3 aydır tamir edilemeyen Laptop için muadil isteme hakkım var mı?

recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Merhabalar, forumunuzda yeniyim o yüzden öncelikle konu açarken hatam olduysa özür dilerim...

Ben 20 yaşında bir öğrenciyim ve 1 sene önce 6 ay Part-Time çalışarak kendime 12.000 Türk Lirası'na ''Acer Predator Helios 300'' adlı cihazı direk ''Hepsiburada'' satıcısından satın aldım.
Cihaz ilk başlarda arıza yaptığı için servise gönderdim ve yaklaşık 10 gün içinde geri bana sorunlar giderildi denilip teslim edildi, fakat yaklaşık 6-7 ay önce tekrar sorunlar baş göstermeye başladı.

Sorunlar ise şunlardı;
-Normalde 50-55 derece olması gereken SSD boş yükte bile iken 75-85 arası oluyordu.
-Sebebini bir türlü çözemediğim bir kapanıp-açılma olayı oluyordu.
-Ve servisin inatla tamir etmediği ''Sıkışmış Pixel'' sorunu.

Ben de en sonunda servise gönderim, fakat tam tamına 3 aydır koskoca Acer yurt dışından bir tane anakart getirip takamadı cihaza. 3 ay şaka gibi değil mi? Her gün aradım her gün bana bir kaç gün içinde gelecek denildi ama gelmedi ve bende dayanamayıp iade/değişim onayını verdim. Acer sadece garanti ile ilgilendiği için şu an bu iade/değişim talebini Hepsiburada ile halledeceğim.
Neyse biraz fazla uzattım ama sorunum şu, şimdi 12.000 TL'ye RTX 2070'li ve soğutma/malzeme kalitesi böyle iyi bir cihazı ben bu devirde nasıl alayım? Bırakın RTX 2070'i, şu an piyasada GTX 1650'li cihazlar bile kalmamış bu fiyata. Ben ki yarı zamanlı ve hobi olarak AutoCAD-Solid ile çizim yapıp kendime gelir sağlayan ve kendi çapımda yayın yapıp oyun oynayan birisiyim. Bu ekonomik şartlarda o para ile hiç bir şey alamam yani.
Abilerim, ablalarım, kardeşlerim lütfen bana bir yol gösterir misiniz? Benim şu an muadil veya üst model isteme hakkım var mı? Çünkü bozulan cihazın aynısı stoklarda yok.
Çok uzattım, kusuruma bakmayın.
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
909
44
bu konuda sana en nokta atisi bilgiyi Adem Helvacı Adem Helvacı verir ama benim buralarda gördügüm kadariyla para iadesi istediysen ödemis oldugun 12 bin tl yi geri öderler degisim istediysen ayni ürünün yenisini eger üretimde ve stokda yoksa maudilini ( ayni özellik/performansda) olan laptopu verirler
laptopun derdini anlattmisin kendi durumunuda anlatmissin herseyi güzelce aciklamasinda asil önemli noktayi gecistirmissin "bende dayanamayıp iade/değişim onayını verdim." ?
tam olarak aranizda nasil bir konusma gecti neye onay verdin degisime mi iadeyemi iade para iadesimi cihazin geri iade edilmesimi yada itibarinin mi iade edilmesini istedin :alsana
daha kolay yardimci olabilmleri icin simdiden actigin konuyu bir elden gecir varsa yazismalar yoksa konusmalar vs tam olarak ne oldu bitti anlat ki ona göre yardimci olunsun
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Günaydın. Ürünün faturası elinizde ise, daha önce bir kere onarıldığına dair servis formunuz da var ise, ürünü onarım amaçlı sevk ettiğinie veya teslime ttiğinize dair bir kanıt da sunabiliyorsanız azami onarım süre sınırı aşımından seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz. MAMİD yani malın ayıpsız misli ile değişimi talebi ile heyete müracaat edersiniz (İlçeler sizin doyaya bakamaz il hakem heyetine gitmeniz gerekir) heyet sizi haklı bulur ve malın ayıpsız misli ile değişimine karar çıkar, karar karşı tarafa tebliğ edilir, siz karşı tarafı arayıp kararın uygulanmasını istersiniz, onlar size malın aynısı yok, üst modeli için X lira yatırın der, siz malın aynısı yok ise ayıpsız MİSLİ ile değişim yapmak zorunda olduklarını söylersiniz onlar itiraz eder inat eder ve konu icraya taşınır. Zaten tüketici adına sorunlar da burada başlar çünkü icra işleminde süreç bizim düşündüğümüz gibi ilerlemiyor. Bıkmış ve hayatlarından bezmiş iş yapmak istemeyen memurlar alışılagelmiş düzenlerinin dışına çıkmamak adına bir bedel üzerinden işlem yapmak isterler çünkü sizin malınızın o günün eşdeğerinin ne olduğunu bilemezler ki bilmek zorunda da değiller aslında. Siz bu nedenle önce bir araştırma yapar ve malınızın gerçekten eşdeğeri olan ürünü bulur ve bunun satışta olup olmadığını teyit ve ispat eder, en baştan dilekçenize bu durumu belirtirsiniz fakat sizin kontrolünüzden takribi 6 ay sonra dosya sonuçlanacağı için burada yine bir çıkış yolu olmaz.

Diyeceğim o ki icra kısmını bir avukat aracılığı ile yürütmeniz gerekir ve heyetin sizi haklı bulduğu karar ile 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu kapsamında maddi manevi tazminat talep etme hakkınız da doğacağı için karşı tarafı ancak icra, avukat masrafları ve 6098TBK kapsamında onların başına açacağınız iş konusunda kibarca tehdit ederek sorunu çözdürebilirsiniz. Eğer halen diretiyorlarsa gerçekten icra sürecini bir avukatla ilerletmeniz gerekir, süreç bittikten sonra da BELGELEMEK ŞARTIYLA taksi paranız dahil tüm masrafları karşı tarafa ayrı bir dava ile yükletebilirisniz. Burada söz konusu mal değil para olacağı için haklı bulunduğunuzda karşı tarafın banka hesaplarına tedbir koydurma şnsınız da doğacaktır yani artık onlar sizin peşinizde koşmak zorunda siz onların değil.
 
recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Cevaplarınız için teşekkürler, servisten gelen değişim/iade kararını hepsiburada'ya daha yollamadım. Zaten yollarkende para iadesi istemeyeceğimi ve bunu asla kabul etmeyeceğimi belirtip, kayıt altına alacağım. Bu konuyu açmam sadece bana yol göstermeniz idi. Zaten %95 yukarıda yazılan aşamalardan geçeceğim.
Cihazın servise gittiğine dair kayıtlar var, ne kadar kaldığına dair kanıtlarda var. Zaten genç, öğrenciyim. İşim gücüm yok sayılır ve bu firma ile uğraşıp gelişmeleri sizinle paylaşacağım.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Cevaplarınız için teşekkürler, servisten gelen değişim/iade kararını hepsiburada'ya daha yollamadım. Zaten yollarkende para iadesi istemeyeceğimi ve bunu asla kabul etmeyeceğimi belirtip, kayıt altına alacağım. Bu konuyu açmam sadece bana yol göstermeniz idi. Zaten %95 yukarıda yazılan aşamalardan geçeceğim.
Cihazın servise gittiğine dair kayıtlar var, ne kadar kaldığına dair kanıtlarda var. Zaten genç, öğrenciyim. İşim gücüm yok sayılır ve bu firma ile uğraşıp gelişmeleri sizinle paylaşacağım.
Malın aynısı stokta olmadığı için ücret iadesine gitmek isteyeceklerdir muhtemelen.
Zaten aynı konfigürasyonda bir ürün de aynı fiyata olmayacağı için buna yöneleceklerdir.

SSD'nin ısınma sorunu yazılım kaynaklı olabilir desem de diğer sorunlar üründe bir kusur olduğu ihtimalini güçlendiriyor.

Forumda başka bir Acer kullanıcısı da Acer servisi ile mücadele etmişti.

Bu gidişle Acer önermeyeceğiz millete belli.
Diğer markaların servisleri de bence çok farklı değil bence. :hihi
 
recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Malın aynısı stokta olmadığı için ücret iadesine gitmek isteyeceklerdir muhtemelen.
Zaten aynı konfigürasyonda bir ürün de aynı fiyata olmayacağı için buna yöneleceklerdir.

SSD'nin ısınma sorunu yazılım kaynaklı olabilir desem de diğer sorunlar üründe bir kusur olduğu ihtimalini güçlendiriyor.

Forumda başka bir Acer kullanıcısı da Acer servisi ile mücadele etmişti.

Bu gidişle Acer önermeyeceğiz millete belli.
Diğer markaların servisleri de bence çok farklı değil bence. :hihi
Yazılımsan değil donanımsal bir sorundu. 2 haftadır tüm haklarımı araştırıyorum, güçlü bir şekilde çıkacağım karşılarına. Aldığım cihaz performans/soğutma ve kasa kalitesi olarak üst düzeydi ama Acer ürünlerinde kullandığı anakartlar rezalet. Çok dandik anakart kullanıyorlar ve buda forumlarda her 5 kullanıcıdan 2'sinin servisle boğuşmasına sebep oluyor. Kaldı ki Rusya, Ukrayna'ya 1 haftada girdi fakat bunlar 3 ayda bir anakart getirtemedi...
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Yazılımsan değil donanımsal bir sorundu. 2 haftadır tüm haklarımı araştırıyorum, güçlü bir şekilde çıkacağım karşılarına. Aldığım cihaz performans/soğutma ve kasa kalitesi olarak üst düzeydi ama Acer ürünlerinde kullandığı anakartlar rezalet. Çok dandik anakart kullanıyorlar ve buda forumlarda her 5 kullanıcıdan 2'sinin servisle boğuşmasına sebep oluyor. Kaldı ki Rusya, Ukrayna'ya 1 haftada girdi fakat bunlar 3 ayda bir anakart getirtemedi...
Umarım dengi ile değiştirirler.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
Çok geçmiş olsun. Servisini bilmemekle beraber asus gaming aldım 4 senedir tık yok servisin yolunu nosunu bile bilmiyorum. Böyle olur diye umut edip asusa yönelmiştim. Acer asusa yakın fiyatlarla görece daha iyi konfigürasyon sunuyordu. Sırf asus anakartın hatrına asusa yöneldim. Bir de acerın çakma anakart kullanma sorunu o zaman da konuşuluyordu.

Önünüzde sıkıntılı süreçler var. Adem abinin yazdıkları çok kıymetli. Adım adım not alıp takip edin. Zaten her adım ciddi zaman alıyor. THH kararı bile en iyi ihtimal kaç ayda çıkacak. Umarım olumlu sonuçlanır süreçten forumu da haberdar edin benzer sorunu yaşayanlar aynı adımları takip ederler.

Tekrardan geçmiş olsun
 
recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Çok geçmiş olsun. Servisini bilmemekle beraber asus gaming aldım 4 senedir tık yok servisin yolunu nosunu bile bilmiyorum. Böyle olur diye umut edip asusa yönelmiştim. Acer asusa yakın fiyatlarla görece daha iyi konfigürasyon sunuyordu. Sırf asus anakartın hatrına asusa yöneldim. Bir de acerın çakma anakart kullanma sorunu o zaman da konuşuluyordu.

Önünüzde sıkıntılı süreçler var. Adem abinin yazdıkları çok kıymetli. Adım adım not alıp takip edin. Zaten her adım ciddi zaman alıyor. THH kararı bile en iyi ihtimal kaç ayda çıkacak. Umarım olumlu sonuçlanır süreçten forumu da haberdar edin benzer sorunu yaşayanlar aynı adımları takip ederler.

Tekrardan geçmiş olsun
Bakalım, inşallah uzatmadan makul bir cihaz önerirler ama hiç sanmıyorum.
 
recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Servis raporu geldi, Hepsiburada'ya sert bir dil ile hem yazdım hem telefon ile konuştum. Tatlı dil ile bu işin gitmeyeceğini anlayınca küfür falan ne varsa söyledim, en sonunda anladık sizin para iadesi istemeyeceğinizi departmana ilettik muadil cihaz bakılır denildi. Fakat hiç sanmıyorum geri dönüş yapacaklarını, her gelişmeyi bildiririm, teşekkürler.
 
recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Günaydın. Ürünün faturası elinizde ise, daha önce bir kere onarıldığına dair servis formunuz da var ise, ürünü onarım amaçlı sevk ettiğinie veya teslime ttiğinize dair bir kanıt da sunabiliyorsanız azami onarım süre sınırı aşımından seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz. MAMİD yani malın ayıpsız misli ile değişimi talebi ile heyete müracaat edersiniz (İlçeler sizin doyaya bakamaz il hakem heyetine gitmeniz gerekir) heyet sizi haklı bulur ve malın ayıpsız misli ile değişimine karar çıkar, karar karşı tarafa tebliğ edilir, siz karşı tarafı arayıp kararın uygulanmasını istersiniz, onlar size malın aynısı yok, üst modeli için X lira yatırın der, siz malın aynısı yok ise ayıpsız MİSLİ ile değişim yapmak zorunda olduklarını söylersiniz onlar itiraz eder inat eder ve konu icraya taşınır. Zaten tüketici adına sorunlar da burada başlar çünkü icra işleminde süreç bizim düşündüğümüz gibi ilerlemiyor. Bıkmış ve hayatlarından bezmiş iş yapmak istemeyen memurlar alışılagelmiş düzenlerinin dışına çıkmamak adına bir bedel üzerinden işlem yapmak isterler çünkü sizin malınızın o günün eşdeğerinin ne olduğunu bilemezler ki bilmek zorunda da değiller aslında. Siz bu nedenle önce bir araştırma yapar ve malınızın gerçekten eşdeğeri olan ürünü bulur ve bunun satışta olup olmadığını teyit ve ispat eder, en baştan dilekçenize bu durumu belirtirsiniz fakat sizin kontrolünüzden takribi 6 ay sonra dosya sonuçlanacağı için burada yine bir çıkış yolu olmaz.

Diyeceğim o ki icra kısmını bir avukat aracılığı ile yürütmeniz gerekir ve heyetin sizi haklı bulduğu karar ile 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu kapsamında maddi manevi tazminat talep etme hakkınız da doğacağı için karşı tarafı ancak icra, avukat masrafları ve 6098TBK kapsamında onların başına açacağınız iş konusunda kibarca tehdit ederek sorunu çözdürebilirsiniz. Eğer halen diretiyorlarsa gerçekten icra sürecini bir avukatla ilerletmeniz gerekir, süreç bittikten sonra da BELGELEMEK ŞARTIYLA taksi paranız dahil tüm masrafları karşı tarafa ayrı bir dava ile yükletebilirisniz. Burada söz konusu mal değil para olacağı için haklı bulunduğunuzda karşı tarafın banka hesaplarına tedbir koydurma şnsınız da doğacaktır yani artık onlar sizin peşinizde koşmak zorunda siz onların değil.
Adem abi acaba THH kararı sonuçlanmadan bu olayı direkt icra mahkemesine taşıyabilir miyim?
 
recepcan Çevrimdışı

recepcan 

Yeni Üye
23 Ağu 2022
10
22
Güncelleme: 4 tane cihaz önerdiler fakat 4'üde muadil sayılmaz. Acer Predator'den Nitro serisine düşürecekler beni. Kaldı ki GPU olarakta düşük seviyeler. Skoda Superb'den inip Symbol'e binmek gibi bir şey yani. Önerdikleri cihazlar ortalama 21K. Ciddi anlamda muadil bir cihaz ise 24K. Yazdım tekrar bakalım.
 
Geri
Üst Alt