Yedek Parça Stok Liste Ve Fiyat Bilgilerini Vatandaş Neden Göremiyor?

Vedatank Çevrimdışı

Vedatank 

Aktif Üye
15 Ocak 2020
380
66
Değerli forumdaşlar bende bugün yaşamış olduğum olayı size anlatmak istiyorum. Konu tüketici ile alakalı olduğu için buraya yazıyorum. Türk Telekom Avea hattım var 26/02/2020 tarihinde başlayan sözleşmem 26/02/2021 tarihinde süresi bitecek. Ben 11/05/2020 tarihinde bu sözleşme üzerinden bir adet 12 taksit ile cep telefonu aldım. Telefonu aldığım zaman bakın dedim tarife sözleşmem iki ay önce dolacak taksit bitmeyecek dedim bana tarife sözleşmem bittiği zaman bana tarife fiatı yüksekten uygulama yapmaya kalkarsalar ne olacak dedim bayi bana hayır dedi kesinlikle dilediğin tarife üzerinden sözleşme yapabilirsin dedi. Bu gün Türk Telekom ofise gittim ve 10 gün sonra tarife sözleşmem doluyor dedim. İnternet sayfanızda 28.56 krş bir tarife var ben o tarifeye sürem dolunca geçmek istiyorum dedim o tarife kaldırıldı dediler o halde 33 tl olan bir tarife var ona geçeyim dedim hayır ona da geçemezsin sen taksit ile telefon almışsın ve taksit bitmemiş anca sen 40.50 krş olan tarifeye geçebilirsin dediler 2 taksit borcum var onu kapatayım dedim hayır kapatamazsın dediler. Başka bir şebekeye geçersen ceza ödemeden şebeke değiştirirsen taksitin tek seferde gelir ödersin biter dediler bende başka bşr şebekeye gittim bu seferde taksitim olduğu için 97 tl ceza gelir diye mesaj geldi. Bende bu gün BTK Şikayet üzerinden baş vuru yaptım 10 gün içinde tarafıma dönüş yapılacakmış bakalım sonuç ne olacak. Saygılarımla.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
14,842
Değerli forumdaşlar bende bugün yaşamış olduğum olayı size anlatmak istiyorum. Konu tüketici ile alakalı olduğu için buraya yazıyorum. Türk Telekom Avea hattım var 26/02/2020 tarihinde başlayan sözleşmem 26/02/2021 tarihinde süresi bitecek. Ben 11/05/2020 tarihinde bu sözleşme üzerinden bir adet 12 taksit ile cep telefonu aldım. Telefonu aldığım zaman bakın dedim tarife sözleşmem iki ay önce dolacak taksit bitmeyecek dedim bana tarife sözleşmem bittiği zaman bana tarife fiatı yüksekten uygulama yapmaya kalkarsalar ne olacak dedim bayi bana hayır dedi kesinlikle dilediğin tarife üzerinden sözleşme yapabilirsin dedi. Bu gün Türk Telekom ofise gittim ve 10 gün sonra tarife sözleşmem doluyor dedim. İnternet sayfanızda 28.56 krş bir tarife var ben o tarifeye sürem dolunca geçmek istiyorum dedim o tarife kaldırıldı dediler o halde 33 tl olan bir tarife var ona geçeyim dedim hayır ona da geçemezsin sen taksit ile telefon almışsın ve taksit bitmemiş anca sen 40.50 krş olan tarifeye geçebilirsin dediler 2 taksit borcum var onu kapatayım dedim hayır kapatamazsın dediler. Başka bir şebekeye geçersen ceza ödemeden şebeke değiştirirsen taksitin tek seferde gelir ödersin biter dediler bende başka bşr şebekeye gittim bu seferde taksitim olduğu için 97 tl ceza gelir diye mesaj geldi. Bende bu gün BTK Şikayet üzerinden baş vuru yaptım 10 gün içinde tarafıma dönüş yapılacakmış bakalım sonuç ne olacak. Saygılarımla.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Adem Helvacı Adem Helvacı
Telefon ve internet aboneliğinde aşırı derecede kelime oyunları dönüyor. İlk 2 Ay bedava 24 Ay taahhütlü ev interneti kampanyası kapsamında abone olmuştum. İlk ay 20 TL ikinci ay 60 TL fatura geldi. Nasıl bedava oluyorsa ....
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,967
Değerli forumdaşlar bende bugün yaşamış olduğum olayı size anlatmak istiyorum. Konu tüketici ile alakalı olduğu için buraya yazıyorum. Türk Telekom Avea hattım var 26/02/2020 tarihinde başlayan sözleşmem 26/02/2021 tarihinde süresi bitecek. Ben 11/05/2020 tarihinde bu sözleşme üzerinden bir adet 12 taksit ile cep telefonu aldım. Telefonu aldığım zaman bakın dedim tarife sözleşmem iki ay önce dolacak taksit bitmeyecek dedim bana tarife sözleşmem bittiği zaman bana tarife fiatı yüksekten uygulama yapmaya kalkarsalar ne olacak dedim bayi bana hayır dedi kesinlikle dilediğin tarife üzerinden sözleşme yapabilirsin dedi. Bu gün Türk Telekom ofise gittim ve 10 gün sonra tarife sözleşmem doluyor dedim. İnternet sayfanızda 28.56 krş bir tarife var ben o tarifeye sürem dolunca geçmek istiyorum dedim o tarife kaldırıldı dediler o halde 33 tl olan bir tarife var ona geçeyim dedim hayır ona da geçemezsin sen taksit ile telefon almışsın ve taksit bitmemiş anca sen 40.50 krş olan tarifeye geçebilirsin dediler 2 taksit borcum var onu kapatayım dedim hayır kapatamazsın dediler. Başka bir şebekeye geçersen ceza ödemeden şebeke değiştirirsen taksitin tek seferde gelir ödersin biter dediler bende başka bşr şebekeye gittim bu seferde taksitim olduğu için 97 tl ceza gelir diye mesaj geldi. Bende bu gün BTK Şikayet üzerinden baş vuru yaptım 10 gün içinde tarafıma dönüş yapılacakmış bakalım sonuç ne olacak. Saygılarımla.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Adem Helvacı Adem Helvacı
Bu tür durumlar bayilerin kasıtlı olarak yanlış bilgilendirmesi nedeniyle de olabiliyor.
O yüzden Türk Telekom müşteri hizmetlerini arayın, alabileceğiniz en doğru bilgi oradadır.
Bayi kendi çıkarını gözetmiş olabilir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ne yazıkki haklarımızı bilmemeyi geçtim öğrenmeye bile heveslenmiyoruz. Almanya da yıllar önce gezmeye giden biri akrabaları ve komşusuyla gittikleri piknik dönüşünde otobanda çocuğun yola attığı çöpün cezasını otoban çıkışında polise öderken soruyor nasıl gördünüz diye? Polis alman komşularını gösteriyor öndeki arabayla giderken aynadan görüp ihbar etmiş. Yasalara uyarken yanındakilerin uymasını da istemek herkes için görev olmalı ama bizim millette örtbas etmek en kabul gören davranış biçimi gibi duruyor ortada.

Konuya gelince işte yayınlanmış olan ;
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ

Hazırlanmasına dayanak;

Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci ve 84 üncü maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.

içinden bir bölüm;

Yedek parça ve fiyat listesi
MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.
(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda
tüketiciye göstermesi zorunludur.


Bu da yönetmeliğin linki;


Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini (Değişik ibare:RG-12/2/2020-31037)(1) Ticaret Bakanı yürütür.

Bir yıl önceden beri bu haliyle yürürlükte, yani bireysel yada kurumsal olarak hizmeti alamayan şikayette bulunabilir, tabii yukarıda belirttiğim gibi örtbası sevmiyor yada eşini dostunu kayırmıyorsa.

Bakanlık çalışanları ceza kesme heveslisi değil ancak önce uyarıp mağduriyetin giderilmesini ve şikayetlerin son bulmasını istiyor, akabinde tekrarları halinde cezalar ve belge iptalleri ile iş gidiyor.

Şikayetin asıl makamı belli, kanun ve yönetmelikler belli, bakalım kimler içimizden haklarını doğru mecralara da da taşımaya başlayacaklar...
Elinize sağlık, Yazınızı videonun açıklamalar bölümüne ekledim.
 
SenolEker Çevrimdışı

SenolEker 

Aktif Üye
31 Tem 2021
127
60
Sonuç?
Şimdi güncel sorunumuz, bir arkadaşımızın Franke marka bulaşık makinesinin kapı altı lastiği erimiş. Servise gidip sorunca servis, "biz dışarıya parça satmıyoruz, gelip görmemiz gerek, ona göre onarım fiyatı veririz" diyormuş.
Ne yapacağız?
3 kuruşluk lastik için servis mi çağıracağız?
Üstelik "belirsiz" bir fiyatla.
Tamirden sonra "lastik ve değişimi 10 bin lira" bile diyebilir.
Ben de Adem Helvacı Adem Helvacı en iyi bilir bunu dedim ve konuyu buraya taşıdım.
Önerilerinize açığım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Sonuç?
Şimdi güncel sorunumuz, bir arkadaşımızın Franke marka bulaşık makinesinin kapı altı lastiği erimiş. Servise gidip sorunca servis, "biz dışarıya parça satmıyoruz, gelip görmemiz gerek, ona göre onarım fiyatı veririz" diyormuş.
Ne yapacağız?
3 kuruşluk lastik için servis mi çağıracağız?
Üstelik "belirsiz" bir fiyatla.
Tamirden sonra "lastik ve değişimi 10 bin lira" bile diyebilir.
Ben de Adem Helvacı Adem Helvacı en iyi bilir bunu dedim ve konuyu buraya taşıdım.
Önerilerinize açığım.
Hocam yönetmelik ortada, Hiç bir yetkili servis vatandaşa yedek parça satışından kaçınamaz.
Devletimiz alnını karışlar o servisin lakin uğraşmak ve beklemek gerekiyor.

Aşağıda yazan maddeyi se4rvisin gözüne soksun arkadaşınız, halen ayak diretiyorlar ise Devlet Babamızın kapısını çalacak maalesef.

Ayrıca şunu da hatırlatayım. Uyanık servisler işçiliği de üstüne ekleyip, hiç iş yapmadan yedek parça üzerinden HAKSIZ kazanç elde ediyor.

Yani lastik 100tl. işçilik 400tl. sonuç 500tl.
Servis size yedek parçası ''Al kardeşim kanuna karşı boynumuz kıldan ince'' diyor ve satıyor ama 500tl ye.

O nedenle madde 12-2 devreye giriyor yani fiyat listesi de sunmak zorundalar.

MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.
(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermesi zorunludur
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44

Apple'dan yapılan açıklamada, kullanıcıların orijinal yedek parçalara erişiminin eskisi kadar sınırlandırılmayacağı vurgulanarak, kullanıcıların Apple'ın sağladığı parçalar, dokümanlar ve araçlar ile kendi tamir işlemlerini kendileri yapabileceği belirtildi.

Apple'ın onarımlarını kendileri yapmak isteyenler için bir seçenek sunması tüketici hakları savunucularının uzun yıllar akıllı telefonların kullanım sürelerini uzatmak için "onarım hakkı" talepleri sonrası gelmesi dikkati çekti.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51

Apple'dan yapılan açıklamada, kullanıcıların orijinal yedek parçalara erişiminin eskisi kadar sınırlandırılmayacağı vurgulanarak, kullanıcıların Apple'ın sağladığı parçalar, dokümanlar ve araçlar ile kendi tamir işlemlerini kendileri yapabileceği belirtildi.

Apple'ın onarımlarını kendileri yapmak isteyenler için bir seçenek sunması tüketici hakları savunucularının uzun yıllar akıllı telefonların kullanım sürelerini uzatmak için "onarım hakkı" talepleri sonrası gelmesi dikkati çekti.
Bizim bu gün ki HAKLI taleplerimiz de biliyorum ki yıllar sona karşılık bulacak ama olsun, mücadeleye devam edeceğiz.
Vatandaşın hakkını savunduğumuz kadar servislerin haklarını da korumak için mücadeleye devam edeceğiz zira burada bu konuda SERVİS olan taraf, diğer konuda yine kendisi de bir TÜKETİCİ sonuçta ;)
 
barbarosso Çevrimdışı

barbarosso 

Aktif Üye
7 Eki 2017
341
Konuyu okuyunca,bir süredir cam kontrol paneli kırılan ankastre fırın aklıma geldi.
İnternetten bana en yakın servisi bulup tel açtım: hanımefendi merhaba,benim şu marka ankastre fırınim var,kontrol paneli kırıldı.bana işçilik dahil panelin maliyetini söyler misiniz?fiyat uygun gelirse siparişimi alın.
Cevap:patronumuz bu şekilde çalışmayı yasakladı.once servisimiz gelip bakacak,yol ücreti 100 lira (bu fiyat 1 ay önce benzin zamları öncesi).size fiyatı servis söyleyebilir.
Fiyat uygun gelmezse 100 lira vereceğim bir de çay ikram edeyim geri göndereyim?
Servis yol parasından kalan kâr a mi kaldı yaa. Yazık...
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Konuyu okuyunca,bir süredir cam kontrol paneli kırılan ankastre fırın aklıma geldi.
İnternetten bana en yakın servisi bulup tel açtım: hanımefendi merhaba,benim şu marka ankastre fırınim var,kontrol paneli kırıldı.bana işçilik dahil panelin maliyetini söyler misiniz?fiyat uygun gelirse siparişimi alın.
Cevap:patronumuz bu şekilde çalışmayı yasakladı.once servisimiz gelip bakacak,yol ücreti 100 lira (bu fiyat 1 ay önce benzin zamları öncesi).size fiyatı servis söyleyebilir.
Fiyat uygun gelmezse 100 lira vereceğim bir de çay ikram edeyim geri göndereyim?
Servis yol parasından kalan kâr a mi kaldı yaa. Yazık...
İşte hocam beni sıkan konuların başında gelen husus bu. Bir yanda yönetmelik var, bir yanda ''patron öyle dedi'' var.
O patron Devlet'in elinin tersini görmemiş ki hiç. Problem bu.

Yani bizde bu YETKİ meselesi kötü niyetli kullanılabiliyor.

Beş parmağın beşi bir değil. Nice servisler var adamlar hizmet aşkı ile harbiden yanıp tutuşuyor böyle arkadaşlarım var benim, adam bildiğin aşık yahu işine, seviyor bu servislik mesleğini mesela Marmaris Vestel yetkili servisi Osman Dural haydi ismini de vereyim.
Öte yandan bakıyorsun adam sırf kendisine kıytırık bir yetki verildi diye imparatorluğunu ilan ediyor.

yedek parça satmam
Ben gelir takarım
ben de 100 lira vermezsen gelmem
gelsem de 100 liraya yapmam
yaparsam da bla bla bla

Bu ne lan? :rant
 
barbarosso Çevrimdışı

barbarosso 

Aktif Üye
7 Eki 2017
341
Bu forum gerçekten bugüne kadar çok konuda bana yol gösterdi ve bilgilendirdi. yeri geldi motive etti teknik konularda,yeri geldi biz bilemedik aramızda bilen olursa cevap verir denildi.ama hiçbir zaman forumdaslarin samimiyetinden şüpheye düşürmedi.her gün fırsat buldukça forumda dolaşır oldum.kah ben tecrübe edindiklerimi paylaşıp cevap yazdım kah verilen cevapları inceledim.
Bu konu özelinde,Adem hocam'a teşekkür ederim.tuketici hakları konusunda takdire şayan çalışmalarının devamını ve bizi daha bilinçli tüketici olmamız konusundaki gayretlerinin meyvelerini topladığı günleri de görmesini diliyorum.
Ellerinize emeklerinize sağlık...
 
Geri
Üst Alt