Sevgili
Ado standart müşteri bu dediklerinin hiçbirini bilmek zorunda değil akım koruyucu prizlerin üzerinde bilmem kaç bin euro ya kadar sigortalı diye ibareler var Evet muhatap vatan değil arkadaş eylemi yanlış yerde yapmış lg servisi önünde yapabilirdi belki servisin çelişkili ifadelerine rağmen bence mağdur derdini tam anlatamadığı için tüketici hakem heyetinden de eli boş dönmüş, son olarak neden bu kadar sert yazdığını anlamak isterim abi selamlar
Değerli kardeşim milletçe çok heyecanlı ve abartılı bir mod içerisinde olmamız nedeniyle gereksiz haksız ithamlarımız çok oluyor. Her şeyden evel tavrımın sertliği bu videonun bir marka karalama içerikli olmasıdır zira kimseye ''Ama'' dedirtebilecek fırsat tanınmamış, video yorumlara kapatılmıştır.
İlk fırsatta sizlere bazı resimler paylaşacağım ki bu resimler sağlanan şebeke hizmetinin kalitesizliği yüzünden yüke v en önemlisi dalgalanmaya dayanamayıp patlayan kartların resimleridir.
Bu kartlar üzerinde bir senaryo yazıp da %100 ''Şu şekilde gelişmiştir diyebilmenin de olanağı yoktur, Elbette ki Mühendislik ve tecrübe ile yaklaşık oluşum şekli/sebebi ortaya koyulabilir.
Ayrıca eğer burada bir HAK dan bahsediyor ise bu arkadaşımız Öncelikle Aşağıdaki metni okumasını tavsiye ederim
Şirketlerin ticari itibarını zedeleyecek şekilde yalan haber içeren, şirketi ve ürünlerini kötüleyen söylem, gerçek olmayan yorumlar ve eylemler sebebi ile Medeni kanun 24 vd, şayet ortada markanın itibarının zedeleyecek içerikler mevcut ise 556 sayılı Markaların Korunması hakkında KHK m. 9. Ve 61. maddeleri gereğince veya şirketinizin marka koruması bulunmaması durumunda ise Türk Ticaret Kanunu 56 ve devamında belirtilen haksız rekabet hükümlerine dayanarak çeşitli hukuki yollara başvurulabilir.
Şimdi gelelim arkadaşımız haklı mı?
Servisin tutumunu ve yol göstermemesini varsayarsak HAKLI
İşi şova dönüştürmesi nedeniyle HAKSIZ
Günümüz hizmet koşulları bana göre oldukça saçma boyutlara gelmiştir zira THE ORVİLLE dizisinin bör bölümünde olduğu gibi herkesin bir İYİ İNSAN KÖTÜ İNSAN puanlama sisteminin olduğu bir gezegende üzerine yanlışlıkla kahve döktüğü için karşısındakine hemen eksi puan veren gezegenlinin hikayesi gibi olduk artık. düşünsenize o gezegendeki uygulamaya göre eğer birey puanınız 500 ün üstünde negatif ise (O bölümün adını hatırlayamadım şu an) bir cafe de gidip kahve dahi içemiyordunuz.
Burada da durum farklı değil, Kuralları uyguladığı için hemen ceza önce servise kesilmek istenmiş, Servise diş geçmeyince bu sefer ne yapabilirim diye düşünülüp hemen marka karalama yolu seçilmiş ki arkadaş bir daha yazıyorum ki DEVLET dahi seni haklı bulmamışsa otur bir düşün.
Peki buarkadaşımız ne yapabilirdi veya servisin aslında yapması gereken neydi
Yani hep bahsettiğimiz KURALLARA göre olması gereken neydi.
Ben size yazayım, Sonra lütfen siz karar verin bu kadar yaygara yapmaya gerek varmıymış.
Yetkili servisin görüşü ürünün şebekeden dolayı arıza yaptığı tespit edilmiş ise ;
1- Yetkili servis öncelikle müşterisine teknik detay vererek arızanın olası oluşum şekli hakkında bilgi verir.
2- Yetkili servis buna mukabil izlenmesi gereken yolu müşterisine anlatır ki izlenmesi gereken yol şu dur.
2-a) Tüketici onayı doğrultusunda ÜCRETLİ olarak ürün onarımı yapılır
2-b) Tüketiciye onarılmış halde ürün+Verilen hizmetin bedeli olan fatura+Yetkili servis raporu teslim edilir.
3- Bu teknik ve prosedürel bilgiyi alan ve onaylamış olan tüketici onarımı yapılmış olan ürününü ve belgelerini alır
4- Bu belgeler ile elektrik dağıtım şirketine gidip evrakları teslim ederek yetkili servis raporu doğrultusunda Hak talep eder
5- İtiraz edildiği pek görümemiştir lakin Elektrik dağıtım şirketinin itirazı doğrultusunda hakem heyetine gide rve %100 hakkını alır.
Yani aslında konu çözümsüz değil, Evet kabul ediyorum yetkili servis ilgisiz davranmış, ancak az çok siz de bilirsiniz ki internete girip ''Başıma böyle bir şey geldi ne yapmalıyım?'' diye sorsa zaten bilinen belli başlı adresler ile karşılaşır yine de fikir alabilirdi.
Ayrıca dikkat ederseniz tek beyan arkadaşın kendisine ait, yani yorum hakkı bir tek onda, Servisin GERÇEKTEN ne dediğini kimse bilmiyor.
Gelelim @Umut Barış kardeşimin tutarsız dediği konuya,
Yukarıdaki açıklamama tekrar atıfta bulunuyor ve diyorum ki (Umutcum da belirtmiş zaten) Servisin gerçekten ne dediğini bilmiyoruz.
Bilinen ve benim anladığım ve hatta ne olduğunu tahmin ettiğim tek şey besleme kartının patlamış olmasıdır.
Besleme kartlarının neden patladığı ve patlama şekilleri ile ilgili çok açıklama yazdım, arzu ederseniz bu başlık altında tekrar yazabilirim ve hatta bunu canlı canlı videoya çekip kayıt da yapıp yayınlayabilirim ki bu yaşanan hadisede olan konu besleme kartının şebeke kaynaklı patlaması, ancak patlamaya sebep olan unsurun X bir uydu alıcısının üzerinden HDMI kanalıyla gelen gövde yani şase üzerinden gelen bir akım mı yoksa şebekedeki ani dalgalanmayı o an kartın absorbe edememesimidir bunu şu an için bizler bilemiyoruz elbette. Uydu ile bağlantısı ise aynı faz hattında olan bu iki unsurdan herhangi birisinin üzerinden enerji akışı olmuş olabileceği durumudur. Neticede bu tv nin primer kartının bir ucu da o gövdeye bağlı, uydudan gelen HDMI veya SCART kablosunun şase hattı da aynı gövdeye bağlı ;)
Servis tüketicisine durumu açıklamaya çalışırken ''Bu da olmuş olabilir' dediyse, bu arkadaşımız bize işine geldiği şekilde aktarmış da olabilir.
besleme kartları primer üniteden yani Sıcak şase dediğimiz 220 voltun girdiği yerden patlar, çıkış noktalarında patlama görülme olasılığı genelde olasılık hesaplarına göre %001 dolayındadır.
Primer ünitedeki patlamaların sebebi ise istikrarsız voltaj akışı, ani düşüş ve hemen arkasından ani yükselişlerdir.
Elektrikçilerin bu konudaki en büyük hatası ellerinde bir faz kalemi veya dmm ile gidip prize sokup O AN için görüp ''Aaaabi bu normal yeraaa'' diyip çıkmasıdır.
Evet abi normal, normal de sen gelip 10 saniye ölçüp gittin, bu TV prize 17.000 saat boyunca takılı o ne olacak?
Belki haklısındır değerli kardeşim, belki agresif yazmışımdır lakin burada ben HAK yendiğini düşünüyorum.
Merak edilen teknik hangi detay var ise ben bizzat test edip videoya çekip yayınlamaya hazırım.
Bunu yapmak benim için çok kolay zira paneli kırık olup hurdaya çıkan ama teknik olarak çalışan bir sürü ürün var depoda, önce ortam hazırlar, kamerayı kurar, voltcraftı bağlar ve bilinçli olarak voltaj dalgalanmalarına tabi tutup besleme kartının ne kadar dayanabileceğini kaydeder yayınlarım
Görüşlerini paylaştığın için teşekkür ediyorum bu arada.