İNTEL Mİ AMD Mİ? (fight begin :D)

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
Merhaba arkadaşlar.
gene ben.- siz sormadan :) -
uyuyamıyorum sıcaklar çok ve işsizim. burdan başka yazıcak yer de kalmadı.
arkadaşlar ben ilk okulda iken babasına zorla pc aldırtanların tersine aldırmayan çocuk idim :)
çünkü o zamanlar pc yeni bi şeydi ve anladığım kadrı ile internetsiz de bi cacık olmayacaktı.
neden böyle diyorsun diyen olursa. açın bakın abi 90 larda çoğu pc üzerine dantel örgülü kenarda duran vitrinlik maldı. baba gidecek tüm parasın oraya harcayacak. içinden oyun çıkmayacak. çıksa da bilmeden bozucan. en ufak hatada tamirciye git gel. köydeyiz bi de. uğraşılacak iş değildi. o yüzden istememiştim. içimde de yara kalmamıştı.
ilk pc mi üniversitede aldım ben. lisede yurtlarda geçti zaten hayat. dizüstü deseniz bi araba parasına idi o zamanlar ve internet hala gelişmemişti. bi gerçek pc kafelerden evlere 2007 de geçti zaten. ondan önce evinde pc olup da adam gibi keyfini süren yoktu. buna gözü kesenler de sene sonunda ceplerinde koca bi tamirci ve internet üstüne bilimum elektrik faturası ile bi delik açtılar :) ki bu internet -olayı öyle bi şey ki. koca kasyı adamın evine götürürsün interneten güncelliyim diye. adm yok benim modeme virüs bulaştırma diye kavga eder:)
işte abi ben ünide iken bi arkadaşım pc sini satıyormuş. geldi alır mısın dedi. amd işlemcili falan filan. biz de hep inteli bilyoruz. ki intel de değil. "abi işlemci pentium olucak."
2008 yılındaki türkiyenin pc den anladığı pentium idi :)
hatırlarım i7 ler falan haberleri dolaşıyorken hala sağda solda core2d ile p4 arasındaki performans farkını gösteren ilanlar dolaşırdı. pc ilanları hala gazeteye verilirdi diyeyim :)
işte o arkadş amd diyince. benim tepki:
"o ne lan?" öyle bi marka mı varmış diyoz :)
tabii adam bilmediğimizi anlamasın diye bi bakalım dedim. ve oturdum pc nin başına. abi
pc açılıyor. biosta 2002 yi görmemle bi gözümü yılmam bir oldu. abi pc nin işlemcisi 2001 yılınınmış. lan diyom bu bana ne sokucak demeye başladım :) böyle kazık olmaz.
sonra abi pc açıldı. ama bi gariplik sezdim. arkadaş pc de virüs var sorunlu diyor ama benim bildiğim bi pc açıldı mı 3 4 dakka geçer. bu 1 dakkada açıldı.
işte 256 mb ekran kartı 512 ram vardı. arkadaşın dediğine göre pc yi tv kartını tanıtmaya götürmüş. 512 lik bi ekran kartını söküp bu fx5500 ü çakmışlar :)
ki oyun falan denemiyorum. abi ben direkt internete girdim. ee artık devir internet devri idi:)
abi ben o anda bi şok.
lan? pc fişek gibi.
ya diyom bu ne? hani biz hep o zamanlar arkadaşlarda falan görüyorduk. son model laptoplar pc ler falan ama bu öyle böyle değildi. düşünün arkadaşlar 2008 yılı. hala p4 lerin cirit attığı seneler. sonra o ara ben girerken bios a girin dediğini gördüm.
şimdi tamam pc miz yoktu. ama internet kafelerden arkadaşlardan vs pc kullanmayı biliyordum. asus anakartlı idi pc ve oto hızaşırtma profilleri vardı. ki işlemcinin sıcaklık değerlerinin 20 li sayılarda olduğunu görünce abi dedim sar :)
verdim parasını aldım pc yi.
o pc nin başına neler geldi ki. anakart değişti. ram yükseldi. ekran kartı değişti. eski anakartını unutamadık gittik gene aynı anakarttan aldık.-başka markalar rezillikse asus pişmanlıktır. ille kendini geri aldırtıyor :)- o malum renkli asuslar. abi neydi onlar ya. k8n.
ben size söyle diyeyim. o pc yi 450 tl ye aldım ben. ve yurtta yanıma bi kasaya sadece monitörü 450 tl ye alınmış bi sistem koydu arkadaş. çift çekirdekli athlon işlemci vs vs. bende var 512 ram. adamda var 2 gb ram. ama most wanted açtık mı benim pc de yağ gibiyken onun pc de takılma yapardı. kare atlıyordu lan pc si. :)
ben o pc ile neler etmedim. kimlerin pc sini benchmarklarla yamultmadım. nasıl oc ler çektim? kasanın içine hava girmiyordu kasayı kestim. ama kasa çelik kasa. düşünün 12 cm lik hava girişi yok :) ama kasa gerçek gamer kasa. işte 90 ların gameri :) normal bi kasada sadece arkada çıkış fanı olurdu. havanın nerden gireceğini düşünmezdi mühendisler. bunda ise önde ve ekran kartı önünde fan delikleri var. tabii ön fan deliklerinin önü kapatılmış. ben matkapla deldim :)
falan fişmekan derken
ilk bilgisayarım amd idi kişisel. ilk okul ve liseden gelen elektronik bilgimle de tamirini yaptım yıllarca. elimden amd si inteli düzinelerce kasa geçti bi günde tamir ettiğim anakartları bi ara üst üste koydum. boyumu aştı :)
10 yıldan fazla süredir piyasayı incelerim. bi sürü marka geldi ve geçti arkadaşlar. ve şunu öğrendim.
herkesin ilk bilgisayarı unutulmazdır. ve canı ne isterse onu alır. ne en iyi ne en kötü önemsizdir.
ben size burda şunu alın bunu alın da desem. sizin gönlünüzden ne geçerse onu almanız en elzemdir. yoksa benim istediğmi yapmış olursunuz. ve içinizde bi dert kalır.
sadece şunu diyeyim amd işlemci aldığınızda ne çıkacağını asla bilemiyorsunuz. dp´nin diyişi ile " hıyar da çıkabilir" amd alıp dert yaşamayan yok mu? var. kimler. genelde yeterince bilgilenmemiş adamlar.
bakın hakaret olarak algılamayın. ama geçen feysde şunu gördüm. adam tutmuş amd ye küfrediyor. ve diyor ki sizin sitenizden program indirdim bilgisayarım yandı. program ne biliyor musunuz? ryzen master:)
şimdi ben adama ne diyim? bilmiyorsun desem mahkemeye dava açar bana cahil dedi diye. ben hakime durumu izah etsem sana mı kaldı der :)
demem o ki bizim milletimiz gariptir. alırken bak şunu şunu yapma diyene aldırmazlar. ama aldıktan sonra başları ağrıyınca ne bekliyordun diyince hıncını senden çıkarmaya çalışırlar :)
o yüzden siz kimsenin derdini çekmeyin. gidin canınız ne istiyorsa onu alın.
 

flip-flop

Bronz Üye
2 Ağu 2018
288
43
Usta naptin sen yaa 1 haftada bronz uye olmuşsun :haha
Bu hizla gidersen bir ay a kalmaz emektar üye bu kurban bayramina da administrator olursun :haha Umut Barış @Umut Barış BlackSea @BlackSea size yardimci geliyor.

Şaka biryana yazdiginiz konularla ilgim alakam olmasa da yazılarınızı okudum bu vesileyle tekrar foruma hosgeldiniz
 

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
hacı yalnız tr 4 sokette intelin karşılığı yok. adamlar anca r7 ile karşılaştırıyor. ki r9 lar çıktı :)
 

Frenzy

Bronz Üye
11 Mar 2019
129
43
36
Ama tek çekirdekte intel hala önde. Amd bu açığını uygun fiyat, bol çekirdek ve ht ile kapatmaya çalışıyor.
 

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
ya tek çekirdek dediğin ne biliyon mu? o oyunlarda ekran kartları limitliyor kendini. ben de farkettim onu. komik olan bu oyunlarda nedense daha fazla fps yi intele verdiriyor. ama gerçekte intelde de fps nin anlık düşüşü çok oluyor. yani aslında daha akıcı vermiyor. sadece rakkam yüksek. çok farkı yok.
hem onu geçtim tek çekirdek isteyen oyun mu kaldı ya? gözünü sevem adamlar hala cs go için sistem topluyorlar :) pubg de 4770k lar ağlıyor. ama rakibi olan r3 ler yağ gibi.
Mesajınız Birleştirildi:

ben bi de o hızlı denen intelleri test edince masaüstü performanslarında bi yavaşlık görüyorum. abi pc yığılıyor kalıyor ya. bi tıkanma oluyor hep
 

Frenzy

Bronz Üye
11 Mar 2019
129
43
36
ya tek çekirdek dediğin ne biliyon mu? o oyunlarda ekran kartları limitliyor kendini. ben de farkettim onu. komik olan bu oyunlarda nedense daha fazla fps yi intele verdiriyor. ama gerçekte intelde de fps nin anlık düşüşü çok oluyor. yani aslında daha akıcı vermiyor. sadece rakkam yüksek. çok farkı yok.
hem onu geçtim tek çekirdek isteyen oyun mu kaldı ya? gözünü sevem adamlar hala cs go için sistem topluyorlar :) pubg de 4770k lar ağlıyor. ama rakibi olan r3 ler yağ gibi.
Demek istediğim intel nehalem (core) mimarisini çıkardığından bu yana amd'den dengi bir karşılık gelmedi ve şu anda da tek çekirdek performansında da geride olması bunu doğrular nitelikte. Benzer durum android-apple işlemcilerinde de var. Tek çekirdekte (bana göre esas kıstas budur) apple işlemciler daha iyi olmasına rağmen qualcomm ve diğer arm tabanlı işlemciler çok çekirdekli olmanın avantajını kullanıyorlar.
 

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
şimdi telefon konusunda tekl çekirdek diyorsan sana öğreticek çok şey var demektir. orda çekirdek değil orda konu biri native iken biri dalvik üzerinden çalışıyor. biri bi işlemi 3 kademede bitirirken öbürü 3+1 kademede bitiriyor. bu yüzden apple dah seridir.
masaüstünde ise intelin daha iyi çekirdek performansı verdiğinden değil tamamen oyun yapımcılarının kod yazımları böyle olduğundan intele daha iyi gidiyor. ve bu sorunlar çözülebiliyor. aha dün arkadaşla tartıştığımız tencent emulator misal. 8 çekirdekli xeon işlemcide bile rahatça çalışırken 4 çekirdekli ryzendeki kasma sorununu ayaralardan 2 çekirdeğe düşürerek çözmüştüm misal.
sıkıntı amd nin işlemcisinin tek çekirdekte zayıf olması değil, sıkıntı uygulamaların amd de sapıtacak şekilde yazılması bi noktada.
ayrıca nehalem konusunda. o işlemcileri kaç kişi aldı ki? i 7 nin 9xx altı işlemcileri zaten phenomlarla yakındı. 9xx kodlu işlemcleri ise ayrı anakart isteyen aşırı ısınan mal işlemcilerdi. ve tek çekirdek değil 3 kanallı ramlerden kaynaklı performans farkı vardı. ki üzerlerindeki ram kontrolcüsünü de amd den arakladıklarını unutmamak lazım :)
ayrıca ht yi çıkaran firma inteldi. ve amd deki ht çok başka bi şeydir. inteldeki ht olayı gerçek çok çekirdek uygulamalarda performans düşüşü yapıyor. ki bunun ta ilk çıkış anında testlerle ispatları da vardı. amd deki ht denen şey ise 2 kademeli. biri cmt sabit. biri de smt. ikisini de kullanıyor amd ve gerektiğinde.
ayrıca yüksek fps dedik de. valla ben yüksek fps den bıktım ve kartların neden kendini frenlediğini de farketim.zaten artık oyunlarda hep vsynic açıyorum. çünkü özellikle yayın yapıyorsan ya da kayıt yüksek fps zaten çok sakat bi işlem oluyor. çünkü ekran kartı sapıtıp görüntü kalitesini bozabiliyor. ya da ses kayıyor. normal oyunda da aşırı ısınma oluşuyor ekran kartında ya da tearing yiyip oyunda senin yanlış yöne ateş etmeni sağlıyor.
yani zaten yüksek fps de oynamıyorum. ama arka planda çok işlem oluyor. işte çok çekirdek burda önemli. ki sizin bu dedikleriniz cidden doğru olaydı intel amd çıktığı gibi önce i3 ü piyasadan silip sonra k kodu ile getirmez, 8. nesilde de 4 çekirdek yapmazdı. diyecekseniz zamanın gereği. valla o gerek 2013 de gelmişti. ama intel bi iteleyen olmadığı için bize çift çekirdek çakıp duruyordu. amd olmayaydı biz hala çöplerle uğraşıcaktık. ve evet yüksek fps alırdık ama işlemci bu fps için hep tam yükte çalışırdı. bu da elektrik faturasına abanırdı. oysa şu anki işlemcim 60 fps de her şeyi açabiliyor ve üstüne bunu 35 wattlık bi tüketimle yapıyor. istersem 90 watta çıkabiliyor. yani düşünün işlemcimde ne kadar alan boş kalıyor. ve bu onun ömrünü nasul uzatıcak.
söyler misiniz? kaç tane intelin giriş seviyesi işlemcisi bu kadar uzun ömür vad ediyor?
ama dediğim gibi içinize ne siniyorsa o.
 

Frenzy

Bronz Üye
11 Mar 2019
129
43
36
Hafız sana laf da yetiştiremiyoz. Ben iki satır basit birşey yazıyorum sen bana birkaç paragraflık teknik makale yazıyon. Böyle yaparsan sana cevap da yazamayız. O yüzden ben sorunun şaşırtmaçlı olduğunu da hesaba katarak 'pas' diyorum. :kiskis
 

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
sen 2 cümle atıyon ama uzun cevap isteyen şeyler. temelin diyişi ile sorular basit cevaplar zor :)
Mesajınız Birleştirildi:

ayrıca sen dua et bizim adem yok. ona kalsan adam avukat. sana sayfa sayfa döküman yazar. kafayı yersin okurken :)
 
Üst Alt