Vestel BM-1004 X Bulaşık Makinesi Sürekli Aynı Arıza ile Sorun Yaşatıyor

FelixFelicis Çevrimdışı

FelixFelicis

Yeni Üye
10 Mar 2021
17
marka bulaşık makinemiz her yıl aynı sorundan başımızı ağrıtıyor. Daha önce 3 kere değişen parçadan sonra 4. kez aynı sorunu yaşadık. Yetkili servisi çağırdıktan sonra 22 Mart'ta geldiklerinde arızayı gördüler ve parça talebinde bulunup gittiler. Bizim isteklerimizi dinlemediler bile. Aynı arızadan 3 kere parça değişimi yapıldı zaten. Ayrıca Ocak/2023'te aynı arızayı tekrar verdi servis çağırdık fakat tespit edemediler vs. sonra bırakıp gittiler. Neyse bi süre idare etti bugüne kadar geldi ama yine aynı arıza çıktı. Servis parçayı değiştirdi. Bu parça değişimiyle birlikte aynı arızanın 4. tamiri oldu. Ben ise genel merkez ile görüşüp makineyi değiştirmeleri gerektiğini söyledim ve talebimin tamir edilmesi yerine değiştirilmesi olduğunu belirttim. Birkaç saat sonra dönüş yaptılar ve bunu yapamayacaklarını sebebinin ise makinenin orijinal garanti süresinin bitmiş olması ve ek garanti süresi içerisinde olmasını söylediler. Makineyi aldıktan sonra allayıp pullayıp sattıkları o ek garantiyi şimdi önemsemiyorlar. Yasa ne diyor bilmiyorum ama bırak normali ya da ek garantiyi şu an garantisi olmasa bile sürekli aynı arızayı verdiği için benim değişim talebimin onaylanması gerekirdi. Belli ki kronik bir sorun var ortada. Kaldı ki bu ek garantiyi satarken normal garantiden bi farkı yok sadece süre uzatımı diye satıyorlardı. Neyse bu sıkıntılarla birebir uğraşmaktan ve sonuç alamayacak olmaktansa direkt THH ile şansımı denemek istiyorum. Sizce bi şansım var mı? Benzeri bir şey yaşayan, bilgi verebilecek olan var mıdır aramızda?

Vestel-Servis-Kayitlari.png
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,401
Ek garantiyi, asıl garantiden ayıran kanun, yönetmelik varda biz mi bilmiyoruz.?

Gecen sene 7. yılında arızalanan (3+4 yıl garanti) uğur derin dondurucum için servis talebi oluşturdum.
Servis gövde çatlağı olduğunu tamirinin mümkün olmadığını belirterek bu yönde rapor tuttu.
1-2 hafta içerisinde ayni hacimde derin dondurucuyu hiçbir ücret talep etmeden getirip teslim ettiler.

Size verilen haklar kapsamında

6502 sayılı kanunun 11. maddenin 1.fıkrası C bendine göre seçimlik hakkınızı kullabilirsiniz.

Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür.
 
FelixFelicis Çevrimdışı

FelixFelicis

Yeni Üye
10 Mar 2021
17
Cihazdan faydalanamadığınızı da belirterek servisin verdiği evraklarla tüketici hakem heyetine müracaat edin sabırla bekleyin.
THH ile geçecek sürecin uzun olacağını düşünerek servisin son arızayı da tamir etmesine müsade ettim. Bu sorun olur mu acaba?

Ek garantiyi, asıl garantiden ayıran kanun, yönetmelik varda biz mi bilmiyoruz.?

Gecen sene 7. yılında arızalanan (3+4 yıl garanti) uğur derin dondurucum için servis talebi oluşturdum.
Servis gövde çatlağı olduğunu tamirinin mümkün olmadığını belirterek bu yönde rapor tuttu.
1-2 hafta içerisinde ayni hacimde derin dondurucuyu hiçbir ücret talep etmeden getirip teslim ettiler.

Size verilen haklar kapsamında

6502 sayılı kanunun 11. maddenin 1.fıkrası C bendine göre seçimlik hakkınızı kullabilirsiniz.

Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür.
Bilemiyorum ki. Bana yalan söyleyip hakkımı kullandırtmayınca herhalde prim alıyorlar. 🤦‍♂️
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,401
THH ile geçecek sürecin uzun olacağını düşünerek servisin son arızayı da tamir etmesine müsade ettim. Bu sorun olur mu acaba?


Bilemiyorum ki. Bana yalan söyleyip hakkımı kullandırtmayınca herhalde prim alıyorlar. 🤦‍♂️
Onarımı kabul etmeniz ileride thh başvurmanız için engel oluşturmaz bilakis elinizi güçlendirir.
THH ile geçecek sürecin uzun olacağını düşünerek servisin son arızayı da tamir etmesine müsade ettim. Bu sorun olur mu acaba?


Bilemiyorum ki. Bana yalan söyleyip hakkımı kullandırtmayınca herhalde prim alıyorlar. 🤦‍♂️
Servisin olaya bakışı problemin çözümünde oldukça etkili. Genel merkez onun tuttuğu rapora istinaden karar vermekte.
yada Genel merkezden tüm ürünler için servislere onarım yoluna gitmeye çalışın değişim talep etmeyin gibi bildirim yapmış olabilir.
 
FelixFelicis Çevrimdışı

FelixFelicis

Yeni Üye
10 Mar 2021
17
Onarımı kabul etmeniz ileride thh başvurmanız için engel oluşturmaz bilakis elinizi güçlendirir.

Servisin olaya bakışı problemin çözümünde oldukça etkili. Genel merkez onun tuttuğu rapora istinaden karar vermekte.
yada Genel merkezden tüm ürünler için servislere onarım yoluna gitmeye çalışın değişim talep etmeyin gibi bildirim yapmış olabilir.
Çok teşekkür ederim. Ekstra olarak genel merkez ile tekrar görüşüp makineyi değiştirmeme sebeplerini e-posta yoluyla yazılı olarak iletmelerini talep etsem bi faydası olur mu acaba 🤔
 
FelixFelicis Çevrimdışı

FelixFelicis

Yeni Üye
10 Mar 2021
17
Vestel'den makine değişimi yapmamalarının sebebini içeren yazılı bi beyan istedim veremediler. Üstelik son parça değişiminden sonra makine ilk çalıştırmada yine arıza verdi her yeri su bastı. Tekrar servis çağırdık ve yine aynı parçadan kayıt açıp gittiler. Değişimi de bugün yapıldı. Muhtemelen gelen parça arızalıydı. 5. kez aynı parçadan değişim yapılmış oldu böylelikle.

Vestel-Ariza-kaydi.png
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Vestel'den makine değişimi yapmamalarının sebebini içeren yazılı bi beyan istedim veremediler. Üstelik son parça değişiminden sonra makine ilk çalıştırmada yine arıza verdi her yeri su bastı. Tekrar servis çağırdık ve yine aynı parçadan kayıt açıp gittiler. Değişimi de bugün yapıldı. Muhtemelen gelen parça arızalıydı. 5. kez aynı parçadan değişim yapılmış oldu böylelikle.

Vestel-Ariza-kaydi.png
THH ye şikayet edin hocam ek garanti bitince mağdur olursunuz.
O parçanın sık sık arıza yapmasına neden olan bi farklı bir durum var neden devamlı aynı parça arıza yapıyor bunun tespit edilmesi lazım.
Kronik bir sıkıntı var sanki.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,401
Vestel'den makine değişimi yapmamalarının sebebini içeren yazılı bi beyan istedim veremediler. Üstelik son parça değişiminden sonra makine ilk çalıştırmada yine arıza verdi her yeri su bastı. Tekrar servis çağırdık ve yine aynı parçadan kayıt açıp gittiler. Değişimi de bugün yapıldı. Muhtemelen gelen parça arızalıydı. 5. kez aynı parçadan değişim yapılmış oldu böylelikle.

Vestel-Ariza-kaydi.png
Cihazı kullanmaya devam ederken THH başvurunuzu yapınız.
Ürün ayıp olduğunu ve Misliyle değişim talep ettiğinizi belirtin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri