Ado hocam her zamanki gibi doyurucu bilgiler için teşekkür ederim ancak ben burada ne servis ne vatan ne de vatandaşı suçlu ilan edebilirim, burada esas sorun şebeke dalgalanmasının tüketicinin müdahil olduğu bir konu olmaması, madem bu kadar hassas elektronik devre var bu tvlerde ona göre koruma yapsınlar, hiçbirimiz cebimizden para harcayıp ups almak zorunda değiliz, zorunda olmamız için üretici firmanın bu tip aletlerle kullanılması zorunludur diye bir madde koyması lazım ayrıca bu akım koruyucu prizlerin vaat ettiği zarar sigortası nasıl çalışıyor bilen yok bana sorarsan yaptığı show hariç vatandaş en günahsız kişi bence kişinin sorunu garanti kapsamında çözülmeli ve elektrik idaresinden talebi resmi olarak servis yapmalıydı en azından buna uygun bir hukuki prosedüre geçilmeli diye düşünüyorum saygı ve sevgiler
Şimdi azizim, haklı olduğun yanlar var elbette lakin sorunun temel kaynağını oluşturan elektrik dağıtım şirketi nasıl oluyorsa hiç kimsenin gözüne batmıyor.
Şöyle ele alalım o halde konuyu.
Siz herhangi bir mal veya hizmeti satın aldığınızda onun size vermesi gereken ve/veya vereceği vaat edilen sonucu almayı beklersiniz doğru mu?
Bu koşullarda Elektriği elle tutulur bir mal olarak göremiyor olduğumuz için bunu bir hizmet satın alımı olarak değerlendirebiliriz.
Ben manava gidip kavun aldığımda, manavın bana taahhüt ettiği gibi tatlı, aroması yerinde ve mümkün olduğunca da biraz sulu bir meyve yemek isterim doğal olarak.
Ben teknoloji markete gidip ampul aldığımda, bana vaat edildiği oranda (Mesela 30 watt) ışık vermesini beklerim zira mal alım standartları bu şekildedir.
Ben TV satın aldığımda, bana vaat edildiği gibi güzel görüntü ve ses vermesini, mümkünse de bozulmamasını beklerim ancak nasıl ki basit bir ampulün dahi kullanım ömrü var ise, TV ninde kullanım ömrü var elbette bir gün kullanım dışı kalacak.
Aynı şekilde ben, her ay düzenli olarak faturasını ödediğim ve hatta bana hiç vermedikleri hizmetlerin dahi bedelini ödediğim hizmetin STABİL şekilde bana sunulmasını isterim. (Elektrik faturası)
Yukarıdaki tüm saydıklarım, yükümlülüğünü yerine getirmiş olan bir tüketici olarak yasaların da verdiği yetki ile benim en doğal ve hatta kanuni haklarımdır.
Sorun şu ki, nasıl ki @confessions kardeşimizin yazdığı üzere ''Mikrodalgada kedi kurutulmaz'' ibaresi artık hukuki bir zorunluluk halini almışsa, O televizyonun hangi şebeke koşullarında kullanılacağı da yine bu hukuki zorunluluktan ötürü ürünün kullanım kılavuzunda yazıyor.
Ben o videodaki tüketiciyi hakkını aradığından dolayı hiç suçlamadım, ben bu konunun aslında çözümü var iken kendisinin şov yapmayı tercih etmesinden ve kimseye savunma hakkı tanımamasından dolayı suçladım.
O videoda LG markasının ismi dışında yetkili Servisin de adını zikredip (yasalara aykırıdır) üstüne bir de videoyu yorumlara kapatması etik değildir ve bu eylemin bana göre tamamen şov amaçlı yapıldığının basit ispatıdır.
Belki de o yetkili servisin çalışanı veya sahibi veya müdürü veya her kim ise birisi oraya gelip de ''kardeş sen böyle böyle demişsin ama, işin aslı şu şekildeydi onu neden anlatmadın?'' diye soracaktı.
Gelelim Elektrik dağıtım şirketi ile kimin uğraşması gerektiğine.
"Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" kapsamında bu iş EPDK kontrolündedir ve Anayasadaki bazı maddelere atıfta bulunarak BİREYSEL başvuru gerektiren durumlardır.
Yani kanunun şu şekli ile yetkili servis işlemi garanti dahilinde yapıp, sonra da tüketici adına iş takibi yapamaz.
Kaldı ki beni yanlış anlamanızı istemem lakin Elektrik dağıtım şirketi kendi yükümlülüğünü yerine getirmiyor diye bununla da mı yetkili servisler ilgilenecek?
Siz de biliyorsunuz ki yetkili Servislerden biz daha KENDİ İŞLERİ için dahi istediğimiz verimi alamıyoruz
Haaa şu olurmuydu? olurdu, ki sanırım siz de bunu kastetmek istediniz. Kanunda değişiklik yapılarak Elektrik dağıtım şirketlerine ''kardeşim ya işinizi adam gibi yaparsınız, ya da biz yetkili servislere size zarar fatura etme yetkisi tanırız'' şeklinde düzenleme yapılır, Eğer şebeke kaynaklı ise yetkili servis sisteme gerekli raporları işler, değişen donanımı EDŞ tarafından incelenmek üzere muhafaza eder, ürün tüketiciye bedelsiz etslim edilir ve zarar EDŞ ye fatura edilir vs
Ancak ben size bu uygulamada bizim insanımızın yapabileceği 17 ayrı suistimali madde madde yazarım isterseniz
O halde günümüz uygulama şekline göre hareket edersek eğer biz yine de üyelerimizi bilinçlendirmek adına şunu yazalım.
Eğer evinizdeki elektrikli ev aletlerinize şebeke kaynaklı herhangi bir zarar geldi ise
1- Zararın meydana geldiği gün itibari ile en geç 10 gün içerisinde bağlı bulunduğunuz EDŞ ye başvurunuz.
2- Başvurunuzda zararınızın tazmin edilmesi talebinizi dile getiriniz
3- EDŞ size ''Siz yaptırın bize fatura ve raporları getirin'' de diyebilir, ''Biz irtibat kurup takip edeceğiz'' de diyebilir zira EDŞ nin yetkilileri ürünlerinizin yetkili servisleri ile tekl tek görüşerek pazarlık yapmak da isteyebilirler, yasal haklarıdır.
4- Konuyu kendiniz takip edecekseniz YETKİLİ SERVİS olmak şartı ile ürününüzün onarımını yaptırıp
4-a) Ödediğiniz onarım bedelinin faturası
4-b) Yetkili Servisin ŞEBEKE KAYNAKLI olduğu ibaresi ile tuttuğu rapor
4-c) EDŞ yetkililerinin incelemesi üzerine Değiştirilen donanım
alınarak bağlı bulunduğunuz EDŞ ye müracaat ediniz.
5- EDŞ nin itirazı halinde aşağıda size paylaştığım EPDK sayfasına şikayetinizi iletiniz (%100 çözüyorlar konuyu)