesinden mi yoksa hertz değerinden mi, ekran yenileme değerinin tespiti bu şekilde cihazın açılması ile mi oluyor, benim yaptığım test geçersiz mi, servis cihazı açarak panelin 120 hz olduğunu bana nasıl ispatlayacak, cihaz açıldığı için dezavantajım olur mu? Cihazı göndereyim mi servise?

Sizin önerileriniz nedir? Umarım doğru konu altına yazmışımdır. Hatam kusurum olduysa özür dilerim. Şimdiden teşekkürler.
TV ni servise vermeyin. Öyle şey mi olur para almak için açacaksın. Ne güzel
866 modeli 100 hz lik bir panel. 120 FPS de yayın verirseniz gösterir. Film web den TV kanalları uygulamalar 24-25-30-50-60 karede olur üstü buralarda olmaz.
Alt yazı hızlı geçerse işlemci normal görüntü oynarken alttan hızlı yazılarda sorun çeker hareketi işlerken.
TruMotion yaratığı sorun ayarlara girin bunu kapatin. Daha sorunla geçer yazi

Sizin modelde yerel karartma var. TV alttan aydınlatma kullandığı için çok kötü ışık dağılımı olur. Yerel kapatmayı kapatmanız tavsiye ederim. LG lerde yerel karartma kapatılabilir.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

serkanonen

Yeni Üye
9 Haz 2022
4
30
Merhaba,

55QN85A ürününden satın aldım tam karanlık ortamda sağ alt köşe ve sol üst tarafta siyah ekranda parlama clouding söz konusu mu? Açı değiştirerek çektiğim videoyu ekliyorum. muhakkak telefon çekimi ile göz arasında fark bulunuyor ancak sağ tarafta sanki bir ışık süzmesinden emin olamadım destek olup yorum yapabilirseniz sevinirim. Servise başvurulması gereken konu var mıdır?

Ortam tam kararmadan ilgili parlamayı yapmıyor. Full karanlık ortamda Netflix ve youtube açılış ekranında belli olan bir durum.



WhatsApp-Image-2022-06-21-at-08.45.47.jpg
 
W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
1,584
Merhaba,

55QN85A ürününden satın aldım tam karanlık ortamda sağ alt köşe ve sol üst tarafta siyah ekranda parlama clouding söz konusu mu? Açı değiştirerek çektiğim videoyu ekliyorum. muhakkak telefon çekimi ile göz arasında fark bulunuyor ancak sağ tarafta sanki bir ışık süzmesinden emin olamadım destek olup yorum yapabilirseniz sevinirim. Servise başvurulması gereken konu var mıdır?

Ortam tam kararmadan ilgili parlamayı yapmıyor. Full karanlık ortamda Netflix ve youtube açılış ekranında belli olan bir durum.



WhatsApp-Image-2022-06-21-at-08.45.47.jpg
Bu görüntü neyin açılışında çektiniz

85A modeli IPS yapıya sahiptir. Karanlık ortamlarda performansı iyi olmaz. Siyahı iyi olmaz. TV de yerel karartma var bu biraz yardımcı olur.
Sizinde iyi sonuç almak için yapmanız gereken lambanizi açarsanız bundan en az şeklide etkilenirsiniz.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

serkanonen

Yeni Üye
9 Haz 2022
4
30
Bu görüntü neyin açılışında çektiniz

85A modeli IPS yapıya sahiptir. Karanlık ortamlarda performansı iyi olmaz. Siyahı iyi olmaz. TV de yerel karartma var bu biraz yardımcı olur.
Sizinde iyi sonuç almak için yapmanız gereken lambanizi açarsanız bundan en az şeklide etkilenirsiniz.
Merhaba,

Direk youtube siyah test videosu açıp çektim. Evet dediğiniz gibi ışıklı ortamda belli olmuyor, tam karanlık ortam olunca bu şekilde açı değişikliğinde gözüküyor. Siyah performansı beklentimi karşılıyor sadece test etmek istediğimde böyle bir durumla karşılaştım sorun olup olmadığını öğrenmek amaçlı danışmak istedim.
 
W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
1,584
Merhaba,

Direk youtube siyah test videosu açıp çektim. Evet dediğiniz gibi ışıklı ortamda belli olmuyor, tam karanlık ortam olunca bu şekilde açı değişikliğinde gözüküyor. Siyah performansı beklentimi karşılıyor sadece test etmek istediğimde böyle bir durumla karşılaştım sorun olup olmadığını öğrenmek amaçlı danışmak istedim.
O zaman size şöyle anlatım. Daha iyi anlarsınız.
Karanlık ortamda arka ışığı artı parlak bölgenin görüntüde. Işık yansımaları olur. Açılı baktığınızda daha çok kendini belli eder. Sizin TV niz mini LED yani bölgesel karartmasi var. Bu bölgeler herbiri kendi sorumlu olduğu alanı aydınlatır. Bu modelde 576 bölge var.
Diyelim ki bir bölge 250 piksele ışık veriyor olsun. Görüntüde ay olsun kapladığı yer 50 piksellik alan, geriye kalan 200 piksele ister istemez ışık verir. Onlarda görüntüde ışık sızması olarak gözükür. Belli açılarda baktığında daha çok belli eder.yada oda ışıkları kapatiginda ışık kaynağı merkezi TV olunca bu daha çok göze çarpar
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,289
64
Merhaba,

Direk youtube siyah test videosu açıp çektim. Evet dediğiniz gibi ışıklı ortamda belli olmuyor, tam karanlık ortam olunca bu şekilde açı değişikliğinde gözüküyor. Siyah performansı beklentimi karşılıyor sadece test etmek istediğimde böyle bir durumla karşılaştım sorun olup olmadığını öğrenmek amaçlı danışmak istedim.
Net cevap olmaz belki ama,arka ışığı kısmanız gerekir ,mesela 70 yapın arka ışığı,hem led ömrü uzar hem de göze batmaz(şahsi düşüncem tabii,biz öyle kulanıyoruz çünkü)
 
V Çevrimdışı

valyrian

Yeni Üye
23 Şub 2019
17
33
Grundig 65 GEU 7830 B model tv satın aldım. Değişim kararı çıktı yeni tv kurulumunu yaptı arkadaşlar ama söylememe rağmen kanal geçişlerinde renk azalması oluyor. Değişimden önce gelen servis ilk tv nin servis menüsünden Bi ayar yapıp kanal geçişlerinde renk azalmasını çözmüştü. Servis Menüsüne girdim yalnız hangi ayarı değiştireceğim bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri