Bir haftadadır tatilde olunca buralara bakmadım ama konu almış gitmiş.
RUHİTAN
Otomotiv sektöründe parça imalatı temel olarak üçe ayrılabilir.
1. Kendi parçanızı tasarlar ve tedarikçiye ürettirirsiniz. Bu durumda kalıp maliyetine kadar siz karşılarsınız ve yaptığınız anlaşma ile tedarikçinizi 10 yıl gibi bir süre ile sizin siparişiniz dışında üretimini engellersiniz. Zaten yaptığınız gizlilik anlaşması gereği de o firma teknik bilgileri bir başkasıyla paylaşamaz. Yani o parça sadece sizin için üretilir.
2. Parçayı tedarikçinize tasarlatırsınız ama yine gizlilik anlaşmasıyla sizin dışınızda kimse ile teknik bir veri paylaşlamaz ve kimse için üretim yapılamaz.
3. Tedarikçinizin hali hazırda ürettiği bir ürünü alır aynen kullanırsınız.
Eğer parçanın fikri mülkiyeti size ait ise ve de siz bu parçayı iki ayrı üretim merkezinizde kullanacaksanız o zaman lojistik maliyetlerini de gözönüne alarak iki farklı tedarikçi ile çalışmayı seçebilirsiniz. Ya da olası bir tedarikçi sıkıntısından dolayı üretimi durdurmaktansa iki farklı tedarikçi ile çalışırsınız. Birinde problem yaşanırsa çözüm bulunanan kadar diğerinden parça alırsınız. Böylelikle üretime ara vermek zorunda kalmazsınız.
Belli parçalarda ise firmalar tersine mühendislik yaparak aynı özellikte veya özelleştirilmiş parça üretebilirler. Amortisör, jant, balata, fren kaliperleri ve diskleri en favori parçalardır. Bu parçalar kullanım ömürlü parçalar olduğundan pazarı büyüktür. Ama hiç yan sanayi ECU üreten firma yoktur. ECU, kolay kolay bozulmaz. Yan sanayi olarak böyle bir yatırım yapmak mantıksızlık olur. Orjinal parçadan dahi maliyetli olur parçalarınız.
M mehmetozdemir
Sizin önünüze aynı renk ve ağırlıkta en az 10 farklı plastik malzemeden parça koyabilirim farklı özelliklere sahip. Kimisi sıcaklık altında özelliğini korurken sıvı içinde çalışamaz. Diğeri sıvı içinde çalışabilirken titreşimden kırılır. Bu liste alır başını gider. Götürün o parçayı sanayideki bir ustaya. Alır çakmakla yakar, dumanını koklar ve size "Ahanda bu malzeme abi." der ve fiyat verir. Ama o hammaddeye belli özelliklerini iyileştirebilmek için farklı farklı katkı maddeleri katılmıştır ve labaratuarda test etseniz dahi %100 o hammaddeyi yakalayamayabilirsiniz. İşte orjinal parça ile yan sanayi parça arasınadaki fiyat farkı hangi katkı maddelerinn katılması gerektiğini bulabilmek için harcanmış günler sonucunda edinilmiş bilgi ve yapılmış onlarca test içindir.
RUHİTAN
Otomotiv sektöründe parça imalatı temel olarak üçe ayrılabilir.
1. Kendi parçanızı tasarlar ve tedarikçiye ürettirirsiniz. Bu durumda kalıp maliyetine kadar siz karşılarsınız ve yaptığınız anlaşma ile tedarikçinizi 10 yıl gibi bir süre ile sizin siparişiniz dışında üretimini engellersiniz. Zaten yaptığınız gizlilik anlaşması gereği de o firma teknik bilgileri bir başkasıyla paylaşamaz. Yani o parça sadece sizin için üretilir.
2. Parçayı tedarikçinize tasarlatırsınız ama yine gizlilik anlaşmasıyla sizin dışınızda kimse ile teknik bir veri paylaşlamaz ve kimse için üretim yapılamaz.
3. Tedarikçinizin hali hazırda ürettiği bir ürünü alır aynen kullanırsınız.
Eğer parçanın fikri mülkiyeti size ait ise ve de siz bu parçayı iki ayrı üretim merkezinizde kullanacaksanız o zaman lojistik maliyetlerini de gözönüne alarak iki farklı tedarikçi ile çalışmayı seçebilirsiniz. Ya da olası bir tedarikçi sıkıntısından dolayı üretimi durdurmaktansa iki farklı tedarikçi ile çalışırsınız. Birinde problem yaşanırsa çözüm bulunanan kadar diğerinden parça alırsınız. Böylelikle üretime ara vermek zorunda kalmazsınız.
Belli parçalarda ise firmalar tersine mühendislik yaparak aynı özellikte veya özelleştirilmiş parça üretebilirler. Amortisör, jant, balata, fren kaliperleri ve diskleri en favori parçalardır. Bu parçalar kullanım ömürlü parçalar olduğundan pazarı büyüktür. Ama hiç yan sanayi ECU üreten firma yoktur. ECU, kolay kolay bozulmaz. Yan sanayi olarak böyle bir yatırım yapmak mantıksızlık olur. Orjinal parçadan dahi maliyetli olur parçalarınız.
M mehmetozdemir
Sizin önünüze aynı renk ve ağırlıkta en az 10 farklı plastik malzemeden parça koyabilirim farklı özelliklere sahip. Kimisi sıcaklık altında özelliğini korurken sıvı içinde çalışamaz. Diğeri sıvı içinde çalışabilirken titreşimden kırılır. Bu liste alır başını gider. Götürün o parçayı sanayideki bir ustaya. Alır çakmakla yakar, dumanını koklar ve size "Ahanda bu malzeme abi." der ve fiyat verir. Ama o hammaddeye belli özelliklerini iyileştirebilmek için farklı farklı katkı maddeleri katılmıştır ve labaratuarda test etseniz dahi %100 o hammaddeyi yakalayamayabilirsiniz. İşte orjinal parça ile yan sanayi parça arasınadaki fiyat farkı hangi katkı maddelerinn katılması gerektiğini bulabilmek için harcanmış günler sonucunda edinilmiş bilgi ve yapılmış onlarca test içindir.