Kanal İstanbul Projesi

Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,791
Son zamanlarda ülkemizin gündemini ciddi sekilde mesgul eden , mevcut sorunların ötelendiği, görmezden gelındıgı sürecin tam ortasındayız.

Kanal İstanbul Projesini ulkemıze zararı, yararı,getirisi,götürüsünü enıne boyuna tartısalım. ( Mondrö bogozlar sözleşmesi , deprem , barajın, golun ortadan kaldırılması , tarım alanları yok edılmesi, nufus hareketı vb )

Ben yapılabılırlıgının sorgulamak ıstıyorum

Harfıyat kısmıc 4 yıl surecek

Toplamda 1.500.000.000 m3 harfıyatın cıkaralacagı konulusuluyor.

1 Kamyon 20m3 harfıyat alır.

basıt hesapla 1 gunde 1.000.000 m3 harfıyatın tasınması gerekmekte.

1 arac gunde 10 sortı atsa ( sanmıyorum ) , 1.000.000 / (20 araç bbasına tasınan mıktar * 5000 araç sayısı * 10 sorti )

yani 5000 kamyon yapar. olusacak ekstra trafıgı ıstanbul kaldırabılır mı.


Konuyu parti,siyaset alanına cevirenı uzaklastırırım.
 
S Çevrimdışı

Serinsu

Aktif Üye
10 Ara 2019
424
47
Sota Sota usta,sondaki yazın tam isabet
işte olmasını istediğim bu,olması gereken bu,bu şekilde tartışılabilir.
cevaplar hayırlı olsun.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,791
Öyle bir konu açtın ki siyasete deyinmemek mümkün değil. O zaman tek bir şey söyleyeyim kanal İstanbul yerine İstanbul da depreme dayanıksız konutlar kentsel dönüşüm kapsamında depreme dayanıklı olarak tekrar yapılması gerekli
Olabilirdi neden olmasin uzun vadeli kredi yada dusuk faizle binalarin buyuk çoğunlu
yenilebilirdi.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,791
Kaynak Anadolu Ajansi.

İstanbul ve Çanakkale boğazlarından yıllara göre geçen gemi sayısı

2007'de 106 bin 519
2008'de 103 bin 374
2009'da 100 bin 875
2010'da 97 bin 557
2011'de 95 bin 177
2012'de 92 bin 942
2013'te 90 bin 421
2014'te 89 bin 111
2015'te 86 bin 774
2016'da 86 bin 588
2017'de 87 bin 583

bu rakamlar istanbul ve canakkalenin toplamidir.
Yillar gore sayilarin kademeli şekilde dustugu gorulmekte.

Nedeni ise yapilan,yapimi devam eden petrol,dogaz gaz boru hatlari

kanalin tehlikeli madde tasiyan gemı gecisi icin yapıldığı dusunuldugunde.

5-10 yil sonra kac gemi gecer hesabini siz yapin.
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,463
32
karşıyım zararlarını anlamak için profesör olmak gerekmiyor.

Yapay bir yol ile tuzlu ve tatlı su karışacak denizlerin dengesi , içindeki ve çevresinde ki canlılar için zararlı olacak.

Ülkeye vereceği ekonomik tablo için yorum yapmak bile gereksiz bunca işsizlik , ekonomik sıkıntı varken faydası belli olmayan ,zararı belli olan bir projeye girişmeyi hainlik olarak görüyorum .Yazılacak çok şey var herkesin fikrini saygım var ama ilerideki cocuklarımızı , ülkemizi ,doğamızı düşünelim lütfen.
 
Geri
Üst Alt