VERTİCAL BANDİNG

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Arkadaşlar Selam;

Pazar günümü elimden geldiğince biriken sorulara ayırmaya çalıştım, bu vesile ile sizin klonuay da 1-2 satır yazmak istedim müsaadenizle.

1- Yaşanan teknik konuyu elbette kabul etmemiz mümkün değil. Sorun şu ki, bu işin yasa tarafı da, kanun tarafı da, devlet tarafı da, sanayi tarafı da, üretici tarafı da, bu teknolojinin kusurlu olduğunu ve bazı konuların teknik olarak aşılamayacağını biliyor. Evet iş laf sırasına geldiğinde devlet görevlileri süslü politik cümleler, Üreticiler ise bilinçli karmaşık teknik kavramlardan oluşan ve BİLİMSELMİŞ gibi görünen cümleler kurarak kendilerini aklamaya çalışıyorlar bunda zaten gizli saklı bir durum yok yani perşembenin gelişi çarşambadan bellidir hesabı siz bir çok konuda devlete gitseniz dahi gelecek bazı cevapları önceden bilebiliyorsunuz.

2- ''Madem bu teknoloji kusurlu o zaman neden üretiliyor?'' sorusunun cevabını daslında sizler biliyorsunuz. Kapitalizmin çarklarından başlarım, Ssyoekonomik bağlamlardan devam ederim ve uluslararası güçler ile de konuyu bitirecek şekilde Meydan larousse tadında size sayfalar dolusu döktürürüm fakat sizin şu an yaşadığınız soruna zerre kadar faydası olmaz.

3- Geçen gün başka bir konuda bir arkadaşımız bana ''PHILIPS tv lerin kronik sorunu var mı?'' diye sormuştu. ben de kendisine sanıyroum ki marka bağımsız her üretimin kronik sorunu olduğu cevabını vermiştim. Sizin konuda da güzel bir örnekleme olduğu üzere azizim benim yıllarca TAVSİYE işinden uzak durmamın en önemli nedeni bu idi. Hatta zamanında @Sota başkan bana çok staşırdı ''uzaktan ahkam kesmek kolay, vebal almak istemediğini söylüyorsun sonra da bol keseden yazıyrosun'' derdi :kiskis O haklıydı fakat ben de haklıydım :ok Bu forumda bu karakterimden ödün vererek tavsiye vermeye başladım fakat JVC 50'' örneğinden hatırlayanların bildiği üzere bir sürü de laf yemiştim zamanında.

4- YETKİLİ SERVİSLER konusunda daha önce de bir çok kere dile getirdiğim üzere ben kitap yazdm arkadaşlar. Kitabımın ismi BU TOPRAKLARDA SERVİS OLMAK, bu kitabımda yetkili servisliğin iç dünyası ve aslında ne kadar da sadece ADLARININ yetkili olduğunu, aslında afedersiniz iple bağlanmış kukla maymun gibi olduklarını açık ve net ifşa etmiştim ( Sota Sota başkan, sponsor bul da şu kitabı baskıya verelim bence) Diyeceğim o ki, evinize gelip de ''Küçük ağları ben yarattım'' edasında sizinle konuşan o servis çalışanlarının da, servis sahibinin de sizin ürününüz ile ilgili CİDDİ bir karar alabilmek adına zerre kadar yetkileri yoktur.

Bu anlamda öncelikle o ''ben sana bundan bir şey çıkmaz demiştim'' diyen arkadaşımızın söylemi aslında size ''yukarısı bunu kabul etmez'' demektir zira YUKARISI diye ifade edilen Bölge müdürlüğü-Genel müdürlük veya Üst yönetim zaten bu yetkili servislere neleri yapıp neleri yapamayacaklarına dair herşeyi önceden yayınlıyor.

Gelin buna bir somut örnek vereyim. X servisi evinize geldi, VERTİKAL BANDİNG sorunu nedeniyle de size ''Aaaa abi çok haklısın hemen değişim yazıyorum'' dedi ve yazdı (Buna dahi yetkisi yok ve onaylanmaz da neyse biz yazdı diyelim) bir şekilde yeni tv geldi, size teslim edildi, eski tv fabrikaya gitti. fabrika tv yi inceledi ve ''Aaaa bu neden değişmiş ki? bunda sorun yok bu normal'' dedi. Sonuç? Sonucu yazayım arkadaşlar o TV o servise fatura edilir (Perakende satış fiyatı üzerinden) TV servise geri gönderilir (O artık servisin malıdır) faturayı da carisine yazar, o ayki hakedişinden peşin olarak cart diye keserler. (Yaşanmış tecrübe ile sabit konulardır)

Bu nedenle zaten yetkili servislerin değişim yazmak, onaylamak, Kabul etmek, kabul etmemek gibi yetkileri yoktur.

''Eee hocam o zaman neden var bu yetkili servisler?'' cevap basit, olmak zorundalar zira gümrük ve ticaret bakanlığı öyle emrediyor. Aynı zamanda kurulum montaj hizmetleri yanısıra ufak tefek vetil-motor,hortum-pompa-elektronik kart vs gibi arızalarda müdahale yetkileri vardır o kadar.

Aslında yetkili servisler dahi ne kadar YETKİSİZ olduklarının farkında değiller biliyormusunuz? O nedenle evlerinize geldiklerinde öyle koltukları kabarık ve ''Buraların efesi ben'im'' gibi dururlar/davranırlar.

Bakınız HOTPOİNT servisi arkadaşımdır, yetkili servistir ancak arıza kaydı açma yetkisi yoktur biliyormusunuz? :kop

Eğer siz HOTPOİNT marka bir ürüne sahipseniz ve bir arızanız var ise, arıza kaydı açtırmak için servisi aradığınızda sizi müşteri hizmtlerine yönlendirirler. Oradaki az okumuş çok bilmiş arkadaşlar İKNA OLURSA eğer o zaman arıza kaydı açıyorlar da evinize servis geliyor.
Yine HOTPOİNT müşteri hizmetlerindeki o ukala bazı arkadaşlar, kendilerine montaj kaydı açtırmak isteyen mağazalara böyle bir tepeden konuşurlar, artist artist cevap verirler zira hopğarlör açık halde bir mağaza kardeşimizin ''Abi gör bak neler çekiyoruz'' ispatı çabası içerisinde bana dinlettiği montaj kayıt süresi 16 dakika sürdü ve karşıdaki muhterem böyle bir afra tafra içerisinde ''Adres konusunda daha yeterli bilgi verseniz siz de uğraşmazsınız bizi de uğraştırmazsınız'' gibi afedersiniz ÖKÜZCE cevaplr veriyorlar ki işte ısrarla ''Bırakın da bu toprakların markaları kazansın en azından'' diye ısrar etmemnin nedenini haklı çıkartan davranışlar oluyor bunlar. Kurumsallıktan uzak ama öküzlüğe oldukça yakın markalar bunlar maalesef. yahu arkadaş kırsal bölgelerde sizin büyükşehirlerinizde olduğu gibi Girne Bulvarı 1775/5 sokak no 71/b Karşıyaka İzmir, Bunlar da koordinatları gibi bir adres anlayışı yok. Buralarda adresler genelde Kars Kağızman köyü, Muftarın evini bul, sarı çizmeli mnehmet ağayı sor evi gösterir şeklindedir zira adam bir adresi olduğunu dahi bilmez maalesef.

Nesye konudan uzaklaşmayalım, sıkıcı olmasın daha fazla, diyeceğim o ki arkadaşlar sizin YETKİLİ dediğiniz servislerin zerre kadar yetkisi yoktur değişim konularında, o nedenle tepkilrinizi servislere değil, Tepki+Eylem şeklinde kurumlara, yani o servislere o şekilde davranmaları talimatı veren müdürlüklere yöneltmelisiniz :ok
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
45
Etmiyor kardeşim işte, her yolu denedim her şeyi yaptım ama servis kabul etmedi, iade almadı. Şimdi buraya başımdan geçenleri anlatıp markayı kötülemek istemiyorum ama sadece şu kadarını söyleyebilirim, tüketicinin kaderi, eve gelen bilgi seviyesi "benim evimdeki televizyonda da bu şeritler var bundan bir şey çıkmaz" şeklinde olan teknik servis personeline bağlı, o adam ne derse o, marka ne sizi kale alıyor ne de genel müdürlüğe kadar yaptığınız şikayetleri değerlendiriyor, tek yaptıkları defalarca aynı teknik servis personelini yollamak. Adam üçüncü kez eve geldiğinde bana dediki, kardeş sürekli evine geliyoruz sana bundan bir şey çıkmaycağını söyledim, sen takıntı yapmışsın dedi, güldüm geçtim cahil adamlarla bizi uğraştıran firmaya acıyorum ben gelen adama değil. Adama gray uniformity'den bahsediyorum DSE den bahsediyorum bandingden cloudingden bahsediyorum gösteriyorum, adamın sürekli bana dediği bunlar benim evdeki LG televizyonda da var.

Sonuç olarak ben bu TV yi izlemeye mahkumum şuanda yeni TV alacak gücümde yok, aslında bir şekilde taksitle falan alırım ondan dolayı Adem Helvacı Ado'ya danışıyorum varmı bandingsiz falan önerebileceğiniz bir tv diye soruyorum ama şimdi adamda haklı her panelde olma olasılığı var bir şeyde diyemiyor. Sütten bir kere ağzım yandı ondan dolayı çekiniyorum yeni bir TV almayada.
E kardeşim senin LG tvde var diye bende mi izlemek zorundayım. Sende git servise değiştirsinler. Hayret ya... Tamam o zaman ben panelin ücretini ödim değiştirelim desen inan hiç bir şey demezler. Birde sen takıntılısın sen titizsin derler. Benimde başımdan geçti ve geçiyor. Bu bizim milletin aman boşver bişey yok nolcak gidiyor izleniyor lafları beni bitiriyor. Ben standartı neyse onu istiyorum kardeşim. Bu led tvlerden nefret ediyorum zaten. O yüzden çok para vermek istemiyorum. Ha sorunsuz varsa tamam amenna...
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,799
Adem Helvacı Ado, Suan Degıl ama Yakın Zamanda Neden Olmasın Hocam
Gorusur Malıyetını Ogrenır Sıparısımızı Gecerız :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Ado, Suan Degıl ama Yakın Zamanda Neden Olmasın Hocam
Gorusur Malıyetını Ogrenır Sıparısımızı Gecerız :ok
Eeee Sota Sota başkan, geçen süre içerisindeki deneyimlerimizi de ekleriz kitap tadından yenmez, forumdaşlardan da bahseder iki kelam ederiz ve forumdaşlarımızın isimleri resmi baskı görmüş bir kitapta geçer, ileride çocuklarına anılarından bahsederken sayfaları solmuş bu kitabı verirler..

Abi iki dakikada duygusala bağladım konuyu :kop
 
Z Çevrimdışı

zb1661

Yeni Üye
20 Ara 2018
2
62
Arkadaşlar Samsung 65Q7FN Tv 25.10.2018 tarihinde aldım. 31.10.2018 tarihinde kuruldu. Yoğun Bir Şekilde Banding Sorunu Var. Kurulurken Gördük. 04.11.2018 tarihinde Müşteri hizmetlerine bildirdik. 4 kere servis geldi resim çekti. bugün 20.12.2018 defalarca aramama rağmen bir sonuca varılamadı.bugün arandım teknik servis banding sorunu görememiş genel merkezden onay bekliyormuş ben şimdi resimleri paylaşayım. görmeyen varsa bana söylesin. Belki bende bir hata vardır.

IMG-20181206-WA0002.jpg


20181118_173620.jpg


20181106_225653.jpg


20181118_1736207a0772d97a97f87c.jpg


IMG-20181212-WA0000.jpg

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bunda Banding olayı yokmuş Genel Merkez Görememiş 2 Aylık İnceleme sonucu bu. Allah Sabır Versin Bize Aklımızla Dalga geçiyorlar. Kör Tuttuğunu Öpermiş. Mahkeme Bunları Ayıplı Ürün Kabul Ediyor. zaman gerek. Uğraştırmazlar inşallah. yakında sonuç çıkar.
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
45
Arkadaşlar Samsung 65Q7FN Tv 25.10.2018 tarihinde aldım. 31.10.2018 tarihinde kuruldu. Yoğun Bir Şekilde Banding Sorunu Var. Kurulurken Gördük. 04.11.2018 tarihinde Müşteri hizmetlerine bildirdik. 4 kere servis geldi resim çekti. bugün 20.12.2018 defalarca aramama rağmen bir sonuca varılamadı.bugün arandım teknik servis banding sorunu görememiş genel merkezden onay bekliyormuş ben şimdi resimleri paylaşayım. görmeyen varsa bana söylesin. Belki bende bir hata vardır.

IMG-20181206-WA0002.jpg


20181118_173620.jpg


20181106_225653.jpg


20181118_1736207a0772d97a97f87c.jpg


IMG-20181212-WA0000.jpg

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bunda Banding olayı yokmuş Genel Merkez Görememiş 2 Aylık İnceleme sonucu bu. Allah Sabır Versin Bize Aklımızla Dalga geçiyorlar. Kör Tuttuğunu Öpermiş. Mahkeme Bunları Ayıplı Ürün Kabul Ediyor. zaman gerek. Uğraştırmazlar inşallah. yakında sonuç çıkar.
Ben bile ta buradan görüyorum. Bu ne biçim servistir. O kadar para ver birde yeni tv.. Yazık.. Bu servis olaylarına bir gıcığım anlatamam. Madem altından kalkılamıyor üretmeyin bu televizyonları... Hakkınızı sonuna kadar arayın mahkemeye verin. Bendede var azçok banding garanti bitimine yakın uğraşacam bende ama işte.. ne gerek var değil mi? Herşey tadında olsa..
 
mehmet toprak Çevrimdışı

mehmet toprak 

Aktif Üye
22 Eki 2018
192
46
Arkadaşlar Samsung 65Q7FN Tv 25.10.2018 tarihinde aldım. 31.10.2018 tarihinde kuruldu. Yoğun Bir Şekilde Banding Sorunu Var. Kurulurken Gördük. 04.11.2018 tarihinde Müşteri hizmetlerine bildirdik. 4 kere servis geldi resim çekti. bugün 20.12.2018 defalarca aramama rağmen bir sonuca varılamadı.bugün arandım teknik servis banding sorunu görememiş genel merkezden onay bekliyormuş ben şimdi resimleri paylaşayım. görmeyen varsa bana söylesin. Belki bende bir hata vardır.

IMG-20181206-WA0002.jpg


20181118_173620.jpg


20181106_225653.jpg


20181118_1736207a0772d97a97f87c.jpg


IMG-20181212-WA0000.jpg

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bunda Banding olayı yokmuş Genel Merkez Görememiş 2 Aylık İnceleme sonucu bu. Allah Sabır Versin Bize Aklımızla Dalga geçiyorlar. Kör Tuttuğunu Öpermiş. Mahkeme Bunları Ayıplı Ürün Kabul Ediyor. zaman gerek. Uğraştırmazlar inşallah. yakında sonuç çıkar.
benim 1 ay önce aldığım regal 7020 de bunun 10 kat azı vardı. fabrikaya gönderdiğim fotodan 1 hafta sonra yenisi geldi.
 
Z Çevrimdışı

zb1661

Yeni Üye
20 Ara 2018
2
62
şu an ben çıkacak kararı bekliyorum. değişim vermiyeceği belli oldu. bekliyelim. Aslında garantisi dolmak üzere yapmak lazım onların müşterisine yaptığı olumsuzluğun karşılığı bu. 2 sene 1 senede mahkeme sürer fatura tarihinden 3 yıllık yasal faizide almak lazım ama onlar kadar kötü niyetli olmuyacağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

benim 1 ay önce aldığım regal 7020 de bunun 10 kat azı vardı. fabrikaya gönderdiğim fotodan 1 hafta sonra yenisi geldi.
Samsung genel merkezde yetkili Metin ŞENTÜRK müş oda göremiyor ne yapsın. gerçi o bile görürde . Firma gülünç şekilde göremediğini söylüyor çok komik
 
D Çevrimdışı

demoprazol

Aktif Üye
21 May 2018
71
33
Aylarca Philips 55PUS6581'in banding problemi için mücadele ettim ancak ilk kurulum yapıldığı günden beri farketmeme ve iade talep etmeme rağmen üründe ayıp/kusur görülmediği için iade edemedim. Eve 4 kere servis geldi hepsinde de "abi ben göremiyorum normal sıkıntısı yok bunun, bu benim tvde de var" falan dedi. Genel merkeze kadar şikayet ettim, genel merkezden yetkili biri arayıp bu bir sorun değildir her led tv de bu vardır bunun için iade değişim yapamayız dedi. Bende sinirlenip sattım letgo da tv yi, şuanda vestel 65UD8900 kullanıyorum çok memnunum banding falanda yok, demekki bandingsiz tv varmış.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ayrıca bu sorun genel olarak DSE (dirty screen effect) ve gray uniformity olarak biliniyor ve her panel için üretim sonrası hesaplanmış bir değer var. Aşağıda ki linkten tv lerin dse oranlarına ve sıralamasına bakabilirsiniz.

 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

topaz42

Aktif Üye
11 May 2020
108
55
Benim aldığım seg'dede var hocam garip bişeyler ama ne olduğunu bilmiyorum ama izleme zevkimi bozuyor sözde Auo panel ama tırt malesef satıcam bi daha asla vestel ve türevlerine bulaşmam
6 sene olmuş ama cevap vereyim.

Kardeşim Vestel 65UA9090 LED TV kullanıyor. Acayip derecede sıkı bir futbolseverdir. Aldığı TV'de Vertical Banding olayının zerresi yok. Benim beğenmem üzerine aldı. Alırken ben tedirgindim. Bu adam sürekli maç seyreder. Umarım V.B.çıkmaz dedim. Sahiden de hiç yok. IPS Panel.

Onun adına çok sevindim. Benim Grundig 55GGU 9760A modelde az da olsa var. Rahatsız etmiyor. IPS panel.

Kardeşimde Philips 55 inc var. Modeli hatırlamadım şimdi. Onda da yok. VA panel.

Yine bende Vestel 40FA8100 3D Full HD TV var. Onda da hiç yoktu. Nasıl oldu ise son 2 aydır Vertical banding çıktı. Ama benden başka farkeden yok. VA panel.
 
Geri
Üst Alt