Umut Barış
VIP
- 23 Kas 2017
- 21,011
Ado' Alıntı:Umut Barış' Alıntı:Ado' Alıntı:Ben sorunun temelinde, teknoloji geliştirmek yerine pazardan pay kapma kaygısının yattığını düşünüyorum. Önce kendi içerisindeki ağır bürokrasiyi de çözsün. Sosyal mecra kullanıcılarını dikkate aldıkları kadar bu işin yapı taşını oluşturan forumcuları muhatap almayı kabul etsin.
Onlar adına gönüllülük esasına göre senelerini harcayan insanlara saygı duysun da lutfen bir cevap versinler sorduğumuz sorulara :
Kendi içinde sorun yaşamaları normal, sonuçta herkes aynı fikirde olmamalı. Ancak bu dışarıya yansımamalı. Karar alırken etki etmemeli. Ortak noktaya varılmalı.
Açıkçası forum kullanıcısını dikkate aldıklarını zannetmiyorum.
Donanımhaber de Melike (rütbesi firma çalışanı) sürekli gezerken şu ürünü gördüm diye Vestel ürünlerinin linkini atıyor.
Yani bu yönteme bu devirde karar veren kim acaba?
İnsanlar zaten ithal ürünlere ek vergi meselesi yüzünden Vestel'e kin duyuyorlar.
Bu ek vergi olayını kendilerini mi istedi yoksa ön ayak olun arkası gelir mi dediler bilemiyorum. O da meçhul.
Şu Vestel'in böyle üretim imkanına sahip olup da böylesine de kötü bir algıya sahip olması da büyük bir inadın eseridir başka birşey değil.
Şimdi ben bu Movie Sense /SMR/FMR/RMR konusunda tüketici hakem heyetine bir başvuru yapsam ve düşüncelerim gerçek olsa ve bunu donanımhaber'de yazmış olsam gerisini siz düşünün. Burdan kimseyi tehdit etmiyorum yanlış anlaşılmasın, anlatmak istediğim şey algı meselesi.
Hata üstüne hata yaptıkça teknoloji seven her tüketiciyi kazanmazsınız.
VESTEL'in Melikesi tam bir stratejik hatadır benim gözümde.
Reklam içerikli firma temsilcisi barındıracaklarına, Kurumu da forum kitlesini de yakından tanıyan, iyi dialog kurabilecek arada köprü vazifesi kurabilecek benim gibi tecrübeli isimlere danışıp ''Neler yapabiliriz'' diye sorsalardı ortaya çok daha yapıcı bir sonuç çıkartılabilirdi.
Zaten yazdığı bölümün sıcak fırsatlar olması dahi, hitap ettikleri kitleyi ortaya koyuyor.
DAHA DAHA DAHA felsefesi ile sadece daha çok mal satmaya odaklanmak yerine, bu malı satın almış olan kitleye de saygı duymayı öğrenmediği sürece VESTEL halen hak ettiği yerde olamayacaktır. :
Aklıma gelmişken; Melike kurum personelimidir yoksa pazarlama şirketlerinden birisnemi tabidir o da tartışılır. Ancak her ne olursa olsun, taktikleri yanlış. :
Hocam isterse Melike Samsung çalışanı olsun, kimse yemez o numarayı.
Belki Samsung'a algıdan ve kaliteden dolayı olumlu yanaşırlar ama piyasayı araştırır yine de o bölümün kullanıcısı.
İnsanlarda güven algısını kuramadıktan sonra çok mal satmanız birşey ifade etmez.
İnsanlar bir daha sizin malınızı almaz.
Samsung kasası soyulan düşük donanımlı o kadar telefon üretti de n'oldu? Mecbur kaliteyi yükseltmek zorunda kaldı.
Ama orada da Türkiye'de olmasa da Huawei, Xiaomi gibilere kaptırdı payını. Android One cihazlar da cabası.
Bu kafayla devam ederlerse kendileri oturup ağlayacaklar.
Tabi bir de o kadar işçi maaşını alamayacak veya işsiz kalacak.