VATAN Bilgisayar Önünde LG TV Kıran Adam

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Selam arkadaşlar.

Bu videoya yeni denk geldim, Bu videoyu paylaşarak bu haksız ithamda bulunan şahsın gereksiz reklamını yapmış olsam da, konuyu aydınlatmak adına sizlerind e elbette bunu görmesi gerekiyor.

Öncelikle belirteyim ki Youtube da böyle video paylaşıp üstüne bir de yorumlara kapatmak korkaklıktır, haksız olduğunuzu bilmenin verdiği acıdır bence.

Neymiş şu video bir bakalım.




Sonrasında da şu konuya bir göz atalım.

https://tavsiyeforumu.com/konu/upsler-ve-akim-korumali-prizler-hakkinda.1183/


Arkadaşlar çok belirttik, defalarca yazdık, Akım korumalı diye satılan prizler tv lerinizi KO-RU-MAZ.

Bu örnekte olduğu gibi bilinçsiz arkadaşlar (Suçlama anlamında değil lakin mesela bizim forum üyelerimiz gibi merak edip araştırıp soruştuırsa öğrenebilridi anlamında) kıytırık bir aletin binlerce TL değerinde makineyi koruyacağını düşünüyorlar ki yok öyle bir şey.

Aynı zamanda DEVLET dahi seni bu konuda haksız görmüş veya en azından haklı bulamamış, sen yine de gidip bir markaya karşı böyle SAYGISIZ bir girişimde bulunmuşsun.

Bana göre senin tek derdin şov yapmakmış, Evet kendince zarar ettiğini düşünmüşsün ancak şebeke kaynaklı bir konuda 300TL para ödeyerek tamir ettirebileceğin bir tv yi kırıyorsan, senin derdin üzüm yemek değil bağcıyı dövmekmiş diyorum o halde.

Eğer haklı olduğunu halen savunuyorsan, bir gün bu yazımı görürsen gel yaz buraya, ben sana neden haksız olduğunu tüm bilimsel verilerini ortaya sunarak ispat edeyim :ok

Bu şarkıyı da sana armağan ediyorum paşam :ok

 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,842
Bence LG servisinin de tavrında çelişkiler var. (Eğer adamın anlattıkları bire bir doğruysa.)
Sorun şebeke mi yoksa harici uydu alıcı mı kaynaklı?
Yetkili servis ünvanı almış birisi bunu ayırt edemiyorsa suç ona yetki veren LG'de değil midir?:alala
Akım korumalı prizlerin satışına müsaade edilmesi de ayrı konu tabi.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Sevgili Adem Helvacı Ado standart müşteri bu dediklerinin hiçbirini bilmek zorunda değil akım koruyucu prizlerin üzerinde bilmem kaç bin euro ya kadar sigortalı diye ibareler var Evet muhatap vatan değil arkadaş eylemi yanlış yerde yapmış lg servisi önünde yapabilirdi belki servisin çelişkili ifadelerine rağmen bence mağdur derdini tam anlatamadığı için tüketici hakem heyetinden de eli boş dönmüş, son olarak neden bu kadar sert yazdığını anlamak isterim abi selamlar
 
juxbox Çevrimdışı

juxbox 

Aktif Üye
9 Tem 2018
158
42
Adem Helvacı Ado bu prizlerin çalışma mantıgı nedir abi ? phlips marka bile var madem bişeye yaramıyo biz tüketicilere neden sunuluyor o halde
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Sevgili Adem Helvacı Ado standart müşteri bu dediklerinin hiçbirini bilmek zorunda değil akım koruyucu prizlerin üzerinde bilmem kaç bin euro ya kadar sigortalı diye ibareler var Evet muhatap vatan değil arkadaş eylemi yanlış yerde yapmış lg servisi önünde yapabilirdi belki servisin çelişkili ifadelerine rağmen bence mağdur derdini tam anlatamadığı için tüketici hakem heyetinden de eli boş dönmüş, son olarak neden bu kadar sert yazdığını anlamak isterim abi selamlar


Değerli kardeşim milletçe çok heyecanlı ve abartılı bir mod içerisinde olmamız nedeniyle gereksiz haksız ithamlarımız çok oluyor. Her şeyden evel tavrımın sertliği bu videonun bir marka karalama içerikli olmasıdır zira kimseye ''Ama'' dedirtebilecek fırsat tanınmamış, video yorumlara kapatılmıştır.

İlk fırsatta sizlere bazı resimler paylaşacağım ki bu resimler sağlanan şebeke hizmetinin kalitesizliği yüzünden yüke v en önemlisi dalgalanmaya dayanamayıp patlayan kartların resimleridir.

Bu kartlar üzerinde bir senaryo yazıp da %100 ''Şu şekilde gelişmiştir diyebilmenin de olanağı yoktur, Elbette ki Mühendislik ve tecrübe ile yaklaşık oluşum şekli/sebebi ortaya koyulabilir.

Ayrıca eğer burada bir HAK dan bahsediyor ise bu arkadaşımız Öncelikle Aşağıdaki metni okumasını tavsiye ederim

Şirketlerin ticari itibarını zedeleyecek şekilde yalan haber içeren, şirketi ve ürünlerini kötüleyen söylem, gerçek olmayan yorumlar ve eylemler sebebi ile Medeni kanun 24 vd, şayet ortada markanın itibarının zedeleyecek içerikler mevcut ise 556 sayılı Markaların Korunması hakkında KHK m. 9. Ve 61. maddeleri gereğince veya şirketinizin marka koruması bulunmaması durumunda ise Türk Ticaret Kanunu 56 ve devamında belirtilen haksız rekabet hükümlerine dayanarak çeşitli hukuki yollara başvurulabilir.

Şimdi gelelim arkadaşımız haklı mı?

Servisin tutumunu ve yol göstermemesini varsayarsak HAKLI
İşi şova dönüştürmesi nedeniyle HAKSIZ

Günümüz hizmet koşulları bana göre oldukça saçma boyutlara gelmiştir zira THE ORVİLLE dizisinin bör bölümünde olduğu gibi herkesin bir İYİ İNSAN KÖTÜ İNSAN puanlama sisteminin olduğu bir gezegende üzerine yanlışlıkla kahve döktüğü için karşısındakine hemen eksi puan veren gezegenlinin hikayesi gibi olduk artık. düşünsenize o gezegendeki uygulamaya göre eğer birey puanınız 500 ün üstünde negatif ise (O bölümün adını hatırlayamadım şu an) bir cafe de gidip kahve dahi içemiyordunuz.

Burada da durum farklı değil, Kuralları uyguladığı için hemen ceza önce servise kesilmek istenmiş, Servise diş geçmeyince bu sefer ne yapabilirim diye düşünülüp hemen marka karalama yolu seçilmiş ki arkadaş bir daha yazıyorum ki DEVLET dahi seni haklı bulmamışsa otur bir düşün.

Peki buarkadaşımız ne yapabilirdi veya servisin aslında yapması gereken neydi

Yani hep bahsettiğimiz KURALLARA göre olması gereken neydi.

Ben size yazayım, Sonra lütfen siz karar verin bu kadar yaygara yapmaya gerek varmıymış.

Yetkili servisin görüşü ürünün şebekeden dolayı arıza yaptığı tespit edilmiş ise ;

1- Yetkili servis öncelikle müşterisine teknik detay vererek arızanın olası oluşum şekli hakkında bilgi verir.
2- Yetkili servis buna mukabil izlenmesi gereken yolu müşterisine anlatır ki izlenmesi gereken yol şu dur.
2-a) Tüketici onayı doğrultusunda ÜCRETLİ olarak ürün onarımı yapılır
2-b) Tüketiciye onarılmış halde ürün+Verilen hizmetin bedeli olan fatura+Yetkili servis raporu teslim edilir.
3- Bu teknik ve prosedürel bilgiyi alan ve onaylamış olan tüketici onarımı yapılmış olan ürününü ve belgelerini alır
4- Bu belgeler ile elektrik dağıtım şirketine gidip evrakları teslim ederek yetkili servis raporu doğrultusunda Hak talep eder
5- İtiraz edildiği pek görümemiştir lakin Elektrik dağıtım şirketinin itirazı doğrultusunda hakem heyetine gide rve %100 hakkını alır.


Yani aslında konu çözümsüz değil, Evet kabul ediyorum yetkili servis ilgisiz davranmış, ancak az çok siz de bilirsiniz ki internete girip ''Başıma böyle bir şey geldi ne yapmalıyım?'' diye sorsa zaten bilinen belli başlı adresler ile karşılaşır yine de fikir alabilirdi.

Ayrıca dikkat ederseniz tek beyan arkadaşın kendisine ait, yani yorum hakkı bir tek onda, Servisin GERÇEKTEN ne dediğini kimse bilmiyor.

Gelelim @Umut Barış kardeşimin tutarsız dediği konuya,

Yukarıdaki açıklamama tekrar atıfta bulunuyor ve diyorum ki (Umutcum da belirtmiş zaten) Servisin gerçekten ne dediğini bilmiyoruz.

Bilinen ve benim anladığım ve hatta ne olduğunu tahmin ettiğim tek şey besleme kartının patlamış olmasıdır.

Besleme kartlarının neden patladığı ve patlama şekilleri ile ilgili çok açıklama yazdım, arzu ederseniz bu başlık altında tekrar yazabilirim ve hatta bunu canlı canlı videoya çekip kayıt da yapıp yayınlayabilirim ki bu yaşanan hadisede olan konu besleme kartının şebeke kaynaklı patlaması, ancak patlamaya sebep olan unsurun X bir uydu alıcısının üzerinden HDMI kanalıyla gelen gövde yani şase üzerinden gelen bir akım mı yoksa şebekedeki ani dalgalanmayı o an kartın absorbe edememesimidir bunu şu an için bizler bilemiyoruz elbette. Uydu ile bağlantısı ise aynı faz hattında olan bu iki unsurdan herhangi birisinin üzerinden enerji akışı olmuş olabileceği durumudur. Neticede bu tv nin primer kartının bir ucu da o gövdeye bağlı, uydudan gelen HDMI veya SCART kablosunun şase hattı da aynı gövdeye bağlı ;)

Servis tüketicisine durumu açıklamaya çalışırken ''Bu da olmuş olabilir' dediyse, bu arkadaşımız bize işine geldiği şekilde aktarmış da olabilir.

besleme kartları primer üniteden yani Sıcak şase dediğimiz 220 voltun girdiği yerden patlar, çıkış noktalarında patlama görülme olasılığı genelde olasılık hesaplarına göre %001 dolayındadır.

Primer ünitedeki patlamaların sebebi ise istikrarsız voltaj akışı, ani düşüş ve hemen arkasından ani yükselişlerdir.

Elektrikçilerin bu konudaki en büyük hatası ellerinde bir faz kalemi veya dmm ile gidip prize sokup O AN için görüp ''Aaaabi bu normal yeraaa'' diyip çıkmasıdır.

Evet abi normal, normal de sen gelip 10 saniye ölçüp gittin, bu TV prize 17.000 saat boyunca takılı o ne olacak?

Belki haklısındır değerli kardeşim, belki agresif yazmışımdır lakin burada ben HAK yendiğini düşünüyorum.

Merak edilen teknik hangi detay var ise ben bizzat test edip videoya çekip yayınlamaya hazırım.

Bunu yapmak benim için çok kolay zira paneli kırık olup hurdaya çıkan ama teknik olarak çalışan bir sürü ürün var depoda, önce ortam hazırlar, kamerayı kurar, voltcraftı bağlar ve bilinçli olarak voltaj dalgalanmalarına tabi tutup besleme kartının ne kadar dayanabileceğini kaydeder yayınlarım :ok


Görüşlerini paylaştığın için teşekkür ediyorum bu arada. :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Ado bu prizlerin çalışma mantıgı nedir abi ? phlips marka bile var madem bişeye yaramıyo biz tüketicilere neden sunuluyor o halde


Değerli kardeşim maalesef ki yine kanunlarımızın izin verdiği SERBEST PİYASA koşulları altında bizim hiç işimize yaramadığı halde satışı yapılan binlerce kalem ürün var.

Gıda-İlaç-Teknoloji aklınıza ne geliyorsa

Reklam olarak algılamayın lütfen lakin şu forumda bu kadar emek vermemizin en büyük amacı o.

Siz sanıyormusunuz ki bize gayrıresmi teklifler gelmiyor?

Yine bunu da sataşma olarak algılamayın ama biz Donanımhaber değiliz arkadaşlar. ''Birileri yazsın da ne yazarsa yazsın doğru yalan önemli değil, önemli olan reklamverenler'' mantığında deiliz, Öyle olsak DH den ayrılıp burayı kurmazdık.

Bu prizlerin işe yaradığı bir şey var mı?

Evet var

Voltaj eğer 250 Voltu geçerse kendisini kısadevre edip sigorta atmasına neden olup enerji akışını kesmek.

Peki size bir soru,

255 VOLT ile çalışan TV gördünüz mü?

en 260 volt ile çalışanını dahi gördüm

Bozuldu mu?

Hayır bozulmadan halen çalışıyordu zira TV lerin asıl problemi voltajın düşüklüğü veya yüksekliği değil STABİL olmamasıdır.

Akım koruma prizlerinin de bu anlamda hiç bir koruyuculuğu yoktur.

Hatta bekleyin lütfen size şimdi gidip bir resim çekip geleceğim, bir sonraki mesajımda yayınlayacağım, size KORUMA diye sattıkları prizin içindeki parçanın, besleme kartının üzerinde ZATEN VAR OLDUĞUNU göstereceğim :ok
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Adem Helvacı Ado hocam her zamanki gibi doyurucu bilgiler için teşekkür ederim ancak ben burada ne servis ne vatan ne de vatandaşı suçlu ilan edebilirim, burada esas sorun şebeke dalgalanmasının tüketicinin müdahil olduğu bir konu olmaması, madem bu kadar hassas elektronik devre var bu tvlerde ona göre koruma yapsınlar, hiçbirimiz cebimizden para harcayıp ups almak zorunda değiliz, zorunda olmamız için üretici firmanın bu tip aletlerle kullanılması zorunludur diye bir madde koyması lazım ayrıca bu akım koruyucu prizlerin vaat ettiği zarar sigortası nasıl çalışıyor bilen yok bana sorarsan yaptığı show hariç vatandaş en günahsız kişi bence kişinin sorunu garanti kapsamında çözülmeli ve elektrik idaresinden talebi resmi olarak servis yapmalıydı en azından buna uygun bir hukuki prosedüre geçilmeli diye düşünüyorum saygı ve sevgiler
 
juxbox Çevrimdışı

juxbox 

Aktif Üye
9 Tem 2018
158
42
Adem Helvacı Ado ilgin ve güzel bilgilerin için çok teşekkürler abi gerçekten büyüksün üstadım

ben bu ürünü 3 sene evvel satın almıştım çok memunum ama sizin videonuzdan sonra konuya daha hakim oldum

 
Let's _be_ honest Çevrimdışı

Let's _be_ honest

Süper Üye
30 Mar 2018
666
Hemen kısa yazayım zira oyuna gireceğim, bu tip arızaların olmaması için benim bildiğim, şu cihaz yeni evlerde zorunlu, hatta şu an yangın koruma da zorunlu diye duydum.

kaçak akım rölesi, bu cihaz olmadan, senin kullandığın priz bir işe yaramaz.
,
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,842
Adem Helvacı Ado abi aslında bu patlama mevzusundan ziyade bu tüketici haklarına dair bir ana konu oluştursak güzel olur.

İnsanlar en azından nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini görmüş olur. :ok
 
M Çevrimdışı

mesutank 

Süper Üye
4 Şub 2018
656
45
Slm
Alınan cihaz garantili ise ve dısardan bir kullanici mudahalesi yok ise servis bunu ucretsiz gidermek zorunda.lakin garanti li olarak satilmasinin bir mantigi yok.adam sorununa care aramis ve ötelenmis ...
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,842
Slm
Alınan cihaz garantili ise ve dısardan bir kullanici mudahalesi yok ise servis bunu ucretsiz gidermek zorunda.lakin garanti li olarak satilmasinin bir mantigi yok.adam sorununa care aramis ve ötelenmis ...

Merhaba. Adem Helvacı Ado hocam da demiş ki, arıza şebeke gerilimindeki dengesizlikten kaynaklı ise, ürün servise tamir ettirilip detaylı rapor alınır ve zararın tazmini tüketici mahkemesi aracılığıyla dağıtım şirketinden talep edilir. Ki bence de böylesi daha mantıklı.

Bu şekilde ürünü satan mağaza duruma birşey yapamaz.
Aldığınızın ertesi gün ürün bozulur, servisi şehrinizde yoktur, o zaman mağazaya teslim edersiniz veya mağazadan değişim / çeke dönüştürme vs. talep edersiniz. Bunlar dışında satıcının yapabileceği birşey yok.
 
Geri
Üst Alt