İmza Kampanyası Başlattım Dostlar Desteğiniz Lazım

T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Abi böyük adamlar bizleri görmezler genelde. Takip ettiğim iki siyasetçi var. Birisi Özgür Özel, Birisi de Taylan Yıldız.

Özgür'ün alanı olmadığı için Taylan'a yazdım mesela etiketleyerek ama ses çıkmadı :)

Bir de, herkesin bakış açısı farklı. Belki de onlar bizim gibi düşünmüyordur, Mesela Taylan Bey görmedi mi yoksa gördü ama ilgilenmek istemedi mi? :)


Görmemiştir Adem abi binlerce gerekli gerekli gereksiz msj gidiyor onlara sosyal medyadan
Hepsine zaman ayırıp bakamazlar genelde onların hesaplarına asistanları vs bakıyor
Arada sırada denk geldikleri konular olunca gündeme getiriyorlar bu bu konuları
Yazmışken özgür özele'de yazsaydın Adem abi bu konularda kapıları tek tek çalmak lazım ✍️
 
T Çevrimdışı

Tugi136 

Süper Üye
20 Nis 2020
500
30
Abi böyük adamlar bizleri görmezler genelde. Takip ettiğim iki siyasetçi var. Birisi Özgür Özel, Birisi de Taylan Yıldız.

Özgür'ün alanı olmadığı için Taylan'a yazdım mesela etiketleyerek ama ses çıkmadı :)

Bir de, herkesin bakış açısı farklı. Belki de onlar bizim gibi düşünmüyordur, Mesela Taylan Bey görmedi mi yoksa gördü ama ilgilenmek istemedi mi? :)


Abi sen Aydın AĞAOĞLU na yaz mutlaka yazacaktır. Hatta numarası vardı bende.
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
415
Kamuoyu oluşturmak için güzel bir vesile ama ne yazık ki bu tür mecralarda oluşturulan iletilerin yasal manada bir kıymeti harbiyesi yok.

TBMM Dilekçe komisyonuna internet ortamında toplu imzaya açık bir dilekçe sunulursa hem yasal geçerliliği olur hem de yasama erkinin fertlerinin dikkati çekilmiş olur diye düşünüyorum.

 
Merlot Çevrimdışı

Merlot 

Aktif Üye
26 Ara 2018
273
50

Helal olsun eline sağlık Adem ustam güzel düşünmüşsün, imzayı bastım 506 olmuşsuz :clap2
Yalnız geçen gün tv de çıkan bu tür etkinliğe katılmak için bilinçsizce tıkladıkları linkden dolayı sosyal medya hesaplarını kaybedenlerin haberlerden sonra insanlar uzak durabilirler yukarıda arkadaşların yazdığı gibi siyasileri ya da STK larıda işin içine katmanın yolunu bulmak gerek
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Görmemiştir Adem abi binlerce gerekli gerekli gereksiz msj gidiyor onlara sosyal medyadan
Hepsine zaman ayırıp bakamazlar genelde onların hesaplarına asistanları vs bakıyor
Arada sırada denk geldikleri konular olunca gündeme getiriyorlar bu bu konuları
Yazmışken özgür özele'de yazsaydın Adem abi bu konularda kapıları tek tek çalmak lazım ✍️
Zaten takip ettiğim diğer siyasi de o. Başkası yoktur bende :kiskis

Haydi senin için yazayım şimdi madem. Hazır 1000 kişiyi de geçmişiz :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Kamuoyu oluşturmak için güzel bir vesile ama ne yazık ki bu tür mecralarda oluşturulan iletilerin yasal manada bir kıymeti harbiyesi yok.

TBMM Dilekçe komisyonuna internet ortamında toplu imzaya açık bir dilekçe sunulursa hem yasal geçerliliği olur hem de yasama erkinin fertlerinin dikkati çekilmiş olur diye düşünüyorum.



Her zaman her türlü fikre açığım. Çok teşekkür ediyorum sizden de bir şey öğrenmiş oldum ve uyguladım.


tbmm1.jpg




TBMM DİLEKÇE KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

Sayın İlgili;
Tüketici Hakları konusunda bireysel çalışmalar yürüten birisi olarak birçok mecradan tüketicilerin sesi olmaya çalışıyor, bu konuda sosyal mecrada kampanyalar düzenliyorum.

6502 Sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, Garanti Belge Yönetmeliği, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği dahil olmak üzere günümüz gelişen koşulları doğrultusunda ne yazık ki ilgili yasa ve yönetmelikler tüketiciyi korumaktan çok uzak kalmış durumdalar ve günümüz koşullarına uygun şekilde ciddi bir revizyona ihtiyaç duymaktalar.

Pandemi koşulları sonrası çok fazla artan internet satışlarına, genel tüketici eğiliminin mesafeli sözleşmeler kapsamında alışveriş yapmaya yönelik olmasına, enflasyon oranı nedeniyle oluşan zaman/para ilişkisinde zamanın tüketici aleyhine işlemesine, hızlı değişen fiyatlar neticesi firmaların ürün değişimi yapmaktan imtina edip fatura bedelini iade edip işin içinden sıyrılmaya çalışmasına varana kadar günümüz alışveriş kuralları bundan 3-5 sene evvelinden dahi çok daha farklı konuma gelmiştir.

Buna en basit ve anlaşılır örnek ise Tüketici Hakem Heyetlerine giden dosyalardaki içerik ve heyet kararlarının kontrolü neticesi tarafınızdan da net şekilde anlaşılacağı üzere Satıcı/Üretici/İthalatçı pozisyonunda bulunan yani tüketicinin şikayet ettiği tarafın YAPTIRIM yükü altında olmaması nedeniyle KASITLI şekilde art niyetli hareket etmesidir.

Şu şekilde özetleyebilirim izninizle. Örneğin AYIPLI MAL kavramı 6502/8 ve 11 de gayet net şekilde anlatılmış, malın ayıplı çıkması neticesi tüketicinin değişim hakkının kendisine seçimlik hakları çerçevesinde verilmiş olduğu net şekilde ortada olmasına rağmen satıcı/üretici veya ithalatçı bilerek tüketiciyi hukuk sistemine zorluyor. Aslında yerine getirmekle zaten yükümlü olduğu görevini Yüce Devletimiz Hakem Heyeti kararı ile emretmeden yerine getirmiyor zira hukuk sisteminde sürecin uzun sürmesi, yolun meşakkatli olması neticesi firma hakkında örneğin 100 şikayet var ise sonuna kadar direnen 10 kişiye hakları veriliyor ve diğer 90 kişi zorlu olarak gördüğü bu yola girmemek adına AYIPLI malı o şekilde kullanmaya devam ediyor. Böylece firma 100 ürün yerine 10 ürün değiştirmiş oluyor. Hakkını DEVLET eli ile alan 10 tüketiciye ise sadece zaten hakkı olan veriliyor ancak 6 aylık gecikme neticesi ortaya çıkan mağduriyet yapanın yanına kâr kalıyor.

Satıcı/üretici ve ithalatçılar KASITLI şekilde hukuk sistemini dosyaya boğuyor, sürecin daha da uzamasını kendi lehine görüyor.

Oysa ki yönetmelikte yapılacak bir değişiklik ile YAPTIRIM kararı alınsa, Yukarıda örneğini verdiğim olaydaki gibi gelişen durumlar karşısında HAKLI BULUNAN tüketici dosyalarında tüketiciyi zaten haklı olmasına rağmen kasıtlı şekilde bile isteye, oyalama ve zora koşma adına hukuk sistemine yönlendiren satıcı/ithalatçı veya üreticiye MALIN BEDELİ KADAR ve Hazineye Yazılmak üzere ceza kesilse, firmalar bu kasıtlı hareketlerinden geri adım atacak, tüketici mağduriyetleri ve Hakem heyetlerinde yığılmalar ortadan kalkacaktır. Bu şekilde tüketiciler heyetlerdeki dosyalarını 6 ay yerine 1 ay ve hatta daha kısa süreler bekleyecek, Devletimizin hazinesi bundan faydalanacak, tüketicinin yüzü gülecektir.

Yazılı şekilde sizleri detaya boğmak istememekle birlikte, Devletimiz uygun görürse bir Ticaret Bakanlığı yetkilisine tüm detayları anlatabilirim.

Bunun yanısıra çok daha önemli diğer örnek ise Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliği ile ilgilidir. Yine yönetmeliğimizde belirtildiği üzere Yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu bulunmamaktadır lakin 2104044932 sayılı CİMER başvurumda verdiğim 49324822.48.0572/0002212 örnekte olduğu gibi, Pozisyon itibari ile KARAR ALAN konumunda olan yetkili servisin, aldığı kararın karşılığında hiç bir yasal sorumluluğu bulunmaması ciddi sorunlar doğurmaktadır. Yine ilgili yazımda verdiğim somut dosya numaraları ile alınmış kararlarda olduğu gibi Hakem Heyetinin girişimleri, araştırması ve ürünü incelemesi neticesi YETKİLİ adı altındaki servisin ÇIKAR AMAÇLI olarak ürünü bilerek garanti dışı bırakması konusu tespit edilmiş, servisin yetki aşımı ve daha basit anlatım ile tüketiciyi dolandırma girişimi ortaya çıkartılmış ancak yetkili servise hiç bir yaptırım uygulanmamıştır. Dolayısı ile KARAR ALAN pozisyonundaki bir birim, birey veya işletmenin, aldığı bu karardan sorumluluğu olmaması ve Devletin Hakem Heyetinin tespiti neticesi hiç bir yaptırım uygulanmaması sonucu bahsi geçen işletme bu gün halen aynı niyet ile tüketicilere hizmet vermeye devam etmektedir.

Mübalağasız şekilde yüzlerce değişik ve SOMUT örnek sunabileceğim şekilde yukarıda belirtilen yasa ve yönetmeliklerin ve daha fazlasının tüketici lehine revize edilmesi yönde mutlaka bir çalışma başlatılmalıdır.

Gönüllü olarak yürüttüğüm faaliyetler çerçevesinde çok uzun süredir Yüce Devletimize sesimi duyurmaya çalışıyorum, Belli markaların belli firmaların somut bilgileri ile ortaya çıkartılmış bir çok suiistimal girişimlerine rağmen bu yönetmeliklerin bu hali ile devam edebilmesi tüketiciler adına çok büyük zarar ve yıkım getirmektedir.

Yüce Devletimizin tüketici lehine bir an evvel pozitif bir tutum sergilemesi adına desteğinizi arz eder saygılarımı sunarım.
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
415
Her zaman her türlü fikre açığım. Çok teşekkür ediyorum sizden de bir şey öğrenmiş oldum ve uyguladım.


tbmm1.jpg




TBMM DİLEKÇE KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

Sayın İlgili;
Tüketici Hakları konusunda bireysel çalışmalar yürüten birisi olarak birçok mecradan tüketicilerin sesi olmaya çalışıyor, bu konuda sosyal mecrada kampanyalar düzenliyorum.

6502 Sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, Garanti Belge Yönetmeliği, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği dahil olmak üzere günümüz gelişen koşulları doğrultusunda ne yazık ki ilgili yasa ve yönetmelikler tüketiciyi korumaktan çok uzak kalmış durumdalar ve günümüz koşullarına uygun şekilde ciddi bir revizyona ihtiyaç duymaktalar.

Pandemi koşulları sonrası çok fazla artan internet satışlarına, genel tüketici eğiliminin mesafeli sözleşmeler kapsamında alışveriş yapmaya yönelik olmasına, enflasyon oranı nedeniyle oluşan zaman/para ilişkisinde zamanın tüketici aleyhine işlemesine, hızlı değişen fiyatlar neticesi firmaların ürün değişimi yapmaktan imtina edip fatura bedelini iade edip işin içinden sıyrılmaya çalışmasına varana kadar günümüz alışveriş kuralları bundan 3-5 sene evvelinden dahi çok daha farklı konuma gelmiştir.

Buna en basit ve anlaşılır örnek ise Tüketici Hakem Heyetlerine giden dosyalardaki içerik ve heyet kararlarının kontrolü neticesi tarafınızdan da net şekilde anlaşılacağı üzere Satıcı/Üretici/İthalatçı pozisyonunda bulunan yani tüketicinin şikayet ettiği tarafın YAPTIRIM yükü altında olmaması nedeniyle KASITLI şekilde art niyetli hareket etmesidir.

Şu şekilde özetleyebilirim izninizle. Örneğin AYIPLI MAL kavramı 6502/8 ve 11 de gayet net şekilde anlatılmış, malın ayıplı çıkması neticesi tüketicinin değişim hakkının kendisine seçimlik hakları çerçevesinde verilmiş olduğu net şekilde ortada olmasına rağmen satıcı/üretici veya ithalatçı bilerek tüketiciyi hukuk sistemine zorluyor. Aslında yerine getirmekle zaten yükümlü olduğu görevini Yüce Devletimiz Hakem Heyeti kararı ile emretmeden yerine getirmiyor zira hukuk sisteminde sürecin uzun sürmesi, yolun meşakkatli olması neticesi firma hakkında örneğin 100 şikayet var ise sonuna kadar direnen 10 kişiye hakları veriliyor ve diğer 90 kişi zorlu olarak gördüğü bu yola girmemek adına AYIPLI malı o şekilde kullanmaya devam ediyor. Böylece firma 100 ürün yerine 10 ürün değiştirmiş oluyor. Hakkını DEVLET eli ile alan 10 tüketiciye ise sadece zaten hakkı olan veriliyor ancak 6 aylık gecikme neticesi ortaya çıkan mağduriyet yapanın yanına kâr kalıyor.

Satıcı/üretici ve ithalatçılar KASITLI şekilde hukuk sistemini dosyaya boğuyor, sürecin daha da uzamasını kendi lehine görüyor.

Oysa ki yönetmelikte yapılacak bir değişiklik ile YAPTIRIM kararı alınsa, Yukarıda örneğini verdiğim olaydaki gibi gelişen durumlar karşısında HAKLI BULUNAN tüketici dosyalarında tüketiciyi zaten haklı olmasına rağmen kasıtlı şekilde bile isteye, oyalama ve zora koşma adına hukuk sistemine yönlendiren satıcı/ithalatçı veya üreticiye MALIN BEDELİ KADAR ve Hazineye Yazılmak üzere ceza kesilse, firmalar bu kasıtlı hareketlerinden geri adım atacak, tüketici mağduriyetleri ve Hakem heyetlerinde yığılmalar ortadan kalkacaktır. Bu şekilde tüketiciler heyetlerdeki dosyalarını 6 ay yerine 1 ay ve hatta daha kısa süreler bekleyecek, Devletimizin hazinesi bundan faydalanacak, tüketicinin yüzü gülecektir.

Yazılı şekilde sizleri detaya boğmak istememekle birlikte, Devletimiz uygun görürse bir Ticaret Bakanlığı yetkilisine tüm detayları anlatabilirim.

Bunun yanısıra çok daha önemli diğer örnek ise Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliği ile ilgilidir. Yine yönetmeliğimizde belirtildiği üzere Yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu bulunmamaktadır lakin 2104044932 sayılı CİMER başvurumda verdiğim 49324822.48.0572/0002212 örnekte olduğu gibi, Pozisyon itibari ile KARAR ALAN konumunda olan yetkili servisin, aldığı kararın karşılığında hiç bir yasal sorumluluğu bulunmaması ciddi sorunlar doğurmaktadır. Yine ilgili yazımda verdiğim somut dosya numaraları ile alınmış kararlarda olduğu gibi Hakem Heyetinin girişimleri, araştırması ve ürünü incelemesi neticesi YETKİLİ adı altındaki servisin ÇIKAR AMAÇLI olarak ürünü bilerek garanti dışı bırakması konusu tespit edilmiş, servisin yetki aşımı ve daha basit anlatım ile tüketiciyi dolandırma girişimi ortaya çıkartılmış ancak yetkili servise hiç bir yaptırım uygulanmamıştır. Dolayısı ile KARAR ALAN pozisyonundaki bir birim, birey veya işletmenin, aldığı bu karardan sorumluluğu olmaması ve Devletin Hakem Heyetinin tespiti neticesi hiç bir yaptırım uygulanmaması sonucu bahsi geçen işletme bu gün halen aynı niyet ile tüketicilere hizmet vermeye devam etmektedir.

Mübalağasız şekilde yüzlerce değişik ve SOMUT örnek sunabileceğim şekilde yukarıda belirtilen yasa ve yönetmeliklerin ve daha fazlasının tüketici lehine revize edilmesi yönde mutlaka bir çalışma başlatılmalıdır.

Gönüllü olarak yürüttüğüm faaliyetler çerçevesinde çok uzun süredir Yüce Devletimize sesimi duyurmaya çalışıyorum, Belli markaların belli firmaların somut bilgileri ile ortaya çıkartılmış bir çok suiistimal girişimlerine rağmen bu yönetmeliklerin bu hali ile devam edebilmesi tüketiciler adına çok büyük zarar ve yıkım getirmektedir.

Yüce Devletimizin tüketici lehine bir an evvel pozitif bir tutum sergilemesi adına desteğinizi arz eder saygılarımı sunarım.
Est. rica ederim. Bu alanda kurduğunuz sivil toplum örgütü ve yürüttüğünüz bireysel çabalar takdire şayan. Güzel çabalarınızın meyve vermesi ise en büyük arzumuz.

Anayasamızın bizlere verdiği önemli haklardan biri olan "dilekçe", günümüz teknoloji dünyasında internet ortamı kolaylığında kaleme alınabilmekte ve pek çok sorunun çözülmesine veya dikkatlerin çekilmesine vesile oluyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Est. rica ederim. Bu alanda kurduğunuz sivil toplum örgütü ve yürüttüğünüz bireysel çabalar takdire şayan. Güzel çabalarınızın meyve vermesi ise en büyük arzumuz.

Anayasamızın bizlere verdiği önemli haklardan biri olan "dilekçe" günümüz, teknoloji dünyasında internet ortamı kolaylığında pek çok sorunun çözülmesine veya dikkatlerin çekilmesine vesile oluyor.
Harika bir hususa dikkat çektiniz gerçekten teşekkür ediyorum.
Kayıt işlemleri neticesi sık kullanılanlara ekledim. Bıkacaklar benden kesin :)
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
415
Harika bir hususa dikkat çektiniz gerçekten teşekkür ediyorum.
Kayıt işlemleri neticesi sık kullanılanlara ekledim. Bıkacaklar benden kesin :)

:)) TBMM internet veya posta yoluyla cevap gönderecektir. Dilekçe ve bilgi edinme hakkımızın detayları ve bu hakkı nasıl kullanmamız gerektiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu'nu ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu'nu incelemekte fayda var diye düşünüyorum (Google'a yazınca PDF'si çıkıyor). Zaman olursa da bir gün internet üzerinden idari dava ve hukuk davası (Tazminat vb.) nasıl açılır onu da izah etme niyetim var dilim döndüğünce.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Adem abi aslında kanunun çok fazla revize edilmesine gerek yok torba yasa ile 2 madde eklesinler yeter

Madde 1 Tüketicinin haklı bulunduğu her durumda ürün bedeli kadar hazineye kayıt edilmek üzere para cezası

Madde 2 Ürün değişimi gereken durumlarda ürün tedarik edilemiyorsa ürünün güncel fiyatı baz alınarak para iadesi yapılır .

Yukardaki 2 madde eklensin o zaman göreyim ben nereye şikayet edersen et diye diyebiliyorlar mı?
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Adem abi aslında kanunun çok fazla revize edilmesine gerek yok torba yasa ile 2 madde eklesinler yeter

Madde 1 Tüketicinin haklı bulunduğu her durumda ürün bedeli kadar hazineye kayıt edilmek üzere para cezası

Madde 2 Ürün değişimi gereken durumlarda ürün tedarik edilemiyorsa ürünün güncel fiyatı baz alınarak para iadesi yapılır .

Yukardaki 2 madde eklensin o zaman göreyim ben nereye şikayet edersen et diye diyebiliyorlar mı?
İyi de neden torba yasa :kiskis ,torbaya her şeyi dolduruverirler görürsün o zaman :haha
 
Geri
Üst Alt