Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
OhoooooDaha epey var abi yaz sonu gibi düşünüyoruz.
O zamana rahat rahat çekerim.
Bizim klimacı çocukların yanına gider çekerim senin için
OhoooooDaha epey var abi yaz sonu gibi düşünüyoruz.
Hocam bu ölçümle tespit edilemiyor ne yazık ki.Ek olarak söylemeyi unuttum. Adama dedim ki arızayı verince sizi arayınca hemen nasıl geleceksiniz üstelik klimayı mesai saatleri dışında çalıştırdığımda ne olacak diye. Klima açık kalacak o şekilde biz gelene kadar dedi.
Adem bey kart ölçme işi voltmetre ile mi yapılıyor. Elimde voltmetre var daha teknik birşeyse tabi orasını yapamam.
Yazık ki ne yazık, halen multimetre ile dış ünite ölçen servisler varMerhaba. Sorunu hala çözebilmiş değilim sorun devam ediyor. Yazdan kışa geçiş sürecinde klima 4-5 ay kullanılmadı. Klimayı geçenlere açtım bu sefer klima hiç hava üflemedi ne dış ünite ne de iç ünitenin pervanesi dönmedi yaklaşık 40 dk filan bu şekilde bekledi. Ertesi gün açtım klima normal çalıştı. Daha sonra tekrar aynı sorun oldu. Bende yaz ayında gelen teknik servisi yeniden çağırdım. Servise klimada Er06 hatası olduğu rastgele zamanla kafasına göre çalışmadığını anlattım. (daha önce de aynı şeyleri anlatmıştım) Servis multimetreyle dış üniteyi ölçtü bu klimada herhangi bir sorun görünmüyor dedi. Servise durumu tekrar izah ettim . Servisdeki eleman ben bu kartı değiştiremem hata anında görmem gerekiyor dedi. Kartı değiştirsek bile iç ünite kartını mı, yoksa dış ünite kartını mı değiştireceğiz onu anlayamayız, o durum hata sırasında belli olur dedi. Daha önce Adem hocamla beraber yaptığım klima testi aklıma geldi ER06 hatası aldığım test.
Servise, hata yok diyorsunuz ama ben test yaptığımda hata kodu ER06 aldığımı belirttim . Servis bana o testin her vestel klimada aynı sonucu verdiğini onun anlamsız olduğunu söyledi. O testin içerideki elektrik kabloların sökülüp yapılacağını vb teknik terimler kullanarak bir açıklama yaptı. Servis giderken , arıza durumunda ben bunu size video çekerek nasıl kanıtlayabilirim dediğimde , arıza durumunda dış ünitenin elektrik kapağının altında kırmızı led lambanın olduğunu onun belirli aralıklarla yanıp söndüğünü söyledi. Eğer o lambalar yanmazsa arıza vardır dedi.Bu durum benim canımı çok sıkmaya başladı. Ne yapmamı önerirsiniz ?
Adem Helvacı
Onlar içerideki elektronik kart üzerindedir muhtemelen.Adem hocam klima gene çalışmamaya başladı şu anda 1 saatir üflemiyor. Servisi ikna etmek için video çekmem gerekiyor. Dış ünite elektrik kapağını söktüm zaten tek vida tutuyor. Kırmızı led lambalar tam olarak nerede acaba hiç ışık göremedim.?
Adem Helvacı
SizServis gelip dış üniteyi söküp götürüp test yapacakmış. En koktuğum olay başıma gelmek üzere . Arıza olay yerinde tespit edilemiyor mu. Bu elemanlar nasıl yetişiyor bu serviste. Ben bile hiçbir şekilde klimadan anlamama rağmen az çok bişeyler düşünebiliyorum . Sistem bazen hiçbir şekilde tepki vermediği için mekanik bir arıza olduğunu düşünmüyorum elektronik bir arıza olduğu belli. kart vb şeyler. Bu servisin elinde çıkma kart vb malzeme yok mu bu tür arızalarda anında teşhis için. İlla mağdur edecekler bu soğukta insanı. Bu dış ünite buradan söküldüğü zaman bir kaç ay geri gelmeyecek sonra uğraş dur. İnsanı nefret ettiriyorlar herşeyden
Adam hocam videonuz bitmediyse ek olarak bir gelişme yaşandı . Klimayı arıza anında kapatmadım 8 saat o şekilde beklettim .Müşteri hizmetlerini ikna ettim ve teknik servisin aynı gün gelmesini sağladım. Gelen teknik servis sonunda dediğime ikna oldu ve dış ünite kartını değiştirme kararı aldı. 3-5 gün içinde iletişime geçeceğiz dedi. İnşallah sorun sadece budur. Eğer ki ben klimayı o anda kapatıp tekrar açtığımda klima çalışsaydı sonra anlat kime ne anlatabilirsen. Sistem kesinlikle bu şekilde işlememesi lazım. Bu kişiler günde 20-30 klimaya bakıyorlar. Arıza tespiti yapan servisin kalifiyeli eleman olması gerekir. Artık altyapıda mı sorun var yoksa eleman mı yetişmiyor bilmiyorum.Siz
Bir Hanımefendi
Kırşehir İlimizden başka bir Beyefendi
Bu üçlünün yaşadığı ORTAK soruna istinaden (Kırşehirdeki bir tık farklı ama temel sonuç aynı) bir video hazırladım, saatlerdir onunla uğraşıyorum ve bu esnada tam ben ekimdeyken Hanımefendi aradı yeni bir gelişme bildirdi ki bildiğiniz saçmalık şeklinde ilerliyor durum.
Sizde tespit için dış ünite gidiyor, Hanımefendinin İç ünite değişimi yapıluyor, Diğer Beyefendinin ise DIş ünite sensörleri değiştirelim bir de +1 yıl garanti verelim diyorlar.
Hayatımda böyle saçma ilerleyen bir süreç görmedim.
Videoda elimden geldiğince sesiniz olmaya çalıştım, lakin durumun vehameti ortada.
Sanırım 2 saate kadar yükleme biter buraya eklerim. Sizin videoyu da benim videoya örnek olarak ekledim
Çok üzgünüm hocam oldukça uzun ilerleyen bir süreç, o nedenle en başa dönüp bilgiyi giremedim.Adam hocam videonuz bitmediyse ek olarak bir gelişme yaşandı . Klimayı arıza anında kapatmadım 8 saat o şekilde beklettim .Müşteri hizmetlerini ikna ettim ve teknik servisin aynı gün gelmesini sağladım. Gelen teknik servis sonunda dediğime ikna oldu ve dış ünite kartını değiştirme kararı aldı. 3-5 gün içinde iletişime geçeceğiz dedi. İnşallah sorun sadece budur. Eğer ki ben klimayı o anda kapatıp tekrar açtığımda klima çalışsaydı sonra anlat kime ne anlatabilirsen. Sistem kesinlikle bu şekilde işlememesi lazım. Bu kişiler günde 20-30 klimaya bakıyorlar. Arıza tespiti yapan servisin kalifiyeli eleman olması gerekir. Artık altyapıda mı sorun var yoksa eleman mı yetişmiyor bilmiyorum.
Çok üzgünüm hocam oldukça uzun ilerleyen bir süreç, o nedenle en başa dönüp bilgiyi giremedim.
Vestel sorununuzu çözdüğünde olumlu gelişme olarak yine video çekerim hiç üşenmem yeter ki üstlerine düşeni yapsınlar.
Fakat videoyu izlediğinizde işlerin saçma ilerlediğini anlayacaksınız.Gene değişen bişey yok adem hocam zorlamayla ite kaka ikna ettim. Daha henüz çözülen bir durum yok bende beklemedeyim