Arkadaşlar Merhaba,
Ben de tavsiyelere uyarak iki ay önce A 101'den Xiaomi cep telefonu aldım.Telefon güzel fakat başıma gelen ilginç bir olay var onu paylaşayım.Telefon düştü ve ekranın önündeki cam çatladı.Öncelikle kutudan çıkan yetkili servis EVO bilgi teknolojilerini aradım,telefonu Yurtiçi kargo ile firma kodu vererek ücretsiz yollamam gerektiğini arızayı inceledikten sonra bilgi vereceklerini söylediler.Bu arada kullanıcı hatası olduğu için aynı markanın başka yetkili servisi varsa oralardan da fiyat almak adına küçük bir araştırma yaptım ve fark ettim ki bu markayı ithal eden firma hangi servisle anlaşıyorsa o telefona sadece o servis bakıyor.Üç firmanın adı geçiyordu birisi de A 101 ile çalışan EVO bilgi teknolojileri.Bu dakikadan sonra alternatif olmadığı için kargo ile yolladım.Uygun bir süre sonunda ekran değişeceği bilgisi ve ücretini yatırabileceğim kanallar SMS ile iletildi.Tekrar aradım ve sadece ön cam değişikliği istediğimi söyledim fakat böyle bir uygulama olmadığını ekranı komple değiştirmeleri gerektiğini söylediler.Onlara başka serviste yapıp yapamayacağımı sordum,kabul edilmeyeceğini öğrendim(diğer iki servisi arayıp durumu teyid ettim).Ekran için altı ay garanti vereceklerini söylediler o arada şeytan dürttü herhalde başka bir sorun, mesela yazılımla ilgili bir şey olursa ne olacağını sordum gelen cevap "kullanıcı hatası olduğu için telefonunuzun garantisi bitmiş sayılır,ama siz gene de bize yollayın bakarız" şeklindeydi.Durum garip geldi bana bu telefon su hasarı gibi tüm sistemi etkileyen bir arıza görmedi ki neden garantisi bitmiş olsun anlayamadım.Telefondaki arkadaşla konuşmamızda Genpa olarak gelen telefonlara da onların baktığını öğrendim.
Neyse,on gün önce paralarını (215 T.L.) siteleri üzerinden ödedim,çarşamba gün de telefonun akibetini öğrenmek için aradım.Cuma ya da Pazartesi gün kargoya verileceğini söylediler.Cuma gün günübirlik Ankara'ya gitmem gerekti tesadüfen Yurtiçi Kargo Küçükesat (Ankara) şubeden arayıp kargom olduğunu adresimde bulunamadığımı belirttiler(Adres yanlış nasıl düzeltiriz- gelen cevap: gönderici verdiği şubeye eposta yollasın biz oraya yönlendirelim).Söyledikleri adres bir yıl önceki şirketimin eski adresi,o adresten sonra şirketi başka bir adrese taşımış ben de üç ay önce başka bir şehre taşınmıştım.Kargonun o adrese gitmesi imkansız çünkü o adresi Yurtiçi kargo bölge müdürlüğünde değiştirdik üzerine defalarca yeni adrese kargo geldi.EVO'yu arayıp bu adrese nasıl ulaştıklarını sorguladım,adresi yurtiçi kargo vermiş.Dedim ki ne ilgisi var başka bir özel kuruluştan adres bilgisi istiyorsunuz,kutuya yeni adresimi (Samsun) fatura bilgilerini yazıp koymuşum,A101 'den alınan faturanın üzerinde şirket adresim var (Ankara ama başka ilçede) düzeltin.EVO der ki:"Bize kimlik fotokopisi,imza sirküleri,kargoyu teslim ettiğinizde aldığınız fişi ekleyerek eposta yollayın"
Sonuçta ilgili şubeye gidip teslim aldım,ama o gün Ankara'da işim olmasa telefon nerede olurdu hiç bir fikrim yok.
Telefon güzel ama yetkili servis kısmı biraz sıkıntılı .