Xiaomi Mİ Tv Stick Garanti

Reset Çevrimdışı

Reset

Aktif Üye
20 Nis 2022
69
49
Merhaba.
Baş edemediğim bir sorunla karşılaştım. Sizlerin görüşleri ne olur nasıl ilerlemeliyim?

Xiaomi Mi TV Stick ürünüm var. 2 Sene 1 ay önce Amazon.com.tr üzerinden ürünü satın aldım. 2 Yıl tam dolduğu sırada cihaz arızalandı.

Xiaomi Mi TV Stick cihaz açılmıyor. Amazon TR üzerinden satın aldım. Öncelikli olarak amazon'la iletişime geçtim ve bana garantisi dolduğu için yetkili servislerle iletişime geçin, onarım yaptırabilirsiniz dediler. Eğer garanti süresi içinde olsaydı her türlü yardımcı olurduk diyerek iyi niyetlerini de belli ettiler. Buradan da bir kere daha teşekkür ediyorum Amazon'a. Bunun üzerine macera başladı ;

Efendim aldım cihazı Ataşehir Ouno Yetkili servisine gönderdim. Cihaz iade edildi, garantisi bizden değil diye.
Aradım çağrı merkezini Amazon'la görüşün, yurtdışı ürünüdür, başka servisle görüşün belki yaparlar dediler.
Amazon'la görüştüm tekrar, yetkili servisler yapar onu yapacak bir şey yok dediler. Garantisi olsaydı biz hallederdik şeklinde...
Farklı bir servise göndermeye karar verdim, bu sefer Beyoğlu Evofone yetkili servisine gönderdim. Cihaz iade edildi, garantisi bizden değil diye evet.
Çağrı merkezini bir daha aradım, Yurt içi cihaz olmadığı için ücretli veya ücretsiz tamir yapmıyoruz dediler. Ben ne yapayım şimdi bu cihazı? Bozuk bir cihazım var, firma batmış değil, tüm dünyaya satış yapan koskoca bir firma ve ücretli ya da ücretsiz tamir etmiyoruz deyip deyip gönderiyorlar.

Şimdi geldiğim bu noktada şunu anlayamıyorum. Ben bütün dünyaya ürün satan global bir firmadan satın aldığım bir ürünü örneğin Finlandiyadan veya Jamaikadan alsam, sonra ülkeme geri gelsem ve burada bozulsa. ne yapacağım kargoyla Jamaika teknik servisine mi göndereceğim?

Veya tam tersi, ben Türkiyeden aldığım bir xiaomi cep telefonu veya saç kurutma makinası ile yurtdışına çıksam ve hatta Çin'e gitsem. Cihaz da orada bozulsa. Bu bozulan cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Çin malı, Çin'de üretilen bir cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Garantisi Türkiyede cihaz Türkiyeden alındı diye?

Abicim sen 80 tane veya 180 tane veya artık bilmem kaç tane ülkeye mal satan ve dünya piyasalarına yön veren tüm dünyaya mal satan küresel kocaman bir şirketsin. Cevizlibağ metro durağının karşısındaki kunduracı değilsin ki.


Ben bu durumda ne yapmalıyım?

Bildiğim kadarıyla ücretli veya ücretsiz onarım fark etmeksizin, bir firma ürettiği bir mal için, üretim tarihinden itibaren 10 yıl boyunca yedek parça bulundurmak ve hizmet vermek zorunda. Ben parasın vereceğim, alsın birisi şunu tamir etsin. Ben şimdi ne yapmalıyım ?

Yani benim yasal bir hakkım var mı, benim bu durumda herhangi bir hak iddia etmek gibi bir durumum söz konusu olabilir mi? yoksa herifler haklı abi deyip kenara mı çekileyim? Ama içime sinmiyor sanki bu işte bir yanlışlık var gibi. Ne olur biri içimi ferahlatsın yahu...
selamlar...
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,324
Hocam söylenecek çok söz var konuyla alakalı ancak, malesef ürün yurt dışı ürün olduğu için yurt içinde bunun garantisi geçmez. Haa sen diyosun ki parası ile yaptırayım, cihazı onlardan almadın diye sanırım yanaşmıyorlar.

Ben senin içini şöyle rahatlatabilirim, bahsettiğin cihaz çok eski bir cihaz, günümüz şartlarına ayak uydurması zor. O cihazı yaptırsan vereceğin paraya inan yazık, onun için kendine uygun fiyatlı çok daha iyi bir cihaz bakmalısın.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Benim de anlamadığım eğer Amazon satıcı ise Amazon'un anlaştığı bir servis olmalı onlarda yok ben yapmıyorum diyemez. Yok Amazon aracı ise o zaman da ithal eden firmanın anlaştığı bir yer olmalı onlarda bizden almadin diyemez. En fazla tamir fiyatını yeni cihaz fiyatı çıkartır sizin onarımdan vazgecmenizi sağlar. Size Amazon ya da Amazon üzerinden satış yapan firma herhangi bir servis yeri bilgisi vermedi mi ? Adem hocam gibi bende merak ettim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Benim de anlamadığım eğer Amazon satıcı ise Amazon'un anlaştığı bir servis olmalı onlarda yok ben yapmıyorum diyemez. Yok Amazon aracı ise o zaman da ithal eden firmanın anlaştığı bir yer olmalı onlarda bizden almadin diyemez. En fazla tamir fiyatını yeni cihaz fiyatı çıkartır sizin onarımdan vazgecmenizi sağlar. Size Amazon ya da Amazon üzerinden satış yapan firma herhangi bir servis yeri bilgisi vermedi mi ? Adem hocam gibi bende merak ettim.
Orada örtüşmeyen bir durum var, onu çözünce konuyu da çözeriz hocam.
Neticede Hizmet süresi kapsamında yasal talepte bulunulabilir satıcıdan, parça yoksa ücretli değişim yapılır vs ama kapıdan çeviremezler vatandaşı (Normalde)
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Şimdi geldiğim bu noktada şunu anlayamıyorum. Ben bütün dünyaya ürün satan global bir firmadan satın aldığım bir ürünü örneğin Finlandiyadan veya Jamaikadan alsam, sonra ülkeme geri gelsem ve burada bozulsa. ne yapacağım kargoyla Jamaika teknik servisine mi göndereceğim?
Evet. Nereden aldıysanız oranın garanti şartlarında değerlendirilir (ki ben bunu mantıklı buluyorum). Kimi firmalar global garanti verebiliyor. Ancak bu firmalar genelde distribütör olarak değil de direkt kendileri o pazarda oluyorlar.
Veya tam tersi, ben Türkiyeden aldığım bir xiaomi cep telefonu veya saç kurutma makinası ile yurtdışına çıksam ve hatta Çin'e gitsem. Cihaz da orada bozulsa. Bu bozulan cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Çin malı, Çin'de üretilen bir cihazı tamir ettirmek için Çin'den Türkiye'ye mi göndereceğim? Garantisi Türkiyede cihaz Türkiyeden alındı diye?
Firmaların tutumları ülkeden ülkeye farklılık gösterebilmekte.
Abicim sen 80 tane veya 180 tane veya artık bilmem kaç tane ülkeye mal satan ve dünya piyasalarına yön veren tüm dünyaya mal satan küresel kocaman bir şirketsin. Cevizlibağ metro durağının karşısındaki kunduracı değilsin ki.
Xiaomi öyle olmayabilir ancak onu Türkiye'ye getiren getiren firmalar için ne yazık ki bunu söyleyemeyebiliriz. Bildiğim kadarıyla Xiaomi, Türkiye'de benim bildiğim en az 4 farklı distrübütör (Evofone, Delta, MIEKO ve Dora Mobile) kanalı ile ürün satıyor. Doğal olarak birinin getirdiğine diğerinin servis vermemesi aslında normal karşılanabilir. Sonuçta şöyle düşünün bu firmalardan her biri az ya da çok belli bir yatırım yapıyor, reklam yapıyor. A firması reklam yapmış, servis kurmuş ve bunun belli bir maliyeti var. B firması ise hiç bir şey yapmamış ve A'nın yaptığı bu reklam ve oluşturduğu marka değeri üzerinden sadece ürün satıp para kazanıyor. Buna A firmasının sessiz kalmasını beklemek biraz haksızlık olacaktır.

Öncelikle siz Amazon üzerinden distribütör olmayan bir firma üzerinden yurtdışı kaynaklı bir ürün ("gray market" veya "paralel ithalat" da deniyor) mü aldınız yoksa Türkiyede'ki distribütörlerden birinden mi aldınız bunu netleştirmeniz lazım. Paralel ithalat ise distribütörlerin insafına kalırsınız çünkü hiçbirinin paralel ithalat bir ürüne ücretli dahi olsa servis verme zorunluluğu bulunmamakta. Ayrıca sizin ürününüz tamirden ziyade değişim yapılan bir cihaz. Belki Xiaomi Global bir çözüm önerebilir.

Bu konuda bir örnek vereyim. Corasair'in ramlerini almıştım ve biri arızalandı. Ömür boyu garanti olduğu için satıcı ile iletişime geçeyim dedim ama iflas etmişti. Distribütörle iletişime geçtim. O da ille de satıcı dedi. Ben de Corsair'in sitesindenki forumu üzerinden Corsair Global'e ulaştım. Adamlar Hollanda'da bir adrese (Avruba toplama merkeziyimiş) yollamamı istediler ramleri. Sonra da bana Hong Kong'tan yeni ramleri yolladılar. Arkadaşın elinde de Kingston marka bozuk ram varmış. Ömür boyu garanti diye satılıyordu ve aldığı zamanlarda Türkiye Pazarındaki en kaliteli ramlerdi. Ancak Kingston Global ömür boyu garantinin sadece Kuzey Amerika Kıtasında geçerli olduğunu belirten bir cevap verdi.

Yani firmaların ttumları birbirinden farklı da olabiliyor.
 
Son düzenleme:
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Öncelikle siz Amazon üzerinden distribütör olmayan bir firma üzerinden yurtdışı kaynaklı bir ürün ("gray market" veya "paralel ithalat" da deniyor) mü aldınız yoksa Türkiyede'ki distribütörlerden birinden mi aldınız bunu netleştirmeniz lazım. Paralel ithalat ise distribütörlerin insafına kalırsınız çünkü hiçbirinin paralel ithalat bir ürüne ücretli dahi olsa servis verme zorunluluğu bulunmamakta. Ayrıca sizin ürününüz tamirden ziyade değişim yapılan bir cihaz. Belki Xiaomi Global bir çözüm önerebilir.

Hocam tüm yazdıklarınıza harfiyen katılmakla birlikte bir yanlış anlaşılmayı belirtmek istiyorum. Paralel ithalat da olsa Türkiye de vergi mükellefi bir firma ithal ettiği ürüne iyi veya kötü servis hizmeti ve kullanım ömrü boyunca da bakım ve onarım hizmeti vermek zorunda. Ki çoğu paralel ithalat yapan Türkiye merkezli firmalar bunu ya bir servis ağıyla anlaşarak ya da garanti hizmetini teknik birimlerimiz veriyor şeklinde çözüyor ( ne kadar cözdükleri tartışılır). Tabi yurt dışı merkezli bir firmadan alınmadiysa. O zaman üreticinin dediğiniz gibi global veya bölgesel garanti kapsamı ve çözüm önerilerine kalıyorsunuz.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Bu konu bir zamanlar yazıcı kablosuyla birlikte satılan yazıcıların içindeki data kablosunun ayrı satıldığı zamana kadar gider. Uluslararası ticaret koşulları zaman içerisinde çok değişti. Firmaların limited warranty olarak adlandırdıkları ve aynı ülke içinde bile farklı bölgelerde farklı koşullarla uyguladıkları garanti prosedürleri var. Ayrıca ürünün temin yöntemleri de ithalat, grey market, refurbished v.s. olarak çok fazla çeşitlenmiş durumda. Bu yüzden ilk mesajınızda belirtilen A ülkesinden aldım, B ülkesinde garanti nasıl olur? Sorusunun günümüzde Uluslararası genel geçer bir cevabı yok. İşin mevzuatını ve detaylarını anlatmaya kalksak çok uzun bir yazı olur. O yüzden The_SreT The_SreT ustanın önerisi en mantıklısı gibi görünüyor. Son seçenek olarak yetki aranmadan bir tamirat noktası bulunabilir mi diye düşünüyorum ancak bildiğim kadarıyla Android box yapısındaki cihazların donanımsal arızaları (Farazi konuşuyorum, sorun yazılımdan da kaynaklanıyor olabilir.) için bir tamir noktası olduğunu sanmıyorum. (Var ise bilen ustalarımız paylaşabilirse bu yanlış bilgimi de düzeltmiş olurum.)
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Hocam tüm yazdıklarınıza harfiyen katılmakla birlikte bir yanlış anlaşılmayı belirtmek istiyorum. Paralel ithalat da olsa Türkiye de vergi mükellefi bir firma ithal ettiği ürüne iyi veya kötü servis hizmeti ve kullanım ömrü boyunca da bakım ve onarım hizmeti vermek zorunda. Ki çoğu paralel ithalat yapan Türkiye merkezli firmalar bunu ya bir servis ağıyla anlaşarak ya da garanti hizmetini teknik birimlerimiz veriyor şeklinde çözüyor ( ne kadar cözdükleri tartışılır). Tabi yurt dışı merkezli bir firmadan alınmadiysa. O zaman üreticinin dediğiniz gibi global veya bölgesel garanti kapsamı ve çözüm önerilerine kalıyorsunuz.
Ancak burada atladığınız bir nokta var. Bu paralel ithalat yapan firmalar genelde küçük firmalar oluyor. Çoğu da sadece tek kişilik firmalar. Bu gibi durumlarda ipe un serip iş ciddiye binince şirketi kapatıp yenisini açıyorlar.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Ancak burada atladığınız bir nokta var. Bu paralel ithalat yapan firmalar genelde küçük firmalar oluyor. Çoğu da sadece tek kişilik firmalar. Bu gibi durumlarda ipe un serip iş ciddiye binince şirketi kapatıp yenisini açıyorlar.
Evet bu kısımda haklısınız. Ama bu kural olmadığı ya da uymak zorunda olmadıkları anlamına gelmiyor. Hatta bu durum hic bir kural yok gayri resmi bir iş gibi algıladım. Ki dediğiniz problemli kısmı aslında parantez içinde ( ne kadar cözdükleri tartışılır) atıfta bulundum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Garantisi bitmiş ürünün neden servislerin ücretli de olsa tamirine yanaşmadığına gelirsek. O cihazda chip arızası var %99 ve tamiri de mümkün değil eğer garantisi devam etseydi yeni ürün ile değişim olurdu.

Tamiri münkün olmadığı ve tamiri mümkün dahi olsa cihaz ücretinden fazla ücret çıkacağı için servisler kabul etmez. The_SreT The_SreT arkadaşımın dediği gibi yeni cihaz bakın mümkünse stick olmasın normal Tv box en az 2/16 güncel cihaz olsun.
 
Reset Çevrimdışı

Reset

Aktif Üye
20 Nis 2022
69
49
Çok teşekkür ederim hepinize, değerli bilgilendirmeleriniz için. bilmediğim bir çok konuyu da böylece öğrenmiş oldum, illa ki benim gibi merak eden birileri çıkar onlar da faydalanır.

Xiaomi markasına yaşadığım iki tane üst üste gelen sorundan dolayı artık illallah diyorum ve bir daha da herhalde elimi dahi sürmem. Birincisi bu üründe yaşadığım bu talihsiz deneyimden dolayı, ikincisi de sık sık yaşadığım ve çözülemeyen bir sorundan dolayı sattığım cep telefonumdan dolayı. İlla ki birileri hastasıdır vazgeçilmezidir ama işte bazılarına da böyle denk gelir. Firmayı karalamak bilmem ne değil amacım, Yaşadığım olumsuz deneyimler beni soğuttu.

Ah Amerika. Huawei'ye ambargoyu koymasaydı bu firmaların esamesi okunmazdı. Ne xiaomi ne Oppo ne de başka dandirik çin markaları ortaya çıkmazdı. Şu anda bile kıyaslıyorum ve hatta dünya çapında kendini kanıtlamış köklü web sitelerinin incelemeleri gösteriyor ki, hala Huawei kalitesinde cihaz üreten bir android üretici yok. Neyse ya nerden nereye bağladık..


Selamlar...
 
L Çevrimdışı

lovecraft

Aktif Üye
5 May 2021
75
Ah Amerika. Huawei'ye ambargoyu koymasaydı bu firmaların esamesi okunmazdı.
İşte tam da bu yüzden ambargo koydular. Şirket bildiğim kadarı ile Amerika pazarında 5G ihalelerini bile almaya başlayınca korktular. Çinli bir firmanın Amerikanın iletişiminde tekel olma potansiyeli çok tehlikeli onlar için. Bu arada Huawei'yi "android" bazında durduran bir şey yok. İsteseler kendi android distroları ile her türlü cihazı üretip satarlar. İçine google yerine "toogle" koyarlar, adamların bunu yapacak ekibi ve gücü var. Ama tabi millet google denen lanet firmaya ruhunu satmış olduğu için bu ürünler satılmayacaktır batıda. Sıkıntı da bu zaten. Huawei şu anda Çin pazarında kendi ürünlerini kolayca satabiliyor çünkü zaten Çin'de google yasak. Facebook, twitter vs. hepsi yasak. Orada bir google tekeli yok. Ama tabi batılı bir kullanıcı "play services" olmayınca "ben şu uygulamaya giremiyorum" diyeceği için bu ürünler biraz standardın dışında kalacaktır. Yıllardır google'ın tekel olmasına karşıyım. Evet adamlar bi çok hizmeti bedava veriyorlar (ya da en azından bir akıllı telefon parasına diyelim), ama ne demiş bilge kişi, "eğer bedava ise, mal sensin". Google'ın bu işte kazancı hepimizin "verileri, bilgileri".

Tekrar söyleyeyim, android, google'a muhtaç değildir. Ama malesef uygulama üreticileri uygulamalarını "google play services" denen naneye muhtaç hale getirdikçe sıkıntı burada çıkıyor karşımıza.
 
Geri
Üst Alt