Bu ne yaman çelişki

dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
279
37
trendyoldan aldığım tv yi performansını beğenmediğim için iade edeceğim. sözleşmeyi incelerken şu çelişki dikkatimi çekti paylaşmak istedim.

hicbir.jpg



sorumlu-degil.jpg


sözleşmede böyle derken trendyolun iade için bana gönderdiği mesajda şu ifade var


yetkili.jpg


servis raporu istiyor yani. televizyonun performansını beğenmemem ve iade kararı vermem için bir miktar kullanmam gerekiyor elbet, yaklasık 20 saat açık kalmış tv. bu süre içinde iki kere youtube a girmedi ve bir kere kendi ayarlar menüsünden çıkmadı(video çektim) web tarayıcı performansını hariç tutuyorum artık hiçbir tvnin kendi tarayıcısından bir beklentim yok

servisi çağırsam ne diyeceğim geç otur hacım al çay kahve otur bakalım ne zaman donacak ne zaman youtube a girmeyecek bakalım deyip saatlerce bekleyecek değilim ya.

bana öyle geliyor ki trendyol tüketiciyi yıldırmak için böyle bir ifade kullanıyor mesajda. sözleşmeye koyamıyor çünkü kanuna aykırı haksız mıyım?
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Bu mevzu hep benimde aklıma takılmıştır. TV aldım, renklerinin yada başka bir özelliğini beğenmedim. Kutusu jelatini vs herşeyiyle iade edemiyor muyum? Servis raporu ne alaka? TV bozuk demiyorum ki, özelliklerini beğenmiyorum. Servis buna red yada onay verme yetisinde değil ki? Yasa gerçekten ne diyor bu konuda sanıyorum A Adem Helvacı bey bilirkişi. Başka bilirkişilik yapmış yada bu tarz tecrübe edinmiş birileri bu durumu açıklarsa kafamızdaki soru işaretleri rahatça giderilir.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
"Ben kanun koyucuyum arkadaş kanunu koyar, uygulama için yönetmelik çıkartır gerisini uygulayacak olanlar ile son kullanıcı (vatandaş) düşünsün soran olursa da kanun ve yönetmelik var dersiniz"

* * *

kanunda belirtilen 14 günlük koşulsuz şartsız iade maddesi elektronik ürünler ve sim kart takılabilen cihazlar için muafiyet içermesi gerekiyor ama uygulamada bunu dikkate alan yok maalesef.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
"Ben kanun koyucuyum arkadaş kanunu koyar, uygulama için yönetmelik çıkartır gerisini uygulayacak olanlar ile son kullanıcı (vatandaş) düşünsün soran olursa da kanun ve yönetmelik var dersiniz"

* * *

kanunda belirtilen 14 günlük koşulsuz şartsız iade maddesi elektronik ürünler ve sim kart takılabilen cihazlar için muafiyet içermesi gerekiyor ama uygulamada bunu dikkate alan yok maalesef.
Bunu da çok okudum ama beğenmedim iade ettim,edeceğim diyeni de çok okudum. Bu açıklıktan dolayı sanırım. Mahkemelik olanların kararlarının ne yönde çıktığını merak ettim.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Bunu da çok okudum ama beğenmedim iade ettim,edeceğim diyeni de çok okudum. Bu açıklıktan dolayı sanırım. Mahkemelik olanların kararlarının ne yönde çıktığını merak ettim.
Saydığım ürünlerde, yönetmelik ile düzenlenmiş bir durum olmadığı sürece, tüketici için çıkarılmış olan kanun dolaylı olarak en fazla tüketiciye zarar veriyor...

Bu ürünlerde koşulsuz şartsız iade olmaz, olursa da uygulaması konu sahibinin yaşadığı gibi olur... Ürünü beğenmedim şeklinde bir mazeret ile iade geçerli olsaydı temiz ve iyi niyetli olanları tenzih ederim, ülkede çoğu kişi ürünü alır 13 gün sonunda iade eder ve başka bir ürünü alır yine iade ederek işini görürdü... :cigara
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
279
37
Siz peki iade gerekçenizi ne olarak belirttiniz?
Servis iade raporu vermiyor mu?

Sözleşmede iade için rapor gerektiğine dair madde mevcut mu?
Ürünün performansını beğenmediğimi ve cayma hakkımı kullanmak istediğimi belirttim

Servis ürünü kurup gitti kurulumda sorun yaşamadım ölü piksel clouding falan yok panelde. Servis gelse rapor yazsa bile ne yazacak . YouTube a ara sıra girmiyor desem basacak kumandadan girecek aha girdi işte diyecek. ürün sağlam deyip geçecek. Benim gözlemlediğim sorunları görmesi icin 5 6 saat kullanması lazim . Servis oturup bunu saatlerce bekleyemez ki.

Sözleşmede iade için rapor şartı görmedim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bunlar da çektiğim videolar.

43pus7505 youtube a girmiyor - YouTube



43pus7505 ayarlardan çıkmıyor - YouTube
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Sözleşmede iade için rapor şartı görmedim.
Olayı şöyle düşünün;
İş yerinde çalışan bir emekçi rahatsızlanıyor ve doğal olarak işe gidemiyor... Bu durumu sözlü olarak mı bildirmesi gerekir, sağlık kuruluşu (Dr. Raporu vb) aracılığı ile mi?

* * *

Sözlü olarak bildirilmesi doğru olsa, her gün binlerce kişi hasta olarak işini aksatırdı, sağlık kuruluşu kanalıyla bildirim en doğrusu ki, hem hasta olan birisi hastalığını ispat edebilsin hem de hasta olmayanlar suistimal edemesin...

* * *

Televizyonunuz, arızalı olsun olmasın, teknik servis raporu almalısınız ki, sistem suistimalleri en aza indirerek çalışsın... Aksi mümkün görünmüyor zaten, kolay gelsin... Gelişmeleri bildirirsen, çoğumuz faydalanmış olacaktır. Teşekkürler.
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
279
37
Olayı şöyle düşünün;
İş yerinde çalışan bir emekçi rahatsızlanıyor ve doğal olarak işe gidemiyor... Bu durumu sözlü olarak mı bildirmesi gerekir, sağlık kuruluşu (Dr. Raporu vb) aracılığı ile mi?

* * *

Sözlü olarak bildirilmesi doğru olsa, her gün binlerce kişi hasta olarak işini aksatırdı, sağlık kuruluşu kanalıyla bildirim en doğrusu ki, hem hasta olan birisi hastalığını ispat edebilsin hem de hasta olmayanlar suistimal edemesin...

* * *

Televizyonunuz, arızalı olsun olmasın, teknik servis raporu almalısınız ki, sistem suistimalleri en aza indirerek çalışsın... Aksi mümkün görünmüyor zaten, kolay gelsin... Gelişmeleri bildirirsen, çoğumuz faydalanmış olacaktır. Teşekkürler.
Durum tamamen sizin örneğinizdeki gibi olsa haklısınız. Ama öyle değil. Eğer işçiye işe girerken bak kardeşim gel çalış burda rahatsızlanirsan rapora falan gerek yok git yat dinlen denmiş ve işçi de buna göre isi kabul etmişse sonradan işverenin bana rapor getir deme hakkı olmaz. Ben cayma hakkina güvenerek internetten alışveriş yaptım. Elektronik ürünler cayma hakkindan hariç tutulsa internetten alışverişin cazibesi azalır.

Tavsiye ettiğiniz birşey var mı. Servisi çağırsam ürün sağlam diye rapora yazsa ne diyeceğim?

Yoksa kaderine razı ol takıla makıla kullan yapacak birsey yok mu diyorsunuz?
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Durum tamamen sizin örneğinizdeki gibi olsa haklısınız. Ama öyle değil. Eğer işçiye işe girerken bak kardeşim gel çalış burda rahatsızlanirsan rapora falan gerek yok git yat dinlen denmiş ve işçi de buna göre isi kabul etmişse sonradan işverenin bana rapor getir deme hakkı olmaz. Ben cayma hakkina güvenerek internetten alışveriş yaptım. Elektronik ürünler cayma hakkindan hariç tutulsa internetten alışverişin cazibesi azalır.

Tavsiye ettiğiniz birşey var mı. Servisi çağırsam ürün sağlam diye rapora yazsa ne diyeceğim?

Yoksa kaderine razı ol takıla makıla kullan yapacak birsey yok mu diyorsunuz?
Keşke bu ülkede her şey olması gerektiği gibi olsa da, ne işçi ne işveren ne de sistem topu taca atmak durumunda kalmasa.

Olay uzayacak ama verdiğim örneği işinize geldiği gibi yorumlamak sizin görüşünüz, saygı duyarım. Fakat keşke bu görüş sizin isteğinizin gerçekleşmesini sağlayabilseydi. Detaylı olarak anlatmak sizin görüşünüzü değiştirmeyeceği için oraya girmiyorum...

Tavsiye olarak da; servisi çağırıp neden iade etmek istediğinizi kayıt altına aldırarak iade başvurusunu yapmanız olur... Bu sizin elinizde olan şey, gerisi sizin elinizde ve iradenizde olmayan etkenlere kalacaktır.

Kolay gelsin.
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
279
37
Keşke bu ülkede her şey olması gerektiği gibi olsa da, ne işçi ne işveren ne de sistem topu taca atmak durumunda kalmasa.

Olay uzayacak ama verdiğim örneği işinize geldiği gibi yorumlamak sizin görüşünüz, saygı duyarım. Fakat keşke bu görüş sizin isteğinizin gerçekleşmesini sağlayabilseydi. Detaylı olarak anlatmak sizin görüşünüzü değiştirmeyeceği için oraya girmiyorum...

Tavsiye olarak da; servisi çağırıp neden iade etmek istediğinizi kayıt altına aldırarak iade başvurusunu yapmanız olur... Bu sizin elinizde olan şey, gerisi sizin elinizde ve iradenizde olmayan etkenlere kalacaktır.

Kolay gelsin.
Neyse hocam olay uzamasın. Talep oluşturdum bir kere kargo 3 iş günü içinde gelip alacakmış. bakalım ne olacak . Yine bilgilendirme yaparım arada süreçle ilgili belki birinin işine yarar.
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
Merhaba,

İade etmeden önce servisi çağırıp olayı izah edip videoları göstermenizde fayda var. Sonuçta evinize gelecek kişi de durumu anlayışla karşılayacaktır. Ben buna benzer bir sorun yaşadım JVC televizyonumda. Ara ara tv de donma ve youtube sorunu oluyordu. Video çektim adama gösterdim. Aldılar ürünü yenisini getirdiler.

Selamlar..
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Mesafeli Satış Sözleşmesi adı altında yani ürünü GÖRMEDEN aldığınız durumlarda Devletimiz vatandaşa bu hakkı tanıyor.

Sorun şu ki kanunlar genel anlamda hem nalına hem mıhına mantığında olduğu için bana göre oldukça fazla hata ve açık var.

Örneğin vatandaş malı internetten GÖRMEDEN ve performansını teyit edemeyecek şekilde aldığı için bu kanun maddesi doğrultusunda verilen hak gayet İNSANİ görülmekle birlikte önümüze gelen dosyalarda bunun gerçekten suiistimal edilmeye çalışıldığını da görüyoruz.

Vatandaşın haklı olduğu konuların başında ise iade süreci var ve her ne kadar YASa anlamında bu hak verilmiş olsa da (Mesela 1 adet pixel dahi değişim gerekçesidir) ne yazık ki firmalar bu yasa maddelerini sıkılıkla ihlal ediyor ve vatandaşı ''Ya hukuk sistemine gider, uğraşır, sinir stres olur, zaman ve para harcar, 6 ay veya 1 sene içerisinde kanun önünde hak kazanır gelirsin o zaman değiştiririm, ya da değiştirmem nasıl biliyorsan öyle yap'' zoruna sokuyorlar.

Vatandaş kanun önünde hak kazandığında da firma ''Aaaaaa bu modeller bitti ne yazık ki, o halde değerli tüketicimizin parasını iade edelim'' diyorlar.

Eder tabi ahlaksızlar zira onlar da biliyor ki arada geçen zaman ve ülkedeki GERÇEK enflasyon nedeniyle TV fiyatını ikiye katladı. Vatandaşa parasını iade ediyor değerini kaybetmiş hali ile, sonra vatandaş üstüne para ekleyip yeniden tv almak zorunda kalıyor ve çektiği eziyet, yaşadığı sinir harbi de yanına kâr kalıyor.


Evet haklısınız, uygulamada oldukça yaman çelişkiler mevcut lakin eldeki kanun maddeleri doğrultusunda bu konuda destek vermeye çalışan birimler ellerinden gelenin çok daha fazlasını yapıyorlar.

İsim vermek istemiyorum memur olduğu için lakin bir arkadaşım var, kendisi çocukları ve kocası ile vakit geçirmek için kullanacağı haftasonu zaman dilimini dahi bu dosyaları en iyi ve hızlı şekilde tüketiciler lehine sonuçlandırabilmek adına kanun maddeleri ve taraflar arasında araştırmalar yaparak geçiriyor ki bir pazar günü beni bir teknik konu için aradığında anlamış ve sormuştum kendisine, genel olarak bu şekilde ilerlediklerini yoksa dosyaların yetişmediğini belirtmişti.

Ben de size yaman çelişkilerden örnek vereyim ne demek istediğimi anlayın lütfen.

En son toplantıda önüme gelen dosyalardan birisi 3Tl lik, evet bildiğiniz 3 Türk Liralık bir otopark ücreti dosyasıydı. İçerik detayı vermeyeceğim lakin bir taraftan bakıyorsunuz, ''Yahu 3TL için de Devletin memurları uğraştırılır mı kardeşim?'' diyorsun, diğer taraftan ise ''Olur mu kardeşim, Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır'' diyorsunuz.

O dosyada tüketici haklı bulundu, kendisine 3TL nin iadesi ve dosya masraflarının ise Hazineye gelir kaydedilmek üzere otopark işletmesine yükletilmesine karar verildi.

Peki tüm bu süreci okumak, anlamak, araştırmak, karar vermek ne kadar sürdü bir de onu düşünün.

Yani 3TL lik mevzu için dahi dosya oluşturulması Devletin yükünün artmasına, yükün artması, sürecin uzamasına, sürecin uzaması ise vatandaşın zarar etmesine neden oluyor.

Şimdi bunu bilen AHLAKSIZ satıcı ve değişim konusunda vatandaşın HAKLI talebine cevap vermeyen yetkililer sizce bu açığı kullanıyor mu kullanmıyor mu?

Burada kilit sözcük YAPTIRIM dır.

YAPTIRIM olmadığı sürece, yani vatandaş kanun önünde haklı bulunduğunda ,''Hmmmmmmm gel bakalım satıcı efendi, demek ki neymiş? Vatandaş haklıymış, vatandaşın haklı olmasına rağmen, benim de bunu KANUN maddesi ile belirtmiş olmama rağmen sen benim EMRİMİ yerine getirmedin hemiiiii.. Vatandaşa ya aynı modelin yenisini, ya da ücret iadesi yapacaksan günlük kur üzerinden hesaplanarak TL cinsinde ücret iadesi yapacaksın, aynı zamanda da YAPMAN GEREKENİ yapmadığın için de hazineye kaydedilmek üzere sana 30.000tl ceza kesiyorum.'' diyecek bir durum yok ülkemizde.

3.000tl lik tv için 30.000tl ceza ödeyeceğini biliyor olmanın vereceği korku olmaz ise, bu satıcılar ne kanun tanır, ne nizam ne de insan..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt