Varlıkları da Yoklukları da dert olan YETKİLİ SERVİSLER

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
22,977
Yaş
49
Özel servisten kaçın derken neyi kasıt ediyorsunuz aç kalıp ölelim mi kimse Vestel Arçelik olamıyor yada
Diğer firmalar gibi ustalık belgesi olması usta olduğu anlamına gelmez yetkili servis gibi 4 vida sök takçı çok yetkili servis biliyorum
İtham ettiğiniz vida sök takçılar yetkili servislere has bir durum değil bunu siz de biliyorsunuz.
Denetleme mekanizmasının olmadığı, Vergi dairesine kıytırık bir açılış yaptırmanın en azından algı yönetiminde ''usta'' olmak için yeterli olduğu Ülkemizde özel servislerin oluşturduğu tüketici mağduriyetlerine dair onbinlerce ''bilinen'' dosya olduğu ortamda ''bilinmeyenleri bir de siz düşünün'' demek gerekiyor.

Özel servislerin özel servislerden dert yandığı günümüzde bu denetimsizliğin oluşturduğu boşluk yüzünden mağdur olan tüketicilerin hakkı ne olacak diye kimse sormuyor ama ''Açlıktan Özellim mi?'' diye sorulabiliyor.

Elbette kimse açlıktan ölmesin ancak, eli tornavida tutan herkes de usta olmayıversin bi zahmet.

Özel servislerde KASAP GİBİ biçildikten sonra dikiş tutmadığı için yetkili servislere giden ürünlerin ne hale getirildiğinin görüntülerini bu forumda yayınladık.

Şu videoyu çektiğimde bir özel servis olan BEN, yine başka bir özel servisten gelen bu televizyonu gördüğümde içim acıdı. Siz bunu normal mi karşılıyorsunuz mesela?


Cep telefonu deseniz durum içler acısı, bilişim ürünlerinin yetkili servisleri özellikle ekran kartı ürün gruplarında çok ciddi KASITLI suiistimal içerisindeler.

Tabi bu yazdıklarımızdan özel servisler kaka, yetkili servisler sütten çıkmış ak kaşık gibi bir sonuç çıarılmasın zira yetkili servislerin yönetmelikte geçen 'Müteselsil sorumluluğu yoktur'' hükmünün yasadan kaldırılması için Ticaret Bakanlığına ve TBMM Dilekçe komisyonuna gerekçelerini de belirtip yazı yazdık dernek olarak.

Buna paralel yetkili servislerin yediği naneleri de ele aldık içeriklerimizde.


Peki madem iki grupta da bu art niyetli davranışlar var, o halde neden ''Özel servis ise dinlenmeden kaç'' diyorum? Çünkü yetkili servislerde karşınızda en azından bir muhatap var.

Özel servislerde bugüne kadar baktığım şikayet dosyalarında ne yazık ki mevcut işletmenin bulunduğu adres ile sistemde kayıtlı resmi adresleri dahi birbirini tutmadığı için oluşan bir tüketici mağduriyetinde tebligat gönderecek bir yasal adres dahi bulamıyor veya siz adrese tebligat yollasanız dahi posta idaresi adreste bu şahsı (İşletmeyi) bulamadığı için tüketici dosyası askıda kalıyor.

Ben bu sektörde hem yetkili hem de özel servis tarafında çooook uzun yıllar bulundum. Sistemin içerisindeyken de düşüncelerim bu şekildeydi, Ticaretten elimi çektiğim şu günlerde de yine düşüncelerim aynı.

Toplumda ticfari ahlak yapısı çökmüş durumda artık onu tartışmaya dahi gerek görmüyorum da, bari Demoklesin kılıcı bu tip işletmelerin tepesinde olsun istiyorum durum bundan ibaret.
 

ataseven 

Platin Üye
Katılım
24 Tem 2017
Mesajlar
1,289
bosch buzdolabım bozulmuştu yetkili servise değilde buradaki bir beyaz eşya tamircisine yaptırdım sözde sıfır kompresör taktı fakat dolap bir daha eski randumanı vermedi 1-2 defa çağırdık geldi baktı daha sonra sorun devam etti telefonlara bile çıkmadı.3-4 gün öncede simfer mini fırının mekanik saati bozulmuş(tıktık ses yapıp ayarladığın zamana gelince durduruyordu)şimdi ise ses çıkmıyor ve durdurmuyor.burdaki başka bir beyaz eşya ve küçük ev aletleri tamircisine sordum.250-300 tl arası tutar dedi.internetten parçaya baktım.50-70 tl arası satılıyor.
 
Son düzenleme:

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
22,977
Yaş
49
bosch buzdolabım bozulmuştu yetkili servise değilde buradaki bir beyaz eşya tamircisine yaptırdım sözde sıfır kompresör taktı fakat dolap bir daha eski randumanı vermedi 1-2 defa çağırdık geldi baktı daha sonra sorun devam etti telefonlara bile çıkmadı.3-4 gün öncede simfer mini fırının mekanik saati bozulmuş(tıktık ses yapıp ayarladığın zamana gelince durduruyordu)şimdi ise ses çıkmıyor ve durdurmuyor.burdaki başka bir beyaz eşya ve küçük ev aletleri tamircisine sordum.250-300 tl arası tutar dedi.internetten parçaya baktım.50-70 tl arası satılıyor.
Meslek Hayatımda bir kere gidip bir tükeiciden özür diledim hem de yaptığım ürün halen çalışıyo rolmasına rağmen.
Bir dönem arızalı bir buzdolabı için yedek parç atedarikçiden ''Abi bunlar çok tutuldu bak bu kompresörü kullan'' demesine istinaden X marka bir kompresör aldım ve tüketici dolabına taktım. Ürünü 3 gün testte tuttum ve bildiğiniz üzere teknik rakamsal veriler bende hastalık o nedenle hep güç tüketim ve sıcaklık kayıtlarını kontrol altında tuttum. Arkadaş kompresör sürekli olarak haddinden fazla ısınıyor ama diğer tüm veriler normal.

Malzemeciyi aradım ''Bu modeller böyle abi sıkıntı yok'' dedi.
Birkaç tamirci arkadaşı arayıp sordum kullanan var mı diye, Onlardan da sıcaklık konusunda aynı dönüşü aldım.
İlginç olanı ise ürün halen gayet normal çalışıyor.
Teslim ettim bir sıkıntı yok, aradan 6 ay geçti sıkıntı yok, 1 sene geçti sıkıntı yok ama bende de huzur yok.
İlk defa kullandığım ama hiç sorun çıkarmamasına rağmen bir türlü içime sinmeyen bu kompresör için belli aralıklarla kontrole gittiğim evde tüketiciden özür diledim durumu anlattım. Bizim yakın köylerden birisindeydi, arada gider dolabı kontrol eder bakardım. Son gidişlermden birisinde Çamaşır makinesi arızalıydı tahliye pompası yüzünden. Arabada yeni pompa vardı aldım değiştirdim, borcumuz nedir diye sorduğunda yok abicim bu da özür mahiyetinde olsun dedim.

1,5 sene sonra sevgili İlteriş ile aldığımız karar neticesi malum Pixel teknolojiyi kurduk o bölgedeki işyerini kapattım ben vs sonra ne oldu bilmiyorum uzun zamandır uğramadım da ama telefonum falan var, arada cuma mesajları geliyor, sorun olsa arardı diye düşünüyorum.

Ağustos ayında tamir ettiğim çok rutubetli bir bölgedeki Arçelik buzdolabında, (Kompresör değiştirmiştim) dolabın toparlaması süresinde o hafta sonu adam arar mı aramaz mı diye düşünmekten gece uyku tutmadı. Yaşlı bir abimizdi, istediğin kadar teknolojiyi veya termodinamik yasasını, mevsimin cehennem olduğunu anlat, adam dolabın soğuyup soğumadığına bakıyor neticede.

Diyeceğim o ki, abi akşam kafayı yastığa koyduğunda rahat uyumak önemli. Daha fazla para alalım diye gençliğimizde yediğimiz nanelerin verdiği huzursuzuk bile bu ise, ileride o günleri hatırlayıp nasıl rahat uyuyacağım diye düşünmek bile sıkıntıyken, yol yakınken ''Aman Dostlar'' dmemeizde bir sakınca görmüyorum açıkçası.
 

fikoloji 

Youtube; Vesteloji
TFC Team
Katılım
13 Eki 2018
Mesajlar
15,814
Bunu farklı bir özel servis kasıtlı yapmış,
IMG-20220326-WA0027.jpg
.

Bu da olması gereken;

IMG-20220326-WA0026.jpg


Bitti mi hayır!

Ledlerin yanmıyor diyor.

IMG_20220328_202033.jpg


Sebep bu, ledler de sağlam paneli kırıyor,ve tekrar panel ışık vermesin diye LED soketini ters bağlıyor.

Hiç ekranı da açmamış sözde, ne vidalar doğru yerde nede kablolar.
Sözümüz meclisten dışarı. Bu işi laiki ile yapanda var.
Böyle tuleticiyi ortada birakanda var.
 

e.nar

Silver Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
502
Şofben için servis 1 ay içinde 4-5 sefer geldi. Her geldiklerinde sorun için başka bir sebep buluyorlardı. En sonunda alıp götürdüler. 2 adet sensör değişti kireç temizliği yapıldı. 1 defa servis ücreti verdim. Toplamda 550 lira ödedim. Tüketici olarak, ilk başta neden tespit edilemiyor diye sormadan edemiyorum. Sürekli hava akış sensöründe aranan sorun başka yerde çıktı.
 

Benzer konular