bende geçen yıl THH ye gittim;hikayesini geçiyorum şimdi
Netice;"RED"! Sebeb;"Faturası" yokmuş,halbuki vardı+bütün fat.bilgilerini de almışlar ve hatta
bundan dolayı Vatan mağazası beni aradı ama THH fat.yok diye sebeb göstermiş;komik,kıçımla güldüm
Peki eve paneli görmeye Eksper geldimi; Hayır gelmedi
Bir de Servis fişi de yokmuş;ülen kazmalar servis vermediki,çektiler gittiler gelip gördükten sonra
ben zaten neden şikayet ediyorumki??? belliki bir sorun var ve Servis/merkez de çözmemiş ve son olarak
THH den birisi gelecek inceleyecek ve sorunu görerek tesbit edecek ama böyle olmadı!
not;bu arada sorun dediğim olay ciddi sıkıntı idi ama bunu da kendim uğraşarak çözdüm!
netice de olayın insanın can sıkan boyutunu bir yer de aştım,zaten TV den aşırı memnundum ve ülen
şimdi bu giderse neyi alacağım diye aylarca düşünmüştüm yaw
RED gelince herhalde ilk defa sevinen ben oldum!
++
Vatan/MM/Teknosa üçlüsü;çok kısa anlatımıyla "al birini-çal ötekine" misali aynen!
Mağaza bazlı da çeşitli traji-komik işler yaşanıyorbunları es geçtim şimdi
"Kazma elemanlar" maalesef her sektörde vardır,illa bu üçlüyü şikayet etmek olmaz!
"Kaliteli eleman"(satışa yönelik)o zaten Türkiye nin ortak sıkıntısı yaw,maaşla da doğrudan
alakası yoktur! adama 10 kağıt da bayılsan,yine o seni bayıltır!
Asıl "çakallık" ise müşterinin kendisinde dir,şimdi millet paso bu mağazalara giydiriyor ama
sankim müşteri de sütten çıkmış ak kaşık!!
Öyle fetbazlık yapılıyorki;kimse kusura bakmasın ama yeri geldimi hani biz TÜRK milletiyiz bize bir şey
olmaz deriz ya,aynen böyle fetbazlıklarda da bizde öyle atraksiyonlar çekeriz ki akıllara ziyan...
Konu;TV ise zaten boşuna bu muhabbetler bence! yaw TV lerin her tarafı bir şekilde sorun olunca
satan da alan da fetbaz oluyor mecburen
Not;Tüketici bazın da dünyada en ileri gitmiş tek ülke konumunda olan U.K dir!
artık oradalarda bile absürt diyeceğimiz işler oluyor,ama bir fark var,orada tüketiciler fetbazlık
yapmıyorlar ama Dist/Üretici firma v.s bir şekilde yapıyorlar! özellikle "değişim" olayında...
neyseki herifler de öyle bir kanun varki sanırım madde 77.diye geçiyor(alt bölümleri var bunun
kısaca tek madde ile olay bitiyor)özellikle Satıcılar bundan çok fena "korkuyorlar",bu kanun aynı zamanda
müşteriyi de çoğu şeyden korkutuyor bu arada!
kısaca ancak böyle kanunlar ile olayı özellikle "tüketici memnuniyeti" kapsamında dengeliyorlar!
mallar(TV) acaip ""kalite"" sankim Pioneer gibi olduğu için sıfır sorun olduğu içinde sıfır şikayet oluyor tabiki!
tabi böyle olmadığı gibi tam tersi durum söz konusudur,şikayet herkes ediyor
"Teşhiri" sıfır diye kakalamak olayı dünya da bir tek biz de vardır! ha belki Guatemala da veya Kamboçya da
veya Angola da da olabilir
Her malı elbette böyle yapmıyorlar ama bu olay TR de VARDIR,yok diyen hikaye anlatıyor!inanmayın bunu diyenlere!
ama bu bir "şirket politikasıdır" demek de bir o derece yanlıştır,böyle bir şey söz konusu değildir!
ancak bu olay mağaza bazlı dan tutunda bilmem nereden satışa kadar da olabilmektedir!
Bir kere bu malum üçlü mağazalar bu işin olması gereken satış stratejileri nedir bir kere bunları hiç bilmiyorlar!
Adamlar Japonya veya Kore veya USA ya gidiyorlar ama turistik geziye gidiyorlar sadece!
İşi öğrenmek(satışa yönelik)diye bir şey yok!
TV lerin teşhir de 6 ay veya 2 sene durduğu bir ülke varmı bu dünyada???? YOKTUR!
örneğin 2017/2018 model teşhir ve dahi sıfır KM TV ler bizde hala vardır!
üstelik bazları/çoğu sıfır deniyorsa aynen öyledir ""2019"" lar zaten "son model" diye satılıyor bu memleket de!
en basit teşhir kakalamak stratejisi ki buna amerikalılar öyle derler! ayıp değil bu orada!
bugün paneli açtın teşhire,3 gün sonra veya 10gün sonra birisi çıktı,pazarlıkla istiyor bunu;
ilgili satış görevlisi(genel de bir üst kademesidir onun)hemen pazarlık başlar ve iş biter!
panelin serisi veya bazı durumlarına göre bir yüzde indirim yapılır ve özellikle mağaza o teşhire
açtığı panelden böylelikle bir anda kurtulur,6ay beklenirmi yaw veya 1 sene filan bunlar absürt işlerdir!
her mağazanın belli bir yüzdelik indirim çalışma düzeni vardır ve isterler ki totalde bilmem kaç bin dolar
KAR yapacağıma daha azını yapayım ama hem rahat döneyim hemde teşhir illetinin bazı durumlarınadan bir an
önce kurtulayım,yaw bizde bir açarlar 2 sene durur o panel!
şimdi ben bir panele kafayı taktım,bilen bilir ne mal olduğunu;MM de satılıyor fiyat 7.2 kağıt!
2 ay önce sanırım bir ara bir kaç günlüğüne 4.7 kağıda düştü>>2019 model ve sanırım 1,5 yıldır
teşhirde ama sorarsan herifler abi 6 ay oldu diyen de oldu 1 sene oldu diyen de oldu,ama ben buna takılmıyorum şimdi!
4.7 güyya indirimli fiyatmış! 7.2 nedir dedim herifler normal fiyatı dediler ülen kazmalar panel 2019 yaz başında çıktı
neyin sıfırı neyin yenisi!! günde ortalama 10saat den zaten KM si gelmiş 5000/5500 KM ye,adamlar tam sopalık
yani bu kadarda müşteriyi enayi yerine koymak ayıpdır ve dahi günahdır be!
2019 model 5000KM de panel satıyorsun; ben heriflere 4 kağıda verin indirip götüreyim dedim(adamları da az çok tanıyorum)
abi şakamı yapıyorsun dediler
o zaman etiket fiyatı olan 4.7 vereyim dedim onda olmaz dediler! abi o eteket fiyatı
geçen hafta 3 günlük içindi dediler! hadi 5 kağıt vereyim dedim,merkeze bir soralım dediler,cevap geldi OLMAZ veremeyiz!
peki bunu hiç soran varmı dedim;abi onu bir tek sen biliyorsun vede soruyorsun dediler
ülen verin 5 kağıda o zaman??
yok abi veremeyiz belki 7 kağıda çıkarsan 200 de biz o zaman belki indiririz dediler!
bu arada o panel hala durmaktadır,haftada bir MM ye gidiyorum orada garip garip duruyor yaw!
bakın yanında da hangi panel var>>Sony den hani şu gazlanan 2018 model XF9005 var o da 7.9 veya 7.4
yaw bana onu 5 kağıda verseler ya alırım ya da almam bile! öyle yaklaşık iki yıldır durmaktadır garipler
en kör noktada üstelik!
5 kağıdı beğenmiyor adam,o panel yine 4 lere filan bir gün düşecek param varsa cebimde kapacağım artık!
belki de 4 kağıda düşer ama ben inat ettim bu sefer 3 kağıt dan fazla vermem zira KM si gelecek 6000/7000 lere
herifler hala bunu da hesap edemeyip malı bir şekilde sıfır model sıfır KM diye kakalamak istiyorlar!
manyak bir iş bilmez satış taktikleri var bunların aman kimse büyütmesin gözünde bunları!
nasıl KAR edilir neden zarar edilir v.s v.s kesinlikle bilmiyorlar!
ama adam belki BÜ veya ODTÜ bilmem neyi bitirmiş de olabilir! Müdür veya CEO veya bilmem kim ise
bizde bir "üstüme danışayım" olayı vardır,bakın bunun Türkçesi şudur;"iş bilmemezlik"
üstünü arayacaksa oradan kaçın!
Müdür var ama adı müdür veya mağaza müdürü,sinek avlıyorlar çoğu zaten ama bir şekilde
dayanıyorlar bakalım ne zaman kapatırlar!
++
ancak yinede özellikle en alt kadroya veya sizinle muhatap olan promotör veya sizin yanınıza gelen satış
görevlileri v.s bunlara kabahat sakın bulmayın! bu işte en alt kadro en masum olanlarıdır!
2/2,5 kağıt maaş+prim işte bununla bir şey olmuyor! o zaman gidersin sana LG gazlarla veya bilmem neyi
gazlarlar veya absürt laflar duyarsınız vs,Samsung alemin Kralı oluverir,LG her işin başı olur
Sony dedinmi akan sular durur v.s v.s yani adam ne diyecek ki???