Amazon ve değişim mağduriyeti

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ayrıca amazon'a dair bir düşmanlığı bırakın tam tersi, bugüne kadar hep bir sempatim olmuştur.
100-200 tl hatta 1000-2000 tl fazla olsun amazondan olsun bakış açısıyla hep ürün aldım ve hiçte mağdur edilmedim.
Herkes her firmaya karşı her şekilde his beslemeye özgür, bizim buna taraf veya karşıt olmamız söz konusu değil.
Benim yaklaşımım da Amazon koruması olarak algılanmasın, ben sunulan her bilginin somut kaynaklara dayandırılması gerektiğine inananlardanım o nedenle bunu rica ettim sizden.

Biz yıllarca DH gibi forumlarda herkesin canının istediğini yazdığı ve yönetimin ise (Gerçi ben de yönetimdeydim de orası uzun hikaye) ''yazsınlar da ne yazarlarsa yazsınlar'' modunda olduğu ortamlarda çok dert çektik bunlardan, Bu nedenle bu forumu sevgili Sota Sota ile kurduğumuz zaman bir karar aldık ve forumumuzda gerçek olmayan bilgilerin var olmasını istemediğimiz için ucu açık her cümlede bu tavrı takındık.

Somut bir örneğiniz var, dolayısı ile yorumunuzun ve takındığınız tavrın da başımız üstünde yeri var.
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
Konuyla ilgisi olması bakımından paylaşmak istedim.

01/10/2021 Tarihinde Satıcı ve gönderici Amazon olmak üzere Prime indirimnden de faydalanarak 484 liraya Logitech G502 Hero mause almıştım. Geçen günlerde imleçte kendi kendine yaklaşık 1cm civarı kayma oluşmaya başladı. Logitech sayfasından bilet oluşturarak sorunumu yazdım ve bana ürünün arızalı olduğunu ve satın aldığım yere başvurarak iade talep edebileceğimi belirten maili attılar. Bende amazon müşteri hizmetlerine bağlanarak durumu anlattım ve kesinlikle para iadesi istemediğimi dövizdeki değişimden ötürü aynı ürünün neredeyse iki katına satıldığını ve yasal hakkım olarak yenisiyle değiştirilmesini istediğimi belirttim. Çok anlayışlı bir şekilde durumu anladığını ve ne yapabileceğine bakmak için süre istediğini gelişme olduğunda telefon ile arayarak bilgi verecğini ulaşamazsa mail ile iletişime geçebileceğini yazarak kapattı ve hemen akşamında değişimin onaylandığını belirten maili aldım. İade değişim kodu oluşturdular ve arızalı ürünü bugün kargoya verdim. Yeni ürün siparişini kendileri "0" TL ile oluşturdular ve kargo ellerine ulaştıklarında yeni ürünün sevkiyatının başlayacağını belirttiler.


Ekran-Alintisi40787ec7dec702be2.jpg
Ekran-Alintisi2i.jpg
Ekran-Alintisi3i.jpg
Ekran-Alintisi6i.jpg
Ekran-Alintisi5i.jpg
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
Güncelleme yapmak istedim.
Bugün gelen mailde iadenin tamamlandığını bildirdiler. Yeni mause gönderildiğinde tekrardan güncelleme yaparım.


Ekran-Alintisi7.jpg
 
F Çevrimdışı

felisleo 

Aktif Üye
15 Kas 2021
97
39
Amazon müşterisini kesinlikle mağdur etmiyor. Size eksik bilgi verilmiş olabilir.
Süreç şöyle ilerliyor. Evet değişim yapmıyorlar, ürünü iade edip ödediğiniz parayı alıyosunuz. diyelim ki 9 bine aldınız bu iade ediliyor, sonra birebir aynı ürünü aldığınız zaman arada fiyat farkı varsa bunu amazon2a bildiriyorsunuz ve size aradaki fiyat farkını ödüyor. 11'e aldınız diyelim size 2 bin ödeme yapıyor. Garanti de sıfırdan başlamış oluyor.

Birkaç ay önce böyle bir şey yaşadım ama satıcının amazon olması lazım.
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
İnternetten Binde bir Alışveriş Yapan Biriyim Yaşadığınız Olay çok üzücü Geçmiş olsun Aracı Siteler olduğundan Nasıl bir sonuç çıkar Kim bilir Hakkınızda Hayırlısı
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
Amazon müşterisini kesinlikle mağdur etmiyor. Size eksik bilgi verilmiş olabilir.
Süreç şöyle ilerliyor. Evet değişim yapmıyorlar, ürünü iade edip ödediğiniz parayı alıyosunuz. diyelim ki 9 bine aldınız bu iade ediliyor, sonra birebir aynı ürünü aldığınız zaman arada fiyat farkı varsa bunu amazon2a bildiriyorsunuz ve size aradaki fiyat farkını ödüyor. 11'e aldınız diyelim size 2 bin ödeme yapıyor. Garanti de sıfırdan başlamış oluyor.

Birkaç ay önce böyle bir şey yaşadım ama satıcının amazon olması lazım.

Bende para iadesi olmadı doğrudan değişim onaylandı.
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
O zaman yetkili servis değiştirmiş olabilir benim ürünün resmi garantisi yoktu. Xiomi hoparlör almıştım.
Yukarıdaki mesajımda açıklamıştım aslında. Önce Logitech müşteri hizmetleriyle görüştüm orası onay verdi ondan sonra amazon müşteri hizmetleriyle görüşüp değişimi onaylattım.

Dip not, önceden logitech müşteri hizmetlerinde türkçe bilen birisi oluyordu artık onu kaldırmışlar sanırım.
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
sanırım bu tür hizmetleri prime yani üyelik parası ödeyenlere yapıyorlar, benim anladığım.
Sanmıyorum ama prime üyeliği mutlaka alınmalı zaten. Zira bir çok avantajı olmakla birlikte en önemlisi bence hemen ve ücretsiz kargo olması. Tek kargoda fiyatı çıkıyor zaten 8 liraydı en son halâ da aynı galiba.
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
Hayırlı olsun.Hiç ümidim yok ama bizim yerli firmalar da belki bir gün aynı seviyeye gelir,müşterisine kolaylık sağlar. :ok
Amazon baskısı gene bir nebze düzelmelerini sağladı. Amazondan önceki durumu hatırlıyorum da çok kötüydü gerçekten. Şimdi bir de lojistik üssü kuracaklarmış. Umarım daha da iyi olurlar. Her zaman söylüyorum satıcısı amazon olmak kaydıyla 3-5 fazla olsun amazondan alırım.
 
Geri
Üst Alt