Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Umarım FikomBen YouTube den yazdım. Umarım sorularımıza cevap gelir ?
Umarım FikomBen YouTube den yazdım. Umarım sorularımıza cevap gelir ?
Kendileri yani yerli bilimum üreticiler maximum kar minimum maliyet odaklı oldukları sürece sanmıyorum hocam.Tüketici yorumlarını da çok taktıklarını duymadım ,zira belli başlı ürünlerde bir sürü kronik sıkıntı var bakıyoruz düzeltmek geliştirmek yerine yıllarca bildiklerini okuyorlar.4gb ram 8 çekirdek işlemcili anakart vaybe x firma yapmış diyelim bizim beklentilerimiz bunlar . umarım dikkate alırlar .hatta ilgili kişi foruma üye olup burudan pozitif negatif dataları alabilir.
hah işte zaten youtube yorumunda da bunu belirttim.Kendileri yani yerli bilimum üreticiler maximum kar minimum maliyet odaklı oldukları sürece sanmıyorum hocam.Tüketici yorumlarını da çok taktıklarını duymadım ,zira belli başlı ürünlerde bir sürü kronik sıkıntı var bakıyoruz düzeltmek geliştirmek yerine yıllarca bildiklerini okuyorlar.
Geç tamir olma sorunu servislerden çok fabrikadan parçaların geç gönderilmesinden kaynaklı diye biliyorum.Zaten çoğu servis dükkanında tutmak istemiyor kırılır çalınır patlar diye.Bizim çaymatik bozuldu git gel kanka olduk adamla.Sonra düzgünce anlatınca anladık.Öncesinde iş kavga boyutuna gelecekti neredeyse.Adam sadece şunu dedi senin çaymatiğini ne yapayım dükkanda kendim kullanacak halim yok ya ,fabrika göndermiyor parçayı dedi.?axen tv 1 yıl içersinde 2 kere bozuldu gittiğindede 15-20 günden aşağı gelmedi.fakat insanlarda maddi alım gücü düşünce bu ürünlere düştüler son zamanlarda gittiğim evlerin çoğunda böyle tvler var.
Bakınız tam da anlatmaya çalıştığım hususlardan birisi bu. Evet tamam teknolojinin tabanının aynı olmasından dem vuruyorum lakin bizim bu üreticilerle asıl sorunumuz bakış açıları. malı satalım sonrasına bakarız mantığı ile hareket eden üreticilerin ceremesini dar gelirli tüketiciler çekiyor yazıktır.gittiğindede 15-20 günden aşağı gelmedi.
Tam da aynı şeyleri yazmışız Sevgili Mert.Geç tamir olma sorunu servislerden çok fabrikadan parçaların geç gönderilmesinden kaynaklı diye biliyorum.Zaten çoğu servis dükkanında tutmak istemiyor kırılır çalınır patlar diye.Bizim çaymatik bozuldu git gel kanka olduk adamla.Sonra düzgünce anlatınca anladık.Öncesinde iş kavga boyutuna gelecekti neredeyse.Adam sadece şunu dedi senin çaymatiğini ne yapayım dükkanda kendim kullanacak halim yok ya ,fabrika göndermiyor parçayı dedi.?
malasef alım gücümüz düştüğünden dolayı insanlar sesi çıksın göstersin yeter mantığına geri döndüler.
hah işte zaten youtube yorumunda da bunu belirttim.
beni haksız çıkartın
bizi şaşırtın
yanlış bilgi verdiğim için özür dileyen taraf ben olayım
diye bilerek belirttim.
Ben yıllarca Atmaca gurubunu neden eleştirdim?
ben ülkemize yeni giriş yapan TCL yi neden sürekli eleştiriyorum?
Teknoloji bu yahu, bir şekilde daha iyi olur, düzeltilir, iyileştirilir vs fakat ya tüketicilerin yıllardır beklediği GERÇEK satış sonrası hizmet kalitesi? Şeffaflık? Gerçek ve derin detay bilgi paylaşımı?
Kimse darılıp gücenmesin elimizdekinin en iyisi yine de halen vestel ne yazık ki.
Yahu biz Vestel'i eleştirirken onun uygulamalarını mumla arar olduk birçok markada malum.
İstiyorum ki yarın ''Her şeyin farkındayız, yolları ayırmamızın nedeni de yeni bir bakış açısı getirebilmekti ve bu bağlamda şu şu şu şu atılımları yaptık, bu bu bu bu atılımları da ilk 5 yıllık kalkınma planı ile yapmayı hedefliyor ve bu süre içerisinde de tüketicimize x y z desteklerini sunmaya gayret ediyor olacağız'' diyebilsinler
Valla abi öğrendik artık bazı şeyleri ,çoğu şey sayende tabii?Tam da aynı şeyleri yazmışız Sevgili Mert.
A dan z ye çok güzel açıklamışsınız ? Ürün satış sonrası hizmet çok önemli.. Birde dediğiniz gibi satış sonrası servisin kendi içinde çektiği sıkıntı varmış ki bu hep beter.. Ki bu da kullanıcıya yansıyor daha diyecek bir şey yok artık.. Allahtan siz ve kullanıcılar burada bazı sorunları paylaşıyoruzki tüketiciler bari bilinçlensin.. Tabi üreticinin de bu sayfaları okuyup bak bizimde burda eksiklerimiz varmış deyip kendini düzeltse ama nafile (awox)...Bakınız tam da anlatmaya çalıştığım hususlardan birisi bu. Evet tamam teknolojinin tabanının aynı olmasından dem vuruyorum lakin bizim bu üreticilerle asıl sorunumuz bakış açıları. malı satalım sonrasına bakarız mantığı ile hareket eden üreticilerin ceremesini dar gelirli tüketiciler çekiyor yazıktır.
Bana bir tv geliyor Awox, 20-30 gün ürün teslim edemediğim oluyor ki sevgili tkartal ın neler çektiğini hepimiz iyi biliyoruz.
Sistem yanlış, Ben Vestel servisi olduğum dönemde 2014 yılı verileri ile 96.000tl değerinde yedek parça depom vardı dostlar , 2014 de 1 usd nin 2,1tl olduğu bilgisinden hareketle bu günün değeri ile 350.000tl eder bu. Amacım, yedek parça depomda ihtiyaç duyulabilecek yedek parçayı ne kadar çok bulundurursam, tüketicinin arızalı ürünü o kadar az bekler bende mantığı ile hareket etmekti.
Biz mesela Awox markasında bu günün koşullarında, eski kartı yollamadan ürün için başka kart dahi alamıyoruz. Bu da demek oluyor ki önce tv yi söküp kartı çıkartıp fabrikaya yollayacağım, fabrika o kartı tamir edemezse bana yeni kart yollayacak, ben kartı tv ye takıp test edip tüketiciye teslim edeceğim. Halbuki stok amaçlı kart istediğimde yollasalar, o tv nin kartını değiştirip tüketiciye teslim etmenin süresi 20 dakika. bunun yerine sök yolla bekle ki gelsin mantığında ben 20-30 gün beklediğim dönemleri biliyorum. neyse ki şimdilerde 7-10 gün içinde geliyor, büyük başarı.
Haa bu arada, kartları da parası ile istiyoruz yanlış anlaşılmasın, fabrika bize yollasın da kullanılırsa parasını alsın değil, Vestelde de tıkır tıkır öderdik parasını, malzeme öyle gelirdi. Ne zaman kullanıp sistemden çıkış yaparsan ancak o zaman bir sonraki ödeme döneminde parasını alırdınız. (halen öyle sistem)
Yani bu bakış açısı ile, sadece MAL SATMAK kaygısı ile sahada kimse tutunamaz ancak entersandır ki ekonomik oluşları nedeniyle ''İdare etsin yeter'' mantığı ile halen satılıyor bu ürünler yapacak bir şey yok.
Daha dile getiremediğim neler neler var dostlar içimin cız ettiği.
Belki üreticilerin de haklı olduğu yerler vardır kendilerince lakin anlattıklarımız ve yaşadıklarımız doğrultusunda ben haklı haksızdan ziyade en çok ezilen tarafın kim olduğuna bakıyor ve görüyorum ki bu sistemde en çok ezilen taraf son kullanıcı oluyor.
İşte umudumuz, buna alternatif bir bakış açısı getirebilecek birileri olması..