Bu ne yaman çelişki

Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Mesafeli Satış Sözleşmesi adı altında yani ürünü GÖRMEDEN aldığınız durumlarda Devletimiz vatandaşa bu hakkı tanıyor.

Sorun şu ki kanunlar genel anlamda hem nalına hem mıhına mantığında olduğu için bana göre oldukça fazla hata ve açık var.

Örneğin vatandaş malı internetten GÖRMEDEN ve performansını teyit edemeyecek şekilde aldığı için bu kanun maddesi doğrultusunda verilen hak gayet İNSANİ görülmekle birlikte önümüze gelen dosyalarda bunun gerçekten suiistimal edilmeye çalışıldığını da görüyoruz.

Vatandaşın haklı olduğu konuların başında ise iade süreci var ve her ne kadar YASa anlamında bu hak verilmiş olsa da (Mesela 1 adet pixel dahi değişim gerekçesidir) ne yazık ki firmalar bu yasa maddelerini sıkılıkla ihlal ediyor ve vatandaşı ''Ya hukuk sistemine gider, uğraşır, sinir stres olur, zaman ve para harcar, 6 ay veya 1 sene içerisinde kanun önünde hak kazanır gelirsin o zaman değiştiririm, ya da değiştirmem nasıl biliyorsan öyle yap'' zoruna sokuyorlar.

Vatandaş kanun önünde hak kazandığında da firma ''Aaaaaa bu modeller bitti ne yazık ki, o halde değerli tüketicimizin parasını iade edelim'' diyorlar.

Eder tabi ahlaksızlar zira onlar da biliyor ki arada geçen zaman ve ülkedeki GERÇEK enflasyon nedeniyle TV fiyatını ikiye katladı. Vatandaşa parasını iade ediyor değerini kaybetmiş hali ile, sonra vatandaş üstüne para ekleyip yeniden tv almak zorunda kalıyor ve çektiği eziyet, yaşadığı sinir harbi de yanına kâr kalıyor.


Evet haklısınız, uygulamada oldukça yaman çelişkiler mevcut lakin eldeki kanun maddeleri doğrultusunda bu konuda destek vermeye çalışan birimler ellerinden gelenin çok daha fazlasını yapıyorlar.

İsim vermek istemiyorum memur olduğu için lakin bir arkadaşım var, kendisi çocukları ve kocası ile vakit geçirmek için kullanacağı haftasonu zaman dilimini dahi bu dosyaları en iyi ve hızlı şekilde tüketiciler lehine sonuçlandırabilmek adına kanun maddeleri ve taraflar arasında araştırmalar yaparak geçiriyor ki bir pazar günü beni bir teknik konu için aradığında anlamış ve sormuştum kendisine, genel olarak bu şekilde ilerlediklerini yoksa dosyaların yetişmediğini belirtmişti.

Ben de size yaman çelişkilerden örnek vereyim ne demek istediğimi anlayın lütfen.

En son toplantıda önüme gelen dosyalardan birisi 3Tl lik, evet bildiğiniz 3 Türk Liralık bir otopark ücreti dosyasıydı. İçerik detayı vermeyeceğim lakin bir taraftan bakıyorsunuz, ''Yahu 3TL için de Devletin memurları uğraştırılır mı kardeşim?'' diyorsun, diğer taraftan ise ''Olur mu kardeşim, Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır'' diyorsunuz.

O dosyada tüketici haklı bulundu, kendisine 3TL nin iadesi ve dosya masraflarının ise Hazineye gelir kaydedilmek üzere otopark işletmesine yükletilmesine karar verildi.

Peki tüm bu süreci okumak, anlamak, araştırmak, karar vermek ne kadar sürdü bir de onu düşünün.

Yani 3TL lik mevzu için dahi dosya oluşturulması Devletin yükünün artmasına, yükün artması, sürecin uzamasına, sürecin uzaması ise vatandaşın zarar etmesine neden oluyor.

Şimdi bunu bilen AHLAKSIZ satıcı ve değişim konusunda vatandaşın HAKLI talebine cevap vermeyen yetkililer sizce bu açığı kullanıyor mu kullanmıyor mu?

Burada kilit sözcük YAPTIRIM dır.

YAPTIRIM olmadığı sürece, yani vatandaş kanun önünde haklı bulunduğunda ,''Hmmmmmmm gel bakalım satıcı efendi, demek ki neymiş? Vatandaş haklıymış, vatandaşın haklı olmasına rağmen, benim de bunu KANUN maddesi ile belirtmiş olmama rağmen sen benim EMRİMİ yerine getirmedin hemiiiii.. Vatandaşa ya aynı modelin yenisini, ya da ücret iadesi yapacaksan günlük kur üzerinden hesaplanarak TL cinsinde ücret iadesi yapacaksın, aynı zamanda da YAPMAN GEREKENİ yapmadığın için de hazineye kaydedilmek üzere sana 30.000tl ceza kesiyorum.'' diyecek bir durum yok ülkemizde.

3.000tl lik tv için 30.000tl ceza ödeyeceğini biliyor olmanın vereceği korku olmaz ise, bu satıcılar ne kanun tanır, ne nizam ne de insan..
:ok:ok

Ben, yaptırımın da kesin çözüm olacağına inanmıyorum hocam. Sistemi kıçı başı oynamayacak şekilde kuracaksın, bunu halka deklare edeceksin ve ilk okul veya orta okulda insanları eğiteceksin... Yani, eğitim, kültür para üçlüsünü vatandaştan esirgemeyeceksin...

Sonra da sistem dışına çıkanlara vuracaksın kırbacı :kas öyle kağıt kalem (bürokrasi) ile uğraştırmayacaksın insanları...

Üç liralık dosyaya tenezzül eden ileri zekalı vatandaşa Allah fazladan vermiş galiba, inşallah bir kısmını geri alır...
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
Üç liralık dosyaya tenezzül eden ileri zekalı vatandaşa Allah fazladan vermiş galiba, inşallah bir kısmını geri alır...
mesajının altına imzamı atarım sevgili Domestos Domestos fakat yukarıdaki cümlen hariç. kişi haksızlığa uğradığını düşünüyorsa tabii ki hakkını arayacak, 3 lira veya 300 bin lira.. he ben 3 lira için uğraşır mıyım, sanmıyorum, ancak karşı tarafla olay şahsi boyuta ulaştıysa belki uğraşırım. belki de yukarıdaki durumda böyle olabilir, bilemiyorum.

fakat normali vatandaşın hakkını arayabilmesi, adam sende aman boşveeer dememesi lazım.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
mesajının altına imzamı atarım sevgili Domestos Domestos fakat yukarıdaki cümlen hariç. kişi haksızlığa uğradığını düşünüyorsa tabii ki hakkını arayacak, 3 lira veya 300 bin lira.. he ben 3 lira için uğraşır mıyım, sanmıyorum, ancak karşı tarafla olay şahsi boyuta ulaştıysa belki uğraşırım. belki de yukarıdaki durumda böyle olabilir, bilemiyorum.

fakat normali vatandaşın hakkını arayabilmesi, adam sende aman boşveeer dememesi lazım.
Düşüncene bende katılıyorum ama işin içinde olan birisi olarak 3 liralık hak arayışına girmenin 300 liralık bürokrasi götürüsünün (zaman kaybını saymıyorum bile) olduğu gerçeği de var...

Bu ileri zekalı arkadaşa, 10 km uzaktaki marketten eti 5 lira daha ucuza alıyorum tavsiye ederim desem; eminim ki "5 lira zaten oraya git gel yol masrafı değer mi?" diyecektir... Açtığı 3 liralık dosya da aynı şey maalesef...

Her şey para değildir, hakkını bazen de maneviyata teslim etmek gerekir...
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Düşüncene bende katılıyorum ama işin içinde olan birisi olarak 3 liralık hak arayışına girmenin 300 liralık bürokrasi götürüsünün (zaman kaybını saymıyorum bile) olduğu gerçeği de var...

Bu ileri zekalı arkadaşa, 10 km uzaktaki marketten eti 5 lira daha ucuza alıyorum tavsiye ederim desem; eminim ki "5 lira zaten oraya git gel yol masrafı değer mi?" diyecektir... Açtığı 3 liralık dosya da aynı şey maalesef...

Her şey para değildir, hakkını bazen de maneviyata teslim etmek gerekir...
Bence o davayı açanın derdi 3 lira değildir (umarım). Bürokraside kaybedilende değildir amacı ders vermektir.
"T.C. Hukuk devletidir" bunu hatırlatmak amacındadır diye düşünüyorum.
Aksini düşününce TLC kanalındaki pintiler belgeselini hatırladım ve dünyam karardı :)
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
Düşüncene bende katılıyorum ama işin içinde olan birisi olarak 3 liralık hak arayışına girmenin 300 liralık bürokrasi götürüsünün (zaman kaybını saymıyorum bile) olduğu gerçeği de var...

Bu ileri zekalı arkadaşa, 10 km uzaktaki marketten eti 5 lira daha ucuza alıyorum tavsiye ederim desem; eminim ki "5 lira zaten oraya git gel yol masrafı değer mi?" diyecektir... Açtığı 3 liralık dosya da aynı şey maalesef...

Her şey para değildir, hakkını bazen de maneviyata teslim etmek gerekir...

diyorum ya bende uğraşmam hakka havale et gitsin derim. fakat olayın iç yüzünü bilmiyoruz, belki de olay fazlasıyla kişiselleşti. ayrıca hakkın büyüğü küçüğü olmaz, hak haktır, bürokraside bu iş 3 liralık bakmam, bu iş 3 milyarlık bakarım gibi bir ayrım da yapamaz, yapmıyor da.. 300 liralık götürüyü de artık kim haksız ise onun ödemesi lazım.
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
280
37
Bu arada servisi aradım beğenmediğim ürünün iadesi için rapor lazımmış dedim. Yok böyle bir rapor şimdiye kadar vermedik Zaten 15 gün içinde koşulsuz iade hakkınız var dedi.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Bu arada servisi aradım beğenmediğim ürünün iadesi için rapor lazımmış dedim. Yok böyle bir rapor şimdiye kadar vermedik Zaten 15 gün içinde koşulsuz iade hakkınız var dedi.
Hocam yıllar evvel bir LG televizyon almıştım. Televizyon 1 hafta sonra kendi kendine kapandı ve açılmadı. Serviste rapor tuttu ürün arızalı diye.
Dönemin satıcısı KlikSA firmasına dedimki benim LG'ye güvenim kalmadı. İade alın değişim istemiyorum güvenmiyorum bu markaya artık.
Onlarda hiç bunları dememişim gibi yeni TV'yi ofisime kargolamış,bende teslim almadım geri gitti. Avukat bir arkadaşım birşeyler karalayıp Avukatım vasfıyla bir fax çekti. KlikSa hemen iade aldı. Sonunda ben gidip başka bir Samsung'u onlardan almadım, rahmetli Bimeks'ten aldım. Hem LG hem Kliksa müşteri kaybetti.

Diyeceğim şu ki birde varsa avukat vasıflı bir tanıdığınızın ufak birşeyler karalayıp fax çekmesi yolunu deneyin (işlemlerinizi hızlandırmak için yardımcı olur diye düşünüyorum, illaki o TV bir şekilde değişir/iade olur ama benim mevzumdaki hızlı sonuç alabilirsiniz).
 
Tesla Çevrimdışı

Tesla

Aktif Üye
2 Ara 2020
88
Mesafeli Satış Sözleşmesi adı altında yani ürünü GÖRMEDEN aldığınız durumlarda Devletimiz vatandaşa bu hakkı tanıyor.

Sorun şu ki kanunlar genel anlamda hem nalına hem mıhına mantığında olduğu için bana göre oldukça fazla hata ve açık var.

Örneğin vatandaş malı internetten GÖRMEDEN ve performansını teyit edemeyecek şekilde aldığı için bu kanun maddesi doğrultusunda verilen hak gayet İNSANİ görülmekle birlikte önümüze gelen dosyalarda bunun gerçekten suiistimal edilmeye çalışıldığını da görüyoruz.

Vatandaşın haklı olduğu konuların başında ise iade süreci var ve her ne kadar YASa anlamında bu hak verilmiş olsa da (Mesela 1 adet pixel dahi değişim gerekçesidir) ne yazık ki firmalar bu yasa maddelerini sıkılıkla ihlal ediyor ve vatandaşı ''Ya hukuk sistemine gider, uğraşır, sinir stres olur, zaman ve para harcar, 6 ay veya 1 sene içerisinde kanun önünde hak kazanır gelirsin o zaman değiştiririm, ya da değiştirmem nasıl biliyorsan öyle yap'' zoruna sokuyorlar.

Vatandaş kanun önünde hak kazandığında da firma ''Aaaaaa bu modeller bitti ne yazık ki, o halde değerli tüketicimizin parasını iade edelim'' diyorlar.

Eder tabi ahlaksızlar zira onlar da biliyor ki arada geçen zaman ve ülkedeki GERÇEK enflasyon nedeniyle TV fiyatını ikiye katladı. Vatandaşa parasını iade ediyor değerini kaybetmiş hali ile, sonra vatandaş üstüne para ekleyip yeniden tv almak zorunda kalıyor ve çektiği eziyet, yaşadığı sinir harbi de yanına kâr kalıyor.


Evet haklısınız, uygulamada oldukça yaman çelişkiler mevcut lakin eldeki kanun maddeleri doğrultusunda bu konuda destek vermeye çalışan birimler ellerinden gelenin çok daha fazlasını yapıyorlar.

İsim vermek istemiyorum memur olduğu için lakin bir arkadaşım var, kendisi çocukları ve kocası ile vakit geçirmek için kullanacağı haftasonu zaman dilimini dahi bu dosyaları en iyi ve hızlı şekilde tüketiciler lehine sonuçlandırabilmek adına kanun maddeleri ve taraflar arasında araştırmalar yaparak geçiriyor ki bir pazar günü beni bir teknik konu için aradığında anlamış ve sormuştum kendisine, genel olarak bu şekilde ilerlediklerini yoksa dosyaların yetişmediğini belirtmişti.

Ben de size yaman çelişkilerden örnek vereyim ne demek istediğimi anlayın lütfen.

En son toplantıda önüme gelen dosyalardan birisi 3Tl lik, evet bildiğiniz 3 Türk Liralık bir otopark ücreti dosyasıydı. İçerik detayı vermeyeceğim lakin bir taraftan bakıyorsunuz, ''Yahu 3TL için de Devletin memurları uğraştırılır mı kardeşim?'' diyorsun, diğer taraftan ise ''Olur mu kardeşim, Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır'' diyorsunuz.

O dosyada tüketici haklı bulundu, kendisine 3TL nin iadesi ve dosya masraflarının ise Hazineye gelir kaydedilmek üzere otopark işletmesine yükletilmesine karar verildi.

Peki tüm bu süreci okumak, anlamak, araştırmak, karar vermek ne kadar sürdü bir de onu düşünün.

Yani 3TL lik mevzu için dahi dosya oluşturulması Devletin yükünün artmasına, yükün artması, sürecin uzamasına, sürecin uzaması ise vatandaşın zarar etmesine neden oluyor.

Şimdi bunu bilen AHLAKSIZ satıcı ve değişim konusunda vatandaşın HAKLI talebine cevap vermeyen yetkililer sizce bu açığı kullanıyor mu kullanmıyor mu?

Burada kilit sözcük YAPTIRIM dır.

YAPTIRIM olmadığı sürece, yani vatandaş kanun önünde haklı bulunduğunda ,''Hmmmmmmm gel bakalım satıcı efendi, demek ki neymiş? Vatandaş haklıymış, vatandaşın haklı olmasına rağmen, benim de bunu KANUN maddesi ile belirtmiş olmama rağmen sen benim EMRİMİ yerine getirmedin hemiiiii.. Vatandaşa ya aynı modelin yenisini, ya da ücret iadesi yapacaksan günlük kur üzerinden hesaplanarak TL cinsinde ücret iadesi yapacaksın, aynı zamanda da YAPMAN GEREKENİ yapmadığın için de hazineye kaydedilmek üzere sana 30.000tl ceza kesiyorum.'' diyecek bir durum yok ülkemizde.

3.000tl lik tv için 30.000tl ceza ödeyeceğini biliyor olmanın vereceği korku olmaz ise, bu satıcılar ne kanun tanır, ne nizam ne de insan..
Adem abi Tv aldığımızda Samsung iade için talep aldık sizi arayacaz diyo ama bir türlü dönmüyor. Yapılması gerekenler nelerdir? Samsung,shop sitesinden aldım. Koşulsuz iade hakkı var ama 14 günü doldurmaya çalışıyorlar sanki.
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
280
37
Koşulsuz iade hakkı var ama 14 günü doldurmaya çalışıyorlar sanki
Ben de bu konuyu merak ediyorum . Teslim aldıktan 2 gün sonra talep olusturdum. 3 iş günü içinde gelip alacağız dediler bugün 4. İşgünü bitti almadılar hala.

Cayma hakkındaki 14 Günden kasıt nedir tam bilmiyorum.
Ürünün tekrar saticinin eline geçmesi için 14 gün mü
Ürünü kargoya vermek için 14 gün mü
Yoksa iade talebi oluşturmak için 14 gün mü.
İade Talebini 13. Gün olusturduk diyelim satıcının eline de 20. Günde ulaştı bizi sorumlu tutamazlar değil mi?

Bugün trendyola sordum kargodan kaynaklı gecikmeler cayma hakkımı etkilemez değil mi diye cevap 'bizde kayıtlar var' oldu.

'Bizde kayıtlar var etkilemez merak etmeyin' mi

'Bizde kayıtlar var 14 günü geçmiş kabul edemeyiz' mi

Diyemedim ya ben :alala
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Mevzuatta boşluklar ve gri alanlar var maalesef. Bu boşluk ve gri alanları da maalesef hem tüketici hem de satıcılar kendi menfaatleri yönünde kullanmaya çalışıyorlar. Tüketici hakları mevzuatımız her güncellenmesinde olumlu yönde gidiyor, umarım en kısa zamanda bu kusurlar da giderilir.

Tüketiciyim, hiç başıma gelmedi, inşallah da gelmez ama "kurulumu yapılmış ürünlerin iadesi için servis raporu istenmesini" objektif olarak bakınca pek yanlış bulmuyorum. Türkiye'de "refurbished" satış sistemi neredeyse yok gibi, ben dahil hemen hiç bir tüketici paketi açılmış, "ellenmiş" ürün istemiyor. malum olduğu üzere iadede temel prensip ürünün yeniden satılabilirliğinin bozulmaması. Kurulum olayı işte bu nedenle ciddi sıkıntı. Örnek olarak bir çamaşır makinasını ele alalım. Aldık ürün geldi eve. Servisi aradık kuruluma geldi. Şrinkleri kartonları yırttı taktı kurdu makineyi, seri no fatura no vb bilgileri adımızla beraber sistemlerine illetti garantiyi başlattı. Bir kaç gün geçti, atlet don perde vb ne varsa yıkadık beğenmediğimizi anladık. 14 gün içinde cayma hakkımızı kullanıp iade ettik. Firma geri aldı ürünü, peki nasıl satacak? Satamasa, distribütör ya da üreticiye nasıl, neye dayanarak geri verecek? Gayet güzel paketledi sonra bir başka müşteriye sattı diyelim. Servis o müşteriye kuruluma geldiğinde "abi bu ürün ikinci el, geçen ay garantisi başlamış" dediğinde ne yapacağız?

Yani "kurulum" yapılınca o ürün teknik olarak ikinci el oluyor, yeniden satılabilirliği kalmıyor. Bir arabaya plaka çıkması gibi düşünebiliriz, isterse showroomdan yerinden hiç ayrılmasın, o artık ikinci el. Beyaz eşya, tv vb ürünlerde firma garantisini başlatınca iş bitiyor. Yeni bir sistem, düzenleme gelmediği sürece bu sıkıntılar yaşanacak. Firmaları bu anlamda pek haksız göremiyorum., elbette kötü niyetler müstesna.

Yukarıda başıma gelmedi dedim, benzer bir durumu yaşadığım şimdi aklıma geldi. 12-13 sene önce Samsung D900i telefon almıştım kapanan firmasından. Arka kamerası bozuk çıktı, yemyeşil idi renkler. Hemen ertesi gün yetkili servise götürüp "kullanıcı hatası olmayan arıza vardır" ibareli servis raporu alıp geri gönderdim ve para iadesi istredim. Firma distribütör Telpa'ya gönderdi telefonu. Telpa salladı durdu, tamire kalktı. Fransa'ya gitti lazerle sensör onarılacak falan dahi dediler :) Yasal süre dolunca hakem heyetine başvurup olayın peşini bıraktım. Arada telefon geliyordu telefonunuzu alın falan diye sallamadım. Kargoladılar teslim almadım. Neyse, 12 ay taksitle aldığım telefonun daha bir kaç taksiti ödenmişken bedelin tamamını hesaba yatırdılar. Hatta çek kupon falan kullanmıştım onu da para olarak iade etmiş oldular.

Yani, kusurlu mevzuata rağmen kurulum yapılmış ürün bir şekilde iade edilebiliyor, yollar biraz dikenli sadece. Onu da dediğim gibi mevcut şartlar dahilinde normal karşılıyorum.
 
Tesla Çevrimdışı

Tesla

Aktif Üye
2 Ara 2020
88
Mevzuatta boşluklar ve gri alanlar var maalesef. Bu boşluk ve gri alanları da maalesef hem tüketici hem de satıcılar kendi menfaatleri yönünde kullanmaya çalışıyorlar. Tüketici hakları mevzuatımız her güncellenmesinde olumlu yönde gidiyor, umarım en kısa zamanda bu kusurlar da giderilir.

Tüketiciyim, hiç başıma gelmedi, inşallah da gelmez ama "kurulumu yapılmış ürünlerin iadesi için servis raporu istenmesini" objektif olarak bakınca pek yanlış bulmuyorum. Türkiye'de "refurbished" satış sistemi neredeyse yok gibi, ben dahil hemen hiç bir tüketici paketi açılmış, "ellenmiş" ürün istemiyor. malum olduğu üzere iadede temel prensip ürünün yeniden satılabilirliğinin bozulmaması. Kurulum olayı işte bu nedenle ciddi sıkıntı. Örnek olarak bir çamaşır makinasını ele alalım. Aldık ürün geldi eve. Servisi aradık kuruluma geldi. Şrinkleri kartonları yırttı taktı kurdu makineyi, seri no fatura no vb bilgileri adımızla beraber sistemlerine illetti garantiyi başlattı. Bir kaç gün geçti, atlet don perde vb ne varsa yıkadık beğenmediğimizi anladık. 14 gün içinde cayma hakkımızı kullanıp iade ettik. Firma geri aldı ürünü, peki nasıl satacak? Satamasa, distribütör ya da üreticiye nasıl, neye dayanarak geri verecek? Gayet güzel paketledi sonra bir başka müşteriye sattı diyelim. Servis o müşteriye kuruluma geldiğinde "abi bu ürün ikinci el, geçen ay garantisi başlamış" dediğinde ne yapacağız?

Yani "kurulum" yapılınca o ürün teknik olarak ikinci el oluyor, yeniden satılabilirliği kalmıyor. Bir arabaya plaka çıkması gibi düşünebiliriz, isterse showroomdan yerinden hiç ayrılmasın, o artık ikinci el. Beyaz eşya, tv vb ürünlerde firma garantisini başlatınca iş bitiyor. Yeni bir sistem, düzenleme gelmediği sürece bu sıkıntılar yaşanacak. Firmaları bu anlamda pek haksız göremiyorum., elbette kötü niyetler müstesna.

Yukarıda başıma gelmedi dedim, benzer bir durumu yaşadığım şimdi aklıma geldi. 12-13 sene önce Samsung D900i telefon almıştım kapanan firmasından. Arka kamerası bozuk çıktı, yemyeşil idi renkler. Hemen ertesi gün yetkili servise götürüp "kullanıcı hatası olmayan arıza vardır" ibareli servis raporu alıp geri gönderdim ve para iadesi istredim. Firma distribütör Telpa'ya gönderdi telefonu. Telpa salladı durdu, tamire kalktı. Fransa'ya gitti lazerle sensör onarılacak falan dahi dediler :) Yasal süre dolunca hakem heyetine başvurup olayın peşini bıraktım. Arada telefon geliyordu telefonunuzu alın falan diye sallamadım. Kargoladılar teslim almadım. Neyse, 12 ay taksitle aldığım telefonun daha bir kaç taksiti ödenmişken bedelin tamamını hesaba yatırdılar. Hatta çek kupon falan kullanmıştım onu da para olarak iade etmiş oldular.

Yani, kusurlu mevzuata rağmen kurulum yapılmış ürün bir şekilde iade edilebiliyor, yollar biraz dikenli sadece. Onu da dediğim gibi mevcut şartlar dahilinde normal karşılıyorum.
Hocam koşulsuz iade hakkı olunca servis raporuna gerek yok. Çünkü zaten müşteriyi cezbeden şey koşulsuz iade seçeneği. Mesela ben internetten Tv almaya cesaret edemezdim ama bu koşulsuz iade hakkı yüzünden aldım.Benim gibi binlerce insan var. Bir arkadaş demiş ki tüketici bunu kullanıyor 14 gün olunca başka tv alır. Kim uğraşır Allah aşkına. Paranın geri yatması 1 ay i buluyor. Çektiğin streste cabası. Herkesin tek isteği var sağlam bir tv alayım uzun yıllar kullanayım
Zaten adı üzerinde tv . Kıyafet değil ki bıkalım. Servis raporu zorunlu olmalı diyorsunuz. Benim tv geldi panel açıklığı var. Yaz servis raporuna dedim. Bunda sıkıntı yok diyor. Müşteri hizmetlerini arıyorsun biz bunu normal kabul ediyoruz diyor. Bizim satıcılarımız dürüst değiller ki. A Adem Helvacı yazmış zaten. Satıcı zihniyeti şu " mahkemeye verse bile 3 5 ay sürecek yarısı ugrasmasa yine kârdayız ". Avrupa ve Abd de olsa örttürürler. Allahtan thh var.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Hocam ben zorunlu olmalı demedim, pek de yanlış bulmuyorum dedim. Arada fark var.

Yazımda detaylı yazdım ama kısaca tekrar ifade edeyim. “Kurulum” yapılınca o ürün size tescil edikmiş oluyor bir nevi. İkinci ele düştüğünden yeniden satılabilirliği pek kalmıyor. Sorun da buradan çıkıyor zaten.

Peki bir de tersinden sorayım. Sıfır diye aldığınız ürünü kurmaya gelen servis ürünün geçen ay kurulduğunu ve gsrantisinin başladığını söyleseydi ne düşünürdünüz?

Mevzuatta boşluk olunca sistem kendisi bir çözüm uyduruyor. Uydurduğu da bu durumda servis raporu istemek. Süreç uzun ve sıkıntıı olsa da yine de iade edilebilir tabii. Mevzuat çözüm üretene kadar böyle.
 
Tesla Çevrimdışı

Tesla

Aktif Üye
2 Ara 2020
88
Hocam ben zorunlu olmalı demedim, pek de yanlış bulmuyorum dedim. Arada fark var.

Yazımda detaylı yazdım ama kısaca tekrar ifade edeyim. “Kurulum” yapılınca o ürün size tescil edikmiş oluyor bir nevi. İkinci ele düştüğünden yeniden satılabilirliği pek kalmıyor. Sorun da buradan çıkıyor zaten.

Peki bir de tersinden sorayım. Sıfır diye aldığınız ürünü kurmaya gelen servis ürünün geçen ay kurulduğunu ve gsrantisinin başladığını söyleseydi ne düşünürdünüz?

Mevzuatta boşluk olunca sistem kendisi bir çözüm uyduruyor. Uydurduğu da bu durumda servis raporu istemek. Süreç uzun ve sıkıntıı olsa da yine de iade edilebilir tabii. Mevzuat çözüm üretene kadar böyle.
Hocam ben 2. Eli almam tabii ki ama siz farklı düşünüyorsunuz. Internetten satışta 14 gün iade hakkı var. Elbet geri yollanacak ürün olacak bunu hesap ederek bu işe giriyor adamlar.
Mağazadaki adam:
yılda 200 bin tl kira verse + 5 eleman çalıştırsa 180 bin tl maaş+ elektrik vs + teşhir amaçlı kullanılan ürünler = 400 -450 bin tl masraf yani ortalama 110 tane tv parasını çöpe atıyor. Ee internetten satan adamın masrafı nerdeyse 0 tl.Yani firmalar boşuna mı 14 gün iade hakkı veriyor ? Gerçekten problemi olanlar zaten fabrikaya dönüyor. Internetten alışverişte adamların tek masrafı begenilmeyip geri giden ürünler 2. Ele düşecek. Onu da teşhir ürün diye mağazalarına gönderebilirler yada teşhir ürün diye satabilirler. Yani adamlar her türlü kârda. Onlar işi yokuşa sürerek daha çok kazanmak istiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt