Garantili yedek parça 10 kat fiyat

M Çevrimdışı

mehmetozdemir

Yeni Üye
29 Tem 2021
6
55
2009 yılında aldığım Bosch çamaşır makinesinden ses gelmeye başladı. Bosch müşteri hizmetlerini arayarak teknik servis randevusu aldım.
Gelen teknik eleman gerekli kontrolleri yaptıktan sonra amortisör takımının değişmesi gerektiğini söyledi. Fiyatını sordum, "makinem garanti kapsamında olmadığından
3'lü AMORTİSÖR TAMİR KİTİ'nin 435 TL+servis ücreti 85TL ile toplamda 520TL olduğunu" söyledi. "Olur değiştir" dedim. Malzemeyi almak için aracına gittiğinde merak edip internette fiyat araştırması yapayım dedim. Şok oldum.

Tamir kiti dediği 3'lü parça N11 ve Hepsiburada gibi sitelerde sadece 37 ila 40TL olduğunu gördüm. Satıştaki ürün resimleri ile teknik elemanın getirdiği malzemeler aynıydı. Telefondaki ürün bilgilerini elemana gösterdiğimde GAYET NORMAL karşıladı ve "Bizim ürünlerimiz garantili abi" dedi. Değişimi iptal edip, teknikeri gönderdim.

Konuyu Bosch Müşteri hizmetlerine aktardım. Size döneceğiz dediler, Yaklaşık 1saat sonra döndüler. Telefondaki bayan "bu fiyatların normal olduğunu ve ürünlerinin garantili ürün olduğunu" söyledi. Yani 12 yıldır çalışan amortisör değiştirdiğimde en az 5 yıl daha görev yapar. Sonuçta 40TL ürünün garantisi 395TL olur mu? Serbest piyasa ekonomisindeyiz ancak Ayıp denen birşey var, Ahlak herşeyden önce gelir. Birkaç yıl önce bu BOSCH reklamlarında "İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim" diyen bosch artık paraya önem verir olmuş. İnsanlar önemli değil...... SAygılarımla....

Ürünün N11 linki :

[/URL]


 
Son düzenleme:
sidar2000 Çevrimdışı

sidar2000 

Aktif Üye
3 Ocak 2019
311
38
Simdi size bir fıkra anlatım. 0 Opel Insignia aldık. Far ile ilgili Arıza ışığı yaktı.aldigimiz opelin Servisine götürdük ne yaptılarsa arıza cikmadi o an. Fakat ben yolda Arıza ışığını yakıp ariza codu verdiği anda , resmini çektim. Servise götürdüm resimle beraber ne yaptılarsa çözemediler. Daha sonra almaya ile iletişime geçildi vs vs vs sonrası çöp
60.000₺ para istediler. Komple sağ far ne var yok kablolarına dahil değişecek dediler. Kavga gürültü ücretsiz değişti. Sonra aracı verip Subaru forestir aldık.
 
M Çevrimdışı

mehmetozdemir

Yeni Üye
29 Tem 2021
6
55
Geçmiş olsun

Müsaade ederseniz bu konuyu da örnek teşkil etmesi adına videolaştırmak isterim.

Bu gün aynı konu LG led tv de yaşandı ve video haline çevirdim.


Sayın Adem Bey; Öncelikle sizin yayınlarınızı hergün ANA HABER BÜLTENİ gibi bekliyor ve takip ediyorum. Emekleriniz ve eksilmeyen enerjiniz için teşekkürler. Biz tüketicilere çok faydalı bilgiler veriyorsunuz bunun için ayrıyeten TEŞEKKÜRLER.
ayrıca teklifiniz için teşekkürler..(çok teşekkür ettim.) serviz formunu buraya ekliyorum. yedek parça linkini zaten ilk mesajımda vermiştim. İlave isteğiniz olursa emrinizdeyim...

bosch1.jpg
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Bu durumlar bana hep çaldığım düğünleri hatırlatır nedense ,çoğu çalgıcı "nasılsa düğün yapıyor,bana muhtaç,istediğim parayı kaparım" havasındalar maalesef.
50 tl malzeme olsa 200 de işçilik alsa 250 tlye yapılabilecek işi uçuk rakama yapmak bence insafsızlıktır tek kelime ile.
 
M Çevrimdışı

mehmetozdemir

Yeni Üye
29 Tem 2021
6
55
Sayın Umut BARIŞ; Haklısın, bende servise birşey demedim, "onunla bir sorunum olmadığını" kendisine de söyledim. Bosch merkezi aramamın sebebi de o malzeme fiyatının fahiş olduğu. Açtığım memnuniyetsizlik formunda da belirtim. Ha deseydi ki malzeme 40TL gerisi işçilik, o zaman servisle tartışırdım. Ancak 85TL (ki boşuna ödedim) işçilik parasını baştan belirtti zaten. Arıza keşif bedeli/kapak açma parası baştan ödedim.
Bosch-cm13e497baa44342d7.jpg

Bu arada konuyu netleştirmek amacıyla dip not olarak şu ifade etmek isterim; değiştirilmek/satılmak istenen komple amortisör seti değil, TAMİR KİTİ. Rulmanlı saplamayla(3 adet) beraber 3 gres yağ paketi


NOT:
Fotoğraftaki adres ve telefon kısmını kapattım,açık açık yayınlamayalım
:ok
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,967
Sayın Umut BARIŞ; Haklısın, bende servise birşey demedim, "onunla bir sorunum olmadığını" kendisine de söyledim. Bosch merkezi aramamın sebebi de o malzeme fiyatının fahiş olduğu. Açtığım memnuniyetsizlik formunda da belirtim. Ha deseydi ki malzeme 40TL gerisi işçilik, o zaman servisle tartışırdım. Ancak 85TL (ki boşuna ödedim) işçilik parasını baştan belirtti zaten. Arıza keşif bedeli/kapak açma parası baştan ödedim.

Bosch-cm.jpg

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada konuyu netleştirmek amacıyla dip not olarak şu ifade etmek isterim; değiştirilmek/satılmak istenen komple amortisör seti değil, TAMİR KİTİ. Rulmanlı saplamayla(3 adet) beraber 3 gres yağ paketi
Görüntü aynı olabilir ama aynı üreticinin malı mı bilmiyoruz.
Aynı kalite mi değil mi bilmiyoruz.
Firmanın fiyatta indirime gideceğini sanmıyorum.
 
M Çevrimdışı

mehmetozdemir

Yeni Üye
29 Tem 2021
6
55
çok alakasız örnek olmuş.... ben servisten kopya bosch çamaşır makinesi almıyorum ki, sizin örneğinizden yola çıkarak; orjinal iphone a orjinal olmayan batarya taktığınızda iphone olmaktan çıkıyor mu? Veya benim durumumuma uyguladığımızda, orjinal iphone a 100TL değerindeki AYNI bataryayı 1500TL. takmaya kalktıklarında kabul eder misiniz? 100TL lik AYNI BATARYAYI takarlarken "bunu 1500TL ye takarsak iphone olur" dedikleri batarya, aslında çinde 100TL ye üretilen bataryayı üreten ile aynı tesiste üretiliyorsa....
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Geçmiş olsun

Müsaade ederseniz bu konuyu da örnek teşkil etmesi adına videolaştırmak isterim.

Bu gün aynı konu LG led tv de yaşandı ve video haline çevirdim.


memnun olurum.... Servislerin deli dumrul davranışlarına örnek olur. istediğiniz belge veya görüntü burada mevcut, ilave bir isteğiniz olursa emrinizdeyim.....
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
çok alakasız örnek olmuş.... ben servisten kopya bosch çamaşır makinesi almıyorum ki, sizin örneğinizden yola çıkarak; orjinal iphone a orjinal olmayan batarya taktığınızda iphone olmaktan çıkıyor mu? Veya benim durumumuma uyguladığımızda, orjinal iphone a 100TL değerindeki AYNI bataryayı 1500TL. takmaya kalktıklarında kabul eder misiniz? 100TL lik AYNI BATARYAYI takarlarken "bunu 1500TL ye takarsak iphone olur" dedikleri batarya, aslında çinde 100TL ye üretilen bataryayı üreten ile aynı tesiste üretiliyorsa....
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


memnun olurum.... Servislerin deli dumrul davranışlarına örnek olur. istediğiniz belge veya görüntü burada mevcut, ilave bir isteğiniz olursa emrinizdeyim.....
Sanırım ufak bir yanlış anlaşılma olmuş. Umut Barış Umut Barış 'ın demek istediği "her nekadar aynı gözükseler de internette 85TL'ye gördüğünüz amortisör kiti, servisin takacağı amortisör ile aynı kalitede mi?".

Bakın size daha taze bir örnek vereyim. Babamın arabasında bir süredir hararet sorunu vardı. 2-3 kere de su kaynattı hatta. Aracı ben uzun süreli kullanmadığım için aracın huyunu suyunu çok iyi biliyorum diyemem. Neyse baktım olacak değil aldım anahtarı bir süre kullanayım da nedir bir bakayım dedim. Araba sürekli hararet yapmaya meyilli seyrediyor. Radyatör danının davranışlarında bariz bir anormallik var. En son bayramdan sonra yine biraz kullandım arabayı. Trafiğe girdik. Radyatör fan motoru çalışmaya başlıyor ve 30 saniye geçince hop kapatıyor kendini. Neyse evin önüne geldik. Radyatör fanı çalışıyor. Park ettim arabayı ve kontağı kapatmamla fan motoru da kapandı. Kontağı yarım çevirdim ve fan çalışmaya başladı ki zaten normalde de dönmesi gerekir. Bir daha kapattım ve fan motoru tekrar durdu. Yarım çevirince yine başladı dönmeye.

Radyatörün üstünde hararet müşürü denen bir parça vardır. Görevi motor suyu belli bir sıcaklığa gelince fan motorunu açmak, beli bir sıcaklığa düşürünce de fan motorunu kapatmak. Babama sordum hararet müşürünü değiştirip değiştirtmediği. Değiştirildiğini söyledi. Hatta iki kere değişmiş ve çıkanlar da bagajdaymış. Baskı balatanında değişmesi gerekiyordu. Babamı da aldım yanıma gittik ustanın yanına. Usta da yıllardır tanıdımız biri. Müşüre de bakmasını söyledim. Bakarken de mümkünse ben de bakmak istediğimi söyledim. Neyse fan müşürüne sıra gelince aradı gittim yanına.

Sıkıntını nedeni ise şu. Babamın sağlam dediği müşürleri denedik sorun devam etti. Parçacıdan yeni müşür aldık ama sorun halen devam ediyor. Aldığımız müşürün fiyatı 40TL bu arada. Sonra servise gittim müşürün fiyatını sordum. Adamlar 250TL fiyat çektiler. Bahsettiklerim sadece parça fiyatı bu arada işçilik yok. Aldım müşürü geldik araca taktık. Şu an problemsiz bir şekilde olması gerektiği gibi çalışıyor fan. Eğer gerçekten bu işin içinde değilseniz iki parçayı da vereyim size farkını anlayamazsınız. Renk şekil, biçim her şeyleri aynı.

Aynı fabrika bile üretse farklı kalitede parçalar üretebilirsiniz. Hele ki bu parça plastik parça ise. Plastik malzemenin mekanik özelliklerini iyileştirmek için hammaddeye katılan bazı katkı maddeleri vardır. Bunların bazıları da gerçekten maliyetli malzemelerdir. Üstüne üstlük o malzeme katıldığında plastiğin kalıp içinde hareketi zorlaşabildiğinden kalıbın bile ona göre tasarlanması gerekir bazı durumlarda. Bunların hepsi de maliyet anlamına gelir. Yanlış anlaşılma olmasın. "Kesinlikle böyledir" demiyorum ama "olabilir" diyorum.
 
Geri
Üst Alt