Vestel Flora Soğutmuyor

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Ek olarak söylemeyi unuttum. Adama dedim ki arızayı verince sizi arayınca hemen nasıl geleceksiniz üstelik klimayı mesai saatleri dışında çalıştırdığımda ne olacak diye. Klima açık kalacak o şekilde biz gelene kadar dedi. :gul
Adem bey kart ölçme işi voltmetre ile mi yapılıyor. Elimde voltmetre var daha teknik birşeyse tabi orasını yapamam.
Hocam bu ölçümle tespit edilemiyor ne yazık ki.
Onların eski sistemler için bağladıkları bir External IPM kutu var.

Temel olarak içinde aslında bir dış ünite kartı var, ona ilave selenoid bobin fan dönüşü v bağlamışlar ve olmuş size test kutusu :kiskis

Yeni sistemlerde o da işe yaramıyor. O ölçü aleti de çok özür diliyorum sizin gazınızı almak için ellerind eyoksa bir halta yarayacağüından değil :kiskis


Onunla dış ünite kartına elektrik geliyor mu ona bakabilir ki zaten o klimanın dış ünite kartı üzerinde D16 pozisyonunda bir led var, onun kaç kere yanıp söndüğü bile size arızanın nerede olduğunu söylüyor, led yanmıyorsa enerji de gelmiyordur bu kadar basit :kas

Boşverin sıkmayın canınızı, en çok içimi rahat ettiren konu, zamanında akılcı davranıp +4 yıl garanti yaptırmış olmanız.
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
521
40
Merhaba. Sorunu hala çözebilmiş değilim sorun devam ediyor. Yazdan kışa geçiş sürecinde klima 4-5 ay kullanılmadı. Klimayı geçenlere açtım bu sefer klima hiç hava üflemedi ne dış ünite ne de iç ünitenin pervanesi dönmedi yaklaşık 40 dk filan bu şekilde bekledi. Ertesi gün açtım klima normal çalıştı. Daha sonra tekrar aynı sorun oldu. Bende yaz ayında gelen teknik servisi yeniden çağırdım. Servise klimada Er06 hatası olduğu rastgele zamanla kafasına göre çalışmadığını anlattım. (daha önce de aynı şeyleri anlatmıştım) Servis multimetreyle dış üniteyi ölçtü bu klimada herhangi bir sorun görünmüyor dedi. Servise durumu tekrar izah ettim . Servisdeki eleman ben bu kartı değiştiremem hata anında görmem gerekiyor dedi. Kartı değiştirsek bile iç ünite kartını mı, yoksa dış ünite kartını mı değiştireceğiz onu anlayamayız, o durum hata sırasında belli olur dedi. Daha önce Adem hocamla beraber yaptığım klima testi aklıma geldi ER06 hatası aldığım test.
Servise, hata yok diyorsunuz ama ben test yaptığımda hata kodu ER06 aldığımı belirttim . Servis bana o testin her vestel klimada aynı sonucu verdiğini onun anlamsız olduğunu söyledi. O testin içerideki elektrik kabloların sökülüp yapılacağını vb teknik terimler kullanarak bir açıklama yaptı. Servis giderken , arıza durumunda ben bunu size video çekerek nasıl kanıtlayabilirim dediğimde , arıza durumunda dış ünitenin elektrik kapağının altında kırmızı led lambanın olduğunu onun belirli aralıklarla yanıp söndüğünü söyledi. Eğer o lambalar yanmazsa arıza vardır dedi.Bu durum benim canımı çok sıkmaya başladı. Ne yapmamı önerirsiniz ?
A Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhaba. Sorunu hala çözebilmiş değilim sorun devam ediyor. Yazdan kışa geçiş sürecinde klima 4-5 ay kullanılmadı. Klimayı geçenlere açtım bu sefer klima hiç hava üflemedi ne dış ünite ne de iç ünitenin pervanesi dönmedi yaklaşık 40 dk filan bu şekilde bekledi. Ertesi gün açtım klima normal çalıştı. Daha sonra tekrar aynı sorun oldu. Bende yaz ayında gelen teknik servisi yeniden çağırdım. Servise klimada Er06 hatası olduğu rastgele zamanla kafasına göre çalışmadığını anlattım. (daha önce de aynı şeyleri anlatmıştım) Servis multimetreyle dış üniteyi ölçtü bu klimada herhangi bir sorun görünmüyor dedi. Servise durumu tekrar izah ettim . Servisdeki eleman ben bu kartı değiştiremem hata anında görmem gerekiyor dedi. Kartı değiştirsek bile iç ünite kartını mı, yoksa dış ünite kartını mı değiştireceğiz onu anlayamayız, o durum hata sırasında belli olur dedi. Daha önce Adem hocamla beraber yaptığım klima testi aklıma geldi ER06 hatası aldığım test.
Servise, hata yok diyorsunuz ama ben test yaptığımda hata kodu ER06 aldığımı belirttim . Servis bana o testin her vestel klimada aynı sonucu verdiğini onun anlamsız olduğunu söyledi. O testin içerideki elektrik kabloların sökülüp yapılacağını vb teknik terimler kullanarak bir açıklama yaptı. Servis giderken , arıza durumunda ben bunu size video çekerek nasıl kanıtlayabilirim dediğimde , arıza durumunda dış ünitenin elektrik kapağının altında kırmızı led lambanın olduğunu onun belirli aralıklarla yanıp söndüğünü söyledi. Eğer o lambalar yanmazsa arıza vardır dedi.Bu durum benim canımı çok sıkmaya başladı. Ne yapmamı önerirsiniz ?
A Adem Helvacı
Yazık ki ne yazık, halen multimetre ile dış ünite ölçen servisler var :alala

Multimetre ile dış üniteden alacağı tek şey VOLTAJ olur yahu bu cihazlar arasında İLETİŞİM hatası var onu multimetre ile nasıl anlayacak bu muhteremler?

Floralarda bu durum kronik olabilir mi diye düşünmeye başladım çünkü benim bölgemde heyetimize gelen bir dosyadaki tüketici şikayetinde de durum aynıydı, Tüketici Vestel Flora klimasını açıyor, bir saat beklemesine rağmen ürün çalışmıyor. kapatıp açarsa veya denk gelirse veya ürün kafasına eserse çalışıyor ama onda da düzgün bir soğutma yapmıyor. Hatta bana çalışmadığı anın videosunu yolladı, o videoda hakikaten kendisi de 40 dakikadır beklediğini belirttmişti o hali ile çekip yolladı videoyu.

Vestel'in bu soruna çözüm üretememesi enteresan.
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
521
40
Adem hocam klima gene çalışmamaya başladı şu anda 1 saatir üflemiyor. Servisi ikna etmek için video çekmem gerekiyor. Dış ünite elektrik kapağını söktüm zaten tek vida tutuyor. Kırmızı led lambalar tam olarak nerede acaba hiç ışık göremedim.?

Scr.png


A Adem Helvacı
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
521
40
Artık son olarak gecenin bu saatinde dış üniteyi de söktüm video çektim . Elimden bundan daha fazlası gelmez. Bu video kanıt niteliği taşımıyor mu .Yarın servise bu videoyu izleteceğim. Bu nasıl bir sistem işleyişi anlamıyorum. Ben servise kart hatası diyorum her gelen eleman multimetreyle elektik ölçüp gidiyor.


 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
521
40
Servis gelip dış üniteyi söküp götürüp test yapacakmış. En koktuğum olay başıma gelmek üzere . Arıza olay yerinde tespit edilemiyor mu. Bu elemanlar nasıl yetişiyor bu serviste. Ben bile hiçbir şekilde klimadan anlamama rağmen az çok bişeyler düşünebiliyorum . Sistem bazen hiçbir şekilde tepki vermediği için mekanik bir arıza olduğunu düşünmüyorum elektronik bir arıza olduğu belli. kart vb şeyler. Bu servisin elinde çıkma kart vb malzeme yok mu bu tür arızalarda anında teşhis için. İlla mağdur edecekler bu soğukta insanı. Bu dış ünite buradan söküldüğü zaman bir kaç ay geri gelmeyecek sonra uğraş dur. İnsanı nefret ettiriyorlar herşeyden
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Servis gelip dış üniteyi söküp götürüp test yapacakmış. En koktuğum olay başıma gelmek üzere . Arıza olay yerinde tespit edilemiyor mu. Bu elemanlar nasıl yetişiyor bu serviste. Ben bile hiçbir şekilde klimadan anlamama rağmen az çok bişeyler düşünebiliyorum . Sistem bazen hiçbir şekilde tepki vermediği için mekanik bir arıza olduğunu düşünmüyorum elektronik bir arıza olduğu belli. kart vb şeyler. Bu servisin elinde çıkma kart vb malzeme yok mu bu tür arızalarda anında teşhis için. İlla mağdur edecekler bu soğukta insanı. Bu dış ünite buradan söküldüğü zaman bir kaç ay geri gelmeyecek sonra uğraş dur. İnsanı nefret ettiriyorlar herşeyden
Siz
Bir Hanımefendi
Kırşehir İlimizden başka bir Beyefendi

Bu üçlünün yaşadığı ORTAK soruna istinaden (Kırşehirdeki bir tık farklı ama temel sonuç aynı) bir video hazırladım, saatlerdir onunla uğraşıyorum ve bu esnada tam ben ekimdeyken Hanımefendi aradı yeni bir gelişme bildirdi ki bildiğiniz saçmalık şeklinde ilerliyor durum.

Sizde tespit için dış ünite gidiyor, Hanımefendinin İç ünite değişimi yapıluyor, Diğer Beyefendinin ise DIş ünite sensörleri değiştirelim bir de +1 yıl garanti verelim diyorlar.

Hayatımda böyle saçma ilerleyen bir süreç görmedim.

Videoda elimden geldiğince sesiniz olmaya çalıştım, lakin durumun vehameti ortada.

Sanırım 2 saate kadar yükleme biter buraya eklerim. Sizin videoyu da benim videoya örnek olarak ekledim
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
geçen kış fujıplus klimayıda ilk açtığımda 1 saat beklediğim halde devreye girmiyordu.klimacı bir arkadaş geldi gazı kaçmış dedi kontrol etti rekordan kaçırmış yeni gaz doldurdu klima devreye girdi.
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
521
40
Siz
Bir Hanımefendi
Kırşehir İlimizden başka bir Beyefendi

Bu üçlünün yaşadığı ORTAK soruna istinaden (Kırşehirdeki bir tık farklı ama temel sonuç aynı) bir video hazırladım, saatlerdir onunla uğraşıyorum ve bu esnada tam ben ekimdeyken Hanımefendi aradı yeni bir gelişme bildirdi ki bildiğiniz saçmalık şeklinde ilerliyor durum.

Sizde tespit için dış ünite gidiyor, Hanımefendinin İç ünite değişimi yapıluyor, Diğer Beyefendinin ise DIş ünite sensörleri değiştirelim bir de +1 yıl garanti verelim diyorlar.

Hayatımda böyle saçma ilerleyen bir süreç görmedim.

Videoda elimden geldiğince sesiniz olmaya çalıştım, lakin durumun vehameti ortada.

Sanırım 2 saate kadar yükleme biter buraya eklerim. Sizin videoyu da benim videoya örnek olarak ekledim
Adam hocam videonuz bitmediyse ek olarak bir gelişme yaşandı . Klimayı arıza anında kapatmadım 8 saat o şekilde beklettim .Müşteri hizmetlerini ikna ettim ve teknik servisin aynı gün gelmesini sağladım. Gelen teknik servis sonunda dediğime ikna oldu ve dış ünite kartını değiştirme kararı aldı. 3-5 gün içinde iletişime geçeceğiz dedi. İnşallah sorun sadece budur. Eğer ki ben klimayı o anda kapatıp tekrar açtığımda klima çalışsaydı sonra anlat kime ne anlatabilirsen. Sistem kesinlikle bu şekilde işlememesi lazım. Bu kişiler günde 20-30 klimaya bakıyorlar. Arıza tespiti yapan servisin kalifiyeli eleman olması gerekir. Artık altyapıda mı sorun var yoksa eleman mı yetişmiyor bilmiyorum.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adam hocam videonuz bitmediyse ek olarak bir gelişme yaşandı . Klimayı arıza anında kapatmadım 8 saat o şekilde beklettim .Müşteri hizmetlerini ikna ettim ve teknik servisin aynı gün gelmesini sağladım. Gelen teknik servis sonunda dediğime ikna oldu ve dış ünite kartını değiştirme kararı aldı. 3-5 gün içinde iletişime geçeceğiz dedi. İnşallah sorun sadece budur. Eğer ki ben klimayı o anda kapatıp tekrar açtığımda klima çalışsaydı sonra anlat kime ne anlatabilirsen. Sistem kesinlikle bu şekilde işlememesi lazım. Bu kişiler günde 20-30 klimaya bakıyorlar. Arıza tespiti yapan servisin kalifiyeli eleman olması gerekir. Artık altyapıda mı sorun var yoksa eleman mı yetişmiyor bilmiyorum.
Çok üzgünüm hocam oldukça uzun ilerleyen bir süreç, o nedenle en başa dönüp bilgiyi giremedim.



Vestel sorununuzu çözdüğünde olumlu gelişme olarak yine video çekerim hiç üşenmem yeter ki üstlerine düşeni yapsınlar.
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
521
40
Çok üzgünüm hocam oldukça uzun ilerleyen bir süreç, o nedenle en başa dönüp bilgiyi giremedim.



Vestel sorununuzu çözdüğünde olumlu gelişme olarak yine video çekerim hiç üşenmem yeter ki üstlerine düşeni yapsınlar.

Gene değişen bişey yok adem hocam zorlamayla ite kaka ikna ettim. Daha henüz çözülen bir durum yok bende beklemedeyim
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Gene değişen bişey yok adem hocam zorlamayla ite kaka ikna ettim. Daha henüz çözülen bir durum yok bende beklemedeyim
Fakat videoyu izlediğinizde işlerin saçma ilerlediğini anlayacaksınız.
Yani belli ki bu arıza konusunda tam bir sistem oturmamış ve Vestel bu konuda beni cidden şaşırttı :alala
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt