Reset
Aktif Üye
- 20 Nis 2022
- 69
- 49
Merhaba.
Baş edemediğim bir sorunla karşılaştım. Sizlerin görüşleri ne olur nasıl ilerlemeliyim?
Xiaomi Mi TV Stick ürünüm var. 2 Sene 1 ay önce Amazon.com.tr üzerinden ürünü satın aldım. 2 Yıl tam dolduğu sırada cihaz arızalandı.
Xiaomi Mi TV Stick cihaz açılmıyor. Amazon TR üzerinden satın aldım. Öncelikli olarak amazon'la iletişime geçtim ve bana garantisi dolduğu için yetkili servislerle iletişime geçin, onarım yaptırabilirsiniz dediler. Eğer garanti süresi içinde olsaydı her türlü yardımcı olurduk diyerek iyi niyetlerini de belli ettiler. Buradan da bir kere daha teşekkür ediyorum Amazon'a. Bunun üzerine macera başladı ;
Efendim aldım cihazı Ataşehir Ouno Yetkili servisine gönderdim. Cihaz iade edildi, garantisi bizden değil diye.
Aradım çağrı merkezini Amazon'la görüşün, yurtdışı ürünüdür, başka servisle görüşün belki yaparlar dediler.
Amazon'la görüştüm tekrar, yetkili servisler yapar onu yapacak bir şey yok dediler. Garantisi olsaydı biz hallederdik şeklinde...
Farklı bir servise göndermeye karar verdim, bu sefer Beyoğlu Evofone yetkili servisine gönderdim. Cihaz iade edildi, garantisi bizden değil diye evet.
Çağrı merkezini bir daha aradım, Yurt içi cihaz olmadığı için ücretli veya ücretsiz tamir yapmıyoruz dediler. Ben ne yapayım şimdi bu cihazı? Bozuk bir cihazım var, firma batmış değil, tüm dünyaya satış yapan koskoca bir firma ve ücretli ya da ücretsiz tamir etmiyoruz deyip deyip gönderiyorlar.
Şimdi geldiğim bu noktada şunu anlayamıyorum. Ben bütün dünyaya ürün satan global bir firmadan satın aldığım bir ürünü örneğin Finlandiyadan veya Jamaikadan alsam, sonra ülkeme geri gelsem ve burada bozulsa. ne yapacağım kargoyla Jamaika teknik servisine mi göndereceğim?
Veya tam tersi, ben Türkiyeden aldığım bir xiaomi cep telefonu veya saç kurutma makinası ile yurtdışına çıksam ve hatta Çin'e gitsem. Cihaz da orada bozulsa. Bu bozulan cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Çin malı, Çin'de üretilen bir cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Garantisi Türkiyede cihaz Türkiyeden alındı diye?
Abicim sen 80 tane veya 180 tane veya artık bilmem kaç tane ülkeye mal satan ve dünya piyasalarına yön veren tüm dünyaya mal satan küresel kocaman bir şirketsin. Cevizlibağ metro durağının karşısındaki kunduracı değilsin ki.
Ben bu durumda ne yapmalıyım?
Bildiğim kadarıyla ücretli veya ücretsiz onarım fark etmeksizin, bir firma ürettiği bir mal için, üretim tarihinden itibaren 10 yıl boyunca yedek parça bulundurmak ve hizmet vermek zorunda. Ben parasın vereceğim, alsın birisi şunu tamir etsin. Ben şimdi ne yapmalıyım ?
Yani benim yasal bir hakkım var mı, benim bu durumda herhangi bir hak iddia etmek gibi bir durumum söz konusu olabilir mi? yoksa herifler haklı abi deyip kenara mı çekileyim? Ama içime sinmiyor sanki bu işte bir yanlışlık var gibi. Ne olur biri içimi ferahlatsın yahu...
selamlar...
Baş edemediğim bir sorunla karşılaştım. Sizlerin görüşleri ne olur nasıl ilerlemeliyim?
Xiaomi Mi TV Stick ürünüm var. 2 Sene 1 ay önce Amazon.com.tr üzerinden ürünü satın aldım. 2 Yıl tam dolduğu sırada cihaz arızalandı.
Xiaomi Mi TV Stick cihaz açılmıyor. Amazon TR üzerinden satın aldım. Öncelikli olarak amazon'la iletişime geçtim ve bana garantisi dolduğu için yetkili servislerle iletişime geçin, onarım yaptırabilirsiniz dediler. Eğer garanti süresi içinde olsaydı her türlü yardımcı olurduk diyerek iyi niyetlerini de belli ettiler. Buradan da bir kere daha teşekkür ediyorum Amazon'a. Bunun üzerine macera başladı ;
Efendim aldım cihazı Ataşehir Ouno Yetkili servisine gönderdim. Cihaz iade edildi, garantisi bizden değil diye.
Aradım çağrı merkezini Amazon'la görüşün, yurtdışı ürünüdür, başka servisle görüşün belki yaparlar dediler.
Amazon'la görüştüm tekrar, yetkili servisler yapar onu yapacak bir şey yok dediler. Garantisi olsaydı biz hallederdik şeklinde...
Farklı bir servise göndermeye karar verdim, bu sefer Beyoğlu Evofone yetkili servisine gönderdim. Cihaz iade edildi, garantisi bizden değil diye evet.
Çağrı merkezini bir daha aradım, Yurt içi cihaz olmadığı için ücretli veya ücretsiz tamir yapmıyoruz dediler. Ben ne yapayım şimdi bu cihazı? Bozuk bir cihazım var, firma batmış değil, tüm dünyaya satış yapan koskoca bir firma ve ücretli ya da ücretsiz tamir etmiyoruz deyip deyip gönderiyorlar.
Şimdi geldiğim bu noktada şunu anlayamıyorum. Ben bütün dünyaya ürün satan global bir firmadan satın aldığım bir ürünü örneğin Finlandiyadan veya Jamaikadan alsam, sonra ülkeme geri gelsem ve burada bozulsa. ne yapacağım kargoyla Jamaika teknik servisine mi göndereceğim?
Veya tam tersi, ben Türkiyeden aldığım bir xiaomi cep telefonu veya saç kurutma makinası ile yurtdışına çıksam ve hatta Çin'e gitsem. Cihaz da orada bozulsa. Bu bozulan cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Çin malı, Çin'de üretilen bir cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Garantisi Türkiyede cihaz Türkiyeden alındı diye?
Abicim sen 80 tane veya 180 tane veya artık bilmem kaç tane ülkeye mal satan ve dünya piyasalarına yön veren tüm dünyaya mal satan küresel kocaman bir şirketsin. Cevizlibağ metro durağının karşısındaki kunduracı değilsin ki.
Ben bu durumda ne yapmalıyım?
Bildiğim kadarıyla ücretli veya ücretsiz onarım fark etmeksizin, bir firma ürettiği bir mal için, üretim tarihinden itibaren 10 yıl boyunca yedek parça bulundurmak ve hizmet vermek zorunda. Ben parasın vereceğim, alsın birisi şunu tamir etsin. Ben şimdi ne yapmalıyım ?
Yani benim yasal bir hakkım var mı, benim bu durumda herhangi bir hak iddia etmek gibi bir durumum söz konusu olabilir mi? yoksa herifler haklı abi deyip kenara mı çekileyim? Ama içime sinmiyor sanki bu işte bir yanlışlık var gibi. Ne olur biri içimi ferahlatsın yahu...
selamlar...