Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Uzun zamandır aklımda olan konulardan birisidir bu.
Televizyon satın alıyorsunuz, paneli kırılıyor, yedek parça firmanın elinde var mı yok mu belli değil. Fiyatı kaç lira belli değil.
Personele soruyorsunuz, ekrandan fabrika stoklarına bakıp bilgi veriyor güya, ekranda 3 yazıyor ancak o size 5 diyor.
Vatandaşın bu bilgiyi teyit edebilecek yeri yok.
Herhangi bir ucuz kafeteryaya gitseniz, fiyat listesi yok diye 5tl lik yarım ekmek döner için dahi ceza uygulanabilme durumları varken, 3000 5000 10000tl lik yedek parçalar için vatandaş tam bir bilinmezlik içerisine sürükleniyor.
Bu bağlamda bu gün komisyon toplantısında avukat arkadaşımıza konuyu gündeme getirip destek istedim ve hatta buna örnek teşkil edebilecek bir de dosya verdim kendisine.
Gerekli araştırmaları yapacak, hatta şu uzun uzun tartıştığımız Elektrik dağıtım şirketleri konusunu da görüştük ve ortak bir yok bulduk, bununla ilgili de bilgilendireceğim sizi sonra.
Konu ile ilgili yayınladığım video.
Aşağıya sevgili A Alperentoy 'un yazdığı yazıyı ekliyorum müsaadesi ile. İlk mesaj olduğu için dikkat çeksin istedim zira oldukça güzel vurgulamış.
Ne yazık ki haklarımızı bilmemeyi geçtim öğrenmeye bile heveslenmiyoruz. Almanya da yıllar önce gezmeye giden biri akrabaları ve komşusuyla gittikleri piknik dönüşünde otobanda çocuğun yola attığı çöpün cezasını otoban çıkışında polise öderken soruyor nasıl gördünüz diye? Polis alman komşularını gösteriyor öndeki arabayla giderken aynadan görüp ihbar etmiş. Yasalara uyarken yanındakilerin uymasını da istemek herkes için görev olmalı ama bizim millette örtbas etmek en kabul gören davranış biçimi gibi duruyor ortada.
Konuya gelince işte yayınlanmış olan ;
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Hazırlanmasına dayanak;
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci ve 84 üncü maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
içinden bir bölüm;
Yedek parça ve fiyat listesi
MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.
(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda
tüketiciye göstermesi zorunludur.
Bu da yönetmeliğin linki;
Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini (Değişik ibare:RG-12/2/2020-31037)(1) Ticaret Bakanı yürütür.
Bir yıl önceden beri bu haliyle yürürlükte, yani bireysel yada kurumsal olarak hizmeti alamayan şikayette bulunabilir, tabii yukarıda belirttiğim gibi örtbası sevmiyor yada eşini dostunu kayırmıyorsa.
Bakanlık çalışanları ceza kesme heveslisi değil ancak önce uyarıp mağduriyetin giderilmesini ve şikayetlerin son bulmasını istiyor, akabinde tekrarları halinde cezalar ve belge iptalleri ile iş gidiyor.
Şikayetin asıl makamı belli, kanun ve yönetmelikler belli, bakalım kimler içimizden haklarını doğru mecralara da da taşımaya başlayacaklar...
Televizyon satın alıyorsunuz, paneli kırılıyor, yedek parça firmanın elinde var mı yok mu belli değil. Fiyatı kaç lira belli değil.
Personele soruyorsunuz, ekrandan fabrika stoklarına bakıp bilgi veriyor güya, ekranda 3 yazıyor ancak o size 5 diyor.
Vatandaşın bu bilgiyi teyit edebilecek yeri yok.
Herhangi bir ucuz kafeteryaya gitseniz, fiyat listesi yok diye 5tl lik yarım ekmek döner için dahi ceza uygulanabilme durumları varken, 3000 5000 10000tl lik yedek parçalar için vatandaş tam bir bilinmezlik içerisine sürükleniyor.
Bu bağlamda bu gün komisyon toplantısında avukat arkadaşımıza konuyu gündeme getirip destek istedim ve hatta buna örnek teşkil edebilecek bir de dosya verdim kendisine.
Gerekli araştırmaları yapacak, hatta şu uzun uzun tartıştığımız Elektrik dağıtım şirketleri konusunu da görüştük ve ortak bir yok bulduk, bununla ilgili de bilgilendireceğim sizi sonra.
Konu ile ilgili yayınladığım video.
Aşağıya sevgili A Alperentoy 'un yazdığı yazıyı ekliyorum müsaadesi ile. İlk mesaj olduğu için dikkat çeksin istedim zira oldukça güzel vurgulamış.
Ne yazık ki haklarımızı bilmemeyi geçtim öğrenmeye bile heveslenmiyoruz. Almanya da yıllar önce gezmeye giden biri akrabaları ve komşusuyla gittikleri piknik dönüşünde otobanda çocuğun yola attığı çöpün cezasını otoban çıkışında polise öderken soruyor nasıl gördünüz diye? Polis alman komşularını gösteriyor öndeki arabayla giderken aynadan görüp ihbar etmiş. Yasalara uyarken yanındakilerin uymasını da istemek herkes için görev olmalı ama bizim millette örtbas etmek en kabul gören davranış biçimi gibi duruyor ortada.
Konuya gelince işte yayınlanmış olan ;
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Hazırlanmasına dayanak;
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci ve 84 üncü maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
içinden bir bölüm;
Yedek parça ve fiyat listesi
MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.
(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda
tüketiciye göstermesi zorunludur.
Bu da yönetmeliğin linki;
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini (Değişik ibare:RG-12/2/2020-31037)(1) Ticaret Bakanı yürütür.
Bir yıl önceden beri bu haliyle yürürlükte, yani bireysel yada kurumsal olarak hizmeti alamayan şikayette bulunabilir, tabii yukarıda belirttiğim gibi örtbası sevmiyor yada eşini dostunu kayırmıyorsa.
Bakanlık çalışanları ceza kesme heveslisi değil ancak önce uyarıp mağduriyetin giderilmesini ve şikayetlerin son bulmasını istiyor, akabinde tekrarları halinde cezalar ve belge iptalleri ile iş gidiyor.
Şikayetin asıl makamı belli, kanun ve yönetmelikler belli, bakalım kimler içimizden haklarını doğru mecralara da da taşımaya başlayacaklar...
Son düzenleme: