Garantili yedek parça 10 kat fiyat

M Çevrimdışı

mehmetozdemir

Yeni Üye
29 Tem 2021
6
55
Tüketici hakem heyetlerinde bilgili teknik eleman olmadığı sürece bu konular hep sürümcemede kalacaktır. Hatırlarsanız, "monitörü sarf malzeme deyip ambalajı açıldığı için garanti dışıdır." diye iddiada bulunan firma oldu daha önce.....
 
Son düzenleme:
H Çevrimdışı

hardcrss

Aktif Üye
26 May 2021
136
33
Sanırım ufak bir yanlış anlaşılma olmuş. Umut Barış Umut Barış 'ın demek istediği "her nekadar aynı gözükseler de internette 85TL'ye gördüğünüz amortisör kiti, servisin takacağı amortisör ile aynı kalitede mi?".

Bakın size daha taze bir örnek vereyim. Babamın arabasında bir süredir hararet sorunu vardı. 2-3 kere de su kaynattı hatta. Aracı ben uzun süreli kullanmadığım için aracın huyunu suyunu çok iyi biliyorum diyemem. Neyse baktım olacak değil aldım anahtarı bir süre kullanayım da nedir bir bakayım dedim. Araba sürekli hararet yapmaya meyilli seyrediyor. Radyatör danının davranışlarında bariz bir anormallik var. En son bayramdan sonra yine biraz kullandım arabayı. Trafiğe girdik. Radyatör fan motoru çalışmaya başlıyor ve 30 saniye geçince hop kapatıyor kendini. Neyse evin önüne geldik. Radyatör fanı çalışıyor. Park ettim arabayı ve kontağı kapatmamla fan motoru da kapandı. Kontağı yarım çevirdim ve fan çalışmaya başladı ki zaten normalde de dönmesi gerekir. Bir daha kapattım ve fan motoru tekrar durdu. Yarım çevirince yine başladı dönmeye.

Radyatörün üstünde hararet müşürü denen bir parça vardır. Görevi motor suyu belli bir sıcaklığa gelince fan motorunu açmak, beli bir sıcaklığa düşürünce de fan motorunu kapatmak. Babama sordum hararet müşürünü değiştirip değiştirtmediği. Değiştirildiğini söyledi. Hatta iki kere değişmiş ve çıkanlar da bagajdaymış. Baskı balatanında değişmesi gerekiyordu. Babamı da aldım yanıma gittik ustanın yanına. Usta da yıllardır tanıdımız biri. Müşüre de bakmasını söyledim. Bakarken de mümkünse ben de bakmak istediğimi söyledim. Neyse fan müşürüne sıra gelince aradı gittim yanına.

Sıkıntını nedeni ise şu. Babamın sağlam dediği müşürleri denedik sorun devam etti. Parçacıdan yeni müşür aldık ama sorun halen devam ediyor. Aldığımız müşürün fiyatı 40TL bu arada. Sonra servise gittim müşürün fiyatını sordum. Adamlar 250TL fiyat çektiler. Bahsettiklerim sadece parça fiyatı bu arada işçilik yok. Aldım müşürü geldik araca taktık. Şu an problemsiz bir şekilde olması gerektiği gibi çalışıyor fan. Eğer gerçekten bu işin içinde değilseniz iki parçayı da vereyim size farkını anlayamazsınız. Renk şekil, biçim her şeyleri aynı.

Aynı fabrika bile üretse farklı kalitede parçalar üretebilirsiniz. Hele ki bu parça plastik parça ise. Plastik malzemenin mekanik özelliklerini iyileştirmek için hammaddeye katılan bazı katkı maddeleri vardır. Bunların bazıları da gerçekten maliyetli malzemelerdir. Üstüne üstlük o malzeme katıldığında plastiğin kalıp içinde hareketi zorlaşabildiğinden kalıbın bile ona göre tasarlanması gerekir bazı durumlarda. Bunların hepsi de maliyet anlamına gelir. Yanlış anlaşılma olmasın. "Kesinlikle böyledir" demiyorum ama "olabilir" diyorum.
doğru demişsiniz bende aracımın kilometre sensörünü 50 liralık olandan aldım, sigorta attırmış, kimse sigorta attırdığını anlayamadı. araçta geri vites lambası çalışmıyordu, maf sensörü devre dışı uyarısı veriyordu, 4 numaralı silindir hatası diyordu, araç yakıt hava karışımını ayarlayamıyordu. evet tüm bu saçma sapan sorunlar bir anda oldu ve tek sebebi dandik kilometre sensörünün sigorta attırmasıymış. sorunu bulana kadar burnumdan geldi.

sonra gittim 290 liraya orjinal kilometre sensörünü aldım saat gibi çalışıyor şu anda.
 
RUHİTAN Çevrimdışı

RUHİTAN 

Aktif Üye
11 Tem 2021
260
65
Arkadaşlar unuttuğunuz ya da atladığınız bir konu var sanırım. Örneğin BMW, Mitsubishi, Opel ve diğerleri gibi arabaların belli sistem parçalarına bakarsanız başka markaların ürettiklerini görürsünüz. Yani orijinal arabanın üzerindeki bozulunca, siz başka bir firmanın yaptığı ürünü tercih edersiniz. Her zaman her yedek parça illa o markanın yedek parçası olacak diye bir şey yok. Kuzenim Almanyada BMW sine özel bir markanın amörtisörlerini taktırdı. Örneğin, dün buzdolabımın alt kapak contasını değiştirdim. Telefonda 120 lira dediler. Dükkana almaya gittiğimde, yanlış söylenmiş, 150 lira dediler. Parçanın kod numarasını bilmediğim için, ne olur ne olmaz bir de değiştirmekle uğraşmayayım diye internetten almadım. Aynı parça yine Bosch, Siemens, Profilo ürünleri satan bir internet sitesinde 83 liraydı... Yani kusura bakmayın ama neredeyse güvenilecek bir servis kalmadı. Örneğin ben arabamı 5 yıldır orijinal servisine götürmüyorum... Çok iyi bildiğim ustam var ona götürüyorum. O hangi parçanın daha iyi olacağını ve nereden alabileceğimi söylüyor ve parçaları ben alıp işçilik masrafı veriyorum ve ister inanın ister inanmayın, Servisin 1500 lira istediği olayı, ben daha kaliteli parça ve yağla ve hatta ekstra bir iki başka iş te içinde olmak kaydıyla, 850 liraya malediyorum... Başıma geldiği için söylüyorum. Servisin 525 lira fiyat biçtiği bujinin aynısını 300 liraya aldım.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Arkadaşlar unuttuğunuz ya da atladığınız bir konu var sanırım. Örneğin BMW, Mitsubishi, Opel ve diğerleri gibi arabaların belli sistem parçalarına bakarsanız başka markaların ürettiklerini görürsünüz. Yani orijinal arabanın üzerindeki bozulunca, siz başka bir firmanın yaptığı ürünü tercih edersiniz. Her zaman her yedek parça illa o markanın yedek parçası olacak diye bir şey yok. Kuzenim Almanyada BMW sine özel bir markanın amörtisörlerini taktırdı. Örneğin, dün buzdolabımın alt kapak contasını değiştirdim. Telefonda 120 lira dediler. Dükkana almaya gittiğimde, yanlış söylenmiş, 150 lira dediler. Parçanın kod numarasını bilmediğim için, ne olur ne olmaz bir de değiştirmekle uğraşmayayım diye internetten almadım. Aynı parça yine Bosch, Siemens, Profilo ürünleri satan bir internet sitesinde 83 liraydı... Yani kusura bakmayın ama neredeyse güvenilecek bir servis kalmadı. Örneğin ben arabamı 5 yıldır orijinal servisine götürmüyorum... Çok iyi bildiğim ustam var ona götürüyorum. O hangi parçanın daha iyi olacağını ve nereden alabileceğimi söylüyor ve parçaları ben alıp işçilik masrafı veriyorum ve ister inanın ister inanmayın, Servisin 1500 lira istediği olayı, ben daha kaliteli parça ve yağla ve hatta ekstra bir iki başka iş te içinde olmak kaydıyla, 850 liraya malediyorum... Başıma geldiği için söylüyorum. Servisin 525 lira fiyat biçtiği bujinin aynısını 300 liraya aldım.
Biz de biliyoruz bu mevzuyu.
Aynı kalite iseler zaten sorun yok.
Fiyat farkının nedeni kalite ise bir süre sonra o parça yine sorun yapacak, mesele bu.
Makine sizin, istediğinizi alın takın sorumluluk sizin.
Bosch'un böyle bir denetimsizliğe sahip olduğunu düşünüyorsanız gerekli yerlere şikayet edin.
Yapabileceğiniz şey bu.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Arkadaşlar unuttuğunuz ya da atladığınız bir konu var sanırım. Örneğin BMW, Mitsubishi, Opel ve diğerleri gibi arabaların belli sistem parçalarına bakarsanız başka markaların ürettiklerini görürsünüz. Yani orijinal arabanın üzerindeki bozulunca, siz başka bir firmanın yaptığı ürünü tercih edersiniz. Her zaman her yedek parça illa o markanın yedek parçası olacak diye bir şey yok. Kuzenim Almanyada BMW sine özel bir markanın amörtisörlerini taktırdı. Örneğin, dün buzdolabımın alt kapak contasını değiştirdim. Telefonda 120 lira dediler. Dükkana almaya gittiğimde, yanlış söylenmiş, 150 lira dediler. Parçanın kod numarasını bilmediğim için, ne olur ne olmaz bir de değiştirmekle uğraşmayayım diye internetten almadım. Aynı parça yine Bosch, Siemens, Profilo ürünleri satan bir internet sitesinde 83 liraydı... Yani kusura bakmayın ama neredeyse güvenilecek bir servis kalmadı. Örneğin ben arabamı 5 yıldır orijinal servisine götürmüyorum... Çok iyi bildiğim ustam var ona götürüyorum. O hangi parçanın daha iyi olacağını ve nereden alabileceğimi söylüyor ve parçaları ben alıp işçilik masrafı veriyorum ve ister inanın ister inanmayın, Servisin 1500 lira istediği olayı, ben daha kaliteli parça ve yağla ve hatta ekstra bir iki başka iş te içinde olmak kaydıyla, 850 liraya malediyorum... Başıma geldiği için söylüyorum. Servisin 525 lira fiyat biçtiği bujinin aynısını 300 liraya aldım.

Dediğiniz genel olarak doğru ama beyaz eşya işinde olay biraz farklı işliyor.

Otomotivden yola çıkalım. Konu amortisör ya. Arabanın orijinal amortisörünü Sachs üretiyor diyelim. Dönem dönem üretici Monroe, Bilstein, TRW, Delphi, Mando vb uzar gider. Bu ve benzeri markalar otomotiv fabrikalarına orijinal ekipman tasarlar üretirler. Servisteki orijinal ürünü de bunlardan bir ürettiği gibi pazarda kendi markası ile de satar. Sonuç olarak bu alternatif ürünlerin markası, kalitesi vb hepsi bellidir. Çin malı uyduruklar da var ama onlar başka konu.

Beyaz eşyada ise böyle bir yapı yok, belki motorda falan vardır. Orijinalin bile kalitesi belli olsa da markası çok zaman belli yahut göz önünde değil. Yan sanayi parçalarda ise ne idüğü belirsiz, kalitesiz o kadar çok parça varki. ucuz diye alınan bir çok parça aslının yerini tutmuyor. Malzeme kalitesi çok önemli. Paslanmaz metal bir parça görünüşte aynı bile olsa kalitede dağlar kadar fark olabilir. Belki alakasız gelecek ama şöyle bir örnek verebilirim. 2010 senesinden beri yoğun kullandığım bir orijinal Ipad şarj aleti var. Bildiğin ilk ipad'in. Neyse, buna yedek olsun diye hypergear diye, Bilkom'un sattığı fena olmayan bir şarj aleti aldım. Kendi çapında marka. Üç ayda usb soketi laçkalaştı, orijinal ipad şarjı hala taş gibi.

Yan sanayi parçaların bazıları 10'da 1 fiyata bile pahalı yani. Bilmeden almak çok kötü sonuçlanabilir.

Özel servis konusunda da daha iki hafta önce yaşadığımı anlatayım. Sıfır aldığım aracımı 5 sene yetkili servise götürdüm, iyi niyet garantisi için. Son dönemde kendi yağımı filtremi falan da alıp götürdüm. Yaş indirimi ile de iyi fiyata geliyordu. Neyse, 105bin bakımını özelde yaptırayım dedim, akrabam olan bir VW grup servisine götürdüm: Yağımı malzememi aldım gittim. Kendisi Ankara'daki iyi ustalardan biri. Neyse, bakımı yaptırdık ama bir daha gitmeyi düşünmüyorum. Gözüme çarpan şeyler: Tork anahtarı kullanımı yok. Benim araca değil ama başka araç soğutma suyuna saf su yerine musluk suyu doldurdular. En önemlisi, bir dünya Castrol Dexos 2 yağ koymul raflara. Bilenler bilir, Dexos 2 Opel vb araçların yağ standardıdır. VW grubunun standardı farklı ve uyumu çok çok önemli. Kendi iyi yağımı alıp gitmesem o konacaktı belki de. Özel falan iyi de onlar da çok zaman standartları düşürüp, bilerek bilmeyerek bir şeylerden çalarak ucuz oluyorlar esasen.

Seneye yine yetkili servise gideceğim :)
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Özel servis konusunda da daha iki hafta önce yaşadığımı anlatayım. Sıfır aldığım aracımı 5 sene yetkili servise götürdüm, iyi niyet garantisi için. Son dönemde kendi yağımı filtremi falan da alıp götürdüm. Yaş indirimi ile de iyi fiyata geliyordu. Neyse, 105bin bakımını özelde yaptırayım dedim, akrabam olan bir VW grup servisine götürdüm: Yağımı malzememi aldım gittim. Kendisi Ankara'daki iyi ustalardan biri. Neyse, bakımı yaptırdık ama bir daha gitmeyi düşünmüyorum. Gözüme çarpan şeyler: Tork anahtarı kullanımı yok. Benim araca değil ama başka araç soğutma suyuna saf su yerine musluk suyu doldurdular. En önemlisi, bir dünya Castrol Dexos 2 yağ koymul raflara. Bilenler bilir, Dexos 2 Opel vb araçların yağ standardıdır. VW grubunun standardı farklı ve uyumu çok çok önemli. Kendi iyi yağımı alıp gitmesem o konacaktı belki de. Özel falan iyi de onlar da çok zaman standartları düşürüp, bilerek bilmeyerek bir şeylerden çalarak ucuz oluyorlar esasen.

Seneye yine yetkili servise gideceğim :)

Dediğinize katılmakla beraber, yetkili servise gittiğinizde aracın başında durabiliyor musunuz?
Komşum Opel yetkili servisinde usta onlarda tork anahtarı kullanmıyor. Özel servislerde saf su yerine musluk suyu koyulduğunu veya tork anahtarı kullanılmadığı veya akü bağlantılarını kesmeden elektrik aksamına müdahale edildiğini veya yağ kapağı kapatmadan motor üstüme hava tutulduğunu veya hava tutulmadan bujilerin söküldüğünü.... örnekler uzar gider. Bunları görebiliyoruz. Aynı zaman da o tür hatalı uygulamalarda eğer başında durursanız müdahale edebiliyorsunuz. Ama yetkili serviste aşağıya inilmediği için bunlar görülemiyor. Siz iniyorsanız şanlısınız ama normalde sokmazlar.

Bu tür hatalı uygulamalar bence cahillikten kaynaklanıyor ve özel- yetkili fark etmiyor. İşini bilen bilinçli usta faktörü çok önemli.
 
H Çevrimdışı

hardcrss

Aktif Üye
26 May 2021
136
33
Dediğiniz genel olarak doğru ama beyaz eşya işinde olay biraz farklı işliyor.

Otomotivden yola çıkalım. Konu amortisör ya. Arabanın orijinal amortisörünü Sachs üretiyor diyelim. Dönem dönem üretici Monroe, Bilstein, TRW, Delphi, Mando vb uzar gider. Bu ve benzeri markalar otomotiv fabrikalarına orijinal ekipman tasarlar üretirler. Servisteki orijinal ürünü de bunlardan bir ürettiği gibi pazarda kendi markası ile de satar. Sonuç olarak bu alternatif ürünlerin markası, kalitesi vb hepsi bellidir. Çin malı uyduruklar da var ama onlar başka konu.

Beyaz eşyada ise böyle bir yapı yok, belki motorda falan vardır. Orijinalin bile kalitesi belli olsa da markası çok zaman belli yahut göz önünde değil. Yan sanayi parçalarda ise ne idüğü belirsiz, kalitesiz o kadar çok parça varki. ucuz diye alınan bir çok parça aslının yerini tutmuyor. Malzeme kalitesi çok önemli. Paslanmaz metal bir parça görünüşte aynı bile olsa kalitede dağlar kadar fark olabilir. Belki alakasız gelecek ama şöyle bir örnek verebilirim. 2010 senesinden beri yoğun kullandığım bir orijinal Ipad şarj aleti var. Bildiğin ilk ipad'in. Neyse, buna yedek olsun diye hypergear diye, Bilkom'un sattığı fena olmayan bir şarj aleti aldım. Kendi çapında marka. Üç ayda usb soketi laçkalaştı, orijinal ipad şarjı hala taş gibi.

Yan sanayi parçaların bazıları 10'da 1 fiyata bile pahalı yani. Bilmeden almak çok kötü sonuçlanabilir.

Özel servis konusunda da daha iki hafta önce yaşadığımı anlatayım. Sıfır aldığım aracımı 5 sene yetkili servise götürdüm, iyi niyet garantisi için. Son dönemde kendi yağımı filtremi falan da alıp götürdüm. Yaş indirimi ile de iyi fiyata geliyordu. Neyse, 105bin bakımını özelde yaptırayım dedim, akrabam olan bir VW grup servisine götürdüm: Yağımı malzememi aldım gittim. Kendisi Ankara'daki iyi ustalardan biri. Neyse, bakımı yaptırdık ama bir daha gitmeyi düşünmüyorum. Gözüme çarpan şeyler: Tork anahtarı kullanımı yok. Benim araca değil ama başka araç soğutma suyuna saf su yerine musluk suyu doldurdular. En önemlisi, bir dünya Castrol Dexos 2 yağ koymul raflara. Bilenler bilir, Dexos 2 Opel vb araçların yağ standardıdır. VW grubunun standardı farklı ve uyumu çok çok önemli. Kendi iyi yağımı alıp gitmesem o konacaktı belki de. Özel falan iyi de onlar da çok zaman standartları düşürüp, bilerek bilmeyerek bir şeylerden çalarak ucuz oluyorlar esasen.

Seneye yine yetkili servise gideceğim :)
Türkiye'de tork anahtarı kullanan 100 kişiden 1-2 ancadır hocam. Yetkili servisler bile kullanmaz.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Türkiye'de tork anahtarı kullanan 100 kişiden 1-2 ancadır hocam. Yetkili servisler bile kullanmaz.
Tork anahtarı kullanmakla da iş bitmiyor zaten. Hangi parça kaç newton-metre olmalı diye sorunca o 100 sayısı binlerle ifade edilir bence. Kaçının onarım yaptıkları aracın bakım kitapçığından haberi var? Eğer ona bakıp hareket etmiyorsa tork anahtarının da bir önemi kalmıyor.
 
M Çevrimdışı

mesutank 

Süper Üye
4 Şub 2018
656
45
Bu tür ustacık lar yüzünden Arabamıda evdeki Cihazlarımıda olabildiğince kendim yapıyorum.özellikle oto sanayii de slm versen 200 tl den oluyorsunuz işin cabası sorunda çözülmüyor...
 
RUHİTAN Çevrimdışı

RUHİTAN 

Aktif Üye
11 Tem 2021
260
65
Otomotiv sektöründe, yağından tutun da her türlü sahtekarlık zaten dönüyor. Ben bahsederken, yan sanayi ürünlerden bahsetmedim. Onları bizler tartışmayız bile. Orijinal ürünlerden bahsettim. Örneğin, bir buçuk sene önce, servis, Bosch'un orijinal bujisinin dördüne KDV dahil 525 lira dedi. Ben Konya da ustamın yanına gittiğimde, "Hocam bunun toptancısı şurası. Git oradan al." dedi ve oradan aynı orijinal ürünü 300 liraya aldım. Daha bunun gibi çok örnek verebilirim. Ben Konya'da yaşamıyorum. Beni çok sevip saymalarına ve habersiz gidipte, "Benim işimi yapacaksınız." dediğimde yapacaklarını bilmeme rağmen, Kesinlikle randevu almadan gitmiyorum. Çünkü o kadar yoğun çalışıyorlar ki. Neden? Çünkü o kadar dürüst ve çalışkanlar ki, müşteriden başlarını kaldıramıyorlar. En önemlisi de; sadece Alman arabalarına bakıyorlar başka araba almıyorlar. Oysa benim arabam Mitsubishi. Şu anda aynı TV modelini çok farklı fiyatlarla almıyor muyuz? Herkes tutturabildiğine gidiyor.Tabi arada olan gerçekten işini iyi yapanlara oluyor. Bu arada buzdolabımın markası Profilo ama üç markaya da aynı servis bakıyor. Benim en çok dikkatimi çeken ise şu oldu. Profilonun müşteri hizmetlerini aradım ve fiyat öğrenmek istedim ama "Kayıt açalım, servisimiz sizi arayacak..." dediler. Ama arayan Manavgat servisiydi. Yani siz aradığınızda genel numaradan arıyorsunuz ama sizi aradıklarında bulunduğunuz bölgenin servisi arıyor. Bu arada telefonda verdikleri fiyatında yanlış verilmiş olduğunu söylüyorlar. Telefon konuşmalarının hepsi kayıt altında oysa...
 
RUHİTAN Çevrimdışı

RUHİTAN 

Aktif Üye
11 Tem 2021
260
65
Burada bir olayı anlatmadan geçemeyeceğim. Yıl 1995 Arçelik bir buzdolabı aldım. Aradan yedi sekiz yıl geçti. Buzdolabının alt bölümün arka tarafı tamamen buzlanmaya başladı. Aynı zamanda buzluğu da buzlanıyordu. Halk eğitimdeki buzdolabı tamircisi bir öğrencim, "kapak contalarındandır. Değiştirelim geçer." dedi. Bir iki kere söyledim ama oralı olmayınca, servise gittim. Genç bir çocuk geldi ve buzdolabının modeline baktıktan sonra,"Hocam ben bir servise gideyim. Sonra sizi arayacağım." dedi. Bir kaç saat sonra tekrar eve geldi. "Hocam sizin bu modelde kronik bir arıza var. O yüzden bunu değiştireceğiz..." dedi ve bana bir üst modeli bedava verdiler. O çocuk bahsetmese, ben bu olayı asla bilemezdim. Aynı buzlanma bu Profilo dolabımda da var. Kapak contasını ondan değiştirdim zaten. Gitmişken de teknik elemana "Niye buzlanma yapar?" diye sordum. Cevap: "No frost olmayınca, bunlar hep yapar..." Peki çözümü ne? Çözümü yokmuş...
 
M Çevrimdışı

mehmetozdemir

Yeni Üye
29 Tem 2021
6
55
UMUT bey; sadece incelemek için 500TL verilir mi? söyledim ya. Servisin getirdiği ile internette satılan aynı malzeme, servisin getirdiği bosch ambalajında değildi. Açık malzeme getirdi. Kaldı ki, her ikisi de plastik. 50TL ye satılan bir malzeme (ki resimlerini koyabilirim buraya) içine ne katıp 480TL ye mal edebilirsiniz.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
UMUT bey; sadece incelemek için 500TL verilir mi? söyledim ya. Servisin getirdiği ile internette satılan aynı malzeme, servisin getirdiği bosch ambalajında değildi. Açık malzeme getirdi. Kaldı ki, her ikisi de plastik. 50TL ye satılan bir malzeme (ki resimlerini koyabilirim buraya) içine ne katıp 480TL ye mal edebilirsiniz.
İncelemeden bilemezsiniz.
Servis parçayı ambalajında getirmediyse taktırmasaydınız.
 
Geri
Üst Alt