Ücret İadesini Satıcı mı Yapar Yetkili Servis mi?

E Çevrimdışı

Evenstar

Yeni Üye
27 Tem 2025
7
Dostlar benim bir teknoloji marketten satın alığım bilgisayar vardı. Garantiye verdim tamir oldu gelin alın dediler. Gidip teslim aldım ama teslim aldığım gün tamir olmadığını fark edip tekrardan servise verdim. Cihazı ikinci kez olarak 16 Temmuz 2025'te vermiştim ve bugün 07 Ağustos 2025 oldu. Bu arada toplamda 35 gündür falan bilgisayarım yok orası ayrı. 16 Temmuz ile 07 Ağustos tarihleri arasında önce birkaç parça sipariş edip değiştirdiler olmayınca tekrardan parça sipariş ettiler, şu an onun gelmesini bekliyorlar. Hesapladığım kadarıyla Cumartesi günleri iş gününe dahil olaraktan ve servise teslim ettiğim günü de sayaraktan 07 Ağustos 2025 ile 20 iş günü doldu. Ben bu cihazın ücret iadesini istiyorum. Ancak merak ettiğim iki husus var. İlki bu ürünün ücret iadesini yetkili servis mi yapacak yoksa satın aldığım teknoloji market mi? İkinci olarak ise ben bu seçimlik hakkından ücret iadesi talebimi yetkili servise fiziksel olarak gitmeden, çevrimiçi yollarla yapabiliyor muyum? Ayrıca bu süreç hakkında tecrübesi olanların aktaracağı bir öneri varsa dinlemek isterim zira 35 gündür bilgisayarım yok. Beklemek fazlasıyla yordu.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
22,744
20 iş günü içerisinde tamir tamamlanmayan ürün için müsteri hizmetleri arayıp durumu bildirin. 20 iş gününü geçtiği için üründen faydalanamadığınızı ve seçim hakkınızı kullanmak istediğinizi belirtin. ( iade yada yenisi)
Her iki durumda da firmanın kendisi site ödeme yada yeni ürün gönderecek servisle işiniz yok.
 
E Çevrimdışı

Evenstar

Yeni Üye
27 Tem 2025
7
20 iş günü içerisinde tamir tamamlanmayan ürün için müsteri hizmetleri arayıp durumu bildirin. 20 iş gününü geçtiği için üründen faydalanamadığınızı ve seçim hakkınızı kullanmak istediğinizi belirtin. ( iade yada yenisi)
Her iki durumda da firmanın kendisi site ödeme yada yeni ürün gönderecek servisle işiniz yok.
Hocam cihaz Apple Air modeldi. Dün öğlen konuştum müşteri hizmetleriyle. Bana ya Pro cihaz verin çünkü verdiğiniz cihazın garantisi azalmış olacak ya da ücret iadesi yapın sıfır garantili yeni model Air alayım dedim. Daha önce forumlarda okuduğum kadarıyla Pro cihaz verdikleri de olmuştu çünkü. Temsilci üstümle konuşayım geri dönerim dedi ve geri döndüğünde Pro cihaz veremiyoruz dedi. Pazartesi ücret iadesi için süreç ilerleyecekmiş. Size de teşekkür ederim sağolun.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
22,744
Hocam cihaz Apple Air modeldi. Dün öğlen konuştum müşteri hizmetleriyle. Bana ya Pro cihaz verin çünkü verdiğiniz cihazın garantisi azalmış olacak ya da ücret iadesi yapın sıfır garantili yeni model Air alayım dedim. Daha önce forumlarda okuduğum kadarıyla Pro cihaz verdikleri de olmuştu çünkü. Temsilci üstümle konuşayım geri dönerim dedi ve geri döndüğünde Pro cihaz veremiyoruz dedi. Pazartesi ücret iadesi için süreç ilerleyecekmiş. Size de teşekkür ederim sağolun.
Cihazdan memnunsan ücret iadesi alma yenisini göndersinler.
 
tobacco Çevrimdışı

tobacco 

Süper Üye
Top Poster Of Month
5 Ara 2020
735
37
Hocam cihaz Apple Air modeldi. Dün öğlen konuştum müşteri hizmetleriyle. Bana ya Pro cihaz verin çünkü verdiğiniz cihazın garantisi azalmış olacak ya da ücret iadesi yapın sıfır garantili yeni model Air alayım dedim. Daha önce forumlarda okuduğum kadarıyla Pro cihaz verdikleri de olmuştu çünkü. Temsilci üstümle konuşayım geri dönerim dedi ve geri döndüğünde Pro cihaz veremiyoruz dedi. Pazartesi ücret iadesi için süreç ilerleyecekmiş. Size de teşekkür ederim sağolun.

Cihazdan memnunsan ücret iadesi alma yenisini göndersinler.
bence bu yarıyı dinle :polis
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
884
51
Satıcı ya da servisin ödeme ile işi olmaz.

Hakettiğiniz durumlarda ödemeyi marka sahibi firma yapar.
Ancak ülkemizde firmalar o ödemeyi yapmamak için 40 takla atar, o da ayrı konu.
 
E Çevrimdışı

Evenstar

Yeni Üye
27 Tem 2025
7
Cihazdan memnunsan ücret iadesi alma yenisini göndersinler.
Hocam cihazın garantisi bitiyordu. Ayrıca 2022 modeldi. Şimdi iade tutarının üzerine 100 dolar daha eklesem 2025 modelini alacağım üstüne bir de 2 yıl garantisi olacak.

bence bu yarıyı dinle

bence bu yarıyı dinle :polis
Hocam ürün 2022 model. Garantisi de bitiyor. Değişim talep etsem ya 2022 model vercekler ya da 2025 model verecekler ama her halükarda garantisi bitmiş bir cihaz alacağım. Ama ücret iadesi alırsam üzerine biraz daha ekleyip 2 yıl garantili bir cihaz almış oluyorum. Ki Apple'ye dedim bana para vereceğinize maliyetine Pro cihaz verin garantisiz olsun 40 gündür de bilgisayarım yok kıyağınız olsun kabul etmediler.

Satıcı ya da servisin ödeme ile işi olmaz.

Hakettiğiniz durumlarda ödemeyi marka sahibi firma yapar.
Ancak ülkemizde firmalar o ödemeyi yapmamak için 40 takla atar, o da ayrı konu.
Yani umarım Apple öyle bir şey yapmaz 😬😬
 
Son düzenleme:
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
22,744
Hocam cihazın garantisi bitiyordu. Ayrıca 2022 modeldi. Şimdi iade tutarının üzerine 100 dolar daha eklesem 2025 modelini alacağım üstüne bir de 2 yıl garantisi olacak.




Hocam ürün 2022 model. Garantisi de bitiyor. Değişim talep etsem ya 2022 model vercekler ya da 2025 model verecekler ama her halükarda garantisi bitmiş bir cihaz alacağım. Ama ücret iadesi alırsam üzerine biraz daha ekleyip 2 yıl garantili bir cihaz almış oluyorum. Ki Apple'ye dedim bana para vereceğinize maliyetine Pro cihaz verin garantisiz olsun 40 gündür de bilgisayarım yok kıyağınız olsun kabul etmediler.


Yani umarım Apple öyle bir şey yapmaz 😬😬
Ücret iadesini faturanız üzerinden alacağınızı biliyorsunuz değil mi.?
 
Geri
Üst Alt