Vatan teşhir ürünleri tv reklamı gibi...

F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
VATAN Müşteri Hizmetlerine bu durum bildirildi mi? Bu mağduriyet mağaza bazlı olabilir. Müşteri hizmetleri de olmazsa malum sitede şikayet kaydı açın derim. Kesinlikle 'uğraşamam' deyip durum kabullenilmemeli.
vatan genel merkezini yanımda aradı, biz ilgileniyoruz dediler sonuç henüz çıkmamış.
ayrıca daha önce kendi adıma aldığım telefonda da vatan la alakalı büyük sorunlar yaşadım.
herkesini suçunu almak istemem belki mağaza bazlıdır. ama ben memnuniyet konusunda zayıf görüyorum
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
vatan genel merkezini yanımda aradı, biz ilgileniyoruz dediler sonuç henüz çıkmamış.
ayrıca daha önce kendi adıma aldığım telefonda da vatan la alakalı büyük sorunlar yaşadım.
herkesini suçunu almak istemem belki mağaza bazlıdır. ama ben memnuniyet konusunda zayıf görüyorum
Müşteri hizmetlerini taciz edin. Ve şikayet sitesine şikayet edin derim. Kimleri geri döndürmedim ki kendime? Problemi çözdürdükten sonra 'Murat Bey şikayetinizi olumlu sonuçlandırabilir misiniz?' diye tarafıma dönüşleri saymıyorum bile. Bu tür kurumsal firmalarda teşhir edilen 'Memnun Olmayan Müşteri' çok önemli.
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,135
Bu 3 kurum da teşhir ürünleri sıfır diye kutulayıp satmazlar. Böyle bir politikaları yoktur. Teşhir ürünlerini online mağazalarında dahi satmazlar. Mağazalarında kapalı kutu fiyatları üzerinden indirim yaparak (%20-30) ve ürünü göstererek; incelemenize müsaade ederek satarlar. Sizin başınızdan bunun tersi bir alışveriş geçtiyse bu, kurum ile alakalı değil, tedarikçi sebepli, çok düşük bir ihtimal de mağaza kaynaklıdır ve böyle bir durumda ortalığı ayağa kaldırınız: Müşteri memnuniyetine bu tür kurumlar değer verdikleri için mağduriyetinize çözüm gelecektir. Özellikle malum şikayet sitesindeki kayıtlara değer veriyorlar.
Sattıkları ürünün arkasında durmama durumu biraz karışıktır: Satılan bir cihazın sorumluluğu yasal olarak tedarikçiye aittir. Bunlar da diğerleri gibi aracı kurumdur; birinden al birine sat; köprü vazifesidir bir nevi. Ürünü hasarsız, kapalı kutu satmakla mükelleftir. Ürün arızalı çıkar ise muhatap tedarikçidir. Fakat müşteri memnuniyetini baz alırsak; biz tedarikçi ile muhatap olmak zorunda değiliz. Zaten bu firmalar, ürüne göre 14 gün iade veya değişim hizmeti veriyor. Tabi Teknosa'da bu konuda kaypaklık yapıldığını şahit oldum; o ayrı.
Müşteri memnuniyetinin dengesini kurmak zor bir zanaattir: Hem müşteriyi memnun edeceksin ama kendi çıkarlarını da koruyacaksın. İnce bir çizgi. Müşteri dediğiniz kesimde o kadar çok art niyetli insan var ki; olup bitenleri anlatmam için ayrı bir konu açmam gerekir.
Mesela Mediamarket, Türkiye'ye ilk geldiğinde kendi çizgisinde müşteri memnuniyeti için verdiği hizmetler unutulmamalı. Ne oldu da firma, Türkiye şartlarına göre hizmetlerini revize etti? Halbuki bu firma Almanya'da kendi çizgisinde devam ediyor.
Örnekler uzar gider...
Durum odur ki; eğer tercih edeceğiniz ürünün fiyatları bu firmalarda uygun ise alışveriş için bu firmalar tercih edilmeli. Bu firmalar, ciddi bütçeler ile sizlere teşhir ayrıcalığı sunuyor. Teşhir demek sadece elini sürmeden bakmak değildir; cihaza ve çevreye zarar vermeden ürünü denemek, test edebilmektir. Bu da size sunulan bir ayrıcalıktır. Size bir ayrıcalık sunuluyorsa siz de o firmaya ayrıcalık sunmalısınız. (Tabi fiyatı kabul edilebilir ise)
Not: Verilen bilgi elektronik marketler için geçerlidir. Bayiler için geçerli değildir. Orada ne teşhiri kurcalayabilirsiniz, ne kabul edilebilir fiyata alabilirsiniz. (İstisnalar kaideyi bozmaz.)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Türkiye'de bireysel müşteriyle (parekende satış) muhatap olan sektörlerde satış&pazarlama personellerinden beklenen, bizlerin beklentileri ile örtüşmemektedir.
Her zaman şunu belirtirim: Bir tüketici buraya üye olmuşsa zaten az-çok birşeyleri araştırmaya başlamıştır demektir. Sen, ben ve diğer forumdaşlarımızın müşteri profili, toplam pazarda % kaçına tekabül ediyor? Bu forumdan dışarı çıktığınızda, Türkiye'de ortalama müşteri profili nedir, hangi donanımla, hangi şartlarda ürün satın alıyor? İnanın durum içler acısı.
Satıcı temsilcisi profil ortalaması da bununla paralel olarak yerlerde. Bu sektörlerin genelinin çalışan net maaşları asgari veya yakın seviyelerdedir, prim ile dönerler. Yani konuyu çözemeyenler için daha açık yazayım: Satamazsan açsın, ne kadar çok satarsan o kadar kazanırsın. Zaten birkaç ay satamazsan yol veriyorlar. Yani bu sektördeki arkadaşlar, kapitalizmi iliklerine kadar yaşıyorlar. Teknik olarak orta veya orta-alt seviyede bilgi sahibi olmaları yeterlidir. Sürekli personel sirkülasyonu vardır. Biri gelir, biri gider...
Elektronik marketlerde de durum aynı. Biz azınlığız. Bizim taleplerimize ve beklentilerimize cevap verecek personel de bununla paralel olarak azınlıktadır. Vardır ama bulabilene...

Satıyorlar kardeşim hemde öyle bir satıyorlar ki , bunları yaşadığımız , gördüğümüz şahid olduğumuz için yazıyoruz zaten. Ortalığı ayağa kaldırsanda birşey olmuyor. Bu kurumlardan hakkını ancak tüketici hakem heyetine baş vurarak alabilirsin , asla kendileri senin sıkıntını , mağduriyetini gidermezler. Bizim arkadaşımız kendisine sıfır diye satılan teşhir tv'yi Vatan'nın kapısından içeri girer girmez içeri fırlatmıştır , adamı bu noktaya kadar getirmişlerdir. En son Media Mark'tan Regal tv alan arkadaşımızada sıfır ürün diye teşhir ürün kutulanıp verildi , yapılan şikayet sonucu önce ürünün sıfır olduğunu iddaa ettiler , sonrasında ise teşhir olduğunu kabul ettiler ve işte teşhir olduğu için 1199 değilde 1099 tl'ye almışsınız tv'yi dediler. Halbuki öyle birşey yoktu , sıfır fiyatı 1099 liraydı zaten tv'nin. Teknosaya gelirsek cep telefonu alan arkadaşımız evine gidiyor , cep telefonunu kutudan çıkarıp açıyor ve dokunmatik bozuk çalışmıyor. Geri götürüyor telefonu , aldığı cevap bizlik birşey yok servise vermeniz gerek. Arkadaşda yaa bu telefonu alalı 1 saat olmadı kutudan çıkardım arızalı , dokunmatik çalışmıyor iade etmek istiyorum iade hakkım var diyor. İade almayız ama bize bırakın biz servise göndeririz diyorlar , şikayet üzerine şikayet açıyor , mağaza sorumlusuna kadar kimse yardımcı olmuyor. En son tüketici hakem heyeti ile hakkını alıyor. Bu 3 örnekte tv'yi fırlatan hariç diğer 2'si haklarını aldılar hemde faizi ile aldılar , o arkadaşımız tv'yi fırlatmamış olsaydı oda hakkını alacaktı ama çocuğu 2 ay oyalamışlar , o noktaya kadar getirtmişler.

Senin haklı olduğunu biliyorlar , hakem heyetine gittiğinde hakkını alacağınıda biliyorlar. Ama öyle ahlaktan yoksun zihniyetleri var ki , işi yokuşa sürelim belki yılar , belki sıkılır , uğraşmak istemez , lanet olsun der geçer diye bekliyorlar.

Bu kurumlar asla müşteri memnuniyetine önem vermiyorlar , onun için bu kurumlar müşteri memnunuyetine değer veriyor demeniz biraz komik kaçmış.
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Bir kaç yıl önce media markt dan hama universal uzaktan kumanda almıştım. Baktım içeriği kodu zengin değil. Ertesi gün mağazaya iade için gittim. Yok şöyle yok böyle alamayız dedi. Paket açılmış diyor. Ülen paketi açmadan nasıl incelicem. Tüketici haklarından bahsettim vs. uzatmadan iade aldı. İade konusunda bu mağaza kadar cins bir yer görmedim. Sonra elektronik marketler bir bir kapanıyor diyorlar. İnternetten almayıp buralardan da almak istiyorum ama işte gel gör...
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Satıyorlar kardeşim hemde öyle bir satıyorlar ki , bunları yaşadığımız , gördüğümüz şahid olduğumuz için yazıyoruz zaten. Ortalığı ayağa kaldırsanda birşey olmuyor. Bu kurumlardan hakkını ancak tüketici hakem heyetine baş vurarak alabilirsin , asla kendileri senin sıkıntını , mağduriyetini gidermezler. Bizim arkadaşımız kendisine sıfır diye satılan teşhir tv'yi Vatan'nın kapısından içeri girer girmez içeri fırlatmıştır , adamı bu noktaya kadar getirmişlerdir. En son Media Mark'tan Regal tv alan arkadaşımızada sıfır ürün diye teşhir ürün kutulanıp verildi , yapılan şikayet sonucu önce ürünün sıfır olduğunu iddaa ettiler , sonrasında ise teşhir olduğunu kabul ettiler ve işte teşhir olduğu için 1199 değilde 1099 tl'ye almışsınız tv'yi dediler. Halbuki öyle birşey yoktu , sıfır fiyatı 1099 liraydı zaten tv'nin. Teknosaya gelirsek cep telefonu alan arkadaşımız evine gidiyor , cep telefonunu kutudan çıkarıp açıyor ve dokunmatik bozuk çalışmıyor. Geri götürüyor telefonu , aldığı cevap bizlik birşey yok servise vermeniz gerek. Arkadaşda yaa bu telefonu alalı 1 saat olmadı kutudan çıkardım arızalı , dokunmatik çalışmıyor iade etmek istiyorum iade hakkım var diyor. İade almayız ama bize bırakın biz servise göndeririz diyorlar , şikayet üzerine şikayet açıyor , mağaza sorumlusuna kadar kimse yardımcı olmuyor. En son tüketici hakem heyeti ile hakkını alıyor. Bu 3 örnekte tv'yi fırlatan hariç diğer 2'si haklarını aldılar hemde faizi ile aldılar , o arkadaşımız tv'yi fırlatmamış olsaydı oda hakkını alacaktı ama çocuğu 2 ay oyalamışlar , o noktaya kadar getirtmişler.

Senin haklı olduğunu biliyorlar , hakem heyetine gittiğinde hakkını alacağınıda biliyorlar. Ama öyle ahlaktan yoksun zihniyetleri var ki , işi yokuşa sürelim belki yılar , belki sıkılır , uğraşmak istemez , lanet olsun der geçer diye bekliyorlar.

Bu kurumlar asla müşteri memnuniyetine önem vermiyorlar , onun için bu kurumlar müşteri memnunuyetine değer veriyor demeniz biraz komik kaçmış.
'Müşteri memnuniyetine değer veriyor' cümlesinin içinde ince mesaj vardı ama anlaşılmamış. O zaman daha açık; şöyle diyelim: 'müşteri memnuniyetsizliğinin teşhirinden korkuyorlar.' Her ne kadar kabul etmeseniz de, bu firmaların iç işleyişlerini bilen biri olarak bu yorumu yapıyorum. Mediamarket ve Vatan ile ilgili verdiğiniz yaşanmış örnekte; karakter yoksunu mağazalara denk gelinmiş sanırım. Tekrar söylüyorum; bu firmaların bu tip 'teşhiri, kapalı kutu gibi gösterip gelene çakalım.' politikaları yoktur.

Daha yeni ;geçtiğimiz haftasonu yaşanmış bir örnek vereyim: 'Vatan'da haftasonu 49MU7400 fiyatları 3600tl'ye indi.(Hala devam ediyor.) Online sayfasında satış yok; mağazaya yönlendiriyor. Bu şu anlama geliyor: Kapalı kutu yok; mağazalarda 1'er adet teşhir var. Bildiğim konuyu teyit etmek için müşteri hizmetlerini aradım; aynı şeyi söyledi. Hızımı alamadım; İstanbul-Bostancı mağazasını arayarak TV Grubuna bağlattırdım. Çıkan personele mağazalarında 49MU7400 kapalı kutu var mı diye zarf attım. 'Maalesef bulunmamaktadır. 1 adet teşhir vardır' cevabını aldım. Ellerindeki teşhirle ilgili detaylı sorular sordum: ' Ürün 5 ay teşhirde sergilendi, sonra kutusuna kaldırıldı. Standart garanti şartları bu ürünler için de geçerlidir. Buyrun mağazamıza gelin. Ürünü kutusundan çıkarıp bağlarız. İstediğiniz kontrolleri yapabilirsiniz. Arzu ederseniz satın alırsınız.' cevabını aldım. Beklediğim bilgileri dürüstçe aldım.

Aynı yaşanmış tip örnekleri, Mediamarket veya Teknosa için de veririm. Şimdi burada iki zıt örneklerden bahsediyoruz. Mevzu o doğru bu yanlış değil; ikisi de doğru. Ortada bir yanlış varsa bu yanlışı doğru adresleyelim: Ortada bir yanlış varsa bu firmanın mı, mağazanın mı haltı? Firmanın haltı ise hep beraber gömelim ki değil. Mağazanın haltı ise; bu yanlışı firmaya taşıyalım. Firma duyarsız ise, şikayet sitelerinden gömelim. Hareket yok ise tüketici hakem heyeti. Firma ve mağaza kaynaklı olması birbirinden tamamen ayrı şeylerdir. Ben burada karaktersizliğin mağaza kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Firma da mağazalarından sorumludur. O ayrı bir konu. Burada hakkımızı hangi tavır ve yöntemler ile nasıl arıyoruz; bu da önemli.

Burada firma & mağaza kavramını birbirinden ayıran tonlarca örnek veririm ama konumuz; problemimiz dağılmasın.

Teknosa ile ilgili yaşanmış durum farklıdır. Aynı duruma aynı firmada ben de şahit oldum: Özellikle telefonda firmalar aşırı katı tutum sergiliyorlar. Sebebi; telefon distribütörlerinin iade& değişim şartları. Siz kapalı kutu cihazı satın alıp, açıp, kısa bir süre sonra bozuk tespitiyle geri gelseniz dahi firma inisiyatif almıyor: Çünkü o bozuk ürünü, servis tespit ettikten sonra geri alıyor. Yaşanmış bir örnek: Teknosa bozuk ürünü alır. Yerine yeni ürün verir. Bozuk ürünü distribütöre geri gönderir. Distribütör ürünü inceler ve 'tüketici hatası; düşme&çarpma' raporu düzenler. Geçmiş olsun; o bozuk ürün Teknosa'da patlar.

Suçlu olanlar, Tüketici Hakem Heyetinde kaybedeceğini zaten dediğiniz gibi biliyor. Gene dediğiniz gibi; yıldırma politikası. İşe yarıyor mu? Evet. Kaç kişi haksızlığa uğradığında sonuna kadar kovalıyor, kaç kişi 'lanet olsun; uğraşamayacağım' diye bırakıyor; yorumu size bırakıyorum.

Burada yazdıklarımla sanki bir tarafı savunuyormuşum gibi duruyorum. Öyle yorumlanmasın. Hiçbiri umurumda değil. Bildiklerim ve şahit olduklarımla tarafsız durmaya çalışıyorum. Unutmayın ki; bir sürü karakter yoksunu firma veya mağaza varken aynı şey müşteriler için de geçerlidir. Bazen kurumların tutumu sonucu kurunun yanında yaş da mağdur oluyor; o sinir bozucu oluyor maalesef.
Siz karar verdiğiniz bir ürünü bu tür mağazalardan teşhirini bulup, inceleyip; bu nimetten yararlanıp sonra internetten farklı bir firmadan sipariş verildiği zaman bu durum da bir dengesiz durmuyor mu? Hepimizin aslında yaptığı şey; tarafım da dahil.
Doğru yapanı ödüllendirelim, yanlış yapanı ezelim. Aynı firmanın doğru yapan mağazası olduğu gibi yanlış yapan mağazası da çıkabilir örneklerde görüldüğü gibi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bir kaç yıl önce media markt dan hama universal uzaktan kumanda almıştım. Baktım içeriği kodu zengin değil. Ertesi gün mağazaya iade için gittim. Yok şöyle yok böyle alamayız dedi. Paket açılmış diyor. Ülen paketi açmadan nasıl incelicem. Tüketici haklarından bahsettim vs. uzatmadan iade aldı. İade konusunda bu mağaza kadar cins bir yer görmedim. Sonra elektronik marketler bir bir kapanıyor diyorlar. İnternetten almayıp buralardan da almak istiyorum ama işte gel gör...
Mağaza tarafından bakalım: Ürün açılmış olduğu için Mediamarket onu teşhir ürünleri arasına ayıracak. Yarı fiyatına düşürerek satmak zorunda kalacak. Firmanın sizden iade aldığını aynı fiyata, kutulayıp, sıfır diye satma politikaları yoktur. Yapan mağazası var ise firma politikası dışına çıkmış, karaktersiz bir mağazadır.
Sizin Tarafınızdan Bakalım: 'Ülen paketi açmadan nasıl incelicem.' :) Burada da müşteri haklı. Müşteri bu cihaz hakkında hiçbir şey bilemiyor.Anca denemesi lazım. Firmanın burada ürünü geri alması, müşteriyi kaybetmemesi adına önemlidir.
MediaMarket 11 yıl önce Türkiye'ye ilk girdiğinde hiçbir firmada olmayan müşteri bazlı ayrıcalıklar sunmuştu. Bu ayrıcalıklara birkaç sene dayanabildi...!
 
Son düzenleme:
yolgezer Çevrimdışı

yolgezer

Aktif Üye
2 Haz 2019
398
Geçen arkadaşa işlemci, anakart, bellek bakmaya gittik. OEM bölümündeki arkadaş gözümün içine baka baka AMD'nin 3. nesil(!) Ryzen işlemciler de çuvallayacağını söyledi. Bence diyerek söyledi bunu tabi ama, ortada su götürmez bir gerçek mevcut. Adamlar 7 nanometreye geçerken Intel 10 nanometre ürünleri piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Skylake'den beri gelen TDP sorununa değinmiyorum bile. :rolleyes:
hocam yaşını bilmiyorum ama amd 99 dan beri sadece 3 nesilde kronik hata yaptı, intel ise son 7 neslin 4 ünde kronik hatalı işlemciler üretti diyemedin mi?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu 3 kurum da teşhir ürünleri sıfır diye kutulayıp satmazlar. Böyle bir politikaları yoktur. Teşhir ürünlerini online mağazalarında dahi satmazlar. Mağazalarında kapalı kutu fiyatları üzerinden indirim yaparak (%20-30) ve ürünü göstererek; incelemenize müsaade ederek satarlar. Sizin başınızdan bunun tersi bir alışveriş geçtiyse bu, kurum ile alakalı değil, tedarikçi sebepli, çok düşük bir ihtimal de mağaza kaynaklıdır ve böyle bir durumda ortalığı ayağa kaldırınız: Müşteri memnuniyetine bu tür kurumlar değer verdikleri için mağduriyetinize çözüm gelecektir. Özellikle malum şikayet sitesindeki kayıtlara değer veriyorlar.
Sattıkları ürünün arkasında durmama durumu biraz karışıktır: Satılan bir cihazın sorumluluğu yasal olarak tedarikçiye aittir. Bunlar da diğerleri gibi aracı kurumdur; birinden al birine sat; köprü vazifesidir bir nevi. Ürünü hasarsız, kapalı kutu satmakla mükelleftir. Ürün arızalı çıkar ise muhatap tedarikçidir. Fakat müşteri memnuniyetini baz alırsak; biz tedarikçi ile muhatap olmak zorunda değiliz. Zaten bu firmalar, ürüne göre 14 gün iade veya değişim hizmeti veriyor. Tabi Teknosa'da bu konuda kaypaklık yapıldığını şahit oldum; o ayrı.
Müşteri memnuniyetinin dengesini kurmak zor bir zanaattir: Hem müşteriyi memnun edeceksin ama kendi çıkarlarını da koruyacaksın. İnce bir çizgi. Müşteri dediğiniz kesimde o kadar çok art niyetli insan var ki; olup bitenleri anlatmam için ayrı bir konu açmam gerekir.
Mesela Mediamarket, Türkiye'ye ilk geldiğinde kendi çizgisinde müşteri memnuniyeti için verdiği hizmetler unutulmamalı. Ne oldu da firma, Türkiye şartlarına göre hizmetlerini revize etti? Halbuki bu firma Almanya'da kendi çizgisinde devam ediyor.
Örnekler uzar gider...
Durum odur ki; eğer tercih edeceğiniz ürünün fiyatları bu firmalarda uygun ise alışveriş için bu firmalar tercih edilmeli. Bu firmalar, ciddi bütçeler ile sizlere teşhir ayrıcalığı sunuyor. Teşhir demek sadece elini sürmeden bakmak değildir; cihaza ve çevreye zarar vermeden ürünü denemek, test edebilmektir. Bu da size sunulan bir ayrıcalıktır. Size bir ayrıcalık sunuluyorsa siz de o firmaya ayrıcalık sunmalısınız. (Tabi fiyatı kabul edilebilir ise)
Not: Verilen bilgi elektronik marketler için geçerlidir. Bayiler için geçerli değildir. Orada ne teşhiri kurcalayabilirsiniz, ne kabul edilebilir fiyata alabilirsiniz. (İstisnalar kaideyi bozmaz.)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Türkiye'de bireysel müşteriyle (parekende satış) muhatap olan sektörlerde satış&pazarlama personellerinden beklenen, bizlerin beklentileri ile örtüşmemektedir.
Her zaman şunu belirtirim: Bir tüketici buraya üye olmuşsa zaten az-çok birşeyleri araştırmaya başlamıştır demektir. Sen, ben ve diğer forumdaşlarımızın müşteri profili, toplam pazarda % kaçına tekabül ediyor? Bu forumdan dışarı çıktığınızda, Türkiye'de ortalama müşteri profili nedir, hangi donanımla, hangi şartlarda ürün satın alıyor? İnanın durum içler acısı.
Satıcı temsilcisi profil ortalaması da bununla paralel olarak yerlerde. Bu sektörlerin genelinin çalışan net maaşları asgari veya yakın seviyelerdedir, prim ile dönerler. Yani konuyu çözemeyenler için daha açık yazayım: Satamazsan açsın, ne kadar çok satarsan o kadar kazanırsın. Zaten birkaç ay satamazsan yol veriyorlar. Yani bu sektördeki arkadaşlar, kapitalizmi iliklerine kadar yaşıyorlar. Teknik olarak orta veya orta-alt seviyede bilgi sahibi olmaları yeterlidir. Sürekli personel sirkülasyonu vardır. Biri gelir, biri gider...
Elektronik marketlerde de durum aynı. Biz azınlığız. Bizim taleplerimize ve beklentilerimize cevap verecek personel de bununla paralel olarak azınlıktadır. Vardır ama bulabilene...
öncelikle hiç kusura bakma ama geçiceksin bu hukuk ağızlarını. o mağazalarda ne rezaletler dönüyor herkes iyi biliyor.
sana sayayım bi kaçını.
1. pc nette 3 ay kadar önce bi vatandaş konu açtı. 1050 ti li pc sinden 1050 ti yi söküp 1050 takıp vermişler servisten. sonra da "bakaydın alarken" gibi bi cevap verilmiş. asla yok abi biz bi kamera kaydı açalım dur sana ispatlı mal verelim yok.
2. bizzat kendim kapanmadan bimex gibi bi firmadan çok feci dolandırılıyordum. adamlara fhd monitör niyeti ile girdim ve 5 monitör değişiminden sonra söve söve 1366 monitör ve bi ütü ile çıktım. çünkü aldığım tüm monitörler casper marka idi. eleman ağzımdan girdi burnumdan çıktı ve abi casper eskisi gibi değil, gel al bunu bak camı da var. ezilmez vs vs diye bana bi monitör aldırdı ki tipine hasta olmuştum. ama eve götürüp çalıştırınca ne göreyim? 5 adet ölü piksel bile değil leke. bildiğimiz lekeli monitör. bi değiştir 2 değiştir derken ki bu arada öğrencilerim de görüyor elimde monitör her gün alay konusu olurken 5 monitör sonunda bi samsung yok mu sizde dediğimde bi model gösterdi.
ama ben çift camlı diye casper istemiştim dediğimde samsungun o cama ihtiyacı yok. zaten sağlam diyince çılıdırdım lan o zaman neden bana baştan samsungu önermedin diye fırçayı basınca da bu sefer yok şöyle yok böyle. neyse abi bi ufak casper ve bi ütü ile çıktım ki o casper de de bi sıcak piksel vardı. ama artık bezdiğim için öyle bıraktım :)
3. yıllar önce bi arkadaşa vatandan kasa toplayalım dedik. adama öğrenciyiz diyoruz. bize 2011 yılında 10 milyarlık kasa topladı. önümüzekoydu. ki onda da hi level mi gskil mi onların da en adi üretimli ramini koymuş. ya insan en azından bi soğutuculu ram koyar. ki bimexden 4 gb soğutuculu corsair rami 75 e almıştık. diğer parçalar da hep böyle yüksek fiyat ama iş görmez ürünlerdi.
teknoloji mağazaları normal mahalle bilgisayarcılarının aldığı malı 1000 lik loot lar la alır. ancak buna rağmen mağaza ve reklamcılığa o kadar para ayırırlar ki çoğu zaman mahalle bilgisayarcılarının sattığından daha yüksek fiyata satarlar. ve aldığın mal da kalitesiz çıkar. ben telfeoncuda da çalıştım. bizim 15 tl ye sattığımız zore marka kılıfı ankamall de 45 tl ye satıyorlardı. mal aynı maldı. onun da dikişi 3 ay sonra sökülüyor bunun da. ama anlatamıyorduk.
 
Son düzenleme:
yolgezer Çevrimdışı

yolgezer

Aktif Üye
2 Haz 2019
398
Değmez, mecbur kalmadıkça gitmediğim yer zaten. :hihi
bence gayet değer. ben bu tür lafı sokunca karşımdaki mal oluyor ya. onun zevki hiç bi şeye değmiyor. yok hala amd iyi intel iyi diyenler var.
abicim bunlar firma. hepsinin iyi oludğu kötü olduğu yönler var. bunu anlatamıyoruz. k7 lerdeki yanma olayını kim unutur? hoş onun nedeni bi hırsızlık ama sonuçtabi dönem amd işlemcilerin çalışma ömrü 10 dakika mıydı? öyle idi. hırsızlık vardı ya da yoktu.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,217
bende geçen yıl THH ye gittim;hikayesini geçiyorum şimdi
Netice;"RED"! Sebeb;"Faturası" yokmuş,halbuki vardı+bütün fat.bilgilerini de almışlar ve hatta
bundan dolayı Vatan mağazası beni aradı ama THH fat.yok diye sebeb göstermiş;komik,kıçımla güldüm:haha
Peki eve paneli görmeye Eksper geldimi; Hayır gelmedi
Bir de Servis fişi de yokmuş;ülen kazmalar servis vermediki,çektiler gittiler gelip gördükten sonra:hayir

ben zaten neden şikayet ediyorumki??? belliki bir sorun var ve Servis/merkez de çözmemiş ve son olarak
THH den birisi gelecek inceleyecek ve sorunu görerek tesbit edecek ama böyle olmadı!

not;bu arada sorun dediğim olay ciddi sıkıntı idi ama bunu da kendim uğraşarak çözdüm!
netice de olayın insanın can sıkan boyutunu bir yer de aştım,zaten TV den aşırı memnundum ve ülen
şimdi bu giderse neyi alacağım diye aylarca düşünmüştüm yaw:kiskis
RED gelince herhalde ilk defa sevinen ben oldum!

++

Vatan/MM/Teknosa üçlüsü;çok kısa anlatımıyla "al birini-çal ötekine" misali aynen!
Mağaza bazlı da çeşitli traji-komik işler yaşanıyorbunları es geçtim şimdi
"Kazma elemanlar" maalesef her sektörde vardır,illa bu üçlüyü şikayet etmek olmaz!
"Kaliteli eleman"(satışa yönelik)o zaten Türkiye nin ortak sıkıntısı yaw,maaşla da doğrudan
alakası yoktur! adama 10 kağıt da bayılsan,yine o seni bayıltır!

Asıl "çakallık" ise müşterinin kendisinde dir,şimdi millet paso bu mağazalara giydiriyor ama
sankim müşteri de sütten çıkmış ak kaşık!!
Öyle fetbazlık yapılıyorki;kimse kusura bakmasın ama yeri geldimi hani biz TÜRK milletiyiz bize bir şey
olmaz deriz ya,aynen böyle fetbazlıklarda da bizde öyle atraksiyonlar çekeriz ki akıllara ziyan...

Konu;TV ise zaten boşuna bu muhabbetler bence! yaw TV lerin her tarafı bir şekilde sorun olunca
satan da alan da fetbaz oluyor mecburen:hihi

Not;Tüketici bazın da dünyada en ileri gitmiş tek ülke konumunda olan U.K dir!
artık oradalarda bile absürt diyeceğimiz işler oluyor,ama bir fark var,orada tüketiciler fetbazlık
yapmıyorlar ama Dist/Üretici firma v.s bir şekilde yapıyorlar! özellikle "değişim" olayında...
neyseki herifler de öyle bir kanun varki sanırım madde 77.diye geçiyor(alt bölümleri var bunun
kısaca tek madde ile olay bitiyor)özellikle Satıcılar bundan çok fena "korkuyorlar",bu kanun aynı zamanda
müşteriyi de çoğu şeyden korkutuyor bu arada!

kısaca ancak böyle kanunlar ile olayı özellikle "tüketici memnuniyeti" kapsamında dengeliyorlar!

mallar(TV) acaip ""kalite"" sankim Pioneer gibi olduğu için sıfır sorun olduğu içinde sıfır şikayet oluyor tabiki!
tabi böyle olmadığı gibi tam tersi durum söz konusudur,şikayet herkes ediyor

"Teşhiri" sıfır diye kakalamak olayı dünya da bir tek biz de vardır! ha belki Guatemala da veya Kamboçya da
veya Angola da da olabilir:hihi

Her malı elbette böyle yapmıyorlar ama bu olay TR de VARDIR,yok diyen hikaye anlatıyor!inanmayın bunu diyenlere!
ama bu bir "şirket politikasıdır" demek de bir o derece yanlıştır,böyle bir şey söz konusu değildir!
ancak bu olay mağaza bazlı dan tutunda bilmem nereden satışa kadar da olabilmektedir!

Bir kere bu malum üçlü mağazalar bu işin olması gereken satış stratejileri nedir bir kere bunları hiç bilmiyorlar!
Adamlar Japonya veya Kore veya USA ya gidiyorlar ama turistik geziye gidiyorlar sadece!

İşi öğrenmek(satışa yönelik)diye bir şey yok!

TV lerin teşhir de 6 ay veya 2 sene durduğu bir ülke varmı bu dünyada???? YOKTUR!
örneğin 2017/2018 model teşhir ve dahi sıfır KM TV ler bizde hala vardır!
üstelik bazları/çoğu sıfır deniyorsa aynen öyledir ""2019"" lar zaten "son model" diye satılıyor bu memleket de!

en basit teşhir kakalamak stratejisi ki buna amerikalılar öyle derler! ayıp değil bu orada!

bugün paneli açtın teşhire,3 gün sonra veya 10gün sonra birisi çıktı,pazarlıkla istiyor bunu;
ilgili satış görevlisi(genel de bir üst kademesidir onun)hemen pazarlık başlar ve iş biter!
panelin serisi veya bazı durumlarına göre bir yüzde indirim yapılır ve özellikle mağaza o teşhire
açtığı panelden böylelikle bir anda kurtulur,6ay beklenirmi yaw veya 1 sene filan bunlar absürt işlerdir!

her mağazanın belli bir yüzdelik indirim çalışma düzeni vardır ve isterler ki totalde bilmem kaç bin dolar
KAR yapacağıma daha azını yapayım ama hem rahat döneyim hemde teşhir illetinin bazı durumlarınadan bir an
önce kurtulayım,yaw bizde bir açarlar 2 sene durur o panel!

şimdi ben bir panele kafayı taktım,bilen bilir ne mal olduğunu;MM de satılıyor fiyat 7.2 kağıt!
2 ay önce sanırım bir ara bir kaç günlüğüne 4.7 kağıda düştü>>2019 model ve sanırım 1,5 yıldır
teşhirde ama sorarsan herifler abi 6 ay oldu diyen de oldu 1 sene oldu diyen de oldu,ama ben buna takılmıyorum şimdi!
4.7 güyya indirimli fiyatmış! 7.2 nedir dedim herifler normal fiyatı dediler ülen kazmalar panel 2019 yaz başında çıktı
neyin sıfırı neyin yenisi!! günde ortalama 10saat den zaten KM si gelmiş 5000/5500 KM ye,adamlar tam sopalık
yani bu kadarda müşteriyi enayi yerine koymak ayıpdır ve dahi günahdır be!

2019 model 5000KM de panel satıyorsun; ben heriflere 4 kağıda verin indirip götüreyim dedim(adamları da az çok tanıyorum)
abi şakamı yapıyorsun dediler:haha1 o zaman etiket fiyatı olan 4.7 vereyim dedim onda olmaz dediler! abi o eteket fiyatı
geçen hafta 3 günlük içindi dediler! hadi 5 kağıt vereyim dedim,merkeze bir soralım dediler,cevap geldi OLMAZ veremeyiz!
peki bunu hiç soran varmı dedim;abi onu bir tek sen biliyorsun vede soruyorsun dediler:haha ülen verin 5 kağıda o zaman??
yok abi veremeyiz belki 7 kağıda çıkarsan 200 de biz o zaman belki indiririz dediler!

bu arada o panel hala durmaktadır,haftada bir MM ye gidiyorum orada garip garip duruyor yaw!
bakın yanında da hangi panel var>>Sony den hani şu gazlanan 2018 model XF9005 var o da 7.9 veya 7.4
yaw bana onu 5 kağıda verseler ya alırım ya da almam bile! öyle yaklaşık iki yıldır durmaktadır garipler
en kör noktada üstelik!

5 kağıdı beğenmiyor adam,o panel yine 4 lere filan bir gün düşecek param varsa cebimde kapacağım artık!
belki de 4 kağıda düşer ama ben inat ettim bu sefer 3 kağıt dan fazla vermem zira KM si gelecek 6000/7000 lere
herifler hala bunu da hesap edemeyip malı bir şekilde sıfır model sıfır KM diye kakalamak istiyorlar!

manyak bir iş bilmez satış taktikleri var bunların aman kimse büyütmesin gözünde bunları!
nasıl KAR edilir neden zarar edilir v.s v.s kesinlikle bilmiyorlar!
ama adam belki BÜ veya ODTÜ bilmem neyi bitirmiş de olabilir! Müdür veya CEO veya bilmem kim ise

bizde bir "üstüme danışayım" olayı vardır,bakın bunun Türkçesi şudur;"iş bilmemezlik"
üstünü arayacaksa oradan kaçın!

Müdür var ama adı müdür veya mağaza müdürü,sinek avlıyorlar çoğu zaten ama bir şekilde
dayanıyorlar bakalım ne zaman kapatırlar!

++

ancak yinede özellikle en alt kadroya veya sizinle muhatap olan promotör veya sizin yanınıza gelen satış
görevlileri v.s bunlara kabahat sakın bulmayın! bu işte en alt kadro en masum olanlarıdır!
2/2,5 kağıt maaş+prim işte bununla bir şey olmuyor! o zaman gidersin sana LG gazlarla veya bilmem neyi
gazlarlar veya absürt laflar duyarsınız vs,Samsung alemin Kralı oluverir,LG her işin başı olur
Sony dedinmi akan sular durur v.s v.s yani adam ne diyecek ki???
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt