Vatan teşhir ürünleri tv reklamı gibi...

teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,320
64
Bugün (artık dün oldu) vatan,Gaziemire gittik hanımla,kart sormaya ...
İçeri girdik,sorduk,tam çıkarken tvler gözüme takıldı ,dur dedim şu Vestel tvyi inceliyeyim bakayım,hani benim tv eski kart ya MB91...
baktım kumanda yok ortada,gençlere:
Ben - gençler,kumandası nerede acaba bu tvnin...
Kişi - ne yapacaksın abi kumandayı (amca demeyen biri :) )
Ben - kartına bakacağım,tv yi inceliyeceğim...
Kişi - ben sana anlatayım - anlattı -
Ben - hımm,sağol,şimdi alayım kumandayı...
Yok dedi,başka bir şey demedi o kişi,ısrar ettim,inanın söylene söylene (hanım da şahittir) kumanda getirmeye gitti,çok kızdım ama belli etmedim önce,kendi aralarında beni gösterip sırıtarak konuşmaya başlayınca artık dayanamadım...
Ben - biraz ileride olan görevlilere- gençler,bu tvler teşhir için konmuş,bende müşteriyim,dua edin tüm marka tvlerin kumandasını istemiyorum,dilinizin altından laf yapacağınıza kumandayı getirin buraya ,siz getiremiyorsanız müdürünüz getirsin dedim bağırarak,vatandaki herkes duydu yani.Kumanda geldi.Baktım kart MB130 :) Bu arada ben kumandadan OK tuşuna bastığımda Grundig tvlerin hepsinde altyazı veya teletex ile ilgili uyarı çıktı :smile: ,öylece bıraktım.

EK:
Sanki teşhir değil de tvdeki reklam filmi gibi bakılacakmış meğerse:smile:
 
H Çevrimdışı

hkn40

Aktif Üye
1 Nis 2018
476
O sırıtanların garanti psikolojik sorunları vardır.. Biz de gençtik ama sırıtmazdık öyle pis pis... ciddiyet kalmadı ki.... söylenecek çok şey var ama neyse,... anlayanlar anlar ...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bugün (artık dün oldu) vatan,Gaziemire gittik hanımla,kart sormaya ...
İçeri girdik,sorduk,tam çıkarken tvler gözüme takıldı ,dur dedim şu Vestel tvyi inceliyeyim bakayım,hani benim tv eski kart ya MB91...
baktım kumanda yok ortada,gençlere:
Ben - gençler,kumandası nerede acaba bu tvnin...
Kişi - ne yapacaksın abi kumandayı (amca demeyen biri :) )
Ben - kartına bakacağım,tv yi inceliyeceğim...
Kişi - ben sana anlatayım - anlattı -
Ben - hımm,sağol,şimdi alayım kumandayı...
Yok dedi,başka bir şey demedi o kişi,ısrar ettim,inanın söylene söylene (hanım da şahittir) kumanda getirmeye gitti,çok kızdım ama belli etmedim önce,kendi aralarında beni gösterip sırıtarak konuşmaya başlayınca artık dayanamadım...
Ben - biraz ileride olan görevlilere- gençler,bu tvler teşhir için konmuş,bende müşteriyim,dua edin tüm marka tvlerin kumandasını istemiyorum,dilinizin altından laf yapacağınıza kumandayı getirin buraya ,siz getiremiyorsanız müdürünüz getirsin dedim bağırarak,vatandaki herkes duydu yani.Kumanda geldi.Baktım kart MB130 :) Bu arada ben kumandadan OK tuşuna bastığımda Grundig tvlerin hepsinde altyazı veya teletex ile ilgili uyarı çıktı :smile: ,öylece bıraktım.

EK:
Sanki teşhir değil de tvdeki reklam filmi gibi bakılacakmış meğerse:smile:


Üstadım,.. O sırıtanların garanti psikolojik sorunları vardır.. Biz de gençtik ama sırıtmazdık öyle pis pis... ciddiyet kalmadı ki.... söylenecek çok şey var ama neyse,... anlayanlar anlar ...
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,620
Geçen arkadaşa işlemci, anakart, bellek bakmaya gittik. OEM bölümündeki arkadaş gözümün içine baka baka AMD'nin 3. nesil(!) Ryzen işlemciler de çuvallayacağını söyledi. Bence diyerek söyledi bunu tabi ama, ortada su götürmez bir gerçek mevcut. Adamlar 7 nanometreye geçerken Intel 10 nanometre ürünleri piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Skylake'den beri gelen TDP sorununa değinmiyorum bile. :rolleyes:
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Birde çoğunda teknik bilgi yok. Sadece satış pazarlama ile olmuyor. Bu bazı firmalara zamanında iş başvurusunda bulunmuştum. Çoğuna hakikaten on basarım. Adama birşey soruyorsun farklı cevaplıyor. Sorsan component compozit çıkışı bilmezler. Neler gördüm. Ama saygıyı oturmasını kalkmasını bileceksin...
 
newrophat Çevrimdışı

newrophat

Süper Üye
31 Ağu 2018
1,036
teknoloji marketlerde çalışan arkadaşların çoğu hangi markanın primi daha fazlaysa onun yılmaz savunucusu oluyor. işin kötüsü bizim ticaret etiği anlayışımızda kendi ürününü övmek için diğer markalara firmalara iftira atmak asla olmaz ama bu arkadaşlar o firmayı övmek için diğer markalara öyle ithamlarda bulunuyor ki ses kaydı alıp firmaya versen hem işinden olur hemde başı belaya girer. ve maalesef ki mağaza müdürlerine kadar şirket olmuş hepsi.

içlerinde gerçekten işini layıkıyla yapanlar var muhakkak onları tenzih ederim ama çoğunluk böyle ne yazık ki .
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,620
teknoloji marketlerde çalışan arkadaşların çoğu hangi markanın primi daha fazlaysa onun yılmaz savunucusu oluyor. işin kötüsü bizim ticaret etiği anlayışımızda kendi ürününü övmek için diğer markalara firmalara iftira atmak asla olmaz ama bu arkadaşlar o firmayı övmek için diğer markalara öyle ithamlarda bulunuyor ki ses kaydı alıp firmaya versen hem işinden olur hemde başı belaya girer. ve maalesef ki mağaza müdürlerine kadar şirket olmuş hepsi.

içlerinde gerçekten işini layıkıyla yapanlar var muhakkak onları tenzih ederim ama çoğunluk böyle ne yazık ki .

Açıkçası bu tip oyunlar sadece tüketicilere istedikleri ürünü satmak için yapılıyor.
Bana kalırsa bir ürünün performansı/kalitesi bellidir. Yalana dolana gerek yok. :sirit
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Ben her zaman yazarım, Youtube videolarımda da dile getiriyorum ve bu nedenle bana açık ortamda yazamayanlar mail atıp gerek tepki gösteriyor, gerekse mecburiyetlerini dile getiriyor.

Kapitalist düzende hiç kimsenin elinden hiç bir şey gelmez arkadaşlar bilinçli olmak dışında.

Bahsi geçen konuda tebdil kıyafetli ziyaretlerimde yaşadıklarım neticesi benim, Görevli olduğum dönemde VESTEL Yetkilisi olarak Bölge müdürlüğüm ile irtibat kurup bir pazar günü 3 saatimi ayırıp bölgemdeki Teknosa Personeline eğitim programı düzenlememe kadar uzanmıştır.

Öncelikli ama. HİZMET değil de SATIŞ olduğu sürece bu senaryolar değişmez Ustacım :ok

Aslında yazacak ve örnek verecek daha çok şey var da neyse :)
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,135
Vatan'dan , Teknosa'dan , Media Mark'tan , Tv alınmaz. Bu 3 kurumda müşteriye sıfır diye teşhir ürünü kutulayıp satan zihniyete sahiptir. Hiç bir zamanda sattıkları ürünün arkasında durmazlar , sizlerle işleri ürünü kaktırana kadardır.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Vatan'dan , Teknosa'dan , Media Mark'tan , Tv alınmaz. Bu 3 kurumda müşteriye sıfır diye teşhir ürünü kutulayıp satan zihniyete sahiptir. Hiç bir zamanda sattıkları ürünün arkasında durmazlar , sizlerle işleri ürünü kaktırana kadardır.
Bu 3 kurum da teşhir ürünleri sıfır diye kutulayıp satmazlar. Böyle bir politikaları yoktur. Teşhir ürünlerini online mağazalarında dahi satmazlar. Mağazalarında kapalı kutu fiyatları üzerinden indirim yaparak (%20-30) ve ürünü göstererek; incelemenize müsaade ederek satarlar. Sizin başınızdan bunun tersi bir alışveriş geçtiyse bu, kurum ile alakalı değil, tedarikçi sebepli, çok düşük bir ihtimal de mağaza kaynaklıdır ve böyle bir durumda ortalığı ayağa kaldırınız: Müşteri memnuniyetine bu tür kurumlar değer verdikleri için mağduriyetinize çözüm gelecektir. Özellikle malum şikayet sitesindeki kayıtlara değer veriyorlar.
Sattıkları ürünün arkasında durmama durumu biraz karışıktır: Satılan bir cihazın sorumluluğu yasal olarak tedarikçiye aittir. Bunlar da diğerleri gibi aracı kurumdur; birinden al birine sat; köprü vazifesidir bir nevi. Ürünü hasarsız, kapalı kutu satmakla mükelleftir. Ürün arızalı çıkar ise muhatap tedarikçidir. Fakat müşteri memnuniyetini baz alırsak; biz tedarikçi ile muhatap olmak zorunda değiliz. Zaten bu firmalar, ürüne göre 14 gün iade veya değişim hizmeti veriyor. Tabi Teknosa'da bu konuda kaypaklık yapıldığını şahit oldum; o ayrı.
Müşteri memnuniyetinin dengesini kurmak zor bir zanaattir: Hem müşteriyi memnun edeceksin ama kendi çıkarlarını da koruyacaksın. İnce bir çizgi. Müşteri dediğiniz kesimde o kadar çok art niyetli insan var ki; olup bitenleri anlatmam için ayrı bir konu açmam gerekir.
Mesela Mediamarket, Türkiye'ye ilk geldiğinde kendi çizgisinde müşteri memnuniyeti için verdiği hizmetler unutulmamalı. Ne oldu da firma, Türkiye şartlarına göre hizmetlerini revize etti? Halbuki bu firma Almanya'da kendi çizgisinde devam ediyor.
Örnekler uzar gider...
Durum odur ki; eğer tercih edeceğiniz ürünün fiyatları bu firmalarda uygun ise alışveriş için bu firmalar tercih edilmeli. Bu firmalar, ciddi bütçeler ile sizlere teşhir ayrıcalığı sunuyor. Teşhir demek sadece elini sürmeden bakmak değildir; cihaza ve çevreye zarar vermeden ürünü denemek, test edebilmektir. Bu da size sunulan bir ayrıcalıktır. Size bir ayrıcalık sunuluyorsa siz de o firmaya ayrıcalık sunmalısınız. (Tabi fiyatı kabul edilebilir ise)
Not: Verilen bilgi elektronik marketler için geçerlidir. Bayiler için geçerli değildir. Orada ne teşhiri kurcalayabilirsiniz, ne kabul edilebilir fiyata alabilirsiniz. (İstisnalar kaideyi bozmaz.)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

teknoloji marketlerde çalışan arkadaşların çoğu hangi markanın primi daha fazlaysa onun yılmaz savunucusu oluyor. işin kötüsü bizim ticaret etiği anlayışımızda kendi ürününü övmek için diğer markalara firmalara iftira atmak asla olmaz ama bu arkadaşlar o firmayı övmek için diğer markalara öyle ithamlarda bulunuyor ki ses kaydı alıp firmaya versen hem işinden olur hemde başı belaya girer. ve maalesef ki mağaza müdürlerine kadar şirket olmuş hepsi.

içlerinde gerçekten işini layıkıyla yapanlar var muhakkak onları tenzih ederim ama çoğunluk böyle ne yazık ki .
Türkiye'de bireysel müşteriyle (parekende satış) muhatap olan sektörlerde satış&pazarlama personellerinden beklenen, bizlerin beklentileri ile örtüşmemektedir.
Her zaman şunu belirtirim: Bir tüketici buraya üye olmuşsa zaten az-çok birşeyleri araştırmaya başlamıştır demektir. Sen, ben ve diğer forumdaşlarımızın müşteri profili, toplam pazarda % kaçına tekabül ediyor? Bu forumdan dışarı çıktığınızda, Türkiye'de ortalama müşteri profili nedir, hangi donanımla, hangi şartlarda ürün satın alıyor? İnanın durum içler acısı.
Satıcı temsilcisi profil ortalaması da bununla paralel olarak yerlerde. Bu sektörlerin genelinin çalışan net maaşları asgari veya yakın seviyelerdedir, prim ile dönerler. Yani konuyu çözemeyenler için daha açık yazayım: Satamazsan açsın, ne kadar çok satarsan o kadar kazanırsın. Zaten birkaç ay satamazsan yol veriyorlar. Yani bu sektördeki arkadaşlar, kapitalizmi iliklerine kadar yaşıyorlar. Teknik olarak orta veya orta-alt seviyede bilgi sahibi olmaları yeterlidir. Sürekli personel sirkülasyonu vardır. Biri gelir, biri gider...
Elektronik marketlerde de durum aynı. Biz azınlığız. Bizim taleplerimize ve beklentilerimize cevap verecek personel de bununla paralel olarak azınlıktadır. Vardır ama bulabilene...
 
Son düzenleme:
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Vatan'dan , Teknosa'dan , Media Mark'tan , Tv alınmaz. Bu 3 kurumda müşteriye sıfır diye teşhir ürünü kutulayıp satan zihniyete sahiptir. Hiç bir zamanda sattıkları ürünün arkasında durmazlar , sizlerle işleri ürünü kaktırana kadardır.
geçen gün bi müşterim geldi jvc televizyonu var, smart klavye sipariş etmiş, sormaya geldi, bende bunu vestel desteklemez dedim, microsoft all in one olur dedim iptal etti, vatana gidip almış, mause kısmı çalışıyor klavye çalışmıyor 1 haftadır iade etmeye çalışıyor olmamış, onarım yapabiliriz. iadeyi sadece internet satışlarında yapıyoruz diyip başlarından salmışlar. ne kanun nede tüketici hakkı geçerli ? koca vatan bunumu yapıyor ?
yazık günah
dediğin gibi malı satana kadar sonrası umrunda değil
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
geçen gün bi müşterim geldi jvc televizyonu var, smart klavye sipariş etmiş, sormaya geldi, bende bunu vestel desteklemez dedim, microsoft all in one olur dedim iptal etti, vatana gidip almış, mause kısmı çalışıyor klavye çalışmıyor 1 haftadır iade etmeye çalışıyor olmamış, onarım yapabiliriz. iadeyi sadece internet satışlarında yapıyoruz diyip başlarından salmışlar. ne kanun nede tüketici hakkı geçerli ? koca vatan bunumu yapıyor ?
yazık günah
dediğin gibi malı satana kadar sonrası umrunda değil
VATAN Müşteri Hizmetlerine bu durum bildirildi mi? Bu mağduriyet mağaza bazlı olabilir. Müşteri hizmetleri de olmazsa malum sitede şikayet kaydı açın derim. Kesinlikle 'uğraşamam' deyip durum kabullenilmemeli.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt