Vergi Kayıp ve Kaçağına İlişkin İhbar Bildirimi

Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Sevgili Dostlar,

Başka bir başlık altında yazmıştım yaşadığım bir mağduriyetle ilgili. Yardımınıza ihtiyacım var yeni bir başlık açma ihtiyacı duydum.


Özetle sorun şu: çiçeksepeti kişiye özel tasarım ürünlerde iade almıyoruz diyip beni başından attı. Ben de süreci tüketici hakem heyetine taşımak için faturamı istedim. Israrla e-faturayı göndermiyor satıcı firma. Mesafeli satış sözleşmesi ve çiçeksepetindeki alışverişin ekran görüntüsünü kaydettim.

Webte ararken "Vergi Kayıp ve Kaçağına İlişkin İhbar Bildirimi" diye bir şey buldum. Bana fatura kesmedikleri için firmayı buraya şikayet etmek istiyorum. Artık ben uğradığım zararın tanzimini geçtim, bu firmanın yaptığı kanunsuzluğun yanlarına kar kalmamasını istiyorum.


Buna benzer fatura alamama durumu yaşayan var mı? Bu dediğim yere en azından ihbar edince bir sonuç çıkıyor mu?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Ne yazık ki YAPTIRIM faktörünün ülkemizde hiç bir etkisinin olmamasının sonuçları bunlar.

Velev ki ispat ettiniz, alacakları ceza 380tl :(

Kaldı ki kendilerine ihtarname gittiğinde fatura tanzim edip ''Sehven'' içerikli bir savunma ile fatura bedelinin %10 u civarı ceza ödeyecekler. Aynı ay içerisinde ise muhtemelen ceza dahi almayacaklar.

Heyetimize daha geçen ay geldi bunun gibi bir konu, ihtarname yolladık, adamlar faturadaki hatayı (Onlar eksik kesmişler) düzelttriklerini ve yeni faturanın düzenlenmiş hali ile kesilip tüketiciye ulaştırıldığını, işlemin aynı ay içerisinde yapıldığını da belirtim SEHVEN olduğunu da beyanedince yetki alanımız dahilinde yapabileceğimiz hiç bir şey kalmadı zira delillerini de yollamışlar iptal edilen fatura, yeni kesilen fatura vs.

Devletimize suçu görseliyle ispat ediyorsun da kabul etmiyor kardeşim daha biz ne yapalım vatandaş veya tüketici olarak ?
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Yaptıkları yanlarına kar kalırsa daha birçok kişinin canı yanacak ona üzülüyorum. Hepi topu 50 lira için bütün bu uğraşım.

Faturamı gönderseler tüketici hakem heyetine bozuk ürün için başvuru yapacağım. Faturayı göndermeme de sanırım yeni yöntem.

Tüketici hakem heyetine ne olursa olsun başvuru da yapacağım ama şu faturayı alabilsem iyiydi başvuruda sunacaktım.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Yaptıkları yanlarına kar kalırsa daha birçok kişinin canı yanacak ona üzülüyorum. Hepi topu 50 lira için bütün bu uğraşım.

Faturamı gönderseler tüketici hakem heyetine bozuk ürün için başvuru yapacağım. Faturayı göndermeme de sanırım yeni yöntem.

Tüketici hakem heyetine ne olursa olsun başvuru da yapacağım ama şu faturayı alabilsem iyiydi başvuruda sunacaktım.
Farketmez yin ebaşvuru yapabilirsiniz, Sipariş ekranının alıntısını çıtı olarak ekleyin, öncesince Gelir İdare Başkanlığına İHBAR da bulunn, Diekçenize de zaten firmanın faturanızı da yollamadığı için ..... numaralı kayıt ile yasal ihbarınızı da yaptığınızı belirtin o yeterli olur.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Farketmez yin ebaşvuru yapabilirsiniz, Sipariş ekranının alıntısını çıtı olarak ekleyin, öncesince Gelir İdare Başkanlığına İHBAR da bulunn, Diekçenize de zaten firmanın faturanızı da yollamadığı için ..... numaralı kayıt ile yasal ihbarınızı da yaptığınızı belirtin o yeterli olur.

çok çok teşekkür ederim üstat aynen dediğin şekilde yapacağım ? ?
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
HBde kurumsal hesap olunca, iade için iade faturası istiyor, iade edeceğim bir ürün faturasız geldi, HBye 20 kere yazdım fatura olmadan iade faturası kesemem ürünün faturasını göndermiyor satıcı diye, HB de satıcıya 20 defa yazmıştı. En sonunda satıcı fatura göndermiyor yasal hakkınızı kullanabilirsiniz diye mesaj gönderdi HB.

Bende yukarıdaki bağlantı ile şikayet etmiştim sonuç ne oldu bilmiyorum. Bir takip numarası vardı fakat kaydetmemişim.

Bir sonuç çıkacağını zannetmiyorum.
 
SenolEker Çevrimdışı

SenolEker 

Aktif Üye
31 Tem 2021
127
60
HBde kurumsal hesap olunca, iade için iade faturası istiyor, iade edeceğim bir ürün faturasız geldi, HBye 20 kere yazdım fatura olmadan iade faturası kesemem ürünün faturasını göndermiyor satıcı diye, HB de satıcıya 20 defa yazmıştı. En sonunda satıcı fatura göndermiyor yasal hakkınızı kullanabilirsiniz diye mesaj gönderdi HB.

Bende yukarıdaki bağlantı ile şikayet etmiştim sonuç ne oldu bilmiyorum. Bir takip numarası vardı fakat kaydetmemişim.

Bir sonuç çıkacağını zannetmiyorum.
Çok kötü bir ifade.
"Bir sonuç çıkacağını zannetmiyorum"
Yani "hakkınızı aramayın" demek oluyor bu.
Milyonda bir ihtimal varsa bile, hak aranmalı.
Siz takip numarasını bile kaydetmediniz, bakmadınız, sonuç hakkında bilginiz yok. Belki ceza kesildi. Belki adam bu yüzden iflas etti. Bilmiyorsunuz.
Takip etmediğiniz için "zannetmiyorum".
Olmadı bence.
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Çok kötü bir ifade.
"Bir sonuç çıkacağını zannetmiyorum"
Yani "hakkınızı aramayın" demek oluyor bu.
Milyonda bir ihtimal varsa bile, hak aranmalı.
Siz takip numarasını bile kaydetmediniz, bakmadınız, sonuç hakkında bilginiz yok. Belki ceza kesildi. Belki adam bu yüzden iflas etti. Bilmiyorsunuz.
Takip etmediğiniz için "zannetmiyorum".
Olmadı bence.

Seni tebrik ediyorum. Nasıl böyle bir sonuç çıkardıysan artık. Yazımın hangi bölümünde "hakkınızı aramayın" var? Hatta ben aradım diyorum. Burada yanlış olan iki şey var. 1.si işlerin kuralına, kanunlara göre yürümemesi. 2.si de senin gibi okuduğunu anlamayan, tepkisini işlemeyen sisteme değil de sistemden bıkmış kişilere gösteren insanlar.

"Bir sonuç çıkacağını zannetmiyorum" benim şahsi düşüncem ve tecrübelerim. Yukarıdaki mesajlara da bak istersen, işin içine biri yazmış .
"Devletimize suçu görseliyle ispat ediyorsun da kabul etmiyor kardeşim daha biz ne yapalım vatandaş veya tüketici olarak"
işin içinde biri bunu söylüyorsa burada kötü olan benim "bir şey çıkacağını zannetmiyorum" ifadesi olamaz, olsa olsa işlemeyen sistem olur.

Takip numarasını kaydetmediysem bu da geçmiş tecrübelerimden kaynaklıdır.

"Belki ceza kesildi. Belki adam bu yüzden iflas etti" demişsin baya bir güldüm bu sözüne, sanırım sen her şeyin kuralına göre yürüdüğünü zannediyorsun. Duyar kasmayalım. Ne yani adam fatura kesmedi diye milyon dolarlık ceza mı alacak? iflas etmiş miş...

Bu satıcının HB de puanı 10,0. bu satıcıyı şikayet ettiğim halde. hem HBye hem resmi kurumlara. HB en az 20kere satıcıya mesaj gönderdiği halde, satıcı fatura göndermiyorum dediği halde,1 yıldız verdiğim halde. HBde bile puanı 10,0. Faturasız satış yapılması platform kurallarına aykırı bunu da belirteyim.

Evet tekrar söylüyorum ben bir şey çıkacağını zannetmiyorum. Hatta eminim.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Ben benim sürecin sonucunu burda paylaşırım. Şikayetler sonuç verdi benimki faturayı gönderdi. Süreç şu anda tüketici hakem heyetinde. Sistemde de zaten takip edebiliyorum. Fatura kesmeselerdi şayet ben fatura kesmediler diye ayrıca şikayet edip tüketici hakem heyetine de yine şikayet edecektim. Bu arada benim işlem 66 liralık bir işlem. :)

Hem buraya hem şikayetvar'a bununla ilgili başlık da açtım. Çünkü mesele para değil, mesele bunların yanına kar kalmaması ve insanların bilinçlenmesi. Diyelim ki benim başvuru sonuçsuz çıktı. Tüketici hakem heyeti dedi ki evet satıcı haklı vs. Ben yine de insanlar bilinçlensin diye mücadeleme devam edeceğim. Change.org'ta kampanya başlatıp insanların farkındalıklarını arttırmak için uğraşacağım. Ne kadar insana ulaşabilirsem o kadar iyi. "Çiçeksepetinden kişiye özel tasarımlı ürün siparişi verirken 2 kez düşünün" "Garantisiz alış-veriş yapıyorsunuz bilginiz olsun" vs gibi insanlara süreci aktarmak istiyorum.

Eğer Tüketici Hakem Heyeti beni haklı bulursa yine kampanya başlatmayı planlıyorum. "Çiceksepeti Hakkımızı Ver" kampanyası. Cimer'e kararla birlikte resmi başvuruda mı bulunurum artık, ciceksepeti'ni de ticaret bakanlığına şikayet mi ederim "Yasal hakkımızı kullandırtmıyor diye." Artık elimden ne gelirse yapmak istiyorum bu defa da.

Sonuçta bi şey çıkar mı? Benim safım belli olsun da, ateş sönmüyorsa o benim sorunum değil.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Sevgili dostlar,

Tüketici hakem heyeti sonucu geldi: talebim kabul edildi. Satıcı firmanın 66,54 TL'yi geri ödemesine karar verildi.

Bundan sonraki süreçte ne yapmam gerekiyor, bu paranın tahsili için nereye başvurmak gerekiyor o kısmı bilmiyorum. Ama en azından haklı bulunmak güzel.

Kısa bir not: THH kararını okuyunca anladığım şey şu: kişiye özel hazırlanan ürünlerde 14 günlük iade/değişim hakkı olmuyor. Bana gelen ürünün led ışıklarının bozuk olmasından ötürü ayıplı mal olduğu için talebimin kabul edildiğini yazmışlar. Bunu da öğrenmiş oldum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Sevgili dostlar,

Tüketici hakem heyeti sonucu geldi: talebim kabul edildi. Satıcı firmanın 66,54 TL'yi geri ödemesine karar verildi.

Bundan sonraki süreçte ne yapmam gerekiyor, bu paranın tahsili için nereye başvurmak gerekiyor o kısmı bilmiyorum. Ama en azından haklı bulunmak güzel.

Kısa bir not: THH kararını okuyunca anladığım şey şu: kişiye özel hazırlanan ürünlerde 14 günlük iade/değişim hakkı olmuyor. Bana gelen ürünün led ışıklarının bozuk olmasından ötürü ayıplı mal olduğu için talebimin kabul edildiğini yazmışlar. Bunu da öğrenmiş oldum.
Karar satıcı firmayada gider ama satıcı firma ile iletişime geç kararın lehine çıktıığını ilet parai iades talep edebilirsin firmadan

Talebin kabul edilmez ise icra yolu ile tahsil edeceğini söyle para iadeni yaparlar yapmazlarsa 15 gün sonra icra dairesine gidip dilekçe verip

icra işlemlerini başlatman gerekecek uğraşırım dersen icra yolu ile tahsil edebilirsin satıcı para iadesi yaparsa icra işleri ile uğraşmazsın.

Mevla küçük icra işlemleri uğraşmaya değmez ama 40-50 TL arası dosya masrafı yatıracaksın ana para ile dosya masraflarıda ödeme yapılınca hesabına yatıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri