Amazon ve değişim mağduriyeti

B Çevrimdışı

barisyild

Yeni Üye
17 Ara 2021
8
24
71r9dvd.png


Görselde göründüğü gibi DOA raporu ile bile değişim sağlamıyorlar, tüketici mahkemesine de gidemiyorum çünkü tutar limitini aşıyor...

Amazon'dan pahalı bir ürün alırken bir daha düşünün, kıytırık dükkanlar bile değişim yaparken koskoca amazon değişimi reddediyor.

(Müşteri temsilcisi özelinde değil, sistem özelinde bir problem olduğu için temsilci adı gizlenmiştir)
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Ürün Türkiye'den mi alındı yoksa yurt dışından mı? Alınalı kaç gün oldu?
Değişim raporu ile değişimin yapılabilmesi lazım.
 
S Çevrimdışı

sasuta

Aktif Üye
20 May 2018
138
43
Ürün satıcısı amazon muydu? İadelerde mağduriyet olmaması için alındığı günkü dolar meblası üzerinde yapılmalı. Yoksa çok büyük maddi kayıplar oluşuyor.
 
B Çevrimdışı

barisyild

Yeni Üye
17 Ara 2021
8
24
Ürün Türkiye'den mi alındı yoksa yurt dışından mı? Alınalı kaç gün oldu?
Değişim raporu ile değişimin yapılabilmesi lazım.
Evet amazon türkiye satıcı ancak gözüktüğü üzere amazon ürün pahalı olunca daha farklı bir politika izliyor

Amazon ürün iadesi ardından ürünü tekrar satın almamı istiyor ardından aradaki farkı bana iade edeceklermiş ancak ne yazık ki öyle bir param yok.
Sadece şu an ürüne 5 bin lira bindi tüm prosedürler tamamlandıktan sonra kim bilir kaç bin lira daha binecek ayrıca olurda o zamana kadar ürün stoğu kalmaz ise paramla ortada kalacağım.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Hocam amazondan bende 7.700liralık bir ürün almıştım,ürün o zaman ve şuan muadilleri 10.000den aşağı değildi, bu rengi nedense tek stok satışa girince hemen aldım,geldi 1 aparatında lekeler vardı,değişim yada yenisini istedim, ürünün aynısı stokta olsa değiştirebileceklerini dile getirdiler, apart için bana indirim yapacaklarını benim aynı aparatı dışarıdan yenisini alabileceğimi yada komple iade alacaklarını söylediler kabul ettim. 700 lira daha indirim yaptılar. Ürün muazzam ucuza geldi (aparat 450 TL civarıydı yenisi). Sizde telefonla aranmayı isteyip güzelce mağduriyetinizi anlatın illaki size kolaylık yapacaklardır. Ayrıca bir keresindede powerbank bozuldu iade ettim yenisi daha pahalıydı,almak isterseniz fark kadar indirim kuponu tanımlarız dediler gerek duymadım. Yani hep çözüm odaklılar.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
''kıytırık dükkanlar bile değişim yaparken koskoca amazon değişimi reddediyor.''

Kısmını örneklendirmeniz mümkün olur mu acaba?
Hayır yani o kıytırık dükkanların vatandaşa neler çektirdiğine dair yıllardır yüzlerce yayın yapıp binlerce yorum yazdık da, o tarz hangi dikkan var ise onları forumumuzun GÜVENİLİR İŞLETMELER listesine ekleyelim.

Somut verileri ile birlikte paylaşırsanız çok mutlu olurum.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Evet amazon türkiye satıcı ancak gözüktüğü üzere amazon ürün pahalı olunca daha farklı bir politika izliyor

Amazon ürün iadesi ardından ürünü tekrar satın almamı istiyor ardından aradaki farkı bana iade edeceklermiş ancak ne yazık ki öyle bir param yok.
Sadece şu an ürüne 5 bin lira bindi tüm prosedürler tamamlandıktan sonra kim bilir kaç bin lira daha binecek ayrıca olurda o zamana kadar ürün stoğu kalmaz ise paramla ortada kalacağım.
Tuhaf. En fazla sözleşmeyi bahane edebilirler muhtemelen.
Kanun buna ne diyor bilmiyorum ama yaptıkları yasal olmayabilir. :sirit
 
B Çevrimdışı

barisyild

Yeni Üye
17 Ara 2021
8
24
''kıytırık dükkanlar bile değişim yaparken koskoca amazon değişimi reddediyor.''

Kısmını örneklendirmeniz mümkün olur mu acaba?
Hayır yani o kıytırık dükkanların vatandaşa neler çektirdiğine dair yıllardır yüzlerce yayın yapıp binlerce yorum yazdık da, o tarz hangi dikkan var ise onları forumumuzun GÜVENİLİR İŞLETMELER listesine ekleyelim.

Somut verileri ile birlikte paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Adsiz60db738743d7c1e4.png


Aslında doğrudan kendi deneyimimi paylaşabilirim, genel olarak teknolojik açıdan şanssız bir insanım elime geçen ürünlerin neredeyse yarısı hep bozuk olmuştur. (2.el ürünler dahil olmak üzere yarısı)

Yıllar önce, 2017 yılında satın almış olduğum Lenovo Y720 marka bilgisayarım fabrikasyon olarak bozuk gönderildi, mağazası ürünümü değiştirmemekte diretmişti ancak DOA belgesi ile birebir değişim yapmayı kabul etmişti.

Evet çoğul ifade kullanmam doğru değil ancak şu ana kadar 1 adet DOA belgesi aldım ve bu belgeyi küçük bir firma kabul etti, stok olmasına rağmen koskoca amazon'un bu belgeyi kabul etmemesi kabul edilemez.

Ayrıca amazon'a dair bir düşmanlığı bırakın tam tersi, bugüne kadar hep bir sempatim olmuştur.
100-200 tl hatta 1000-2000 tl fazla olsun amazondan olsun bakış açısıyla hep ürün aldım ve hiçte mağdur edilmedim.

Düzeltme: Kıytırıktan kastım, müşteri memnuniyeti ve kaliteden çok aslında şirket büyüklüğüdür, yanlış bir kullanım olmuş.

amazon iade alıyor her türlü. ama değişim politikası yok. geldiği günden beri yok. değişmediyse halen yok.
Amazon'un bana resmi olarak söylediği tam olarak şu:

'de henüz değişim hizmetimiz bulunmamaktadır. İade seçeneğimiz mevcuttur.

Ancak biliyorum ki bir değişim prosedürü gizlide olsa uygulanıyor, tabi ki de işlerine geldiği durumlarda.


image759046555b3c7b39.png


Hocam amazondan bende 7.700liralık bir ürün almıştım,ürün o zaman ve şuan muadilleri 10.000den aşağı değildi, bu rengi nedense tek stok satışa girince hemen aldım,geldi 1 aparatında lekeler vardı,değişim yada yenisini istedim, ürünün aynısı stokta olsa değiştirebileceklerini dile getirdiler, apart için bana indirim yapacaklarını benim aynı aparatı dışarıdan yenisini alabileceğimi yada komple iade alacaklarını söylediler kabul ettim. 700 lira daha indirim yaptılar. Ürün muazzam ucuza geldi (aparat 450 TL civarıydı yenisi). Sizde telefonla aranmayı isteyip güzelce mağduriyetinizi anlatın illaki size kolaylık yapacaklardır. Ayrıca bir keresindede powerbank bozuldu iade ettim yenisi daha pahalıydı,almak isterseniz fark kadar indirim kuponu tanımlarız dediler gerek duymadım. Yani hep çözüm odaklılar.
Haklısınız çözüm odaklılar bunu inkar edemem şu ana kadar bunun dışında mağduriyet yaşamadım.
150'ye kadar satın alım yapmışımdır ve bozuk çıkan ürünlerle ilgili sorunları çözdüler.
 
Son düzenleme:
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Adsiz60db738743d7c1e4.png


Aslında doğrudan kendi deneyimimi paylaşabilirim, genel olarak teknolojik açıdan şanssız bir insanım elime geçen ürünlerin neredeyse yarısı hep bozuk olmuştur. (2.el ürünler dahil olmak üzere yarısı)

Yıllar önce, 2017 yılında satın almış olduğum Lenovo Y720 marka bilgisayarım fabrikasyon olarak bozuk gönderildi, mağazası ürünümü değiştirmemekte diretmişti ancak DOA belgesi ile birebir değişim yapmayı kabul etmişti.

Evet çoğul ifade kullanmam doğru değil ancak şu ana kadar 1 adet DOA belgesi aldım ve bu belgeyi küçük bir firma kabul etti, stok olmasına rağmen koskoca amazon'un bu belgeyi kabul etmemesi kabul edilemez.

Ayrıca amazon'a dair bir düşmanlığı bırakın tam tersi, bugüne kadar hep bir sempatim olmuştur.
100-200 tl hatta 1000-2000 tl fazla olsun amazondan olsun bakış açısıyla hep ürün aldım ve hiçte mağdur edilmedim.

Düzeltme: Kıytırıktan kastım, müşteri memnuniyeti ve kaliteden çok aslında şirket büyüklüğüdür, yanlış bir kullanım olmuş.


Amazon'un bana resmi olarak söylediği tam olarak şu:



Ancak biliyorum ki bir değişim prosedürü gizlide olsa uygulanıyor, tabi ki de işlerine geldiği durumlarda.


image759046555b3c7b39.png



Haklısınız çözüm odaklılar bunu inkar edemem şu ana kadar bunun dışında mağduriyet yaşamadım.
150'ye kadar satın alım yapmışımdır ve bozuk çıkan ürünlerle ilgili sorunları çözdüler.
İadeden sonra tekrar aynı ürünü sepete ekleyip aradığınızda fark kadar kupon tanımlanmasını telefonda bir görüşüm derim ve buna tamam derlerse yazılı olarak mail ile talep edin. Sorun çıkaracaklarını sanmam. Sonuçta mal bozuk olduğu için fiyat farkından mağdur olmuşsunuz.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Yıllar önce, 2017 yılında satın almış olduğum Lenovo Y720 marka bilgisayarım fabrikasyon olarak bozuk gönderildi, BETAPLUSTEKNOLOJİ mağazası ürünümü değiştirmemekte diretmişti ancak DOA belgesi ile birebir değişim yapmayı kabul etmişti.

Evet çoğul ifade kullanmam doğru değil ancak şu ana kadar 1 adet DOA belgesi aldım ve bu belgeyi küçük bir firma kabul etti, stok olmasına rağmen koskoca amazon'un bu belgeyi kabul etmemesi kabul edilemez.

Ayrıca amazon'a dair bir düşmanlığı bırakın tam tersi, bugüne kadar hep bir sempatim olmuştur.
100-200 tl hatta 1000-2000 tl fazla olsun amazondan olsun bakış açısıyla hep ürün aldım ve hiçte mağdur edilmedim.

Düzeltme: Kıytırıktan kastım, müşteri memnuniyeti ve kaliteden çok aslında şirket büyüklüğüdür, yanlış bir kullanım olmuş.
Hocam ürünü satan BETAPLUSTEKNOLOJİ.
Amazon sadece pazar yeri.
Amazon'un bu konuyla doğrudan ilgisi yok.
BETAPLUSTEKNOLOJİ sizin muhatabınız.
Amazon en fazla yaptırım uygular o mağazaya.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Ayrıca 2017'de satılan ürün bu zamana kadar iade veya değişime gidemedi mi yani?
5 yıl olmuş.
 
BramStoker Çevrimdışı

BramStoker

Aktif Üye
8 Eki 2018
120
38
Umut Barış Umut Barış oradaki verdiği eski bir örnek sanırım, orda değişim yaptığını göstermek istemiş, şu an amazondan aldığı başka ürün

Amazonun değişim politikası tekrar aynı ürünü sipariş ettirip, eskisini iade yönünde, evet, kartta o kadar limit yoksa, önce iade edip ürün ücretinin yatırılmasını bekleyin, sonra tekrar sipariş geçin, arada fark varsa, amazonla iletişime geçip fark kadar hediye çeki isteyin... Böyle aynı fiyata değişim yapmış olursunuz...
Yine de bunları uygulamadan telefonla teyit alın
 
B Çevrimdışı

barisyild

Yeni Üye
17 Ara 2021
8
24
Hocam ürünü satan BETAPLUSTEKNOLOJİ.
Amazon sadece pazar yeri.
Amazon'un bu konuyla doğrudan ilgisi yok.
BETAPLUSTEKNOLOJİ sizin muhatabınız.
Amazon en fazla yaptırım uygular o mağazaya.
Hocam eski bir olaydan örnekledim, amazon’dan aldım yoksa ürünümü.

Umut Barış Umut Barış oradaki verdiği eski bir örnek sanırım, orda değişim yaptığını göstermek istemiş, şu an amazondan aldığı başka ürün

Amazonun değişim politikası tekrar aynı ürünü sipariş ettirip, eskisini iade yönünde, evet, kartta o kadar limit yoksa, önce iade edip ürün ücretinin yatırılmasını bekleyin, sonra tekrar sipariş geçin, arada fark varsa, amazonla iletişime geçip fark kadar hediye çeki isteyin... Böyle aynı fiyata değişim yapmış olursunuz...
Yine de bunları uygulamadan telefonla teyit alın
Ne yazık ki ürünü tekrar satın almadan para ödemeleri mümkün değil, zaten öle bişi olsa amazonu dolandırırlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt