Beko B55 C985 Dolby Vision Sorunu

Shankssan

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
36
Yaş
35
Arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum. Burdan bir sonuç cıkacağını ümit ediyorum. Tv modeli Beko B55 C985 Android TV. Tv nin rengi-kanal geçişleri-görüntüsün den gayet memnunum. Ama şöyle bir problemim var Amazon Prime - Netflix - DisneyPlus hangi uygulamadan hangi filmi açar isem açayım eğer film Dolby Vision destekli ise görüntünün parlaklığı nerdeyse dibe iniyor. Karanlık sahnelerde sahne seçilmiyor neredeyse. Renkler gidiyor daha pastel koyu bir hal alıyor. Hdr de böyle bir problem yok. Vision olmayan 4K filmlerde de böyle bir problem yok. Ama hangi vision filmi açar isem açayım aynı sorunla karşılaşıyorum. Visionu kapatma gibi bir özellik de yok. Vision aktif iken parlaklık ayarı ile oynamaya herhangi bir müdahale ye de izin vermiyor. Dolby Vision filmler de ikon göründüğü anda görüntü perişan oluyor. Bir fikri olan kullanan böyle bir durumla karşılaşan birsisi varmı dır acaba ? Şimdiden çok teşekkür ederim. Ayrıca alacak arkadaşlar a bilgilendirme. Tv Harici hard disk okumuyor hiç bir şekilde. Ntfs Ve Exfat desteklemiyor. Yalnızca fat32 oda zaten bu devirde gereksiz.
 

lemon

Bronz Üye
Katılım
31 Eki 2020
Mesajlar
393
Yaş
35
benim kullandığım dolbyvision destekli toshibada da benzer bir durum vardı. Renkler sapsarı çöl gibi oluyordu. Çözüm bulamadım elden çıkardım. Dolbyvision ayarladan kapatılabiliyorsa kapatın yoksa harici dolbyvision desteği olmayan extradan tvbox gibi bir cihazla sorunu çözebilirsiniz
 

Shankssan

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
36
Yaş
35
benim kullandığım dolbyvision destekli toshibada da benzer bir durum vardı. Renkler sapsarı çöl gibi oluyordu. Çözüm bulamadım elden çıkardım. Dolbyvision ayarladan kapatılabiliyorsa kapatın yoksa harici dolbyvision desteği olmayan extradan tvbox gibi bir cihazla sorunu çözebilirsiniz
Yok hocam ne kapatılıyor. Ne de müdahale ediliyor. Maalesef hiç bir çözümü yok o zaman iade etmekten başka. Bu TV yi kullanıp sorunu olmayan birine denk geliriz umarım. TV box alır isem film vision destekli olduğu halde TV onu algılamaz mi acaba. Yani box da da açar ise vision u gereksiz olur.
 

lemon

Bronz Üye
Katılım
31 Eki 2020
Mesajlar
393
Yaş
35
Yok hocam ne kapatılıyor. Ne de müdahale ediliyor. Maalesef hiç bir çözümü yok o zaman iade etmekten başka. Bu TV yi kullanıp sorunu olmayan birine denk geliriz umarım. TV box alır isem film vision destekli olduğu halde TV onu algılamaz mi acaba. Yani box da da açar ise vision u gereksiz olur.
tv box ne verirse onu alır ve gösterir. tv boxlarda dolbyvision desteği çok nadir, bir kaç yüksek markada var.
hocam açıkçası tv alırken dolbyvision desteğinin olmamasına hatta hdrnin bile olmaması daha iyi. düşük bütçeli tvlerde ve yerli markalarda dolbyvision ve hdr büyük özelkik gibi gösteriliyor ama kalitesi düşük oluyor
 

Shankssan

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
36
Yaş
35
tv box ne verirse onu alır ve gösterir. tv boxlarda dolbyvision desteği çok nadir, bir kaç yüksek markada var.
hocam açıkçası tv alırken dolbyvision desteğinin olmamasına hatta hdrnin bile olmaması daha iyi. düşük bütçeli tvlerde ve yerli markalarda dolbyvision ve hdr büyük özelkik gibi gösteriliyor ama kalitesi düşük oluyor
Kesinlikle ama kesinlikle haklısınız. Bunu iade eder ken yeni bir alacağım da buna çok dikkat edicem eski TV 6 senelik idi hiç bir zaman sıkıntı çıkarmamış ti bana ne görüntü de ne hard disk den film izlemekte. 11 k lik TV her yanı problem nerdeyse. Saf görüntü olsa hiç sıkıntı çıkmayacak.
 

robur

Aktif Üye
Katılım
3 Haz 2022
Mesajlar
35
Yaş
42
Netflix'te film seyrederken menü tuşuna basınca Resim > Dolby Vision menüsünün çıkması lazım aslında. Aynı televizyonun Grundig olanını kullanıyorum. Büyük ihtimalle cihazlarımız, menülerimiz aynı. Ben bu şekilde Dolby Vision görüntü ayarlarını değiştirebiliyorum. Sizin TV'de yazılımsal bir sorun olabilir mi acaba? Fabrika ayarlarına sıfırlamayı denediniz mi?
 

Shankssan

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
36
Yaş
35
Netflix'te film seyrederken menü tuşuna basınca Resim > Dolby Vision menüsünün çıkması lazım aslında. Aynı televizyonun Grundig olanını kullanıyorum. Büyük ihtimalle cihazlarımız, menülerimiz aynı. Ben bu şekilde Dolby Vision görüntü ayarlarını değiştirebiliyorum. Sizin TV'de yazılımsal bir sorun olabilir mi acaba? Fabrika ayarlarına sıfırlamayı denediniz mi?
Yok hocam hiç birsey çıkmıyor. Dolby vision yazısı geldiği anda zaten ne menü ne başka birsey değiştirmem mümkün olmuyor. Bu içerik de bu özelliği kullanamazsiniz diyor. Acaba sizin görüntü nasıl Dolby vision içeriklerin de?
 

robur

Aktif Üye
Katılım
3 Haz 2022
Mesajlar
35
Yaş
42
Ben görüntüden memnunum hocam. Fotoğraftakilerden daha iyi bir görüntü var, kameram pek iyi değil maalesef.

P_20220615_073544_vHDR_On_HP.jpg
P_20220615_073603_vHDR_On_HP_1.jpg
P_20220615_073252_vHDR_On_HP_15d8c6d5c6f40ff5e.jpg
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
18,742
Yok hocam hiç birsey çıkmıyor. Dolby vision yazısı geldiği anda zaten ne menü ne başka birsey değiştirmem mümkün olmuyor. Bu içerik de bu özelliği kullanamazsiniz diyor. Acaba sizin görüntü nasıl Dolby vision içeriklerin de?
Arçelik ile görüşün, hatayı bildirin.
Uygulamaları kaldırıp tekrar yüklemeyi de deneyebilirsiniz.
OImadı TV'yi bir sıfırlayın.
Ya da Netflix'in ayarlarına bakın.
Aynı yazılıma sahip bir TV olsa net yol gösteririm ama nerede hangi ayar var bilmiyorum :(
 

Shankssan

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
36
Yaş
35
Arçelik ile görüşün, hatayı bildirin.
Uygulamaları kaldırıp tekrar yüklemeyi de deneyebilirsiniz.
OImadı TV'yi bir sıfırlayın.
Ya da Netflix'in ayarlarına bakın.
Aynı yazılıma sahip bir TV olsa net yol gösteririm ama nerede hangi ayar var bilmiyorum :(
Tv nizden memnun iseniz eğer acaba modelini öğrenebilirmiyim ? Birde Hard disk okuyor mu ? Bizim model sorunlu galiba. Ne oynama yapılıyor ne de hard disk okuyor. Modelini söylerseniz incelemek isterim aynı panel ise ben çok memnun idim çünkü diğer özelliklerinden. Bu tv için iade işlemleri başladı iade edicem.

Ben görüntüden memnunum hocam. Fotoğraftakilerden daha iyi bir görüntü var, kameram pek iyi değil maalesef.

P_20220615_073544_vHDR_On_HP.jpg
P_20220615_073603_vHDR_On_HP_1.jpg
P_20220615_073252_vHDR_On_HP_15d8c6d5c6f40ff5e.jpg
Menü filan ayni görünüyor ama işte bende bu Dolby Bright maalesef çıkmıyor yok. Tv nizden memnun iseniz eğer acaba modelini öğrenebilirmiyim ? Birde Hard disk okuyor mu ? Bizim model sorunlu galiba. Ne oynama yapılıyor ne de hard disk okuyor. Modelini söylerseniz incelemek isterim aynı panel ise ben çok memnun idim çünkü diğer özelliklerinden. Bu tv için iade işlemleri başladı iade edicem.
 

robur

Aktif Üye
Katılım
3 Haz 2022
Mesajlar
35
Yaş
42
Tv nizden memnun iseniz eğer acaba modelini öğrenebilirmiyim ? Birde Hard disk okuyor mu ? Bizim model sorunlu galiba. Ne oynama yapılıyor ne de hard disk okuyor. Modelini söylerseniz incelemek isterim aynı panel ise ben çok memnun idim çünkü diğer özelliklerinden. Bu tv için iade işlemleri başladı iade edicem.


Menü filan ayni görünüyor ama işte bende bu Dolby Bright maalesef çıkmıyor yok. Tv nizden memnun iseniz eğer acaba modelini öğrenebilirmiyim ? Birde Hard disk okuyor mu ? Bizim model sorunlu galiba. Ne oynama yapılıyor ne de hard disk okuyor. Modelini söylerseniz incelemek isterim aynı panel ise ben çok memnun idim çünkü diğer özelliklerinden. Bu tv için iade işlemleri başladı iade edicem.
Grundig 55GGU8960 modeli bizimki. Hard disk kullanmıyorum, deneme şansım olmadı maalesef. Flaş bellek kullandığımda sorun olmamıştı.

Biz memnunuz bu arada, iyi ki almışız diyoruz. Netflix, Disney, Amazon Prime, YouTube seyrediyoruz çoğunlukla. Ses ve görüntü olarak beklentimizi karşılıyor.
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
18,742
Tv nizden memnun iseniz eğer acaba modelini öğrenebilirmiyim ? Birde Hard disk okuyor mu ? Bizim model sorunlu galiba. Ne oynama yapılıyor ne de hard disk okuyor. Modelini söylerseniz incelemek isterim aynı panel ise ben çok memnun idim çünkü diğer özelliklerinden. Bu tv için iade işlemleri başladı iade edicem.


Menü filan ayni görünüyor ama işte bende bu Dolby Bright maalesef çıkmıyor yok. Tv nizden memnun iseniz eğer acaba modelini öğrenebilirmiyim ? Birde Hard disk okuyor mu ? Bizim model sorunlu galiba. Ne oynama yapılıyor ne de hard disk okuyor. Modelini söylerseniz incelemek isterim aynı panel ise ben çok memnun idim çünkü diğer özelliklerinden. Bu tv için iade işlemleri başladı iade edicem.
Bizdeki TV eski, Vestel.
Arçelik veya Android TV platformu yok bende.
O yüzden menüleri bilmiyorum dedim.
Arçelik ile görüşün, servisi çağırın olmadı.
 

Shankssan

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
36
Yaş
35
Grundig 55GGU8960 modeli bizimki. Hard disk kullanmıyorum, deneme şansım olmadı maalesef. Flaş bellek kullandığımda sorun olmamıştı.

Biz memnunuz bu arada, iyi ki almışız diyoruz. Netflix, Disney, Amazon Prime, YouTube seyrediyoruz çoğunlukla. Ses ve görüntü olarak beklentimizi karşılıyor.
Hocam bende hiç birinde bu menü açılmıyor idi. Vision destekli filmler de rezalet bir görüntü var. DisneyPlus da da deneme imkanınız var mı? Veya oldu mu. Görüntü nasıl idi acaba bende karanlık soluk sarıya çalan bir renk hakim idi ekran da. Vision ibaresi ikonu belirir belirmez.

Bizdeki TV eski, Vestel.
Arçelik veya Android TV platformu yok bende.
O yüzden menüleri bilmiyorum dedim.
Arçelik ile görüşün, servisi çağırın olmadı.
Çağırdım hocam. Vision için servis e goturmemiz lazim burda olacak iş değil dedi. Hard disk için de yapılacak birsey yok dendi. İade işlemlerini başlattım. Çok teşekkür ederim ilginiz için. Saygılar.

İlk
Grundig 55GGU8960 modeli bizimki. Hard disk kullanmıyorum, deneme şansım olmadı maalesef. Flaş bellek kullandığımda sorun olmamıştı.

Biz memnunuz bu arada, iyi ki almışız diyoruz. Netflix, Disney, Amazon Prime, YouTube seyrediyoruz çoğunlukla. Ses ve görüntü olarak beklentimizi karşılıyor.
Özür dilerim çok soru sordum farkında yim ama. Flash belleğini ntfs formatın da mı acaba? Eğer öyle ise hard disk de Dr problem olmaz. 4k veya 1080p film izledi iseniz büyük ihtimalle boyut dan ötürü ntfs olmak zorunda ama yine de sorayım. Kusura bakmayın tekrar çok ugrastiriyorum sizi de.
 

robur

Aktif Üye
Katılım
3 Haz 2022
Mesajlar
35
Yaş
42
Hocam bende hiç birinde bu menü açılmıyor idi. Vision destekli filmler de rezalet bir görüntü var. DisneyPlus da da deneme imkanınız var mı? Veya oldu mu. Görüntü nasıl idi acaba bende karanlık soluk sarıya çalan bir renk hakim idi ekran da. Vision ibaresi ikonu belirir belirmez.


Çağırdım hocam. Vision için servis e goturmemiz lazim burda olacak iş değil dedi. Hard disk için de yapılacak birsey yok dendi. İade işlemlerini başlattım. Çok teşekkür ederim ilginiz için. Saygılar.

İlk

Özür dilerim çok soru sordum farkında yim ama. Flash belleğini ntfs formatın da mı acaba? Eğer öyle ise hard disk de Dr problem olmaz. 4k veya 1080p film izledi iseniz büyük ihtimalle boyut dan ötürü ntfs olmak zorunda ama yine de sorayım. Kusura bakmayın tekrar çok ugrastiriyorum sizi de.

Rica ederim, ne uğraştırması. Bilakis, size birazcık da olsa yardımım dokunduysa ne mutlu bana.

Disney'de bu menü açılmıyor nedense ama görüntü güzel. Hatta Netflix'ten bir tık daha iyi diyebilirim. Flaş belleği NTFS formatında takınca görmedi, FAT32 formatında olunca filmi gördü. TV'nin kendisi de FAT32 olarak biçimlendiriyor belleği.

Kullanım kılavuzunda şöyle bir ibare dikkatimi çekti: "USB standardına göre televizyonun USB1 soketi, 500 mA'lık akımı destekler. Harici sabit disk vb. gibi daha yüksek güç harcayan cihazlarınızı televizyonun sadece USB2 (HDD) arayüzüne bağlayabilirsiniz."
 

Benzer konular