Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Öncelikle belirteyim, Fethiye de Çiftlik Bölgesinde bir Yörük çadırı müzesinde ilk defa bir yazı görmüştüm ve işletme sahibi müzenin duvarına
Her müşteri, Her zaman haklı değildir
Yazmayı uygun görmüş. Bizim kültürümüze göre ''Müşteri her zaman haklıdır'' dense de, Sanırım bu deyiş, insanlarda AHLAK kavramının halen var olduğu, yüksek seviyede olduğu dönemle için geçerliymiş diye düşünüyorum.
Günümüz koşullarında artık her şey öyle KURUMSAL hal aldı ki, daha önce de bir kaç kere dile getirdiğim üzere Kurumsallaştıkça insanlığımızı yitiriyoruz diye de düşünmeden edemiyorum.
''Nereden çıktı şimdi bu?'' derseniz eğer, Mitsubishi klimalardan son dönemlerde gelen gaz akış sesi şikayetleri üzerine araştırmalar yaparken, Şikayetvar sitesinde aşağıdaki şikayet kaydını gördüm ve bu konuyu açmaya gerek gördüm.
https://www.sikayetvar.com/mitsubishi-electric-teknik-servis-ucreti-fahis
Şimdi değerli arkadaşlar; sürekli üzerinde durduğum üzere HAK en önemli kavramdır bizim düsturumuzda, bu doğrultuda bu arkadaşımızın şikayetinde bence kesinlikle hak yoktur.
ME ile ilgili serzenişlerim vardır, lakin az çok beni tanıdığınız üzere hiç bir markaya karşı bir düşmanlığım da takıntım da yoktur. Bu anlamda ME servisinin talep ettiği bedelin kesinlikle gayet makul olduğu ve hatta bazı emsallere göre daha da düşük bir ücret olduğunu belirtmek isterim.
Ben X marka klima demontaj/Remontaj hizmetini 250TL dolaylarında veririm hem de rut bölgelerde olmasa dahi, Bu koşullarda 50km mesafede bu hizmeti verip 200TL istemeleri de bence anormal bir durum değil.
Arkadaş emsal olarak ''X servis 60TL ye söktü de, bu servis neden 200TL istiyor, ben mağdurum'' demiş, YOK ARTIK :yuh: diyorum.
Her şeyden evvel SÖKMEK ile TAKMAK arasındaki farkı idrak edememiş bence bu arkadaşımız.
Sökmek dediğin şey, gidip gazı toplayıp bağlantıları ayırıp klimayı duvardan indirmekten başka bir şey değil. Takmak ise bu enerji ve zamanın neredeyse 3 katı fazla zaman ve enerji alır.
Arkadaşımız konuyu sadece kendisine verilecek hizmetten ibaret olarak değerlendirmiş, Peki o bölgeye intikal etmek için gidiş geliş harcanan sadece 2 - 2.5 saatlik yol süresinde acaba kaç iş yapıp kaç TL kazanırdı servis bunu düşünmüşmüdür?
Nalıncı keseri gibi hep kendimize yontmamalıyız arkadaşlar.
O halde;
BU MÜŞTERİ HAKLI DEĞİL (Benim gözümde)
Sizlerin düşüncesi nedir?
Her müşteri, Her zaman haklı değildir
Yazmayı uygun görmüş. Bizim kültürümüze göre ''Müşteri her zaman haklıdır'' dense de, Sanırım bu deyiş, insanlarda AHLAK kavramının halen var olduğu, yüksek seviyede olduğu dönemle için geçerliymiş diye düşünüyorum.
Günümüz koşullarında artık her şey öyle KURUMSAL hal aldı ki, daha önce de bir kaç kere dile getirdiğim üzere Kurumsallaştıkça insanlığımızı yitiriyoruz diye de düşünmeden edemiyorum.
''Nereden çıktı şimdi bu?'' derseniz eğer, Mitsubishi klimalardan son dönemlerde gelen gaz akış sesi şikayetleri üzerine araştırmalar yaparken, Şikayetvar sitesinde aşağıdaki şikayet kaydını gördüm ve bu konuyu açmaya gerek gördüm.
https://www.sikayetvar.com/mitsubishi-electric-teknik-servis-ucreti-fahis
Şimdi değerli arkadaşlar; sürekli üzerinde durduğum üzere HAK en önemli kavramdır bizim düsturumuzda, bu doğrultuda bu arkadaşımızın şikayetinde bence kesinlikle hak yoktur.
ME ile ilgili serzenişlerim vardır, lakin az çok beni tanıdığınız üzere hiç bir markaya karşı bir düşmanlığım da takıntım da yoktur. Bu anlamda ME servisinin talep ettiği bedelin kesinlikle gayet makul olduğu ve hatta bazı emsallere göre daha da düşük bir ücret olduğunu belirtmek isterim.
Ben X marka klima demontaj/Remontaj hizmetini 250TL dolaylarında veririm hem de rut bölgelerde olmasa dahi, Bu koşullarda 50km mesafede bu hizmeti verip 200TL istemeleri de bence anormal bir durum değil.
Arkadaş emsal olarak ''X servis 60TL ye söktü de, bu servis neden 200TL istiyor, ben mağdurum'' demiş, YOK ARTIK :yuh: diyorum.
Her şeyden evvel SÖKMEK ile TAKMAK arasındaki farkı idrak edememiş bence bu arkadaşımız.
Sökmek dediğin şey, gidip gazı toplayıp bağlantıları ayırıp klimayı duvardan indirmekten başka bir şey değil. Takmak ise bu enerji ve zamanın neredeyse 3 katı fazla zaman ve enerji alır.
Arkadaşımız konuyu sadece kendisine verilecek hizmetten ibaret olarak değerlendirmiş, Peki o bölgeye intikal etmek için gidiş geliş harcanan sadece 2 - 2.5 saatlik yol süresinde acaba kaç iş yapıp kaç TL kazanırdı servis bunu düşünmüşmüdür?
Nalıncı keseri gibi hep kendimize yontmamalıyız arkadaşlar.
O halde;
BU MÜŞTERİ HAKLI DEĞİL (Benim gözümde)
Sizlerin düşüncesi nedir?